Synnytysoireita

Jos vauva täysaikainen, käynnistävät kyllä synnytyksen parissa päivässä (KYS:n ohje n 24h vesien menosta). Jos keskosesta kyse pyrkivät saada vauvan pysymään niin pitkään kuin mahdollista mahassa. Vesienmeno aukaisee reitin ulkomaailman pöpöille, siksi vesienmeno aiheuttaa kohtalaisen tulehdusriskin. Taitaa mennä usein niin, että vaikka keskosten kohdalla saatais estettyä synnytyksen käynnistyminen, jossain vaiheessa kuitenkin tulehdusta alkaa pukata päälle ja silloin vauvalle (ja äidille) parempi syntyä.

Lisäksi, jos tietää olevansa strepto-positiivinen, pitäis antibiootti aloittaa heti. Muiden infektioiden ehkäisemiseksi riittää 12h:n päästä.
 
Täällä on nyt jo pari päivää supistellut ihan lupaavasti ja alaselkää poltellut.. Maha on tipahtanut kivasti alaspäin ja suolikin tuntuu tyhjentävän itseään ihan urakalla :D Jotenkin kumma ja levoton olo kaikinpuolin muutenkin..
Josko sitä kohta jo pääsis synnyttämään, pitäisi varmaan pikkuhiljaa kassikin pakata valmiiksi.
 
Mä olen nyt oksentanut lauantaina ja viime yö meni oksutellessa ja torkkuessa. Mahassa eikä missään kierrä ja jäin miettimään, voisko kyse ollakin jostain hormonitoiminnan muutoksesta ja synnytystä ennakoivasta jutusta?
 
Siis onko suolen tyhjeneminen joku merkki synnytyksen lähestymisestä? Oon koko raskauden ajan kärsiny ummetuksesta ja nyt viime päivinä on vähintään kerran päivässä tullu pakottava tarve käydä pöntöllä ja vauhdilla tyhjenee kun lihakset vaan rentouttaa, olematta kuitenkaan erityisen löysää tavaraa :D
 
minivöö, mulla ei ollut mitään sellasta ekassa synnytyksessä, mutta monella kuulemma on niin että päivä, pari ennen synnytystä on maha ihan löysällä. Mutta niin kuin melkein mikä tahansa muukin juttu, toikin voi olla tai olla olematta synnytystä enteilevä merkki omalla kohdalla. Jälkeenpäin sen kai vasta varmasti tietää.
 
Joo aika normaaliahan se on että suoli välillä tyhjenee. Varmasti mulla vaan siitä kyse :D en vaan tiennyt että se voi myös enteillä synnytystä, mut käyhän se järkeen et elimistö valmistautuu silläkin tavoin.
 
Minä oon tänään pohtinu sitä, että jos tämä meidän masuasukki ei tahdo kääntyä pää alas päin niin eikö synnytys sitten käynnisty ollenkaan itsestään :eek:
 
Minivöö, miekään en muista että ennen ensimmäistä synnytystä olis mitään tyhjentäytymistä ollut, nyt oon vaan kuullut että saattaisi olla merkki synnytyksen lähestymisestä.. Tosin miulla varmaan on nyt vaan vatsa jostain muusta syystä ollut sekaisin, kun ei nyt enää koko iltana ole supistellutkaan.. Toiveajattelua näköjään vielä kaikki oireet, kun niin kovasti odotan että saisin jo kohta nyytin syliin. :)
 
Mulla on vatta ollu löysällä jo 3 viikkoa putkeen! Hirvee kiirus aina vessaan Ja alkuraskaudessa ollu kauhee ummetus..
 
Mäkin jäin pohtimaan onko se tyhjennys synnytysoire vai ei. Kun on jotenkin selkä ihan kumma. Olin kaupungissa ja harj.supistuksia tuli tasaiseen. Sitten jouduinkin poikkeamaan parissa mäkissä vessassa hirveällä kiireellä. Ja ihan kamalin ja naurettavin kokemus. Olin junassa matkalla kotiin ja alkoi tulla hiki ja kamalia kouristuksia. Ja päässä pyöri että siis onko nämä nyt supistuksia vai vain ulostustarve. Junasta ulos ja kävi juuri niin nolosti kuin voi kuvitella...jouduin soittaan miehelle että olen 5 pysäkin päässä kotoa ja en voi enää nousta junaan. Tule hakemaan pois. Nyt on suoli kyllä varmasti tyhjä. Voi mikä kokemus,huh. Mä jo pelkäsin että mä alan synnyttämään tuolla juna-asemalla. Nyt toistaiseksi kaikki supistukset loppui. Ja vauva liikkuu...taitaa olla toinen ihan autuaan rauhassa ja tietämätön mitä kaikkea päänvaivaa poika äitille aiheuttaa
 
Voi Agape! Ihan hirveä tilanne, vaikka sille ehkä jälkeen päin joskus nauretaankin vielä.

Mä oon tullut siihen tulokseen, että suoli tyhjenee paremmin kun vauva alkaa hiljalleen laskeutua ja vapauttaa tilaa torson sisältä. Suoranaisesti synnytysoireeksi en siis usko, omakohtaisesti ainakin suoli toiminut reippaammin nyt 1,5vko eikä poikaa näy eikä kuulu. :D
 
Voi kauheaa agape! :sad001 Mä yhdistän supisteluihin nuo omat tyhjentymiset. Aina kun supistelee enemmän niin tulee toi hiki ja kuumotus ja siitä tietää et kohta pitää jo juosta vessaan. En uskalla lähtee enää oikeen mihinkään jos en tiedä tasan tarkkaan missä siellä on vessa...
 
Voi Agape, kurja kokemus! Onneksi sait miehen hätiin.

Mulla alkoi viime synnytys rajulla vessassa ramppaamisella. Tosin avitin hiukan Duphalacilla kun vatsa oli jumissa ja sehän voi periaatteessa vauhdittaa. Mulla lensi todella rajusti, jotenka ei tarvinnut enää miettiä tuleeko synnytyspöydälle mitään :wink. Jokainen kätilö taisi vuorotellen sanoa, että pukamat on aika rajun näköiset. Sanoin että kai nyt jos juoksee vessassa puolen tunnin välein tekemässä totaalityhjennyksen...
 
Voi apua teitä.. ja meitä.. =). Mulla ollut ummetusvaivaa enemmän ja vähemmän koko raskauden ja jouduin taas aloittaan Duphalacin. Nyt tosiaan suoli toimii ja niin toimii supistuksetkin!! Pelottaa, että mitä/kuka sinne pönttöön tulee. Vauva laskeutunut jo tosi alas...:eek:
 
Kuinka paljon te muut ns. odotatte synnytystä, tai sitten toivotte että ei vielä olisi tositoimien aika? Mulla on tosi ristiriitainen olo, toisaalta tuntuu et voisin ihan hyvin palloilla tän mahan kanssa vielä pari viikkoa kun on kerran viimeinen raskaus mun elämässä, mutta toisaalta heti kun vähänkin menkkajomoilee tai lorahtaa vetistä valkkaria niin oon heti ihan silmät loistaen toivomassa et nyt alkais synnytys. Go figure... :confused005
 
Samat fiilikset Pixieg! Muutama asia olis vielä hoidettavana (eikä ne nyt edes mitenkään erityisen tärkeitä ole) ja vähän vielä soisin esikoiselle aikaa ainokaisena (vaikka mamma valittaakin, että väsyttää ja sattuu), mutta heti kun vähän supistaa alan kuulostelemaan josko rupeis vielä enemmän supistelemaan. Ensi viikolla sopis mulle... :hilarious:
 
Samat fiilikset, vaikka odotan mieluusti sinne lokakuun loppuun. Vaivoistani voisin luopua, mutta toisaalta haluaisin aikaa vielä esikoisen kanssa ja niille keskeneräisille puuhille.
 
Mulle alkais fyysisiltä osin riittää raskaana olo ja siks toivoisin ettei kauaa tarvis enää odottaa. Ristiriitaiseks mietteet tekee se että vauvan olis todennäköisesti parempi pysytellä kohdussa vielä pari viikkoo, ja se että muutamia asioita on vielä hoitamatta minkä hoitaminen valmistais ehkä henkisesti meitä molempia vauvan tuloon lisää. Siks kaipaisinkin ennemmin aikaharppausta kun sitä että synnytys nyt alkaisi.
 
Täällä on kanssa suoli toiminut supervilkkaana yli kaksi viikkoa, ja tuntuu olevan lähes suora putki pihalle kaiken pienenkin syömisen jälkeen. Rasittavaa! Ja valkovuoto oli tosi vetistä viime viikolla ainakin pari päivää, mutta sittemmin rauhoittui. Alapää kipuja on etenkin öisin, ja välillä kun esim menee istumaan niin saattaa tulla joku ihme kramppi tai kipukohtaus suoraan emättimeen. Usein myös öisin herää noihin kipuihin. Itellä ollut jo puolivälin jälkeen vauva melko alhaalla lantiossa, häpyluu ei arista tms. Suppareita tulee välillä (ei kivuliaita). Ihme kiputiloja vaan ilmaantunut nyt kahden viikon aikana, joten neuvolassa ainakin th tänään sanoi että ennakoinee että jotain alkaa pian tapahtua. Alkaisikin!
 
Takaisin
Top