Synnytysmietteitä

Huomenna laskettu ja aika ajoin niitä kipeitä supistuksia mutta silti.. hiljaista on. Koitan vaa koko ajan ajatella et onhan täs jo aika kauan odotellut että eiköhän täs viel vähän aikaa voi odottaa hermostumatta. Saapi nähdä miten suhtaudun tähän ylihuomen kun la menny ohi.. :p

Mua jotenkin alkaa jo ihan masennuttamaan ja oon pettynyt, kun meidän vauva ei halua tulla ulos mahasta meitä tapaamaan. Taitaa olla aika hormonipitoista mun pääkopassa, kun tämmönen fiilis on. Ei pitäs valittaa, kun kaikki on kuitenkin hyvin. Mutta mutta.

Joo ei kannata sitä limatulppaa stressata ja miettiä että se ei ole tullut joten synnytys ei ole lähellä, kun itsellä en huomannut missään kohti että limatulppa olisi lähtenyt ja silti synnytyskäynnistyi supistuksilla ja vasta sairaalassa kalvotkin puhakaistiin. Eli en tiedä oliko limatulppa irronnut niin etten muka olisi huomannut vai sitten synnyttäessä lähtenyt

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Mulla tuli viikkoa ennen vesien menoa vähän jotain limasta mut kunnolla limatulppa lähti vesien menon jälkeen..

Onnenpotku täältäkin!Toivottavasti ballonki tehoaa nopeasti. :)

Ja niin siinä sitten kävi että hyvinnukutun yön jälkeen lauantaiaamun valjetessa, 40+6, yllätti muutama kipeä supistus tulollaan.. siitä kaksi tuntia niitä tuli viiden minuutin välein jo ihan reippaan tuntuisina ja muahan ei tosiaan kipeesti ollut supistellut etukäteen muuten.. Näytti lupaavalta lauantailta :) Sairaalaan saavuttuamme olin 3cm auki ja suoraan saliin pääsimme. Supistukset tulivat jo tiheinä, ilokaasua ehdin hönkäillä viitisen kertaa ehkä kunnes yhtäkkiä tuli tarve ponnistaa! Kätilö ei salissa ollut mua edes ehtinyt tutkia siihen mennessä, opiskelija yllättyi täysin kun oli vasta kyselemässä synnytystoiveita ja niin yllättyi totaalisesti tämä äiskäkin kaiken etenemisnopeudesta :)

Ripeä ihana kätilö seuraavaksi kippasi ilokaasumaskit telineille antoi luvan ponnistaa ja kaksi tuntia 15minuuttia sairaalaantulosta pieni ihana kuopustyttömme oli paitani alla :Heartred En tosiaan vieläkään voi uskoa oikein kuinka nopeasti kaikki meni, ei tarvittukaan suunniteltuja käynnistelyjä eikä puudutuksia kun vaan tullakseen oltiin niin reippaasti tultiin eikä tällä kertaa repeämiäkään onneksi tullut. Kaikin puolin upea kokemus!

Tsemppiä Autumn Daydream ja muut syyskuulaiset joilla vielä synnytysreissu tulossa!

Terveisiä Kättäriltä! Ballonki laitettu ja nyt jatketaan odottelua (rv 42+0). :)

Tsemppiä! Mullekin laitettiin ballonki, se oli musta käynnistysmenetelmistä miellyttävin (luonnonmukainen) mutta mulle ei ollut kauhean tehokas. Toivottavasti sulle toimii!

Mulla taas ei kauhean montaa tuntia mennyt että ballonki irtosi ja alkoi tapahtua. :)

Tää asukki ei varmaan tuu koskaa pihalle. Taitaa olla takertunu kiinni ku ei mitään kiirettä pidä. Itellä olo on jo aika ankkamainen. Supisteleeki aika ajoin hyvin mutta aina ne loppuu. No kai tää viimeistään jouluksi on pihalla. Tänään viikkoja 39+1 ja (vika) neuvola... Et tokikaan ei oo vielä ees h-hetki. Tulis jo... :sad001

Täällä samat viikot kuin Vippe81! Ja samat fiiliksetkin, paitsi ei edes supistele. Taitaa tää mennä yli sen kaks viikkoo, että joudutaan lopulta käynnistämään.. :) Kaveri kyl veikkas tätä päivää ja mies, että syntyy keskiviikkona. Voihan se olla jos vaikka yllättää ;D

Samat ajatukset täälläkin!
Nyt rv 39+3. viime yönä vauva mylläsi tosi paljon ja kovaa! Toivottavasti ei paljoa kääntyillyt kuitenkaan. Tänään on tuntunut alavatsalla enemmän painetta kuin aiemmin, mut tääkin voi liittyä taas vaan johonkin muuhun. Neuvolaan huomenna, viime viikolla siellä arveltiin, että tämä viikko menisi vielä ihan rauhallisesti :)

Täällä 39+2 ja oon jo kyllä niin valmis synnyttämään! Täällä kans vauva mylläsi viimeyön ja kalvot rutisi sen minkä ehti, kovasti toivoin että puhkeaisivat, mutta ei niin ei. Onneksi käynnistykseen on enää muutamaa päivää vaille pari viikkoa :D

Eipä tapahdu täälläkään... Mitä nyt sain itelle taas tosi huonon olon ruuan jälkeen, oksettaa ja närästää. Oon niin kypsä jo tähän raskaanaoloon, mutta kun vauva ei tule niin ei auta.
Tosin tän illan vois ollakin rauhallista, että mies saa rauhassa olla työpaikan tyky-päivässä eikä tarttis kesken lähteä sieltä :P

Takaisin