Synnytysmietteitä

Ja mulla oli eilen la, viikonlopun supistelujen jälkeen tänään olo on taas vaivaton ja kevyt niin kuin ei mitään :oops: ei vielä kutsunut sairaala siis, mahassa viihdytään.. ja mahantoiminta myös täällä ollut kyllä vilkkaampaa.. ensi ma sitten käynnistelyihin ellei viikossa muuten starttaa..

Mullakin oli eilen la, mutta rauhallista on. Menkkajomotus selässä on loppunut (ainakaan just nyt ei tunnu) eikä supisteluakaan oo taas ollut. Huomenna ois neuvola, katotaan mitä siellä sanotaan...

Jaahas, taas oli maksa- ja sappiarvot nousseet, nyt sen kriittisen rajan yli, mistä lääkäri puhui, että käynnistetään. Sanoivat Kättäriltä, että mun pitää mennä sinne heti otattaan käyrää. Näyttää nyt siltä, että poika ei ehdi tulla ulos omatoimisesti, koska käynnistystä ei voi enää montaa päivää odotella kun arvot nousevat noin nopeasti. Ellei nyt ens yönä ala supparit sit. Ei vaan kauheasti vaikuta siltä.

No, ei voi mitään, näillä mennään nyt.

Mulla myös laskettu aika meni eilen. Mullaki vatsa toiminu lauantaista lähtien liiankin hyvin. Ja satunnaisia kivuttomia supisteluja yleensä aamuisin ja öisin.

Mä pistän sormet ristiin ja toivon että sakuran poitsu lähtis tulee ens yönä ihan itsekseen!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Pidetään peukkuja!Ei niitä merkkejä aina niin selkeästi etukäteen ole ja supistuksetkin voi olla aika huomaamattomia. ;)

Eilen illalla jo luulin että nytkö se synnytys alkaa, kun supisteli 2-3 tuntia aika reippaasti ja välillä ihan viiden minuutin välein, mut ei, sitte ne taas vaan loppu. Oon tässä miettiny, et miten paljon ne ihan oikeat supistukset sit sattuu? Mistä tiedän, et nyt tää on se hetki kun pitää lähteä sairaalaan? o_O

Tuota mietin itsekin ja toivoin hiljaa, että menispä vedet, jolloin olisi aika selkeä merkki olemassa. No mulla sitten tosiaan meni vedet ensin ja strptokokki-positiivisuuden vuoksi piti lähteä sitten hetimiten sairaalaan, vaikka supistukset oli vielä kestettävissä. Kun lopulta sairaalassa alkoi ne oikeat synnytyssupistukset, niin kyllä ne ainakin mun tapauksessa tunnisti. Ne sattui tosiaan aika paljon enemmän ja jotenkin tuntuivat siltä, että oikeasti veivät tilannetta eteenpäin. Eli kyllä tunnistin eron, vaikka sitä olin juuri edellisyönä arponut

Sen kyllä tietää kun pitää lähteä koska ne kivut on sillon jo kovat, jos joutuu miettimään että pitäiskö lähteä niin sillon ei yleensä kannata lähteä kun sitä joutuu vielä miettimään. Kun ne oikeat supistukset tulee ja synnytys on lähellä niin siinä vaiheessa ei enää mieti vaan istuu jo autossa ja lähtee. Eli kyllä sitten tiedät kun on aika lähteä

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Samaa mietin minäki eilen.. Epäsäännölliset supparit alkas jo tuos klo15. Iltalenkin jälkeen kahdeksan aikaan niitä tuli jo tiheään, välillä jo 4 minuutin välein ja jatkuin yhteentoista asti. Sitte rauhoittui ja sain nukuttua reilun tunnin kunnes alkas taas ja kesti tunnin. Sitten ei mitään.. Tuntee ittensä niin tyhmäksi ku ei yhtään tiedä koska sitte pitää lähtee. Jotain kirkasta nestettäki eilen tuli kolme kertaa alapäästä, oliko sit lapsivettä vai kirkasta valkovuotoa.. Toki tää möykky ei ees ollu laskeutunu maanantain neuvolas että voiko se edes vielä syntyä ku ei oo laskeutunu?!?
Tuntuu et oon ihan pihalla koko asiasta.. Huoh..

kiitos kaikille vastauksista. tuli vähän varmempi olo. tää on vaan niin jännää aikaa, ku odottelee, et koska alkaa oikeesti tapahtua.

Mä luulin käynnistyksen yhteydessä limatulppaa lapsivedeksi kun sitä lorahti nilkkoja myöten eli sekin voi olla aika juoksevaa!Oikeasta vesien menosta en mitään tiedäkään kun se tehtiin vasta synnytyssalissa.

Mulla on ainakin koko ajan niin runsasta valkovuotoa, etten varmaan tunnista mitään limatulppaa...

Ja olihan jollakulla meistä ollut jo 8 cm auki, vaikkei ollut vielä ollutkaan kovin kipeitä supistuksia. Se kipukin vissiin voi vaihdella tosi paljon. Alkais nyt vaan jo supistella enemmän...

mulla kesti ponnistusvaihe kauan siksi, että vauva ei vain laskeutunut alaspäin, vaikka itse olin jo täysin auki. supistuksetkin alkoi tehdä oikeasti kipeää (sellaista miksi synnytyssupistukset oli kuvitellut :D) vasta sitten kun olin jo 8~9cm auki. mutta kyllä niistä jo sitäkin ennen olisi tiennyt, että on tosi kyseessä.

Täällä oli joskus puhe siitä että lantionpohjan lihakset voi olla ns.liiankin hyvässä kunnossa ja Vauva -lehdestä luinkin että joillain ei lihakset toimi ihan optimitavalla ponnistusvaiheessa eli kohtulihas ei ihan täydellä teholla työnnä vauvaa eteenpäin ja kaulakanava taas vastustaa vauvan tuloa.Mulla taisi huonon tarjonnan lisäksi käydä näin koska vauva heijasi vähän takaisin päin aina ponnistusten välissä.Lääkärit kysyikin harrastanko paljon liikuntaa.No enpä harrasta sitten ollenkaan ja onneksi olin laiskotellut myös lantionpohjatreenistä koska ongelma ei ollutkaan sen heikkous vaan se ettei ne lihakset tavallaan rentoutuneet..

Täällä alkoivat ensimmäiset kivuliaat supistukset torstai-iltana klo 21, vielä pärjään kotona, toivottavasti tulee lähtö sairaalaan synnyttämään, että nämä eivät loppuisi, sekin kai on mahdollista.. Vielä ainakin on tullut säännöllisesti supistuksia... Jännät on paikat! Harmi kun ei pysty nukkumaan..

Mullakin oli ke iltana kolmisen tuntia 5min välein kovia supistuksia.. sit lopahti. Ja tänään, siis torstaina, tuli ehkä sit kolme kertaa niitä koko päivän aikana.. paaaah ja plääh! Luulin jo et jess nyt mentiin! Toiv sulla nyt kuitenki jatkuis noi Maaria1 ja pääset tapaamaan pikkuista pian! :)

Toivotaan, nyt ainakin vielä jatkuu vaan.. Tosin muutama supistus on tullut nyt 9 min. välein kun aiemmin ne tulivat noin 5 min välein, toivottavasti ei lopahda! Kauheen vaikea arvioida sitäkin milloin pitäisi lähteä sairaalaan.. Tuntuuhan nää ihan kauheilta mutta vaikea silti arvioida..

Takaisin