Synnytysmietteitä

Täällä kanssa yksi kasassa oleva, eikä taida ihan heti edes ulos tulla eli lokakuun puolelle mennään. Nyt rv 40+2 ja perjantaina olis yliaikaiskontrolli. Kai ne siellä sitten kertoo, miten edetään... Mua tympii jo tää raskaana olo.
 
Ei kannata luopua toivosta vaikka ei tuntuisikaan synnytys olevan yhtään lähempänä. Mä en olisi lauantaina 14.9. voinut mistään aavistaa että se lähestyisi. Olo oli varsin hyvä, ei liiemmin edes harjotussupistuksia. Sunnuntaina sitten oli jo melko tiheään kivuttomia supistuksia ja maanantaina meni lapsivedet. Eli ilmeisesti voi alkaa tapahtua aika nopeastikin. Ehkä sattumaa tai sitten se mukavin S oikeasti tehoaa sillä meillä peitot heilui lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. :wink Tsemppiä joka tapauksessa kaikille vielä vauvaa odottaville.
 
Mä olen kans jo ihan kypsä tähän oloon. Mitään ei tapahdu ja oon tosi pahalla tuulella. Tänään on jo 40+4 ja kaks edellistä syntyny pari päivää la:n jälkeen. Vaikka tiedän että kohta se syntyy ittekseen tai käynnistettynä niin ei nyt paljo auta. En vaan jaksa tätä pallero-oloa enään kun on niin hankalaa olla pienen lapsen kanssa kotona kun pitäis raijata lasta sylissä monta kertaa päivässä ja könytä lattialle/lattialta ylös lapsen kanssa leikkiin. Mur. Ärsyttävää vaikka tiedän että synnytyksen jälkeen mietin kaihoisasti tätä raskausaikaa kuinka tätä tulee ikävä.
tsemppiä niille jotka painii saman ongrlman kanssa :)
 
Vargynja on oikeassa. Mullakaan ei mitään tuntemusta ku sitte yks sunnuntai vaan tuli vedet lattialle. :) kyllä ne loputkin vaavit sieltä pian tulee :)
 
Niin se varmaan on! :)
Sitä vaan alkaa olee malttamattomampi joka päivä vähän enemmän ja enemmän.
Tänäänkin laskeskelin, että viime viikon keskiviikkona alkoi tuntumaan supistuksia enemmän ja edelleen sama tilanne! Turha sitä tässä on hoppuilla ja hätäillä, mut jotenkin sitä vaan odottaa niin paljon! :)
Kävin vähän kävelemässä eilen ja tänään.. Tekee ihan hyvää mielelle :)
 
Eilen tuntuikin sitten 4 tunnin ajan nopeita supistuksia melko tiheään, mutta sitten ne lopahti yön aikana. Olin jo innoissani lähdössä synnyttämään :D vielä täytyy malttaa odottaa!
 
AstaE etköhän ihan pian pääse tositoimiinkin! :)
 
Tänään laskettuaika... Vielä olis muutama tunti toivoa että tulis syyskuun vauva mutta yks vaan nukkuu masussa :D Torstaiksi on aika varattuna äitipolille.. Supistellu on pari kolme viikkoa, välillä kunnolla pariki päivää pitkillä välillä. Välillä ei mitään tapahtumia moneen päivään. Mutta eikö tää tästä, joskus...
 
41+0.. koko yön ajan supistuksia tasasin välein ja jatku vielä nyt päivälläkin mutta mutta.. still no baby coming! Tommosta menkkamaista kipuilua nyt koko ajan mutta aika kivutonta tällä hetkellä. Ei oo edellenkään mikään hätä mutta ärsyttää ku noi supistukset antaa uskoo ja sitä jo kerkee ajattelee että joko mennään? Vähän jänskättää toi pe yliaikaiskontrolli että onks tapahtunu yhtään mitään alapäässä.
Kuulostaa ehkä vähän synkältä tää mun teksti, mutta todellisuudessa fiilikset ovat kuitenkin nämä
:happy093 :Heartred
 
Täälläkin tänään the päivä! mutta mitään merkkejä ei ole, että olisin menossa joskus synnyttää. Koko päivän ollu liikkeellä, eikä ees menoa haittaa. Viimeistään 15. Pv se vauva on sit sylissä. :)
 
Täälläkin tänään the päivä! mutta mitään merkkejä ei ole, että olisin menossa joskus synnyttää. Koko päivän ollu liikkeellä, eikä ees menoa haittaa. Viimeistään 15. Pv se vauva on sit sylissä. :)
 
Mä varooksi siivosin koko kämpän katosta lattiaan että olis ainaki siistiä jos synnyttään saa lähtiä. Koko päivän on supistanu kyllä mutta niin lieviä ollu ettei vielä oo tarvinnu harkita lähtöä. Äsken siirsin vaunut yläkerrasta alakertaan eteiseen, jäin vielä jumiin sit tietenki niitten kans rappusiin... Hieman miestä nauratti ku tuli koiran kans mua "pelastamaan" :grin :laughing001 ..Josko sit vielä pihasaunan lämmittääs tälle päivää.. Ja vaikka kaiken hyvän lisäksi vielä sit sitä yhtä S:ää.. :wink
 
Eilen illalla kuuden maissa jatkui/alkoi jonkinlaiset supistukset pari tuntia ja olin jo ihan onnessani, sit ne oli vaa nii laimeet loppuillan ja nukahdin yhden aikaan.. mut heräsin 2.40 kunnon supistukseen ja ne on jatkunu siitä asti ja on nyt minuutin pitkiä ja tulee 5-10min välein, jee! Soitettii jo synnärille ja ne sano et voi kyl pari tuntii varmaa pysytellä kotona jos vaa pystyn.. mieskin jäi kotiin töistä tueksi, vielä pelkään että nämä lopahtavat. Mutta jos niin käy, niin varmaan kyllä jatkuu myöhemmin. Toivotaan että olisi jo aika! Onneksi nukuin varastoon eilen, koko päivän 9-15 :p
 
Jee, nyt alkaa siellä tapahtumaan sitten! :)
Toivotaan, että pikkuinen on tulossa! :)
Täällä toissapäivänä ollut viimeksi tapahtumia.. Ei auta kuin odotella.
 
Toivottelen vielä tsemppiä kaikille jotka vielä odottaa synnytystä. Kohta kaikki syyskuiset on jakautunu. :)
 
Tänään on ollu pitkä päivä... Oli aika äitipolille klo 9.20. Pääsin ensin käyrille ja kaikki ok. Sitten lääkärin vastaanotolle jossa vauvan paino arvo huiteli 4,2 kg... Lääkäri halus käynnistää jotenki laitettiin ballonki... Voi luoja että sattui aika mielettömästi operaatio. Vertaki tuli laiton yhteydessä aikasta kivasti. Siitä pääsin sitten taas käyrille missä olin melkein tunnin. Sitten kätilö kävi kattelees vointia ja toteamassa että ottavat mut heti osastolle sisälle. Supistuksia oli ihan kivasti tuolloin. Osastolle menin tuos vähä ennen kahta. Supisteliki jo mukavasti siinä... Mutta sitten kuuden aikana osastolla laitettiin käyrille taas niin kaikki supistukset laantui... Kotiutti mut sitten tyylillä et jos tulee vetet tai supistukset takas niin saa tulla jo yöllä muuten nähdään aamulla kahdeksalta. Aamulla kahdeksan aikana takaisin jolloin otetaan tuo ballonki pois mikäli ei yön aikana oo itekseen lähteny. Sit katotaan tilannetta uudestaa ja ilmeisesti lääkkeillä yritetään käynnistää. Et ehkä täs muutaman päivän sisällä vois olla jo vauva sylis... Hieman toki jännittää et miten kipeä on ku käynnistys puree, jos puree...
 
Kuulostaa aika kurjalta Vipen kokemukset. Toivotaan, että synnytys lähtisi liikkeelle nyt.
Mulla tuli aamuyöllä lapsivedet!
6 tunnin päästä ois sairaalaan lähtö ellei sitten tule kivuliaita supistuksia tms.
Sitten pääseekin jo tositoimiin!
Aamusta käytiin neuvolassa, sydänäänet ja kaikki ok :Heartred
 
Tsemppiä Vipelle. Mulle tuo ballonki ei ollut kauhean tehokas, avasi ehkä sentin kohdunsuuta ja tuli uloskin 4 tunnissa, tai no loppuvaiheessa hoitaja nyki sen sieltä ulos.

Toivotaan, että Vipellä tehoaa paremmin.
 
Mullakin taisi ballonki tulla noin neljässä tunnissa ulos ja käsittääkseni sen on tarkoituskin sieltä lähteä. Mulle kyllä oli riittävä käynnistyskeino, mutta mulla olikin avautumista tapahtunut jo valmiiksi. Onnea matkaan kaikille teille synnyttäjille!!
 
Joo se ballonki kai tehoaa paremmin jos on yhtään omaa avautumista pohjalla. Mulla lähdettiin täysin epäkypsästä kohdunsuun tilanteesta käynnistelemään niin ei ollut helppoa.
 
Takaisin
Top