Synnytys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilyee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä August!! Ja kiitos ku raportoit tänne kaikista hetkistä, on mukava seurata ensi kertalaisena että mites se homma tunti tunnilta etenee ja ettei välttämättä ees etene :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

mun mielestä epiduraalin laitto oli pienimpiä kipuja kaikista niistä kivuista mitä sinä avautumisvaihe-yönä tuli eteen. itse asiassa en edes muista, sattuiko se mitään kun se laitettiin, siitä sai vaan ihanan rauhan ja nukuttuaki vähän :) mä vedin kolmesti epiduraalia sillon tyttöä synnyttäessä.

Raportoidaampa taas.. Epiduraali on kyllä taivaanlahja. Supistukset tuntuu vain paineena hanurissa, muuten ei ole tuntemuksia.. Sisätutkimuskaan ei enää tuntunut epämukavalle! Mutta ei olla 3cm enempää vieläkään auki........ Tippana tulee nytten supistuksia lisäävää litkua. Kätilökin vaihtui ja on ihan huippu tämä nykyinen!! Näillä mennään->

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Kyllä, yllätyin itsekkin!

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Synnytys se vaan lähenee.. Vieläkään en osaa pelätä sitä kipua vaan ennemmin, että meneekö kaikki hyvin. Mutta onhan se alkanut nyt viime viikkojen aikana mietityttämään. Pääkopassa on alkanu pyörimään, että millaista se kipu on ja kuinka sen kestää. Mullon omasta mielestä korkea kipukynnys kuin on siskollakin. Joka olikin vasta viime tipassa lähteny synnärille kun ei ollut yksinkertaisesti tajunnut, että on kovat supistukset ja pitäs kohta alkaa synnyttämään :grin Onkohan se sitten samanlaista kuin leffoissa? Huudetaan pää punaisena kivusta? Tai mitä jos taju lähtee kun sattuu niin kovaa?:eek: Tai tunteeko välttämättä juuri mitään kivunlievityksistä johtuen? Osaako ponnistaa ja jaksaako ponnistaa loppuun asti? Miten siitä toipuu? o_O Tietenkään kaikki synnytykset ei tunnu samanlaisilta ja vaikuttaahan niihin niin moni asia.. Mulla vauva on kuitenkin raivotarjonnassa ja painaa varmaan korkeintaan sen 3kiloa, mikä nyt tuskin ainakaan vaikeuttaa synnytystä.. Kaikkea sitä tulee mietittyä päivät pitkät kun kotona oottelee sitä h-hetkeä :grin

Jos erityisesti luonnonmukainen synnytys kiinnostaa, niin käykää lukemas bebesinfo.fi sivustolla synnytyksestä :)

Miten muuten erityisesti uudelleensynnyttäjillä, ootteko huomannu että kulkeeko teillä synnytyksen nopeus edes jossain määrin suvussa? Mulla iski pieni huoli ku keskustelin oman äitini kanssa synnytyksestä ja hän kertoi että hänellä sekä hänen äidillään synnytys on kestänyt vain vähän reilu 2 tuntia siitä kun supistukset alkoi ja loppuen siihen kun lapsi oli maailmassa. (Huomioiden myös että molemmilla on ollut esikoinen kyseessä). Iski itselle ainakin vähä pieni pelko että saattaako tämä omaki tulla siinä tapauksessa suhteellisen nopeasti maailmaan ja miten sitä sairaalaan keretään jos poju päättää tulla vauhdilla. :/

Takaisin