Synnytys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilyee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hmmm, saattoi kyllä hyvin olla Hämeenlinna. Molemmathan ne H:lla alkaa, joten eihän siinä niin suurta eroo oo... :p Pitää vaan toivoo, että ambulanssinkuljettajilla on parempi muisti kun mulla :grin

Ainakin muuten pari kesää sitten Taysista siirrettiin Hämeenlinnaan kun oli tosi täyttä...noissa kai vaan tuppaa oleen ongelmana se, että jokapaikassa on täyttä samaan aikaan :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onkohan noilla vauvoilla joku salainen tapa kommunikoida? "Nyt jäbät menoks!", ja sit onki kaikissa sairaaloissa kääröä käärön perään :grin

Alotta, mäkään en ole kovin pitkä kyllä :) mut oon semmonen vesipeto niin ajatus siitä on kiva ;) Kysissä ei olis päässy kattomaan edes paikkoja valmennuksessa, joten en sitten siellä käynyt. Et saa nähdä sit millaiseen paikkaan sitä pääsee/joutuu.. :O Hui! Eiks Sullakin oo jonkun verran matkaa sit synnärille?

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Juu, Mikkeliin noin 80km, Kuopioon noin 90km. Että vaikka ihme tapahtus ja myllertäjä kääntyis pää alaspäin, niin en mä kovin viime tippaan uskaltais sitä lähtöä jättää...

Isabella, onnea käynnistykseen! Pian teilläkin on oma nyytti sylissä. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Alotta, joo eikä kannatakaan. Mä mietin aikakin et tunnin ajomatkan aikana voi nopeesti supistuksetkin pahentua tai yleensäkin homma mennä eteenpäin kun istuma asentokin on kuulema omiaan avaamaan paikkoja..

Hei, onko tääl muuten ketään jo synnyttänyttä kuka todettu streptokokki-b-koe positiiviseksi odotusaikana? Miul rv 38+1 nyt, tänään neuvolas täti totesi et koe oli positiinen ja saat sit antibiootit synnyttämään mennessä. Heräsi vasta kotona kysymyksiä et pääseeköhän ton varjolla synnytyjsen käynnistyttyä nyt sit meneen nopeemmin äippäpolille vai joutuuko silti ootteleen kotona kunnes ei kykene oleen? Eikös siin antibiootis ollut joku et pitää ehtiä vaikuttaa ennen ko muksu syntyy tms? Toki saisin vastauksen jos viitsis soittaa polille mut kun ei oo tilanne päällä ni en viitsi :D Muuten oottelen rauhallisena synnytystä asenteella et lääkärit ja kätilöt osaa hommansa, mut toi nyt vähän lisäsi jännitystä tuo streptokokki.

Muokattu viimeksi:
Sephyr81: mitä mä googlaamalla sain selville, oli että synnyttämään mennessä laitetaan tippana antibiootti mutta suurta ihmetystä aiheutti se, että tippa pitäisi laittaa n 4 tuntia ennen synnytystä ja että lapsivedet eivät olisi saanut vielä mennä - eli kalvot ehjina, tippa vielä estää tarttumisen muksuun ?? Mutta mitä ihmettä: eikös sinne synnärille mennä muutenkin aina vasta kun on vedet menneet vai hä ? :schocked028Eli ensin pitäisi tulla suppareita & limatulppa - ja kohta pitäisi mennä jo vedet ?? Tietty kaikki synnytykset eivät mene tuohon tahtiin , mutta kovasti ihmettelen miten kerkiää tippoja laittelemaan jos muksu syntyy jo parissa tunnissa synnärille tulon jälkeen :anyone

AarreSaari: jep, jotain tuollaista miekin muistelin lukeneeni et pitää olla jonkin aikaa tipassa. Kaikilla kai ei synnytys käynnisty vesien menolla mut yleisesti kai joo. Tieto lisää tuskaa. Jepjep. Toivotaan ettei syöksysynnytystä tule. Tosin, esikoisen kohdalla streptoa ei ees testattu. Tieto todellakin lisää tuskaa.

Aika usein synnytys käynnistyy supistuksilla ja vedet ei mene välttämättä kuin vasta tosi myöhäisessä vaiheessa. Meillä lapsivesi nähtiin vasta kun "tulppa" tuli pois tieltä eli poika syntyi. Epin laiton jälkeen puhkaistiin kalvot, mutta vettä ei tosiaan tullut silloin lainkaan.... Ehdin jo vähän huolestua, mutta sieltä se sitten muutaman tunnin päästä lirahti :D poika vaan oli jo niin alhaalla tulossa.

Mulla on GBS positiivinen ja käskivät vaan tulemaan suoraan synnärille jos vedet menee, niin laittavat tipan. Muutenhan HUS:n alueella ainakin voi olla sen vuorokaudenkin vielä kotona jos ei supistukset ala kunnolla. Ja tosiaan, voi niistä vesien menoistakin mennä vielä pitkä tovi ennen ponnistusta.

Tää epätietoisuus kyllä synnytyksen alkamisesta on aika inhottava kun ei tiedä meneekö vedet vai alkaako supistella vai tapahtuuko mitään?! Mut tosiaan vedet ei aina mene. Mun ystävä on saanu 3 lasta ja hänellä on aina puhkastu kalvot kun ne on niin sitkeet, kuulema joku "sukuvika". Ja jos supistuksetkin alkaa niin nehän voi sit loppua ja synnytys ei ala kaa vaikka ne kestäisi monta tuntia. Kiva olis kun tietäisi etukäteen niin osaisi varautua! :)

Takaisin