Synnytys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilyee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rsnn, eikös se ole niin et uudelleen synnyttäjien synnytys on nopeampaa. Ja siks heitä tarkkaillaan enemmän loppuaikana ja siks pitäs lähtee heti sairaalaan kun supistukset on säännöllisiä tai lapsivesi menee. Näin olen kuullut ja lukenut. Kaveri synnytti kolmannen nyt reilu kk sitten ja hänen synnytys oli kestänyt ensimmäisistä supistuksista kaikkiaan n. 5 tuntia. Eli aika nopsaan mun mielestä.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Sori jos mun teksti oli ehkä vähä epäselvää. Tarkotin enemmänkin että huomasko uudelleensynnyttäjät esikoisen kohdalla että oliko synnytys yhtä nopeaa mitä on ollu esim. omalla äidillä on menny? :) enemmänkin haen tätä synnyttysen perinnöllisyyttä, vaikka toki jokainen synnytys on omanlaisensa.

Itellänihän on siis toki esikoinen kyseessä, mutta kun suvussa synnytykset on kestänyt esikoisen kohdalla sen reilu 2 tuntia niin se vähän huolestuttaa, voiko omalla kohdalla käydä myös sama ja voiko tulla kiire..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

mä oon huono kommentoimaan, kun mulla tosiaan takana yliaikaisuuden vuoksi käynnistetty synnytys, jonka kestoon vaikutti se, ettei mulla ollut paikat kypsyneet yhtään. vauva oli sentään laskeutunut ja raivotarjonnassa. jos siitä jotain perinnöllistä hakee niin äidillä käynnistettiin mun (ja siskonikin) synnytys yliaikaisuuden vuoksi.

tohon uudelleensynnyttäjien tarkempaan seurantaan kommentoin, ettei täällä ainakaan näy millään tavalla tarkempi seuraaminen. uudelleensynnyttäjien tiivistetty neuvolaseuranta tarkoittaa neuvolakäyntejä kahden viikon välein, kun taas ensisynnyttäjillä on viikon välein. liekö sitten pääsee helpommin äitipolille, jos alkaa supistelee tms., en tiedä.

Rsnn: justiinsa oli puhetta tuttavan kanssa että nimenomaan nuo nopeat synnytykset ovat perinnöllisiä. Ei liity siihen synnyttääkö ensimmäistään vai neljännettään mutta mikäli oma äiti/sisko tms on ollut tällainen "syöksysynnyttäjä" niin suurella todennäköisyydellä sitä on myös itse.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Tätä vähä epäilinki. Pitää varmaa vaa vaatii sit ku h-hetki koittaa et pääsen sinne synnärille heti. En kyl ainakaa uskalla jäädä yhtää hetkee kotiin jos poju tuleeki vauhdilla ulos. :/

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Milläs poppaskonsteilla sen synnytyksen vois saada käyntiin? Tai pääsis ees lähemmäs sitä h-hetkeä :grin Kolme ässää ja tuo akupainanta tulikin jo tuolla toisessa ketjussa. Mitäs muuta löytyy :p Eihän niistä välttämättä mitään hyötyä ole, mutta onpahan ainakin jotain tekemistä tässä ootelessa :rolleyes:

Minä kävin äitini ikkunat juuri edellisenä päivänä pesemässä ja oli kyllä aikamoinen urakka! :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Mä tässä vähän kokeilin siivota ja painella noita pisteitä. Hetken aikaa tuntu niinku ois supistuksia pukannu, kivuttomia ainakin. Ja tuli semmonen samanlainen tunne kuin juuri ennen menkkoja. Mahaa poltteli samalla tavalla ja ehkä jopa ootin, että kohta lorahtaa jotain pöksyihin.. :grin Eli jos kokeilis vielä :rolleyes: Oon myös lukenu, että nännien hierominen vois auttaa. Mutta miten niitä nyt voi hieroa kun ne vuotaa o_O

Onko kellään teistä sattumoisin tatuointeja ja nimenomaan alaselässä? Mä en ole muistanut ottaa neuvolassa puheeksi että mulla on ja että voiko silloin ottaa/antaa epiduraalia?? Mä en jotenkin haluis ottaa edes sitä, mut musta alkaa tuntua et entäs jos mä sittenkin haluan ja sitä ei saakaan?! Kun ei noista omista voimista ja sietokyvystä tiedä.. Ja sit toinen juttu, onko kellään kokemusta vesialtaasta avautumisvaiheessa? Mä kuulin et Kysissä on semmonen mahdollisuus ja musta se ajatus tuntuu ihan kivalta et sais olla vedessä siinä alkuvaiheessa :)

Alotta, joo no hyvä juttu! Voihan ton vielä näyttää neuvolassa ja tarkistaa asian kun ensi viikolla on aika taas. Ei mullakaan ole koko pituudelta vedetty kuvaa, mut just tuossa keskeisellä paikalla on se kuva.

Nyt alkoi huolettaa kun vauva ei vielä viikko sitten ollut kiinnittynyt, niin vaikuttaako se mitenkään synnytykseen? Tunteeko sitä ite mitenkään kun se kiinnittyy?

Ei vauva välttämättä edes kiinnity. Ja kuulema ensiodottajalla se on vielä yleisempääkin niin ettei vauva kiinnity!
..Kumma kun eivät sulle neuvolassa noita asioita kertoile, vaan joudut sitten pähkäilemään itsestäsi niitä.

Heeei! Ei mullekaan kukaan mitään sanonu, ettei välttämättä kiinnity! Just tänään oli neuvola, jossa tädin tuomio oli, että pää vielä liikkuu, ja ai että olin pettyny. Nyt kiukkusta reklamaatiota tädille! :grin

Mulla on kaksi kaveria jotka on menneet synnyttämään ilman että vauva on kiinnittynyt/laskeutunut joten eiköhän se onnistu ilman sitäkin vaihetta :grin Kyllä se siinä synnytyksen aikana holahtaa oikeille raiteille ulostuloa varten :wink Niillä vaan jäi se "valtava" paineen tunne vaan kokematta..Pääsivät "helpommalla" mokomat :p

Mut eikös se ollut niin, et jos menee vedet kotona, eikä oo vauveli kiinnittynyt, niin pitää mennä ambulanssilla makuuasennossa heti sairaalaan? Ettei se napanuora luiskahda..

Takaisin