Synnytys lähestyy :)

Mä toivoisin ettei noita kipeitä supistuksia enää tulis ennen ku on tosi kyseessä. Suorastaan raivostuttavaa... Eilen illalla taas pari tuntia supisteli kipeesti ja toivo jo heräs että nytkö päästäis tosi toimiin, mutta ei ne loppui:sad001 Lantion seutu alkaa olla tosiaan pikkasen löysänä mikä hankaloittaa liikkumista huomattavasti ja muutenkin ihan kypsä tähän olotilaan ja kaikkiin kipuihin. Onneks sentään tietää että käynnistävät, jos ei laskettuna päivänä ole syntynyt. Mutta siihenkin on vielä 3 viikkoa...
 
Villiä lukea teidän kaikkien merkkejä tulevasta synnytyksestä! Kun yritän vertailla niitä omiin tuntemuksiini niin en vieläkään osaa sanoa mihin pitäisi reagoida tosissaan! Tai että mitkä niitä merkkejä on että h-hetki lähestyy... Ensisynnyttäjän harmeja :D
Selkää polttelee. Supistelee, mutta niin vain että henki salpautuu sillälailla tyhmästi ja vatsalihaksissa/vatsan päällä tuntuu kipua, mutta ei sellaista mitä en kestäisi. Vatsa on ollut löysällä nyt muutaman päivän ja painetta tuntuu alhaalla kovasti... Vauva liikkuu reippaasti tuolla ahtaissa oloissa, mikä ei useinkaan tunnu kovin mukavalta :) supistuksia tulee niin levossa kuin liikkeelläkin, mutta ei säännöllisesti... Alkaako tämä nyt vähitellen olla niin että kohta tapahtuu?
 
Ei näistä merkeistä ota kyllä uudelleen synnyttäjäkään selvää! On jotenkin niiiiiiin epäuskoinen olo. Ja mitä enemmän th:kin vakuutteli, että kyllä kohta tapahtuu niin enempi vaan tulee sellainen olo, ettei vaan saa uskoa, kun sitten pettyy o_O

Mulla myös supistelu on Anginan kuvaileman kaltaista, eikä yhtään kivuliasta. Ja kun muistaa mitä supistukset synnytyksessä oli niin ei tuollaisia tämän hetkisiä kyllä noteeraa mitenkään. Sitten vasta uskon synnyttäväni tai jotain tapahtuvan, kun kipu vetää polvilleen ja pistää toivomaan, ettei olisi koko hommaan ryhtynyt... Sitä odotellessa :grin
Mutta mä en selvästikään ole supistelevaa sorttia. Esikoisenkaan synnytyksessä ei supistuksia luonnollisesti tullut, joten niitä taitanee olla turha edes odotella...

Mulla myös vatsa ollut ihan löysällä pari päivää ja tosiaan veristä limaa tullut JO 5pvä. Selkää jomottaa edelleen ja seisominen saa koko kropan kihelmöimään. Ihan kuin olis verenpaineet pilvissä.
 
Mulla oli esikoisesta 4 päivää ennen synnytystä sellanen "harjoitussynnytysalku", kun supisteli kipeesti ja säännöllisesti varmaan jotain 6-8 tuntia, sitten kun soitin synnärille, niin sano et " saattaa ne loppuakin, mut sit voi tulla kun ei enää pärjää" ja kas kummaa, tunti puhelusta supparit loppu! Olin ihan varma sillon, et nyt alkoi synnytys. Oli ihan hullua, et se kätilö puhelimessa sano et ne voi loppua ja sit heti loppu! :)

Synnytys alkoi sitten neljä päivää myöhemmin ja supparit oli samanlaisia kipeitä ja säännöllisiä. Sit en enää uskaltanut synnärille soitella, ettei vaan lopu! :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on kyllä niin tyhjentynyt olo. Mulla on ihan kaamea vesiripuli, voisikohan tää nyt enteillä synnytystä? Vaikka minkäänlaisia supistuksia ei oo kuulunut moneen päivään.
Yritä tässä nyt johonkin kauppaan ja muille asioille lähteä, kun joka kerta kun rupeaa pierettämään on rynnättävä vessaan ettei tule vaan housuun.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on yhtäkkiä energiaa vaikka muille jakaa! Taitaa olla sitä kuuluisaa pesänrakennusviettiäkin. Vatsa myös löysällä ja ruokahalu vähän viime päiviä pienempi, mutta supistuksia tai mitään sellaista ei tuntunut eilen eikä tänä aamunakaan. Vauva liikkuu ja hikkailee normaalisti. Hyvillä mielin olen enkä tällä hetkellä stressaa yhtään. Varmaan siksikään, kun ei ole supistuksia "toivoa antamassa"... Kamat mulle ja vauvalle on kyllä jo pakattu, mutta voin vielä elää normaalisti kotona (niin normaalisti kuin nyt tällaisen mahan kanssa eletään :grin) ihan hyvin uskoakseni jonkin aikaa.
 
Enää kolme yötä ja sitten (viimeistään ja toivottavasti) meillä pikkuinen sylissä! Huh, nyt on ruvennut kyllä jo vähän jännittämäänkin, vaikka koko ajan toivoo, että synnytys alkaisi vaikka heti!

Tänä aamuna mulle tuli paniikki, etten mä osaa mitään vauvaa hoitaa! Valvoin aamuyöstä ja mietin paniikissa kaikkea, mitä en enää muista vastasyntyneistä. Neuvolassakaan ei mitenkään käsitelty itseasiassa, että mitä sitten, kun se vauva syntyy. Siis meillähän on parivuotias tyttö, mutta tuntuu etten muista enää mitään vauvoista. Sanoin miehellekin, että me vaan kysellään siltä vauvalta, että mikä hätänä ja ihmetellään, kun se ei vastaa, kun ollaan totuttu, et esikoinen osaa jo kertoa mikä on ongelmana. o_O

Eikös se ollu silleen, et mahalleen ei sais nukuttaa, vaan kyljellään? D-vitamiinit alkaa sit joskus 2 viikon iässä? Napaa putsataan ihan vedellä vai jollain aineella? APUA. :)
 
mini* pari päivää enää :wink Eiköhän ne vauvan hoitojutut muistu taas mieleen, kun vauvan syliin saat. En usko, että sormi voi perushoidossa suuhun mennä! Tai ainakin itse luotan tähän :grin Se mitä mä enemmän pelkään omalla kohdallani on, että alan pitämään tuota VAIN 2-vuotiasta isonpana mitä onkaan, kun kuitenkin osaa jo vaikka mitä itsenäisestikin ja vauva rinnalla on ihan avuton.

Vauvaa ei saisi nykyään enää nukuttaa mahallaan, mutta kyllä itse esikoista mahallaan nukutin päivisin (th:n suostumuksella), jos oli vatsavaivoja. Mahallaan suostui nukkumaan kunnon unet, kun taas kyljellään pierut jylläsivät mahassa eikä nukkunut, kuin pätkiä. Olin kuitenkin itse hereillä ja usein jopa vieressä. Mutta kyllä isomman lapsen, joka jo pyörii itse ja jaksaa päätään kannattaa voi huolettomammin nukutaa mahallaan.

Napaan/napatynkään yleensä riittää vain vesi. Mutta jo aiemmin mainitsemani metylensini on napatyngän hoidossa (ja myöhemminkin ihorikoissa yms) todella hyvä. Ei ala napatynkä haisemaan tai tulehdu. Ja D-vitamiinin aloitusajankohdan kuulee sitten neuvolassa ja me ainakin esikoisesta jopa saimme ekat vitamiinit. Mutta ehdottomasti sitten D3-vitamiiniä. Se D2 on tutkimusten mukaan yhtä tyhjän kanssa.
 
Sain tänään lähetteen äitiyspolille ja katsoivat vauvan ultralla. Sain koko arvion samalla :) Oli kiva kuulla että tällä hetkellä on normaali kokoinen pikkunen tulossa :) Vaikka asiasta ei ole enään hirveästi stressannu, niin helpottihan se siltikin oloa :) Nyt kun vaan osaisivat sanoa millon se tulee niin hyvä olis :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ann
Meillä laps lähti eilen anopin luo yökylään. Ilmotti meille että tulee pojan hakemaan niin voidaan mennä sinne synnärille synnyttämään ihan rauhassa :rolleyes: Eilen oli kyllä tosi outo päivä, jokapaikka NIIN kipeänä ku voi vaan olla.... Kahden jälkeen herättiin siihen kun meidän ajoholppi neiti oli häkissään sitä mieltä että pihalla on joku, joka ei sinne kuulu, ja haukkui siihen malliin. Pariin otteeseen piti käydä "painokkaasti" sanomassa että nyt takasin sinne koppiin maate...
Sitten olenkin ollut noin viidestä alkaen (kai, kelloa en tajunnut heti katsoa). Kun rupes pukkaamaan näitä supistuksia heti ihan kireällä tahdilla!. ja nyt ovat kyllä ihan maha, että selkäpolttoja nämä :smiley-ashamed005 Miehelllä soi kello vasta puolen tunnin päästä, 7.00 joten empä viitsi herättää tähän hätään, mutta mietin vaan, uskallanko päästää miestä töihin? Kahdeksaanhan sen pitäs mennä... Entäs, jos nämä loppuukin tästä taas.... noh, onhan tässä tunti aikaa tunnustella... Oman tukan suoristin heti kun nousin ylös, illalla menin nimittäin nukkumaan AIVAN märällä tukalla laughing7
 
Mulla eilen joka paikkaa kolotti ja särki ihan mielettömästi! Oli ihan sellainen olo, kun olis kuumetta ihan mielettömästi. Lantio, selkä, sisäreidet kuin tulessa... Vereslimaista vuotoakin alkoi taas vähän tulemaan ja tänään se on vain lisääntynyt. Mä en tätä olotilaa kyllä sitten kauaa kestä. Jos tänään ei tule lähto niin huomenna kontrollissa käsken kyllä tekemään niin rajun sisätutkimuksen, että vedet menee!!

Miehen käskystä soitin jopa synnärille, vaikka tiesin kyllä vastauksen. Eli kotona seurataan tilannetta ja vain jos vedet menee niin sinne. Käskettiin lepäämään ja tekemään liikelaskentoja. Mites se lepääminen 2v:n kanssa muka sujuu?!? No soitin mamman tänne avuksi ja hän meinas vaan (toivottavasti leikillään....) "et kai sä ole kipeäksi tulossa". Eli mulla ei ainakaan ole sitä ongelmaa, että kyseltäis joko jo- kysymyksiä!
 
Voi kun oli ihana lueskella aamu tuimaan vauva kuulumisia tuolta syntyneet foorumista ♡ Voi kun olisi jo oma pikkuinenkin tuloillaan maailmaan :) Ei pitäisi itseasiassa mennä toivon mukaan montaa viikkoa kun tänään ehkä alkavat käynnistämään lievän toksemian vuoksi. Osastolla olin ma-ke jo seurannassa, mutta kotio pääsin kun saivat oireita kuriin. Mutta eilen tänne jouduin takas. Katsotaan mitä tämä päivä tuo tullessaan :)
 
Me päästiin kotiin eilen, kahden vrk:n ikäsinä. Jouduttiin oleman yksi ylimääräinen vuorokausi infektioseurannan takia (vierihoidossa siis oli lapsi kyllä koko ajan), kun lapsivesi oli vihertävää lopussa. Mitään ei kuitenkaan löytynyt :)

Kyllä täällä kotona nyt jaksaa, kun on tuo tytteli :Heartred Ja löysin miehestäni vielä kotiuduttuamme aivan uuden puolen... Hän on kyllä NIIIIN 200%:sesti ISÄ kun vaan voi olla :Heartbigred

Äiti ei kyllä sairaalassa oikein nukkunut, eikä vielä ensimmäistä yötä kotonakaan kunnolla kun piti vaan vahtia kaikkia muita, niin esikkoa kuin miestäkin laughing7laughing7laughing7laughing7
 
Aargggg mä oon niin loppu. Lähettiin aamulla sairaalaan kun mulla oli tullut alle kymmenen minsan välein kipeitä supistuksia viiden tunnin ajan ja lisäksi epäilin, että lapsivettä olis lirahtanut. No olihan se lapsivettä ja olin hurjat 1cm auki. Voi perkule sanon mä. Kärsin koko eilisen päivän epäsäännöllisistä supistuksista enkä oo nyt nukkunut sitten toissa yön jälkeen yhtään. Nytkin supistuksia tulee 10 minsan välein ja tekee niin hiton kipeetä. Tekis mieli vaan luovuttaa. Sairaalasta päästivät vielä illaksi ja yöksi kotiin kun en tahtonut sinne jäädä. Huomen aamulla viimestään mennään takas. En tajuu miten me naiset pystytään tähän?!! Tää on ihan hullujen hommaa!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meidän vauveli laiskotteli alkuiltapäivään saakka ja sitten dopplerilla kuunnellessa sen syke oli huolestuttavan hidas. Tein liikelaskentaa ja yritin saada sen hereille hieromalla mahaa välillä, ei liikkeen liikettä. Käytiin sitten synnytysvastaanotossa eka kerran. Ja kun vyöt saatiin päälle niin täähän alotti sellasen riehumisen ja sydänki löi hyvin että oli hyvin selvää että kaikki on kunnossa. Huh helpotusta. Mutta sitten tuli lääkäriltä uutisia jotka sai mut epätoivoiseksi. Paikat on tiukasti kiinni. Ei siis merkkiäkään siitä että tää joskus syntyis, tänään rv 40+4. Pisteenä iin päälle käytiin kotiintullessa sitten kaupassa jossa näin itseni kirkkaassa keinovalossa peilistä. Näytän aivan järkyttävältä, siis ihan hirveältä.

Nyt on sitten paineltu akupisteitä, juotu vadelmanlehtiteeä ja kieriskelty itsesäälissä. Ainoa lohtu tässä on että neuvolassa olin saanut väärää tietoa käynnistyspäivästä, lääkäri lupas että käynnistetään viimeistään 42+0, kun neuvolassa sanoi että 42+4. Laiha lohtu mutta onhan se jotain. Että ei enää kymmentä päivää enempää. Etenkin öisin valvoessa aika vaan tuntuu hidastuvan, tunti tuntuu viideltä tunnilta. Mä en koskaan oo ollu näin turhautunut.
 
Voimia Nannai ja Pippuri. Ite makaan sairaalassa, alottivat käynnistyksen tänään. Verenpainelääkkeitä nostettiin toissa päivänä ja taas tänään, mutta verenpaine nousee vain niiden mukana. Eli mikä tarkoittaa vissiin sitä että raskausmyrkytys pahenee koko ajan. Toivotaan että lääkäri tekee huomenna päätöksiä jatko toimenpiteistä jos cytotec-lääkkeet ei ala puremaan paremmin. Alkaahan tää pikku hiljaa jo vähän pelottamaan. Mutta vauva liikkuu tosi paljon ja sydämen sykkeet on hyvät, että tällä hetkellä kaikki ainanin ok. Kuhan sais nukuttua ettei murehtis liikaa. Itelläkin vielä kohdunsuu kiinni, katotaan mitä lääkäri sanoo aamulla päivän käynnistämisen jälkeen.
 
Voimia Mammu83 ja Pippuri.
Me lähettiin takasin sairaalaan, pakko saada jotain kivunlievitystä vaikka mä olinkin ajatellu pärjääväni tosi pitkään tai lähes kokonaan ilman lääkkeitä. Mut rupee riittämään kun näitä supistuksia on nyt tullu alle 10 minsan välein jo 18 tuntia. Vois vaikka koittaa aluks sitä ilokaasua ja jos siitä ei oo mihinkään niin sitten kovemmat aineet kehiin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top