Synnytys lähestyy :)

Tänään 40+5.

Eilen se lääkäri oli näköjään laittanut myös ultrasta laskemansa painoarvion äitiyskorttiin, vaikkei sitä ääneen siinä vastaanotolla sanonutkaan enkä huomannut kysyä. 3125 g. Ja mä olin jo vähän kauhuissani että kyllä se varmaan vähintään nelikilonen vonkale kohta on. Viimeyönä oli melkeen koko yön kivuliaita supistuksia, mutta aamuyöstä rauhottuivat ja päivällä ollut enää vähänlaisesti. Puolentoista tunnin aamukävelykin tuli heitettyä ja iltapäivällä puolen tunnin kävely. En mä sitä kävelemällä näköjään ulos saa tulemaan.

Mä luulen että sitten kun se vihdoin tapahtuu oon niin helpottunut ja riemuissani, etten muista edes kipua tuntea.
 
Kovasti tsemppiä täältäkin kaikille!

Mulla tänään tasan 39 vkoa täynnä eikä kyllä synnytyksestä tietoakaan. Kivuttomia supistuksia tulee usein ja muutama kipeämpi päivässä. Huonoa oloa ja päänsärkyä on ollut taas koko viikonlopun, mutta se menee aina välillä ohi. Kotona saan mitattua verenpaineen ja pissaakin olen stiksannut, eikä niissä ole kovin hälyttävää ollut. Paineet ovat nousseet lähtötasoa hieman korkeammaksi, mutta ilmeisesti ihan normaalia kun synnytys lähestyy. Niin.. lähestyisi nyt sitten kunnolla :) Pari päivää tässä olisi kyllä nyt hyvä pysyä koossa, koska esikoisen hoitokuviot ovat vähän haastavat.. :)

On muuten tosi jännää käydä nyt täällä katsomassa, että kuka on jo saanut oman pikkuisen. Niin monella on jo kuitenkin jotain alkanut tapahtumaan!
 
Pippuri, ite naureskelin samaa että minkähän kokoseks oma pikkunen kerkiää ennen kun syntyy. Viikko sitten (37+2) koko arvio oli 3400g. Nyt on menossa 38+1 ja en uskalla enään edes kysyä :D

Toinen päivä takana cytotec-lääkitystä ja pienen pientä supistelua vasta havaittavissa. Että katsotaan nitä Day 3 tuo tullessaan :) kolmas kerta toden sanoo, vai miten se meni :D
 
Tsemppiä Winksulle :) Itelle laittoivat tänään ballongin, että kohdunsuu aukenis nopeammin. Lapsivettä ei ole enään hirveästi, joten jos vauva ei synny huomenna niin sit leikkaavat. Että tänään tai huomenna meillä on sit vauveli vierellä ♡

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Tsemppiä Winksu ja Mammu83! Itselläni ei vielä paljon mitään merkkejä synnytyksestä ja huomenna olisi LA. Nyt iski vielä kaamea flunssa, mitä en todellakaan olisi tähän hetkeen toivonut. No nyt tietty olisi hyvä, jos vauva pari päivää jaksaisi vielä pysytellä mahassa, mutta sitten kyllä saisi jo loppuviikosta alkaa ilmoittelemaan itsestään. Ihana lukea, että muilla on jo vauvoja syntynyt ja muutenkin merkkejä tulevasta on ilmassa. Antaa toivoa itsellekin, että kyllä se pian sieltä tulee :)
 
Tsemppiä winsku ja mammu83, kohta pääsette nauttimaan vauvan tuoksusta! Pippuri, yritä jaksaa, on varmaan aika kypsää jo tossa vaiheessa.

Mä innostuin ihan turhaan viime viikon kunnon supistuksista. Nyt taas ei mitään, tai on niitä harjotussuppareita, jotka ei tunnu enää miltään kun koki mitä oikeat ovat. Eipä tässä auta muu kun jatkaa tavaroiden järjestelyä ja vaatteiden pesua. Flunssa onneksi helpottaa.
 
Olin ihan varma että oon viimeinen täällä yhdessä koossa, mut onneks en. :grin Voi miten onkaan huono tuo kärsivällisyys. Oonpahan ainaki saanu käsityötaitoja kasvatettua hurjasti, kun ei muutakaan tekemistä keksi. Että sinänsä ihan tehokasta lomailua.. :)
 
Joo, täälläkään ei oikeastaan tapahdu mitään! Laskettuun aikaan on kyllä vielä reilu viikko, mutta olisin kyllä jo ihan valmis! Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä...
 
Mä kuulun kans odottelijoiden kerhoon, ei kuulu ei näy:grin Mieskin ihmettelee, että eikö vieläkään mitään (laskettuun aikaan viikko) ja yrittäny hälle selitellä (ja itselleni), että voi parillakin vk:lla mennä yli. Oikeesti taju lähtee jos niin kauan joudun vielä oottaan.

Kärsivällisyyden taisin laittaa kaupan päälle, kun myin selkarankani tossa kuukausia takaperin:p
 
Ei tää hääviä täällä sairaalassakaan ole maata ja oottaa että jotain tradikaalimpaa tapahtuis kun kolmatta päivää jo käynnistellään synnytystä eri metodein. Mutta eiköhän se tästä

Tsemppiä naiset loppu rutistuksiin, kohta se pitkä odottelu on ohi. Ja vanhaa sanontaa lainaten "Hyvää kannattaa odottaa"

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Hep, täällä myös yksi kärsimätön odottelija (39+1). Merkkejä synnytyksen alkamisesta ei juuri ole. Harjoitussupistuksia ja muutamia kipeitä, siinäpä ne.

Esikoinenkin on jostain syystä nyt keksinyt herätä jo aamukuudelta ja mun nukahtaminen illalla venyy edelleen vähintään yhteen. Eli unta saan aivan liian vähän. Nukun kyllä parin tunnin päiväunet esikoisen kanssa. Ja kun odottaa vaan niin kovin vauvan syntymää, niin on on sellainen hermostunut fiilis oikeastaan koko ajan. Olenkin yrittänyt keksiä ohjelmaa vähän joka päivälle, mutta aina ei jaksa mihinkään lähteäkään.

Tsemppiä Mammulle sinne sairaalaan!
Ja tsemppiä kaikille muillekin odottajille! Se hetki kun voi olla ihan yht`äkkiä tässä..
 
Apua, ajattelinkin et tää olo tulee ihan varmasti, oonks mä nyt valmis, kohtako oikeesti on käärö sylissä, pärjääkö mä!! Hui :D
 
Tsemppiä Ann!
Mulla on tänään 40+0 ja voitte arvata, että odotan jo malttamattomana synnytyksen käynnistymistä! Tosin flunssa ei ota vielä helpottuakseen, joten sen puolesta voisin yrittää pari päivää vielä odotella... Tänään mulla on neuvola. Saa nähdä mitä ne siellä sanoo.
 
Jee, Ann :) Tsempitykset synnytykseen! :)

Täällä tilanne ei oo muuttunut mihinkään. Väsyttää vaan! Odottelen yllätyskäännettä, että alkas yhtäkkiä kunnon supparit tai menis veet. Saa nähä kauanko vielä saa ootella. Tänään menossa rv 39+1.
 
Kiitos! Tää on ihan hauskaa, oon kauheen hyvällä tuulella vaikka sattuu välillä niin hitokseen! Kävin tuossa saunassa ja pakkailin kassin valmiiks (nyt jo :D). Mies meni kuuteen töihin ja tais just neljännen kerran soittaa oonko hengissä ja jatkaako vielä hommia vai joko mennään. :grin Synnärille soitin ni käskivät mennä tsekkaukseen viimestään puolilta päivin, ellei tuu muutoksia. Soitin siis seiskalta. Joten kai tästä sitten kohta puoliin vois liikahtaa. :)
 
Takaisin
Top