Synnytys lähestyy :)

Voe mahoton, täällä sitä turhaudutaan edelleen. Tuntemukset on tosi pieniä, vain viitisen kipeää supistusta päivän aikana. Täällä vauva kans möyrii ja liikkuu tosi paljon, ihan kipeää tekee.

Mulla on neuvola torstaina ja tuntuu kyllä tosi tylsältä taas sinne mennä. Onneksi terkkari on tosi mukava ja elää tunteissa mukana :) Viime viikolla kyllä jo sovittiin, että oli viimeinen kerta. Eipä tainnut olla..

Kittis Pidän peukkuja, että pääsette huomenna tositoimiin :)
Kaikille muillekin odottajille tsemppiä vielä odotukseen!
 
Nyt supistaa niin, että ei pysty nukkumaan, eli kivuliasta on. Ihan selkeä alku ja loppu supistuksilla ja lyhyempiä ku ennen. Heräilin näihin pitkin yötä aina välillä ja ramppasin vessassa ja oli levoton olo jo nukkumaan mennessä. Kumpa tää nyt olis sitä itseään ja pääsisi synnytyshommiin :)

Yritän olla toivomatta liikaa, mutta kyllähän täsä toivo herää, ku nämä valvotuttaa ja pistää irvistelemään :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: T77
Jee Eea! Toivotaan, että siitä se nyt lähtee.

Täällä vaikea yö, mutta muuten vaan. Hikoilua, kipuilua lonkissa jne. Ja melkoiset turvotukset aamulla.
 
Oi miten jännää! Jaksamisia, Eea ja Beijaflor! Mulla oli illalla yksi ja aamuyöllä kaksi tuntuvaa supistusta ja siinäpä ne viime vuorokauden tapahtumat sunnilleen olikin. Taisi tämä lasketun ajan saavuttaminen sekoittaa pään kun intoilin heti olevani matkalla sairaalaan... :rolleyes: Nyt pitää pitää lippu korkealla ja yrittää olla olematta liian kärsimätön, vaikka mennäänkin 40+ päiville...

Edit: Aarghhhh! Kävin katsomassa mun profiilia ja sielläkin lukee jo "Onnea! Synnytys on ohi, ja sinulla on maailman paras palkinto – pieni lapsi...." eikä ole vielä! Missä on Vau.fi:n kannustavat sanat niille lukuisille, joilla kaikki on vielä edessä!? :cwm
 
Muokattu viimeksi:
Tänään on aamusta saakka ollut jotenkin kankea ja väsynyt olo. Vauvakin on ollut aiempaa rauhallisempi. Kun kävin kävelyllä, niin tuli muutama kivuliaanpikin supistus ja maha oli melkein koko ajan kovana. Vauhti ei siis päätä huimannut... Muutenkin, heti kun lähden vaikk sohvalta liikkeelle, niin maha alkaa kramppaamaan. Mä niin toivoisin, että nämä olisi ennakoivia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Olisi jo aikakin, kun rv 41+1. Olo on kuitenkin ihan erilainen kuin tähän asti. Pidetään peukkuja myös teille muille jo oireileville :)
 
Ihanaa, lisää vauvoja! Onnea kovasti Eea! Mekin käytiin yöllä sairaalassa katsomassa sykkeet verenvuodon takia. Säikäytti kyllä, mutta ei ollut mitään hätää. Samalla saatiin tietää, että avautuminen on alkanut ja nyt odotellaan kotona kunnon supistuksia. Niitä tulee kyllä, mutta melko kivuttomina. Varmasti voimistuvat huomattavasti tai sitten menee vedet oikein näyttävästi ennen kuin tästä vielä uudelleen lähdetään. Toiveeni siitä, ettei mihinkään yliaikaiskontrolleihin olla menossa, taitaa ainakin toteutua :grin
 
Hyvä Kittis! Tsemppiä sinne ja voimia koetukseen! Ihanaa ko porukka jakautuu :) itte taijan pysyä kasassa sinne huhtikuun puolelle :D mutta onnea ja voimia kaikille tilanteessa eteneville!!
 
Angina Taidan olla viimeiseen asti myös yhdessä kasassa täällä :) No, yliaikaiskontrolli varattiin neuvolassa tänään ja se on ensi viikon keskiviikkona. Voi siis olla, että käynnistelevät jo silloin tai sitten menee maanantaille. Mutta toivottavasti lähtisi ihan itsestään ennen sitä. Sitä toivon myös sinulle :)

Ja krgr:kin näyttää vielä olevan kasassa. Tsempit sullekin :)
Ja kaikille muille myös!

Tänään päiväunien jälkeen oli noin tunnin verran kipeitä supistuksia 5-10 minuutin välein, mutta ne laantuivat. Silloin tällöin tulee jokunen. Ensi viikon keskiviikkoa siis odotellen..
 
Voih, onhan meitä täällä vielä muutama jotka odottelee vuoroaan. Hyviä merkkejä kuitenkin kaikilla ilmassa. Mulla tulee maaginen 40 täyteen vasta sunnuntaina, te muut taidattekin jo olla sen ohi. Kivasti eilen teki koko päivän kipeää, joten luottavaisin mielin ollaan. Sovitaanko kaikki kimpassa, että ensi viikolla viimeistään on kääröt sylissä? :wink
 
T77 Sovittu! :)

Viime yönä oli jo astetta kipeempiä supistuksia, mutta miten ne voi aina loppua.. Äääh!
 
Täälläkin toivottavasti vihdoin alkaa tapahtumaan! Kävin äsken neuvolassa ja mainitsin että aamulla ehkä tuli vähän lapsivettä. Illalla viimeistään pitää mennä sairaalaan tarkistukseen ja sitten varmaan katsovat tilanteen. Eilen illalla oli muutama kipeämpi supistus ja muutenkin levoton olo. Tänään supistuksia tuntunut vain muutama, mutta enteilee hyvää! Jospa nyt viikonlopun aikana mekin saataisiin vauva syliin ja pääsisi tästä odotuksesta. Tässähän ihan toivo herää :) Tänään mulla siis jo 41+3.
 
Äääh, täällä edelleen eikä mitään uutta ilmassa :mad:

Mites muut? Kittis, Angina, T77, Tiittana? :anyone
 
Ei vieläkään!! :smiley-angry019
Se lääkäri taisi antaa liikaakin "toivoa" kun sanoi, että voi olla, että synnytän jo samana päivänä kun sairaalassa käytiin. Käynnistyminen voikin olla pidempi ja monivaiheisempi juttu kuin ajattelin/toivoin ja oikeesti alan olemaan jo hyvinkin kypsä... Ei oo enää mitään muita ajatuksia päässä vaikka kuinka yrittää, yhtään neuvoa tai "lohdutusta" jota en ole kuullut tuhatta kertaa (kyllä se sieltä vielä joskus tulee, TIEDETÄÄN!!), ei vaan oikein mitään muuta kuin tämä maha ja sen hitonmoinen kutina ja lisääntyvät raskausarvet. Yritän selvitä tästä ajasta yli tekemällä kotitöitä, askartelemalla ja ulkoilemalla ja miettimällä, mitä kaikkea kivaa on tulossa. Tuleehan niitä juttuja mieleen, mutta tunnetasolla on just nyt hyvin vaikea oikeasti kokea muuta kuin turhautumista. Sanotaan, että lapsen saaminen kasvattaa henkisesti ja se nyt näyttää aika selkeästi alkavan jo ennen synnytystä!
 
Mä epäilin, että mulla lorahteli vähän lapsivettä eilen päivällä pariin otteeseen. Soittelin jsairaalaan ja sovittiin, että menen näytille klo 20 jos on vettä vielä tullut. No, mitään ei tapahtunut, joten kotiin jäätiin. Ilta supisteli kuitenkin tosi kipeästi. Nukahdin varmaan vasta 02.30. Pari viimeistä tuntia tuli 10 minuutin välein. Sain kuitenkin sitten nukuttua yön hyvin ja tänään supistelut on taas ollut tosi epäsäännöllisiä, ehkä puolen tunnin välein. Pientä veristä vuotoa on tullut koko päivän, joten jotain siellä tapahtuu. Nyt olen kyllä tosi luottavaisin mielin, että on enää max muutamista päivistä kiinni! Pakkasin tänään jopa sairaalakassin.

Ainoa huono uutinen on, että esikoinen on oksentanut aamusta lähtien. Raukalla pysyy nyt pikkasen vettä sisällä, mutta siinä kaikki. Toivottavasti saadaan tyttö kuntoon ennenkuin tulee lähtö.

Kyllä me kohtalotoverit tästä jotenkin selvitään!
 
Ooo T77:lla alkaa jo tapahtua?! :) ei mitään täälläkään! Kävelyillä on kans käyty, pihaa kolattu ja siivottu ja ja ja... Ei mitään. Toivottavasti teillä kohta tapahtuu :D
 
Jotain häppeninkiä sentään jollain, hienoa :)

Meilläkin esikoinen oli ripulilla kolme päivää. Tänään ei ole vielä mitään tullut. Toivottavasti ei mene taas toiseen suuntaan, joka hänellä aika paha ongelma ollut. Mietin tässä, että ehkä se vaavi odottaa pöpöttömiä päiviä tulla maailmaan :) Joskus neuvolantäti sanoikin, että vauva kyllä tietää milloin on hyvä aika tulla. Esim. jos äiti on kovin kipeä, niin tuskin silloin lähtee syntymään. Tiedä sitten.

Itse olen kyllä niin ummessa. En ole vielä mitään pehmikkeitä ottanut, kun nyt miettii, että jos otan nyt ja vasta 24 tunnin päästä toimii, niin sitten olen tietenkin just salissa.. Toisaalta tulee se sitten muutenkin. Tietty vois kysyä ruisketta kun synnärille menee, jos ei ole toiminut siihen mennessä kunnolla. Ihanat on puheenaiheet juu.. :) Vaikea on kyllä keskittyä mihinkään tai ajatella mitään muuta kuin tulevaa synnytystä ja pientä poitsua. Esikoinen toki ottaa oman huomionsa, mikä on hyvä!
 
Onnea Tiittana, ihania uutisia!

Beijaflor, mua on myös useampaan otteeseen naurattanut, että nämä puheenaiheet on välillä aika karmaisevia... Kropassa tapahtuu niin sairaita juttuja, että ei näitä voi oikein kaunistellakaan. Samaan sarjaan: mulla irtosi äsken limatulppa! Ei niin kaunis tapahtuma, mutta kummasti siitäkin tuli kovin iloiseksi.:)
 
Takaisin
Top