Mun kohtua paineltiin lähes joka työvuorolla sairaalassa ja lääkärit päälle...
mutta täytyy myös kiittää sairaalaa, että meidän vauvat pääsivät yöllä kansliaan hoitoon tarvvittaessa (ja tuotiin mulle syötöille), mamma sai vähän levätä.
Toipuminen on minusta edennyt hyvin, leikkauspäivänä sain pari kertaa koittaa nousta seisomaan, seuraavana "luvan" käydä yksin wc:ssä ja liikuskella omassa huoneessa, sitä seuraavana kuljin jo muuallakin osastolla ja yritin toimia mahddollisimman itsenäisesti. Sitten päästiinkin kotin vauvojen ollessa vajaan 3 pvän ikäiset. Koti on ihme paikka, vaikka täällä ei tekeminen lopu kesken eikä lepäämään pääse, on sektiosta toipuminen ottanut ison harppauksen sen jälkeen, kun kotiuduttiin.
Itse sektiohaava tuntuu hyvältä eikä turhia kolota, olen hoitanut lähinnä suihkutelemalla. Sairaalassa saadut turvotuksetkin laskevat pikkuhiljaa. Jälkivuotoa on varsinkin imetyksen yhteydessä, mutta minusta se on sen näköistä kuin pitääkin tässä kohtaa. Hankalin vaiva on toispuoleinen, viiltävä kipu kohdun sivulla, se vaivasi jo raskausaikana, mutta ei ole vielä hävinnyt mihinkään. Haittaa huomattavasti enemmän esim. sängystä nousemista kuin sektiohaava. Ilmeisesti kyse on venyneistä kohdun kiinnikkeistä ja kaikki kohtua painelleet sanovat sen olevan ok vaikka hiukan toispuoleinen kipeälle puolelle, mutta aion kysyä asiasta taas tikkien poiston yhteydessä.