Synnytyksestä toipuminen

Jelly Bean on kyllä todella harmillista tollainen :/ mutta aivan samalla linjalla tuosta että oma terveys menee edelle! Eikö sitä oo tutkittukki että jos äiti voi huonosti niin koko perhe voi huonosti . Sympatiaa ja tsemppiä sulle , toivottavasti verenpaineesi normalisoituu vielä!
 
Lyydia raskaana imettäessä voi supistaa, ettei menis puurot ja vellit jo sekasin :wink no vitsi vitsi.

Jelly, ehdottomasti oma terveys ja sitä myöten koko perheen hyvinvointi edelle! Hyvin minäkin olen sisaruksitta kasvanut :)
 
Sektiolla synnyttäneet huomio!!! :)

No nyt on taas pohdiskeltavaa. Oon kaks kertaa nyt käyny salilla lihaksia aktivoimassa, lämmittelyt crosstrainerilla (ei vatsalihastreeniä yhtään). Toissapäivänä ekan kerran tänään toinen kerta. Ekat menkat loppu ööö muistaakseni reilu viikko sitten.
Toissapäivänä salin jälkeen hoksasin että tulee vähän rusehtavaa vuotoa, nyt joutuu käyttämään sidettä ku tulee kirkasta verta :eek:

Voisko se olla jotain viimesiä jälkivuotoja kun on alkanut rasittamaan kroppaa kunnolla? Että kohtu palailis ihan siihen pienimpään olotilaansa? Mulla tuli tosi vähän jälkisupistuksia synnytyksen jälkeen ja synnytyshän meni sektioon koska kohtu ei tehnyt oma-alotteisesti yhtään mitään vaan kunnon supparit saatiin aikaan oksitosiinilla pelkästään.. Synnytyksestä 9,5 vkoa.

Mua NIIIN kyllästyttää jo tuo rättien kans pelaaminen!! :arghh:

Vielä sen verran että viime vkolla hölkkäilin vähän, aiheutti sektiohaavassa/sen kohdalla kipua jälkeenpäin ni vaihdoin takas kävelemiseen..
 
Se meni ohi! Seuraava aamuna oli normaali. Hmmm.. Outoa. Tutkimattomat ovat alapääni tiet :D
 
Kyllä vain näyttää siltä että aina salin jälkeen saa laittaa pariksi tunniksi pikkuhousun suojan ku valskaa vähän verta. Sit se loppuu taas.. :eek:
 
Mulle jälkitarkastuksessa sanottiin ettei salillakaan olis hyvä käydä ennen ku tulee 6kk synnytyksestä... Suositteli oikeastaan vaan uintia ja sauvakävelyä.
 
Juu mäki jostain luin että voi tulla laskeumia jotka voidaan havaita vasta vuosien päästä tms.
 
Kattokaapa toisenlaiset äidit. Siinäki se fitness muikki sano et ei o mikään kiire kuntoilee..
 
Haha mäki lopetin ne kyykyt, mutta näköjään lume efekti toimii; mies kehui, että pylly on parantunut niiden myötä :D heheee..
 
Mul meni synnytyksessä kaikki päin pyllyä mikä vaan mennä voi, sektion ja tulehduksien jäljiltä ei tarvii pitkään aikaan haaveillakkaa mistään hikijumpista, kiloja täytyy siis tyytyä karistelemaan ruokavaliolla, imetyksella ja kevyillä vaunulenkeillä, mutta ei tässä onneksi mikään kiire ole. :happy:Synnytyksestä aikaa 2kk ja onhan tuota haava vieläkin ajottain kipeä! :shifty:
 
Eipä tullu kysyttyä lääkärin mielipidettä tänään noista liikuntajutuista. Mutta lantionpohjan lihaksissa kuulema on voimaa.. Välillä on kyllä itestä tuntunu että mitkä lihakset...? Tosin enpä ole salilla koskaan tykännyt käydä. Tosin onhan noilla ryhmätunneillakin aika kovia liikkeitä.
Noi vatsalihakset jäi kyllä mietityttään.. Osaisiko esim liikunnanohjaaja tunnustella niin että vois sanoa saako niitä tehdä..?
 
Noista vatsalihaksista. Tähän asti en oo tuntenu koko vatsalihaksia kun olen kokeillut. Sit tässä viikon sisällä hoksasin että toi raskauden jättämä plösömaha onkin "pienentyny", ei työnny enää ulospäin niin paljoa!

Kokeilin nyt sitten vatsalihaksia sillä 'uppoaako sormet keskelle' -tyylillä, no uppos läskiin mutta kun jännitti v-lihakset ni sormet nous ylöspäi ja se kuoppa on saman levynen ku ukolla :eek: eli ne on siis palautunukko?? Nyt jo?! :eek: 3kk synnytyksestä huomenna.
 
Kivasti tuntui pian synnytyksen jälkeen, että alkaa olla ihan kunnossa, mutta nyt myöhemmin sitten alkanut kilot vaivaamaan ja huomannut tuon lihaksettomuudenkin paremmin, kun alkaa kaukalollakin olla painoa. :woot:

Kyllä on muuten hankalaa sovittaa aikatauluun omaa liikkumista. Liekö motivaatiosta vaiko laiskuudestakin osin :bored:
 
Jostain taisin lukea, että ne vatsalihakset palautuu normaalisti 2-3kuukaudessa.
pilateksessa oon niitä jo tehnyt jonkin verran, mielestäni kun löysin ne tossa kuukausi sitten ja se rako oli normaali...
Ilmeisesti en kuitenkaan tarpeeksi, kun paino ei tipu i sitten yhtään. Se mikä tippui viikossa parissa synnytyksen jälkeen on yhä edelleen.. Plaah.
Vuoden vaihteen jälkeen ajattelin lisätä ohjelmaan vielä vauvapilateksen... Kätevä siitä, ettei tarvi hoitajaa :)
 
Mulla ei oo myöskään paino tippunu yhtään sen viikon jälkeen. Vaikka oon alkanu liikkumaan reippaammin. Mut oon kuullu et toisilla paino alkaa tippua vasta kun imetyksen lopettaa. Imettäessä keho ei välttämättä anna painon tippua vaan se säilöö vauvaa ja imetystä varten. Toisillahan taas imetyksestä johtuen tippuu paino. Ei mulla ilmeisesti :/
 
Mulla ei paino tipu kans MILLÄÄN (en imetä), on tiukasti tarttunu persiisee rasvat (oon nimennyt ne imetysrasvoiksi , ne ois pitäny imettää pois :P ) . No joo, kuuden viikon todella tiukka ruokavalio vei 3.8kg ja sen loppumisesta on kulunut reilu kaks viikkoa. Paino laskenu 600g vielä.. Mut tota läskii tuliki raskausaikana iha huolella (paino nousi 32kg) Alkaa olla flunssa ohi ni uus salitteluyritys , jäi sillon paussille kun rupes tiputteluvuotoo tulee..
 
No, eihän synnytyksestä oo ku 3kk vasta joten pitää antaa armoa itselleen. Olis vaan kiva nähdä vaa'assaki että salit, lenkit, joogat ym auttais. No, ainaki oma fiilis on parempi. Ryhtikin vähän kohentunut. Jotain hyötyä.
 
Takaisin
Top