Synnytyksestä toipuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helmeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle tuli synnytyksessä aika monta tikkiä, kaikki sisäpuolelle. Menetin verta jonkun verran, kätilön mielestä en mitenkään huolestuttavasti, mutta hemot tipahti 73 kuitenkin. Lisäksi sairaalan sysipaskat sängyt ja imetysasento yhdistettynä avoimeen ikkunaan kasikerroksessa (=vetoa niskalle, pakko oli pitää ikkunaa kuitenkin auki koska ilmastoimattomassa huoneessa olisin varmasti muuten kuollut lämpöhalvaukseen) aiheuttivat niin järisyttävän päänsäryn, etten pystynyt edes kävelemään, saatikka vaihtamaan esim. Vaippaa tai käymään suihkussa. Makasin sairaalassa viisi päivää, jonka aikana sain aika monta pussia nestettä, kaksi pussia verta ja mulle tehtiin veripaikka (ei auttanut) kunnes päätin ettei homma siellä parane ja kysyin mitä kotiinlähtö vaatisi. Hoitaja sanoi, että mun piti kyetä vauvan aamutoimiin ja käydä itse suihkussa. En oo koskaan tsempannu niin paljon ku siellä hoitohuoneessa vaihtaessa vaippaa. Selvisin silti tuskanhiki otsalla ja päästiin lähtemään kotiin.

Kotona vietin sängynpohjalla kuumageelityyny niskalla useamman päivän, kunnes homma alkoi helpottamaan. Sitten iskivätkin tikki-kivut, joka tarkoitti lisää sänkyaikaa koska istua ei yksinkertaisesti voinut. Jälkivuotoa oli reilusti alussa, mutta nyt kolme viikkoa synnytyksestä se on aika vähäistä. Yksi tikeistä kiristelee vielä, mutta normaali elämä onnistuu jo hyvin..

Täällä toivutaan viikon takaisesta sektiosta hitaasti mutta varmasti. Kipuja on jonkin verran, mutta niihin sitten Burana-Panadol-sekotusta niin pitkään kun tarvis. 5päivää sektion jälkeen terkkari kävi poistamassa tikit ja nyt sitten vaan suihkuttelen ja annan ilmakylpyjä haavalle.
Sairaalassa ollessa tein alusta asti kaikki vauvanhoitoon liittyvät jutut itse, en ehkä siksi että vointi olisi sallinnut vaan koska mulle ei sairaalassa kukaan ollut kertonut esim siitä,että jos tarvin itse lepoa voi vauvan viedä hoitoon vauvalaan... Kuulin tästä vauvalasta vasta kun olin kolmatta päivää kotona ... Muutenkaan henkilökuntaa ei ollut siellä saatavilla kovin helposti ja vähän korvat luimussa olin aina painamassa hälytysnappia kun jotain tarvin...
Henkisesti tää on ollut aika väsyttävää, en tajunnutkaan kuinka rankka se kuuluisa Baby blues voi olla...

Tsemppiä jennyy. Itekki nyt sairaalassa ja
Sama meininki vaikka en nyt edes ole kovin kipeä. Mutta kun kipu iskee saan odottaa apua tunnin ja sitten oho unohdettiin

Synnytys oli helppo ja ei tästäkään tullut tikkejä eikä minkäänlaisia kolotuksia tai jomotuksia.
Taidan olla siinä mielessä onnentyttö.
jälkivuotoa tulee niukasti, ja olo on kuin tosiaan ei olisi edes synnyttänyt. Alaselkää särkee koska en millään löydä sopivaa imetysasentoa!
Seksiäkin ehdittiin harrastelemaan 2 päivää synnytyksen jälkeen, teki niiiin mieli ;)

Synnytys oli helppo ja ei tästäkään tullut tikkejä eikä minkäänlaisia kolotuksia tai jomotuksia.
Taidan olla siinä mielessä onnentyttö.
jälkivuotoa tulee niukasti, ja olo on kuin tosiaan ei olisi edes synnyttänyt. Alaselkää särkee koska en millään löydä sopivaa imetysasentoa!
Seksiäkin ehdittiin harrastelemaan 2 päivää synnytyksen jälkeen, teki niiiin mieli ;)

Voisin tilata samanlaisen, kiitos!

Sama juttu! Viime kertaisen 19tuntia ja sektioon jälkeen mullekin kelpais tollainen humps-vaan synnytys :)!

Synnytyksestä viikko ja vuoto melkee loppu? Voiko olla normaalia? :D mulla myöskin vatsaa hiukan aristaa painaessa mutta ei satu tai oo olo muuten tukala.. :o

Se vuoto voi välillä tauota ja sit taas jatkua. Täällä kaikki normaalia, tikit kiristelee taas, ovat vissiin sulamassa. 6 tikkiä tuli alakertaan pieneen repeämään. Istua oon pystynyt koko ajan. Pää on myös tälläkin kertaa kestänyt hyvin. Tiukkaa menoa aamusta iltaan tuon vauvan ja 1v 3kk kanssa. Onneks mies kotona! :)

Mimoza ootko vielä päässyt liikkeelle? täällä taukosi vuoto melkeen kokonaan viikossa kunnes uskalsin alkaa tehdä kärrylenkkejä, sitten vuoto alkoikin uudestaan. tulee öisin imettäessä ja sitten liikkumisen aikana/jälkeen. muuten ei juurikaan mitään.

Ihan normaalia on vuodon äheneminen. Melko varmasti kuitenkin vielä muutaman viikon jonkin verran vuotelee.

Mulla oli aamulla jälkitarkastus. Kaikki ok ja olen toipunut kuulemma todella hyvin :) Sain reseptin nuvaringiin, mutta sitä saa käyttää vasta imetyksen loputtua, siihen asti pitäs kumia käyttää :yuck: Yök, mä niin inhoon niitten kanssa venkslata eikä mieskään tykkää, mutta en todellakaan! oo vuoden päästä tässä samassa tilanteessa. Toivottavasti imetys pitää menkat pois tälläkin kertaa piiiitkään.

Mitenköhän tuon vuodon kanssa, kun mulla ei kovin reipasta ollut missään vaiheessa, nytkin suurimmaksi osaksi sellaista v.punertavaa limaa (11 pv synnytyksestä) mutta eilen autosta noustessa tuli tunne, että nyt alkoi valumaan.. Ja sitähän tuli, nilkasta valui kenkään saakka verivana, kylppäri näytti kun olis sika teurastettu, onneksi oltiin kotiin tulossa ja hississä tämä siis. Seisoin sitte suihkussa 5 min ja suihkuttelin, loppuhan se sitten, mutta aikamoinen joku hyytymä taisi tulla. Paitsi nyt kun mietin, niin juoksevaa se veri taisi olla.. Kai se oli sitten normaalia? Nyt taas takaisin vaaleenpunaisena vuotona.

Ummetus on myös vaivannut, välillä sattuu niin, että tuntuu kun toinen vauva olisi ulos puskemassa.. Aamupäivisin myös tikkeihin sattuu, seisoi tai istui niin jumalaton paine ja kipu iskee.
Yksi tikki kuulemma vähän auki, osasi kätilö kotikäynnillä kertoa pari pvä kotiutumisesta. Kuulemma kuitenkin niin vähän, ettei tarvitse korjata, siihen särkee vieläkin eniten. Kunpa ei olisi näitä kokolattiamattoja, niin saisi myös ilmakylpyjä :/

Windy mulla tulee just kans sillon vuotoa ku liikun.. ja aubrey tuo ummetus on rantautunu tännekkin.

En tiedä mihin ketjuun tämä kuuluisi, mutta kuinka pitkään jouduitte olemaan sairaalassa ennen kotiutumista? :)

me oltiin vauvan takia tiistaista lauantaihin, oltais päästy perjantaina kotiin mutta joutui vielä sinivalolampun alle kun bilirubiinit vähän koholla.

Syntyi ke kahden aikaan yöllä ja päästiin pe kotiin joskus klo 10. 40h pitää olla ikää, Ellei oo varhainen kotiutuminen.

Vauva syntyi tiistai-iltana, kotiuduttiin perjantaina iltapäivällä. Oltaisiin päästy kotiin jo torstaina, jos ei vauvan paino olisi pudonnut niin paljoa.

Vauva syntyi maanantaina klo 00.37 ja päästiin jo keskiviikkona kotiin, eli kahdessa päivässä, vaikka olin ensisynnyttäjä. :-) Mulla ei ole ollut ummetusta, vaan ennemminkin ripulia ja muuten löysää vatsaa. On alkanut onneksi helpottamaan nyt.

Vauva syntyi lauantaina 19.07 ja päästiin torstaina kotiin. Vauva oli la-ti vastasyntyneiden osastolla painehoidossa ja sai antibioottia. Odotin että oma toipuminen olisi ollu hitaampaa ja vuoto olisi ollut pitkään runsasta :D Vähän pari tikkiä välillä hiertää mut muuten loisto olo!

Takaisin