MiluT86
Oman äänensä löytänyt
Mulle tuli synnytyksessä aika monta tikkiä, kaikki sisäpuolelle. Menetin verta jonkun verran, kätilön mielestä en mitenkään huolestuttavasti, mutta hemot tipahti 73 kuitenkin. Lisäksi sairaalan sysipaskat sängyt ja imetysasento yhdistettynä avoimeen ikkunaan kasikerroksessa (=vetoa niskalle, pakko oli pitää ikkunaa kuitenkin auki koska ilmastoimattomassa huoneessa olisin varmasti muuten kuollut lämpöhalvaukseen) aiheuttivat niin järisyttävän päänsäryn, etten pystynyt edes kävelemään, saatikka vaihtamaan esim. Vaippaa tai käymään suihkussa. Makasin sairaalassa viisi päivää, jonka aikana sain aika monta pussia nestettä, kaksi pussia verta ja mulle tehtiin veripaikka (ei auttanut) kunnes päätin ettei homma siellä parane ja kysyin mitä kotiinlähtö vaatisi. Hoitaja sanoi, että mun piti kyetä vauvan aamutoimiin ja käydä itse suihkussa. En oo koskaan tsempannu niin paljon ku siellä hoitohuoneessa vaihtaessa vaippaa. Selvisin silti tuskanhiki otsalla ja päästiin lähtemään kotiin.
Kotona vietin sängynpohjalla kuumageelityyny niskalla useamman päivän, kunnes homma alkoi helpottamaan. Sitten iskivätkin tikki-kivut, joka tarkoitti lisää sänkyaikaa koska istua ei yksinkertaisesti voinut. Jälkivuotoa oli reilusti alussa, mutta nyt kolme viikkoa synnytyksestä se on aika vähäistä. Yksi tikeistä kiristelee vielä, mutta normaali elämä onnistuu jo hyvin..
Kotona vietin sängynpohjalla kuumageelityyny niskalla useamman päivän, kunnes homma alkoi helpottamaan. Sitten iskivätkin tikki-kivut, joka tarkoitti lisää sänkyaikaa koska istua ei yksinkertaisesti voinut. Jälkivuotoa oli reilusti alussa, mutta nyt kolme viikkoa synnytyksestä se on aika vähäistä. Yksi tikeistä kiristelee vielä, mutta normaali elämä onnistuu jo hyvin..