Synnytyksestä palautuminen

Intsu :) Mulla on myös 6viikkoa synnytyksestä! Mikset et ole vielä uskaltanut?
Mun äiti sanoi kun puhuttiin jälkitarkastuksen ajankohdasta että mies saa vielä hetken odottaa. Mä olin vaan et ai jaa. (äiti ei oo koskaan ollut semmonen himokas ..) Sanoin et oon ollu jo viikon tulisilla hiilillä. Silloin oli kolme viikkoa synnytyksestä. :D
 
Systeri just söi antibioottikuurin imettäessään alle pari-kuukautista ja sanoi, että ei tainnu antibiootit vaikuttaa mitenkään vauvaan. Vähän refluksia ollut siellä, joten mikään täystyytyväinen vauva ei oo sielä muutenkaan, mutta huudot ja tyytyväisyysjaksot pysyivat kuulemma samassa. Itse söin rintatulehdukseen ab:n esikoisen kanssa ja en myöskään huomannut eroa..mutta meidän poika itki silloin koko ajan joka tapauksessa, heh.
 
Täällä koko aamu ihan TAJUTON alavatsakipu.. Varasin ajan lääkärille.. Toiv ei enteile kohtutulehdusta,.
 
Vielä ei oo ainakaan tullu mitään vatsavaivaa kummallekaan. Toivottavasti ei tulekaan. Niin hirvee odotusaika ja synnytys että nyt olen erittäin tyytyväinen et poika on tosi rauhallinen, eikä juurikaan huuda :)
Että jos ne mahdolliset vatsavaivat kestää viikon ni se on lyhyt aika. Jos nyt viikon verran nukkuu huonommin, ni se ei haittaa ku muuten nukkuu 7h putkeen yössä.
 
Kokeilin tuossa suorien vatsalihasten väliä, ja se ei ole enää sormenkaan levyinen. Oliskohan jotain puoli senttiä. Mulla on ollut käytössä nyt viikon sellanen tukivyö, Belly bandit, joka on selvästi litistänyt mahaa ja tukenut myös kivasti selkää. Mutta siis voiko se erkauma näin äkkiä kaventua? Jotenkin en meinaa uskoa. Perstuntuma on että vaikka periaatteessa voisin treenata suoria vatsoja kun kerta väli on kuroutunut pieneksi, vatsa on silti vielä jotenkin semmonen arka, että tuskinpa vielä aloittelen. Mutta toisaalta tuskin jaksan odottaa jälkitarkastukseen asti. Hmm. *ja muokkaus siis että synnytyksestä on nyt 2 viikkoa aikaa.*
 
Muokattu viimeksi:
Mä sain kefexin-antibiootit joiden ei lääkärin mukaan pitäisi aiheuttaa mahavaivoja. Pidin silti päivän taukoa mun maidon antamisesta. Kuuri on kuitenkin kaksi viikkoa ja ajattelin että en kyllä oo niin pitkää antamatta maitoa joten alotettiin d-vitamiini missä maitohapot samassa. Mun mielestä ei suuremmin mahaa valittele, satunnaisesti ehkä mut voi johtua muistakin syistä.
 
Miekii sain kefexinin. Kiva kuulla että se on mahaystävällisempi. Ei meillä oo mitää ihmeellistä mahavaivaa ilmaantunut ab-kuurin aloittamisen jälkeen. Kolmatta päivää siis syön sitä. Meillä huomattiin että d-vitamiinitipat aiheutti vähä mahavaivaa.
 
Mulla oli samat fiilikset ekan kerran kun kävin kakalla. Aluksi oli semmonen olo että repeän uudestaan ja sitten etten pysty ponnistamaan :D
 
Siis mitä vattua! Multa tuli taas vähän verta! :-o ei tosin haise eikä mistään satu. Ihan outoa.
 
Menkat alkoi Hepsuli?
Mä uskaltauduin nyt kolmen viikon kohdalla katselemaan peilillä alakerran tilannetta. Eipä siellä taaskaan ihan normilta kaikki näyttänyt. Peräaukon lähellä oli yksi tikki vissiin ja siihen kohdille on kasvanut sellainen punainen "nuora" toiselta puolelta toiselle. Tuo kohta on koko ajan ollut kipeämpi kuin muut..mitään tikkejä ei enää ollut näkyvissä ja kaikki suonikohjut ja häpyhuulten turvotukset oli hävinnyt. Pidempään olen jo katsonut, että päällisin puolin kaikki näyttää jo normaalilta, mutta sisäosa oli myös tosi tosi tummanpunainen..siitä en vielä olisi niin huolissani..onhan tässä vuotoakin vähän vielä ja ainakin ekan synnytyksen jälkeen estrogeenitasot teki pitkään tepposia limakalvoille. Mutta tuo ylimääräinen osa pitäis vissiin saada poistettua..ja epäilen terveysaseman lääkärien kykyä.. Oliskohan soitosta neuvolaan mitään hyötyä vai suoraan yksityiselle..
 
Aluksi voi kyllä olla kierrot aika sekaisin. Jos ei mitään muuta ole kuin vuotoa, niin tuskin se mitään sen kummempaa on..
 
Nyt on perjantai. Tiistain iltapalan skippasin sattuneista syistä mutta muuten olen syönyt normaalisti. Kamala ummetus siis vaivaa. Ei ole mahavaivoja minkäänlaisia mutta pitäisköhän varmuudenvuoksi pyytää lääke kun en ole isommalla hädällä käyny kohta kolmeen vuorokauteen...

Ja nyt on taas reipas fiilis joten vois hiippailla hakemaan kaffetta ja jugurttia...
 
Mullakin tais olla ummetusta just sen kolme päivää, mutta kyllä se sieltä tuli sitten.
 
Mä sain ekan synnytyksen jälkeen sairaalassa ummetuslääkettä, jota sai imettäessäkin käyttää. Silloin pelkäsin kipua, kun häntäluu oli murtunut..mutta ei se kylläkään sattunut. Nyt tokalla kerralla uskoin, että odottamalla homma alkaa toimia.
 
Mä en taaa kauheasti voi mahatikkien takia istua ja jos sitten pitäis vielä istua ja ponnistaa niin ajatus on tosi pelottava.
 
Mä oon aina suosiolla pyytänyt mahanpehmikettä, jottei sitten mene hankalaksi mahan toiminta. Ja parin päivän sisään on saanut mahan toimimaan ilman tuskaa. Suosittelen levolacia pegorionin sijaan. Ensimmäinen löysyttää ulosteen, toinen pehmittää "lisäämällä" massaa.
 
Takaisin
Top