Synnytyksestä palautuminen

Joo heti soittoa Kattika! Mulla tuli ekassa synnytyksessä hirveä kasa tikkejä ja eppari tehtiin eikä kivut olleet yhtään sun kuvailemia! Tosin murtunut häntäluu vei silloin vähän voiton muista kivuista..mutta kuulostaa kyllä siltä, että jokin hidastaa sulla paranemista.
 
Kauan tää yöhikoilu jatkuu?! Ihan tolkutonta menoa. :D
 
Mulla ei ole enää aina hiki vaan joinain yönä. Ehkäpä helpottamassa. Eli synnytyksestä melkein 6vkoa.
 
Mullakin on hikoilu loppunut, kolmisen viikkoa synnytyksestä kesti.
 
Minäkin hikoilen välillä aivan mahottomasti. Aivan ku olis helle 24/7.
 
Voiko jälkivuoto loppua viikossa? Yön aikana siteeseen ei ole tullut mitään. Ei sillä että haittaisi.
 
Mulla "loppui" kans viikon jälkeen, mutta edelleen tulee välillä vuotoa. Mutta pikkuhousunsuojalla pärjännyt siitä asti. Nyt synnytyksestä siis vajaa 4vkoa
 
Tosi paljon menetit verta Kattika. Saitko lisäverta?

Mulla meni sectiossa verta 900ml ja hg 78 (ennen synnytystä 118), viikon kuluttua nousi 87. Silloin tiputettiin 1000 yksikköä jotain veren ainesosaa jonka tarkoitus auttaa verta itse kohottamaan hemoglobiinia. En edes yritä tällä imetysdementiapäällä muistaa tarkemmin. Homma uusitaan vk kuluttua ellei vastetta.
 
Joko muut on miettineet ehkäisyasioita? Mulla olis tälläviikolla jälkitarkastus ja täytyisi päästä jonkinlaiseen lopputulokseen ennen sitä.. Kierukkaa olen miettinyt, sekä kupari että hormoni. Kumpi sitten parempi..?
 
Intsu muistaakseni kuparikierukka ei ole enää suositeltu. Laitetaan kyllä, jos hormonaalinenkaan ei käypänen vaihtoehto. Itsellä vielä tovi aikaa miettiä; mutta tällä hetkellä mun mielessä joko hormonikierukka tai ehkäisykapseli.
 
Okei.. En ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä vuosiin ja luonnollisestikin hiukan jännittää palaanko sen myötä hormonihirviöksi. Mutta ymmärtääkseni kierukka vaikuttaa paikallisemmin, eikä välttämättä aiheuta samantyyppisiä sivuoireita kuin e-pillerit..? Myös migreenioireisto on itsellä pahentunut nyt kahden raskauden myötä ja jännittää kuinka hormonaalinen ehkäisy siihen vaikuttaa.
 
^ sulla on syyt miksi hormonaalinen ei välttämättä sopis. Toivottavasti on hyvä lääkäri sun kanssa pohtimassa vaihtoehtoja. Esikoisen jälkeen mulle yritettiin tyrkyttää minipillereitä ja lääkäri ei ollut edes kiinnostunut puhumaan muista vaihtoehdoista. Nyt oonkin vähän yrittänyt paremmin miettiä vaihtoehtojani etukäteen.
 
PMe ollaan nyt tähän asti menty kondomilla. Jälkitarkastus on pian. Mies haluaisi että ottaisin pillereitä, mutta mulle ne ei sovi. Aiheutti liikaa mielialan vaihtelua vaikka söin minippillereitä. Epäilen myös että ne estivät meidän lasten teon vielä kauan sen jälkeen kun pillerit lopetin. Kuitenkin haluaisin vielä pitää sen vaihtoehdon auki että haluankin toisen lapsen. Täytyykin puhua tuosta kierukasta. Itsekin pidän enemmän"paljaasta" mut jos ei ole muita vaihtoehtoja niin kondomi saa kelvata.peruutan, en todellakaan halua kierukkaa. Miehen vasektomia on näköjään peruttavissa oleva operaatio. Mahtaisiko mies suostua siihen.
 
Muokattu viimeksi:
Mulle ei sovi mikään muu hormoniehkäisy paitsi just toi hormonikierukka. Siitä erittyy paikallisesti niin pieni määrä hormonia ettei kyllä yhtään arvais et hormoniehkäisyä käyttää. Ei tosiaan vaikuta muuhun kroppaan eikä muuta sua hirviöks :D Ihan huippu! Aion ehdottomasti hommata sen kunhan vaan pääsis jo sinne jälkitarkastukseen!! Tässä on alkanu jo halut hyrrätä aika kiivaina puolin ja toisin et vaikeeta jo tekee! Vielä ei uskalla kokeilla yhdyntää, kun vasta 5pv synnytyksestä ja hieman on jälkivuotoakin. Viimeks meni 2 viikkoa kun uskallettiin kokeilla.
 
Me kkokpiltiin eka kertaa kolme viikkoa synnytyksestä ja mies pelästyi kun vuosin sen jälkeen. Nyt kun mulla oli ne menkat niin voin sanoa että nyt vasta niiden jälkeen nautin seksistä ja jumppa on tehnyt tehtävänsä :wink
 
^ sulla on syyt miksi hormonaalinen ei välttämättä sopis. Toivottavasti on hyvä lääkäri sun kanssa pohtimassa vaihtoehtoja. Esikoisen jälkeen mulle yritettiin tyrkyttää minipillereitä ja lääkäri ei ollut edes kiinnostunut puhumaan muista vaihtoehdoista. Nyt oonkin vähän yrittänyt paremmin miettiä vaihtoehtojani etukäteen.
Juu niin olisi. Luulen kuitenkin, että lähden kokeilemaan hormonikierukkaa. Kun on tuosta kuparisestakin tullut lueskeltua niistä ei niin mukavista sivuvaikutuksista; kivuliaat runsaat kuukautiset yms. Mutta katsotaan. Onhan tässä vielä muutamia tunteja aikaa mietiskellä.. [emoji16] Yösyötöt on muuten hyvää aikaa googlailla kaikkea tärkeää. Tai siis yöröyhtäytykset. Meillä kun poikaa on yleensä pidettävä pystyssä pidempi tovi.
Vähän kateelisena lueskelen noita hepsulin seksijuttuja. Täällä kun kuivakausi jatkuu vielä tovin. Ei vaan uskalla edes ajatella koko yhdyntää vielä, vaikka synnytyksestä jo pian se 6vk.
 
Tosi paljon menetit verta Kattika. Saitko lisäverta?

Mulla meni sectiossa verta 900ml ja hg 78 (ennen synnytystä 118), viikon kuluttua nousi 87. Silloin tiputettiin 1000 yksikköä jotain veren ainesosaa jonka tarkoitus auttaa verta itse kohottamaan hemoglobiinia. En edes yritä tällä imetysdementiapäällä muistaa tarkemmin. Homma uusitaan vk kuluttua ellei vastetta.

Miulla laski kanssa hg 79:ään. Sain kaksi pussia verta (nousi 96) ja ohjeen ottaa rautatabuja kaksi kertaa päivässä. Otin kuitenkin vaan silloin tällöin ku ne sai mahan kovaksi. Olin siis todella yllättynyt kun hg oli noussut kahdessa viikossa 119.

Tänään kävin lääkärissä ja sain tosiaan antibiootit. Onko kellään tietoa voiko ne sekoittaa tuon pikkuisen massun jos menee rintamaidossa häneen? Syötin pojalle jo aiemmin maitohappiksia, mutta ne taisivat sekoittaa mahaa entisestään. Niin lopetin niidenkin antamisen. Ehkä nyt kannattaisi antaa kuitenkin varmuuden vuoksi.
 
Miulla laski kanssa hg 79:ään. Sain kaksi pussia verta (nousi 96) ja ohjeen ottaa rautatabuja kaksi kertaa päivässä. Otin kuitenkin vaan silloin tällöin ku ne sai mahan kovaksi. Olin siis todella yllättynyt kun hg oli noussut kahdessa viikossa 119.

Tänään kävin lääkärissä ja sain tosiaan antibiootit. Onko kellään tietoa voiko ne sekoittaa tuon pikkuisen massun jos menee rintamaidossa häneen? Syötin pojalle jo aiemmin maitohappiksia, mutta ne taisivat sekoittaa mahaa entisestään. Niin lopetin niidenkin antamisen. Ehkä nyt kannattaisi antaa kuitenkin varmuuden vuoksi.
Kyllä valitettavasti äidin ab-kuuri lähes poikkeuksetta saa vauvan vatsan sekaisin ja kipeäksi. Meillä poika taisi samanpäivän aikana alkaa valitella vatsaansa ja kakka muuttui antibioottikakaksi, eli vihertävää ja haisee erilaiselle kuin maitokakka.
 
Takaisin
Top