Synnytyksestä palautuminen

Keskustelun 'Laskettu aika lokakuussa 2015' aloitti M&S, 9 loka 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Mulla meni kans N. 3 päivää et oli tarvetta kakkos asialle. En tarvinnu mitään pehmikettä aluks, mut nyt vajaa kaks viikkoo synnytyksestä on masu menny kovalle ja pelkkä ajatus kakalla käynnistä hirvittää:confused:
    Luumut on alkanu maistuu yllättävän hyville.
  2. jnk Tuttu foorumilla

Mulla on muutenkin tosi hidas vatsa ja 2 vkoa synnytyksen jälkeen istuminen on seuraavana päivänä edelleen hankalaa "kakkosen"jälkeen. Saa kivasti elää uudelleen sairaalahetket! Myös ekan pitkän vaunulenkin jälkeen oli häpyluu tms kipeenä. Kai se palautuminen vaan kestää vaikka muuten on jo aika normi olo
  3. M&S Rakastunut foorumiin Lokakuunmammat 2015

Mulla tuntui ekat lyhyetkin kävelylenkit alapäässä aika lailla. Puoltoista viikkoa synnytyksestä tein noin 40min hitaan kävelyn ja sen jälkeen pitikin levätä kunnolla. Nyt kohta neljä viikkoa synnytyksestä ja enää en huomaa mitään kipeytymistä liikkumisen takia.
  4. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Itsellä myös alkuun lenkit oli jotain 20 minuuttia kun ei kyennyt häpyluun kipeytymisen vuoksi ja nivuset ne oli kans kipeät. Oon tässä miettinytkin kun synnytin selälläni reisistä vetäen..aivan jalat harallaan siis että eipä ihme että on nivuset kipeät. Ei tosin enää.
  5. Minkki Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Tuleeko muilla haamupotkuja tai vastaavia? Mulla on pari päivää nykytellyt tuonne sanoisinko vasemman munasarjan kohdille. Tuntuu vähän samalta kuin vauvan hikka mahassa mutta on epäsäännöllistä. Tosi hassu oli tuli eilen kun mietin vaan että vauvahan se siellä ja sit..ei hetkinen..Siellä mitään vauvaa enää ole! :D
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. Hepsuli Ihastunut foorumiin

On kuule ollu kaikkee kummallista nykimistä ja seilaamista.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  7. kirpsu Peruskäyttäjä

Mulla on oikeassa reidessä semmonen iso melkein tunnoton kohta. Ihan niinku koko reisilihas olisi puudutettu. Tajusin sen nyt vasta. Wtf?! Synnytyksestä on tasan kaks viikkoa. Voiko tämä liittyä epiduraaliin vai irtoaako multa jalka?
  8. Agape Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Mä sain mahapehmikettä pari päivää synnytyksen jälkeen. Onneksi antoivat. Mulla oli pukamat jo ennestään mutta nyt nenon ihan KAMALAT. Ne plus tikit on taannut sen että nyt vajaa viikko synnytyksen jälkeen pystyn istuun hetken pehmeällä tyynyllä.

Äsken yskin...ei kannattais. Auuuuu...

Ja eilen kävin kakalla...auuuuu. En tiedä mistä tuli mutta tuoretta verta paperi täynnä. Ja meillä ei ole kämpässä yhtään pide suihkua.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 4
  9. Eppis. Tuttu foorumilla Joulumammat 2018

Agape, meilläkään ei oo käsisuihkua ollenkaan. Pöntön vieressä on poreamme, jonka yllä perussuihku, mut sen verran kaukana ettei joka vessareissun yhteydes huvita kurotella jättimäistä suihkua haaroihin. Veden laskeminenkin olis vähän ongelmallista. Oon sit aina täyttäny ison keittiönkaapista löytyneen kannumaisen muoviastian vilpoisella vedellä. Kaatelen siitä alapäähän pissatessa ja hetken sen jälkeenkin. Helpottaa ja on lähes yhtä kätevä tehtävässään kun käsisuihku olis.
  10. Agape Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Kirpsu mulla on aivan sama juttu. Mutta ollut jo loppuraskaudesta lähtien. Siinä voi olla joku hermopinne...tosin oletin että se olisi johtunut mahasta ja nyt en enää tiedä. Mutta tosi selkeä puutunut kohta.
  11. Agape Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Meneekö nää mielialajutukin tähän synnytyksestä palautumiseen? On alkanut heitteleen tunne-elämä ihan mukavasti. Neljä päivää synnytyksen jälkeen tuli tunne että joku olis poistanut sellasen ihanan pumpulisen hormonihorroksen mun päästä ja tuli sellanen olo että paluu todellisuuteen iski. Niinkuin se kaikki 9 kk hormonimyrsky olis loppunut tai vaihtanut muotoaan. Nyt saan ihme itkukohtauksia ihan puskista ja samalla liikutun ihan hullun helposti mistä vaan. Ei siis ole surullinen olo mutta kovin kovin tunteellinen siili meininki.
    • Tykkää Tykkää x 1
  12. kirpsu Peruskäyttäjä

Agape kuulostaa tutulta. Katoin eilen uutisia ja liikutuin niistäkin. Kaikki itkettää, vaikka en surullinen olekaan.

Ja tuo voi tosiaan olla joku hermopinne tuo puutuminen. Pikkusen mystinen fiilis lihaksessa. Täytyy kysyä lopputarkastuksessa ellei siihen mennessä ole normalisoitunut. Enhän mä tunne mitään, jos vaikka loukkaan itseni tuosta kohtaa.
  13. Agape Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Apua. Synnytyksessä preäpukamatilanne paheni,osasin aavistaa. Tänään viikko synnytyksestä ja tuntuu että nuo ei vaan parane yhtään. Repesi auki ja vuosi verta tässä la vessakäynnin yhteydessä ja tuntuu sellainen jomottava särky koko ajan tuolla peräaukossa. Voiko se olla jotain muuta kuin ne pukamat? Ja jos pukamat niin mitä konsteja siihen olisi...lääkäri vaan lähinnä naureskeli kotiuttamisvaiheessa kun niistä mainitsin. Kirjoitti reseptin rasvaan ja suppoihin ja käski käyttää jäätä? Mä en vielä oo ymmärtänyt miten mä tuonne jäätä laitan? Ja eikö siitä saa pissatulehduksen helposti? Tätä ei nyt tarvis tässä muun lisäksi kun tikitkin vielä kiristää ja vuodan yhä. Alkaa ärsyttää ihoa kun on 24/7 itselläkin melkein vaippaa vastaava side housuissa.
  14. Triina Rakastunut foorumiin Lokakuunmammat 2015 Lokakuunmammat 2014

Pääsisitkö neuvolan kautta lääkärin vastaanotolle pukamista? Mulla ei oo pukamista kokemusta, mutta koko ajan mulle neuvolasta esim muistutetaan ettei niistä tartteis kärsiä vaan hakea apua ajoissa.

Mullakin on vuotoa vielä melko paljon. Mutta esikoisesta vuosin kuusi viikkoa enemmän tai vähemmän koko ajan. Joten nyt kun on viikko synnytyksestä niin en edes odota kovin kummoisia.
  15. Calmari Aloittelija

Mulla taitaa tää palautuminen tällä kierroksella mennä vähän paremmin kuin viimeksi. Mä olin synnytyssalista jo valmis lähtemään kotiin ku oli niin hyvä fiilis. Tosin synnytyskin oli tosi erilainen ja tilanne koko ajan hallinnassa. Äsken just vein esikoisen hoitoon tohon vajaan kilometrin päähän. Oltiin aikataulusta rajusti myöhässä kun vauva roikku tissillä ja mies oli viikonlopun aikana saanu kaikki esikoisen ulko- ja hoitokamppeet piilotettua. Puoli juoksua mentiin, esikoinen sisaruslaudalla ja vauva vaunuissa. Nauroin hoitotädillekin et en uskois itekään synnyttäneeni perjantai-iltana :D Vähän on vielä paikat hellänä, mutta pahinta taitaa olla jälkisupparit. Ja sit niiden aikaan vuodan kun ammuttu lehmä. Muuten ei toi jälkivuotokaan ole tällä kerralla ihan niin kauhea. Kakkonenki onnistu tänään, pukamista huolimatta :D Nyt tällasen positiivisen pläjäyksen jälkeen saan varmaan kaikki maailman ongelmat, mutta eletään hetkessä!
    • Tykkää Tykkää x 6
  16. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Agape voit kastaa sidettä vähäv veteen ja laittaa pakkaseen. Kun laitat housuihin kannattaa väliin kuitenkin laittaa talouspaperia yms. tai anna sulaa vähän ennen käyttöä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  17. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Niin mulla kun on tätä kummaa tiputtelua edelleen. Mahdollisesti kuukautisten vuoksi. Niin mikäs haju on sitten hälyttävää?. Ei haise kuukautisverelle vaan pistävältä etikkaiselta. Tietysti mietin että kun haiskahtaa kainaloissa lähes samalta että josko alapääkin on hionnut. Yöllä oli hiki ja äsken olin hikilenkillä.
  18. Pipanainen Aloittelija

Täällä on kans itkuherkkyys ihan hirviä. Raskausaikana en juuri itkeskellyt, ihan pari kertaa vaan. Alussa ehkä eniten. Mutta noin 10 päivää synnytyksestä oli aamulla herätessä ihan erilainen olo yhtäkkiä, siihen asti oli kumma kyllä tosi naisellinen ja aistillinen olo. Mikä oli aika odottamatonta. No, nyt ei oo enää, itkupäiviä on ollu jo monta ja olo on muuten, hmm no tavallinen ehkäpä, ei yhtään sellanen mahtavan aistikas ja rehevän feminiininen. Hitto, sitä on ikävä! Haamupotkuja on myös ollu. Olen kylläkin sauvakävelylenkillä jo käynyt ja tuntuu suht ok:lta vaikka sykkeet on tosi korkeat. Yöllä saattaa olla järkky hiki myös.
  19. SikaKissa Peruskäyttäjä

Tää on niin jännää tää ulostaminen että ihan naurattaa. Eivät olis päästäneet mua sairaalasta jos en olis ottanu ummetuslääkkeitä ja saanu mahaa toimimaan. Tänään ekaa kertaa kotiutumisen jälkeen maha toimi IHAN ITE. Mutta pissalla käynti tuntuu edelleen ihan siltä kuin katetria vedettäis ulos. Ja lopuksi tulee vähän inhottava fiilis. Maha roikkuu oudolla pussukalla ja alkaa aristaa heti kun käppäilee enemmänkin ja tänään se osui ovenkahvaan... Hilpeitä hetkiä...
    • Hauska Hauska x 1
  20. Agape Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Hei voisko olla että mulla särkeekin häntäluu? Ponnistin niin voimakkaasti että kätilökin oli ihmeissään. Ja onhan tossa koko alapään rakenne joutunut koville ja nyt palautii takaisin. Kun on vaan musta niin omituisen inhaa juilimista tuolla peräaukolla mutta siis tuolla syvemmällä.
    Hei mä tajusin et mä voin maata mahallani. Jee

Jaa tämä sivu