Synnytyksestä palautuminen

Liitän tän tähän uudelleen tuolta aiemmilta sivuilta:

Kampaajana tiedän jotain asiasta. Hormonaalista hiustenlähtöä ei voi ehkäistä mutta voi hidastaa! Vitamiini ja hivenaine tasot kannattaa tarkistuttaa tai muuten vaan turvautua lisäravinteisiin, vitamiineihin ym.

Päänahka hyötyisi kovin hiusvesistä! Hiustenlähdölle tarkoitetut hiusvedet tuo auttavia ainesosia suoraan ongelman ytimeen ja hidastaa irtoamista.

Myös hiusten käsittely tänä aikana kun tukkaa tippuu, kannattaa höllentää! Tiukat pompulat on pahimpia koska vetää hiustuppeja ja edesauttaa irtoamista. Samoin raju harjaaminen! Nyt kovin hellästi käsittelyä niin ei lähde ihan niin paljoa.

Hormonaalisen hiustenlähdön pitäisi myös itsekseen loppua ja tilanteen normalisoitua jossain ajassa, vähän riippuu äidistä ja imettääkö ja perinnöllisistä tekijöistä ym ym mutta jos tilanne pääsee siihen että oma Tukka on jo ohuempi kun tilanne ennen raskautta, kannattaa asia ottaa kampaajalla puheeks. Nyt on myös hiusakatemia levinnyt Suomeen, netistä löytyy. He ovat hiustutkijoita ja perehtyneet enemmän ongelmatapauksiin ja tilanteisiin! Useissa isommissa kaupungeissa heitä jo on!

Näillä ohjeilla siis ensiapua ja jos noin puolen vuoden päästäkään ei helpota niin yhteyttä asiantuntijoihin! :)

Kohta 6kk synnytyksestä ja painoa lähtenyt -29kg!! :) Sairaalaan jäikin se --12kg, viikon sisällä siitä turvotuksen ja nesteiden poistuttua lähti melkein kymmenen kiloa ja nyt puntari näyttää 56kg!! Omassa painossa ollaan oltu pidemmän aikaa ja alas siitäki vielä menty! Kesäkunnossa!!

Mahtavaa Citrus!
Mulla edelleen +2kg ja olin alunperinkin vähän liian löllö. Mutta eipä ihme kun en ole tehny asialle mitään...
Menkat alko viime viikolla 5,5 kuukautta synnytyksestä.

Anjuska, eiköhä se ajan kanssa ja mahtavasti oot saanu raskaudenkiloja pois - siis periaatteessa kokonaan :) Kohta saat juosta vielä yhen pienen perässä :wink

Muokattu viimeksi:
Hienosti ootte kyllä saanu pudotettua kiloja. Oletteko urheilleet vai ihan ruokailun avulla saaneet putoamaan? Mulla nuo kolme ylimääräistä kiloa junnaa paikallaan. Ja ne on tosiaan sitä löllöä... Tarttis tehdä jotakin.

Kaksi vauvaa painoina, vaunut lenkkeinä ja vauvojen tarpeet menevät omien syömistenkin yli. Siinä "mun salaisuus" painon pudotukseen :p Ei tässä salille pahemmin kerkeä :grin

Mulla on 1-2kg vielä lähtöpainoon. Oon kyllä ihqn tyytyväinen varsinki ku en kummemmin oo mitään asian eteen tehny. Urheillu oon lähinnä vaan pään tuulettamiseksi;) nyt sujuu kuitenki jo lyhyet juoksulenkit, ja lenkkeily on taas mielekästä:). Imetys onneksi kuluttaa herkuttelu-kalorit. Ihan viime viikkoina on viimeset kilot lähteny. Pitkään junnas paino paikoillaan.

Mä olen ruokavaliolla nyt pudottanut. Olen liikuntakiellossa kesäkuun loppuun, eli siitä ei ole ainakaan apua tähän hommaan...

Minä juoksin 10km lenkin sunnuntaina :gen014 aloin lenkkeilemään varovasti helmi/maaliskuussa ja kunto on noussut kohisten :) 2 salia ja 2-3 lenkkiä viikossa oon tehnyt ja silti painoa on vielä 2 kg lähtöpainoon. Epäilen kyllä että tilalle on kasvanut lihaksia kun juurikaan löllöä ei näy, ja siksi painoa enempi.

Ihanaa kun alkaa vartalo palautua, tissejä tosin tulee ikävä, näistä ei taida jäädä kuin tyhjät tennissukat jäljelle :laughing002 Lenkkeily alkoi sujua pari viikkoa sitten, ei sattunut mihinkään ja tiistaina menin vaunujen kanssa vajaan kasin lenkin! JEIH, huippu fiilis. Pari juoma taukoa ja pari mäkeä jouduin kävelemään, mutta ihanaa että juoksu taas rullaa! :happy093vaa'alla en oo käyny, enkä käy, haluan vain äkkiä lihakset takas, löllöä on .com. Menkatkin alkoi kuukausi sitten. Joo ja tukka lähtee päästä :laughing002

Ihana Iituliina,osaat kirjoittaa niin hauskasti aina myös negatiivisista asioista! :laughing002 multakin lähtee nyt tukka päästä,mutta muutenhan olen täysin palautunut. Laitoin nyt salikortin kesätauolle ja otan nyt vähän iisimmin ton treenaamisen kanssa,lenkkeilen nyt vaan sitten aina fiiliksen mukaan,yleensä menee 6-10 km,sitten alkaa polviin sattua kun aika paljon asvaltilla juoksen,pitäisi varmaan jollekin pururadalle lähteä

Mä käyn kans juoksemas kun on semmonen fiilis. Aamuisin käyn pojan kans vaunu lenkillä, samalla teen kyykkyjä yms ( asutaan metsän keskellä niin Ei ole katselijoita ) nyt sain viel yhdeltä pt:ltä ruokavalio ohjeet. Ruokailu tavat olikin vähän pahaksi päässyt... kummasti alkanut tulla lisää energiaa kun muistaa syödä usein, jätin kahvin vähemmälle, leivänkin jätin pois( ihottuman takia) Ja löllöissä tapahtuu jotain positiivista

Minä olen myös aloittanut taas urheilun. Nyt kun mies on lomalla olen päässyt joka päivä lenkille tai tehnyt lihaskuntoa rauhassa kotona. Kotipainot riittää toistaiseksi. On lihakset kipeenä! Suunta on ylöspäin... Hitaasti mutta varmasti! Viime yön poitsu nukkui 9 h heräämättä ja sit vielä parilla syötöllä yhteensä 12 h. Kyllä sain levättyä ja taas jaksaa urheilla. Mun kevään urheiluinto lopahti huonosti nukuttujen öiden takia. Nyt saa taas aloittaa liikunnat alusta...

Juoksen nyt 3-4 lenkkiä viikossa,tavoite on saada yli 100 km tässä kuussa kun en nyt käy salilla:thumleft nyt on 53 km tähän menessä kuuta. Ja täytyypä nyt hehkuttaa seksielämää,nyt kun on urheillut ja paikat palautunut niin ai että "luistaa" hyvin makkarin puolella!:joyful: olo on kuin varsalla kevätlaitumella,hihii :love017

Onko teillä vatsalihakset palautunut? Mulla ei ole syviä vatsalihaksia vissiin enää ollenkaan, jokainen sinne vaikuttava jumppaliike ottaa vaan alaselkään. Kävin asiaa läpi pt:n kanssa ja hän oli sitä mieltä että sektion takia ne ei palaudu Välttämättä nopeaan. Onhan se totta jos kaikki revitään auki, niin ei voi olettaa niiden olevan nopsaa toiminta kunnossa mut kuitenkin jo reilu puoli vuotta mennyt? Jalan koko muuten kasvoi raskauden aikana, melkein kaikki vanhat kengät puristaa jostain

Kyllä mulla ainakin tuntuu, että vatsalihaksetkin ovat palautuneet. Minulle tehtiin myös sektio. Sillon jälkitarkastuksessa sain luvan tehdä vatsalihasliikkeitä kuntosalilla mutta piti muistaa jännittää niitä liikettä tehdessä tms. en muista enää tarkkaan. :rolleyes:
Mutta kyllä palautumisessa voi kestää tosi pitkäänkin, näin sanottiin neuvolassa. :)

Jalkaholvi on varmaankin Iituliina sinulla madaltunut, sen takia kengän kokokin kasvanut. Raskausaikana minulla kasvoi jalka kyllä useaammallakin koolla mutta kyllä nyt taas menee normaali koko. Mutta aivan niin kuin verisuonet olis vähäsen pullistuneet jalkapöydän päällä...ettei vain tulisi suonikohjuja! Sehän oli yksi raskauden oire myös mutta kai ne voi jälkikäteenkin tulla. Ihanat peräpukamat meinaa tuli kiusaamaan minua hetkellisesti alkuvuodesta, olipas muuten ikäviä nuo pukamat. Ei ole ennen ollut.

Silti täällä toiveissa vielä toinen raskaus...vielä joskus. :D

Jess,102,8km (juosten)näyttää mun matkamittari heinäkuun kohdalla! Haaste selätetty :thumright
Toinen asia minkä olen nyt huomannut on uusien hiusten kasvu,jestas että mun hiusraja näyttää joltain kasarisiilitukalta :laughing021 mut siis ihanaa kun uutta tukkaa kasvaa, kyllä sitä nimittäin on paljon lähtenytkin!:happy:

Takaisin