Synnytyksestä palautuminen

Mullakin on etusiili pystyssä! Ei taivu mihinkään :/

Mie vaihoin hiustyyliä ja leikkautin otsahiukset sillon muutama kuukaus sitten kun hiusraja alko imetyksen takia pakenee, nyt se takasin kasvava siilitukka on siellä alla piilossa :grin

Kuinka kauan teillä kesti imetyksen lopettamisen jälkeen että kuukautiset alko? Tässä vähän pohdiskellu että koska ne mahtaa alkaa. Mulla oli muutenkin ennen raskautta todella epäsäännölliset, eikä niitä nyt ikäväkään ole, mutta jos osais vähä ennakoida koska vois mahdollisesti alkaa.

Mä en ole lopettanut mutta imetän enää vain toisesta. Kuukautiset alkoi viikko sitten, eli aika pitkään sai olla ilman niitä. Mun käsittääkseni siinä voi hetken jos toisenkin kestää imetyksen lopettamisesta.

Hmm.. ku mä oon kuitenki vähentäny siihen 1-2 kertaa päivässä jo joskus 2kk sitte ja elokuun alussa lopetin kokonaan. Noooo kaipa ne sieltä tulee jossain kohtaa. :D

Mulla alkoi menkat pari viikkoa sitten, vaikka imetän edelleen. Höh.

Hiusten lähtö on selvästi tasaantunut! Jee! :)

Sektiohaavan yläpuolella oleva ihoalue on vieläkin puuduksissa. Voi kuulemma olla jopa 1,5 vuotta... Ei kuitenkaan estä liikkumista ja pikkuhiljaa kesän kuluessa on pystynyt tekee normaalisti keskivartalojumppaakin. Nyt kun syksyn aikana saisi tuon pömpön kokonaan veke, olisin tyytyväinen. (Ja paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta.)

Mulla alko menkat jo 4vkoa synnytyksen jälkeen, vaikka täysimetin melkeen 6kk ja edelleen imetän. Kierto vaan on pidentynyt muutamalla päivällä. Ja ihanaa, mullakin kasvaa pieni 'siili' tuolla hiusten seassa, kyllähän niitä kerkeski jo lähteä.. :)

Onko kenellekkään tullut "haamupotkuja"? Joku yö oikeen säpsähdin kun tuntu ihan siltä kun vauva olisi potkassut vatsassa! Niin hämärä tunne. Eikä se oikeen ole mahdollista että siellä oikeasti olisi vauva (ainakaan semmosilla viikoilla että ylämahaan potkisi). :D Eihän ne menkat silti vieläkään ole alkanu että mistä sitä tietää. :'D

Mulla ollu potkuja! Eikä kuukautiset alkanu vielä. Kiva fiilistellä raskauspotkuja.... Ne pienet kevyet potkut oli ihania. Nyt on vaan elohiiriä. Eikä edes lihaksia. :/

Mullaki tulee oikee ikävä sitä kun tuo minu pikkune oli vielä maussa. Mistähän se johtuu että noita tulee? Lihakset on täälläki jossakin kateissa.

Mä heräsin muutama yö siihen että silittelin vatsaa kun mielestäni siellä potki joku ja ajattelinkin mielessäni, että siellä se mun vauveli potkiskelee..ennen kuin tajusin että se vauveli nukkuu siinä mun vieressä pinnasängyssä :grin

Mun kuukautiset ei ole vieläkään alkanu. Tosin ei ole yhtään niitä ikävä ja voisin elää täysin ilman niitä... Mut vähän ihmetyttää. Onko muita joilla ei ole vielä alkaneet?

Täällä bingo! Elokuun alussa lopetin imettämisen eikä vieläkään kuulu kuukautisia. Eipä sinäänsä haittaa mutta onhan se nyt vähän hämärää. :D

Kaks testiä jo tehny (vähän yli kuukausi välissä) ja molemmat ollu negatiivisia. :D jotenki vaan semmonen olo että pakkohan sitä on olla paksuna kunnei menkkoja ole. Vaihdevuodet tälleen 26 vuotiaana vasta olisiki jotain. :D

Täälläkii edelleen ilman kuukautisia, imetän joten siitähän se johtuu, tosin r-testejä (negoja) oon tehny kerran kuussa kesästä asti varmuuden vuoksi :grin Toinen lapsi toiveissa pienellä ikäerolla joten kierto ois saanu käynnistyy jo alkuvuodesta, nyt ei enää siihen pieneen ikäeroon keretä :(

Voikohan sitä jotenkin nopeuttaa? Saisiko esim lääkäriltä jonku lääkkeen käynnistääkseen kuukautiset. En tiedä onko tämmönen edes mahdollista mut juurikin jos toiveissa olisi toinen eikä tunnu alkavan itsestään.. mulla sinäänsä niin kiire sen asian suhteen kun mies on sitä mieltä ettei vielä tarttis.

Veikkaisin että kun imettää, niin ei varmaan hormoneilla käynnistellä kuukautisia. Ainut keino siis lopettaa imetys. Mä vielä kk imetän ja sit alan pikkuhiljaa lopetella. Eiköhän ne kuukautisetkin sieltä sit ala. Tosin ei oo niitä siis yhtään ikävä. Ja vauvoja ei varmaan lisää tule, joten sen puolesta minä voisin olla ilman. Mut ymmärrän kyllä teitä jotka haluaisitte raskautua mahd pian.

Itselläni on ollut jo 3 menkat, vaikka imetän. On kyllä epäsäännölliset vielä mutta varmaan muuttuvat vielä kun lopetan imetyksen. Varmaan tuossa joulun jälkeen aletaan kokeilemaan, että kuinka poika sietää lehmänmaitoa ja sitten pikku hiljaa lopetellaan imetystä. :)

Ja mulla on tullut menkat jo heti jälkivuodon loputtua ja niin täsmällisesti että pystyt hyvin laskemaan koska alkaa. Ja ovulaatio on nykyään (on ollut aina mutta ei näin kovaa) niin kivulias. Ihan kuin kroppa ois hälyytystilassa silloin "Hei nyt irtoo munasolu...äkkiä hommiin"!! :D Mulla on joka synnytyksen jälkeen alkanut menkat heti.

Takaisin