Synnytyksestä palautuminen

Mulla alkoi elokuussa menkat hieman sen jälkeen, kun vähensin yöimetystä. En tiedä, oliko sillä jotain vaikutusta. Sen jälkeen ovat tulleet yhtä säännöllisesti kuin ennen raskauttakin. Pärjäisin kyllä ilmankin mutta hyvä, että edes tietää, milloin ne tulee...
 
Haha, just kun kirjoitin eilen noista menkoista, niin sieltähän ne tulikin samantien tunnin päästä! Eli epäsäännölliset on vielä, pitäis alkaa kirjaamaan ylös tuota kiertoa..
 
Onko muilla vielä linea negraa? Mulla on edelleen viivaa jäljellä puoleen vatsaan asti..pienentynyt joo...mutta..
ja edelleen tulee maitoa, vaikka en ole viimeiseen 8kk imettänyt... *huokaus*
 
Miulla linea negra katos ehkä 3-4kk synnytyksestä, ei kovin tumma missää vaiheessa ollu.
 
Mullakin on linea negraa ainakin napaan asti, on vaalentunut mutta vieläkin näkyy selkeästi. Toisesta rinnasta kun oikein puristaa niin saan tipan maitoa o_O
 
Mulla oli suht pitkään navan alapuolella tuo linea negra mutta nyt on kyllä haalistunu sen verran jo että en ole ihan varma onko se siinä vai ei. :D
 
Mun linea on hävinnyt, mutta vatsalihakset ei oo palautunut. Kauhee aukko keskellä. Oikeestaan aika inhottavaakin, kun kokeilee ja menee käsi sinne lihasten väliin. Yök. Pitäis treenata syviä lihaksia, mut kun ei jaksa.
 
Mulla kerkesi kyllä kohtu palautumaan synnytyksestä, mutta vatsamakkara on edelleen jäljellä ja siihenhän kasvaa sitten uusi pallo ihoa venyttämään o_O Hormoonit sekaisin imetyksen ansiosta (koskahan mä senkin lopetan kokonaan vai annanko palaa siihen asti kun uusi vauveli syntyy ja syötän molempia? :) ) hiukset on kauheet ja finnejä pukkaa kuin teini-iässä. No ehkä sitten joskus v. 2017 alkaa mun kehon kohennus kunnolla kun on raskaudet ja imetykset takana..sit iskee varmasti vaihdevuodet! :grin
 
Noniiiiin! Tunnen itseni jälleen naiseksi kun joka kuukatinen vaiva palasi elämääni "vihdoinkin". :D kyllähän sitä oltiinkin melkein kaksi vuotta ilman. :D 4,5kk imettämisen lopettamisen jälkeen alkoi taas menkat.
 
Eikä vieläkään! Kohta kaksi vuotta ilman kuukautisia...!! Viimeiset alkoivat maaliskuussa 2014 :) Eikä edelleenkään ole ikävä!
 
mulla palautuminen sujun hyvin, painan vähemmän ku ennen raskautta ja oon hoikempi, imetän ympäri vuorokauden eikä menkoist tietoakaan, ainoo mikä ärsyttää on tuo sektioarpi joka näyttää joltai eläinlääkärin kursimalt ku on koholla osittain ja ruma ku mikä.
 
Citrus: Ei kyllä uskois, että oot synnyttänyt kaksoset reilu vuosi sitten. Kuinka kauan meni, että vatsanahka kutistui takas entiselleen?

Minä aloitin herkuttoman helmikuun ja eilen repsahdin. Täytyy palata takas ruotuun. Liikunta on nyt jäänyt ihan minimiin, mutta kunhan tästä saan univelat kuitattua, niin jaksaa sit taas liikkuakin...
 
Lilly, varmaan "enimmät" menivät puolen vuoden aikana. Sen jälkeen pikku hiljaa, kyllä vieläkin muutamissa asennoissa huomaa, että on ehkä aavistuksen löysää nahkaa. Toisaalta onhan tuo vatsanympärys pienentynyt noin 65cm raskaudesta, että meneehän siinä aikansa..mutta tyytyväinen olen ja tietysti toivon , että muutkin ovat tyytyväisiä itseensä että omiin ihaniin lapsiinsa :) ..ja eikös sitä sanota, että ensimmäisen synnytyksen jälkeen palautuu nopeammin kuin seuraavien? Muistelisin näin kuulleeni useammaltakin äidiltä.
 
no mä oon vähän eri mieltä siitä että ekan jälkeen palautuisi nopeammin,ihan yhtä nopeasti ainakin minä olen palautunut jokaisen jälkeen. Nyt neljännen jälkeen tunnen olevani fyysisesti paremmassa kunnossa kuin ikinä aiemmin :):cool05 sen voin myöntää että ekan jälkeen kilot lähtivät vähän niinkuin itsestään ja muiden kanssa on "joutunut" vähän jumppaamaan,mutta kaikkihan lähtee omasta tahdosta. Jos itse tahtoo niin pystyy ihan mihin vaan :rolleyes:
 
Takaisin
Top