Synnytyksestä palautuminen

Gatusa (ja muut), katoppas täältä tuo Arpikudos -kohta. Siellä käsitellään arpikudoksen hierontaa, jolloin saadaan kipeää sektiohaavan kipua vähennettyä sekä vähennettyä myös arpikudoksen määrää (toki ei sillä varmaan jo syntynyttä arpikudosta saada vähennettyä). Sektiohaavan hieronnasta puhutaan todella vähän, eikä sitä kai Suomessa juuri ohjata.

http://www.valkealootus.com/vaivat.html
 
Liittyyköhän tämä enää imetyksen lopetukseen vai mitähän ihmettä, kun mulla edelleenkin tulee maitoa välillä (imetyksen lopetuksesta yli vuosi) & nyt on alkanut välillä tuntumaan "kihelmöintiä" & sen jälkeen tulee vähän maitoa.. :wideyed: onko teillä muilla tämmöistä vai mistä voi johtua?
 
Toivottavasti Citrus saat kuitenkin hyviä uutisia. En ole imettänyt toisesta rinnasta enää ainakaan puoleen vuoteen ja ei siitä tule maitoa kuin puristamalla. Itselläni ei ole ollut kihelmöivää tunnetta siinä rinnassa.
 
Satru, raskaana en voi oikein olla, kun on hormonikierrukka. Testinkin tein varuilta.

Voi olla hormoneista, mutta varuilta otetaan tod.näk. magneettikuvaus..sanoivat ettei todellakaan ole normaalia tässä minun tilanteessa.Toivon, että on hormooneista.

Ja kiitos Winnie :)
 
Toivottavasti ei oo Citrus mitään kummempaa vaivaa tuo maidon tulo ja kihelmöinti. Yheltä tuttavalta oon kuullu että hänellä tuli maitoa vielä monta vuotta imetyksen lopettamisen jälkeen joten voi olla normaalia, niinkin paljon maitoa tullu että kuulemma joskus vahingossa silmään ruikannu kun oikeesta kohtaa puristanu :grin
 
Kerro sit Citrus mitä selvis? Toivottavasti ei mitään vakavaa.
 
Kuukautiset alkoivat kahden vuoden tauon jälkeen. Enpä enää muistanut, että ne on näin perseestä. Ja vuotaa ku seula. Ärsyttävää. Olisin voinut olla kokonaan ilman. Pitäisköhän alkaa syömään pillereitä tms. Onko kokemuksia ehkäisykeinoista missä jäis kuukautiset kokonaan pois? Mä en kyllä haluais hormoneja ottaa...
 
Lilly: mulla oli minipillerit (Cerazette), jolloin menkat tuli joskus ja silloinkin vähemmän kuin normaalisti. Saattoi olla kuukausia pois ja ovat sellasia joissa ei oo estrogeeniä ollenkaan. Mä en noita yhdistelmäpillereitä pysty syömään migreenin takia, mutta on toiminut nuo pillerit..tosin siinä on aina se muistaminen, pitäis ottaa suht samaan aikaan, että kuparikierukka on varmaan sitten se helpompi ratkaisu, siinäkään ei oo hormoonia, tosin mulla tuli silloin menkat ihan normaalisti.
 
Lilly juu. Katsovat nyt ensin onko hormonitoiminnasta johtuvaa eli prolaktiini koholla.. (liittyis aivolisäkkeeseen) - tekivät testit. Jos ei, niin sitten rintojen kuvaus (ultra ei mammoa tän ikäisille). Aika pitkä "prosessi" tulee tai sille se tuntuu.

Mulla on hormonikierrukka käytössä eikä oo menkkoja näkynyt.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tuli muutama vuosi sitten maitoa tms nestettä kun puristi rinnasta. Raskaana en ollut ja imetys oli lopetettu useampi vuosi aikaisemmin. En mennyt lääkäriin, kun se loppui itsekseen, tai en oikeestaan enää puristellut kun olin tehnyt nega-testin. Silloin googlettelin, mitä nyt ei pitäis tehdä koskaan ja tuli kans kaiken maailman "vastaukset". Annoin asian sit vaan olla ja kokeilin myöhemmin puristella ja sit ei enää tullut nestettä... Toivottavasti sulla Citrus ei ole mistään vakavasta kyse.
 
Niin ja rinnat on kuvattu myöhemmin, joskin muusta syystä.. Oli kyhmyjä. Mut ne oli vaan turvonneita rauhasia. Joten siitäkin selvisin säikähdyksellä.
 
Kiitos Lilly kun kerroit oman kokemuksen! Helpottaa aina kuulla hyvin päättyneitä juttuja :) Mäkään en stimuloi/puristele rintoja, vaan maitoa löytyy tosiaan ihan rintaliiveistä. Uskon, että hormoneista johtuneepi, kun vieläkin on linea negraa aavistus jäljellä.. :D
 
Päivitelläänpä tänne..rintojen ultrausta ja mahdollista mammografiaa olen joutunut siirtämään, kun aina on ollut jotain estettä...parin viikon päästä seuraava aika. Prolaktiini ok, kilpirauhasarvot alhaiset. Ne katsotaan kesällä uudestaan. Kun oireita ei ole, paitsi väsymys, kylmyys ja päänsärky. Olen kuitenkin varma, että ne johtuvat oikeasti stressistä ja ihan aidosta väsymyksestä, eivätkä muusta (olen aikamoinen suorittaja ihminen ja haluan hoitaa kaiken itse). Jospa tässä saa huilattua niin paranee arvot. Maitoa tulee edelleen.......
 
Rintojen ultra ja elämäni ensimmäinen mammografia takana. Syytkin löytyivät, joskin ne kilpirauhasarvot katsotaan uudelleen. Kaikki periaatteessa ok :)
 
Oli joo.. :) varsinkin kun sanottiin että mammografia tehdään vain, jos siihen on tarvetta. Phuh!
 
Takaisin
Top