Synnytyksestä palautuminen

Ergonomisuus on kyllä kaukana kun poikaa kanniskelee.. Toisaalta sais hyvää lihastreeniä kun nostelis ja kanniskelis hyvissä asennoissa. Mutta kunnon salitreeniä alkais jo kaivata. Mutta mistä aika siihen? Poika on alkanu taas heräillä yöllä parin tunnin välein, joten päivällä ei jaksa treenata :(

Mä haaveilin jo pari kuukautta sitten että lähtisin salille mutta ei löydy kyllä tarpeeks energiaa sellaseen :( Jospa sitten kun sais parempia yöunia... joskus... toivottavasti? :D

Sama vika täälläkin. Piti alottaa salilla käyminen jälkitarkastuksen jälkeen mutta musta tuntuu että vatsalihakset ei ole vieläkään navan kohdalta palautunu paikoilleen. Argh.

Suosittelen äitivauvajumppaa kaikille! Siinä tehdään lihaskuntoa vauvan painoa hyväksikäyttäen. Ihan kunnolla saa hien pintaan kun tollasta 8kg pötkylää heittelee, nostelee ja kanniskelee puolisen tuntia. Itse en saanut aikaiseksi lähteä salille tms ja kotona tuntui hankalalta aloittaa treeniä. Joten ilmoittauduin äitivauvajumppaan. Meillä ainakin poika tykkää hirveästi jumpasta ja nyt kun sain hyviä vinkkejä liikkeisiin, niin voin jatkaa treeniä kotona. Näin hoituu pojan viihdytys ja äiteen jumppautus samalla kertaa. Mahtavaa :)

I-P minkälaisia liikkeitä vauvajumpassa tehdään? Itse siitä silloin sairaalasta kotiutuessa miehelle puhuin mutta kaikkialla mistä itse luin oli maininta että vasta 6kk iässä suositellaan. Itse kyllä luulisin että riittää kun vauva kannattalee päätään.

Meillä kans kova heräilee yöllä poika, muutaman kerran yössä syö, ei oo vielä vähentyny yhtää yötissittelyt. Joitain kertoja olen salilla käynyt kun kaverin kanssa sovittu lähtö, yksin en kertaakaan :/ Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä etten ikinä saa itseäni takaisin raskautta edeltävään kuntoon... Väsymys on yöheräämisten takia vaan niin järkyttävä ettei joka päivä tuu edes vaunulenkillä käytyy. Luulin että tässä vaiheessa, 3,5kk synnytyksen jälkeen, kävisin jo muutaman kerran viikossa yhtä kovaa treeniä tekemässä salilla kuin vuosi sitten... Taitaa olla turha toivo kesäkuntoon pääsy :(

Mä en jotenki edes oo kuvitellutkaan missään vaiheessa että olisin "saanut vartaloni takaisin" vielä näin aikasin. Ajattelen paremminkin että ensi jouluksi.

Joo, en minäkään ajatellut että ihan kuosissa olisin, mut olis kiva jaksaa edes treenata. :)

Mä otin tavoitteeksi olla kuosissa mun ystävän häihin mennessä kun olisi tarkoitus toimittaa kaason virkaa. Häät ovat 4.7 ja minä olen aikataulusta edellä :happy: kunnossa ollaan fyysisesti ja henkisesti. Mulle treenaaminen on aina ollut osa mun elämää, joskus enemmän ja välillä vähemmän mut aina jossain määrin kuitenkin. Motivaatio kasvaa kun huomaa että tuloksia syntyy ja mulle ei tee vaikeeta jättää lapsia mun miehelle kotiin kun itse lähden treenaamaan. Kaikki voittaa,äiti saa omaa aikaa ja hermolepoa ja lapset saa isiaikaa ja kunnossa olevan äidin. Isikin saa myös sitten nauttia rentoutuneesta vaimosta :wink meillä parisuhde kukoistaa ja tuntuu että menee paremmin kuin koskaan!
Toki tulee mullekin niitä päiviä ettei jaksaisi mittään, ja annankin itselleni luvan olla vaan , mut kyl se sitten seuraavana päivänä kostautuu kun kirin umpeen tekemättömät työt!:joyful: Olen ylisuorittaja ja mä voin myöntää sen, mut ei sitä omalle luonnolleen mitään mahda.

-sss: Me on tehty tuolla mm. askelkyykkyjä ja kyykkyjä vauva sylissä. Lisäksi keskivartaloa esim "lennättämällä" vauvaa puolelta toiselle. Matolla ollaan tehty vatsoja ja selkiä, tällöin vauva on itse vieressä matolla jumppaamassa omiaan.. Aika monipuolisesti kaikkea. Kahvakuulaliikkeistä saa aika hyvin osviittaa mitä kaikkea voi tehdä.

Vauvat kahvakuulina... Ei voinut muuta kuin naurattaa :D se ajatus.

• Tykkään
Reaktiot: I-P
Miekää en oottanu et ihan samoissa mitoissa olisin vielä mut salilla luulin jaksavani alkaa käymään heti synnytyksen jälkeen. No siinä sit meni muutama viikko ennen ku pysty ees kävelee postilaatikolle hengästymättä... verta menetin jonkun verran synnytyksessä enkä tyhmänä huolinu uutta tilalle, virhe. Sit ku olin viimesellä toipunu verenhukasta ni ongelmana kuitenkii vielä ihan järkyttävä univelka, sitäkii osasin oottaa mut en ikinä ois uskonu et väsymys on kuitenkaa näin paha.. Se on vissii ootettava jos ees pari syöttöö jäis yöltä pois ni voi alkaa miettii taas salia. On vaa nii kova ikävä kunnon treeniä ja niitä edesmenneitä lihaksia :D hyytelöö vaa lihasten paikalla nykysin...

Äiti vauva jumppa ois kyllä kiva :) Meiän 3,5kk ikänen kahvakuula on vaa jo yli 8 kilonen et saattais tällä mammalla loppuu kunto kesken jo alku minuuteilla...

Siellä äitivauvajumpassa jokainen tekee just niiku ite jaksaa. Siellä on eri ikäisiä ja kokoisia vauvoja. Pienimmät kolmikuisia, kunhan päätään kannattavat se riittää. Isoimmat jo kävelee, jolloin äiti voi jumpata painoilla ja lapsi leikkii vieressä. Ja koska vauva on mukana, niin joskus voi käydä niinkin että huonon päivän sattuessa jumpasta ei tuu mitään. Vauvan ehdoilla mennään. Hyvän päivän sattuessa, jos ite on motivoitunut, niin saa kyllä kunnolla hien pintaan ja lihakset kipeiksi! :)

I-P mitä kautta löysit tälläsen kurssin? Onko kaupungin/kunnan järjestämä vai jonkun yksityisen? Tietäisi mistä lähteä täällä etsimään.

Me käydään myös vauvajumpassa! Ihan huippua ko voi ilman ressiä jumpata! Välilä vähän imettää ja vaihtaa vaippaa ja taas kyykätä vauva sylissä tai ilman vauvaa :) tosi tehokasta ja ihana nähä muita mammoja!

Mä en selvästikään ole vielä palautunut kun pötsi on paikoillaan :D Voipi mennä aikaa ennen kuin tuo tuosta lähtee, tuntuu tykkäävän musta vähän liikaa :)

I-P mitä kautta löysit tälläsen kurssin? Onko kaupungin/kunnan järjestämä vai jonkun yksityisen? Tietäisi mistä lähteä täällä etsimään.
Mä ihan vaan googlettelin kaikenlaista mitä vauvan kanssa voi harrastaa ja törmäsin tähän. Näitä järjestää tosi moni eri taho eri hinnoilla. Ilmasiakin varmaan löytyy avoimista päiväkodeista luulisin. Me käydään Espoossa Himpuloissa, mikä ei varmaan ole halvimmasta päästä. Juuri varasin meille jumppapaikan syyskaudelle myös. :)

Itse palauduin täysin normaaleihin mittoihin n. kuukausi synnytyksen jälkeen. Oon aina ollut hoikka, eikä mun tarvinu tehdä käytännössä mitään että paino putosi ja maha hävisi. Kroppa näyttää siltä kun en olisi koskaan ollutkaan raskaana :) Imetyksellä varmasti osansa tässä myös. Nyt kaipaisin vähän ryhtiä ja lihaksia luiden ympärille ihan jo siksikin että jaksan vauvaa kanniskella kun se tuosta vielä kasvaa.

Pitkän etsinnän jälkeen löyty meillekin vauvajumppa! Alkaa kylläkin vasta kesäkuun alussa mutta edes silloin sitten :) Vauvajumpan lisäksi tuli ilmottauduttua vauvauintiin sekä vauvan hierontakurssille :)

Tää hiuskato on aivan mahdotonta! Voiko tätä mitenkään estää tai hidastaa?? Nimim. pian kalju.

Sama juttu täällä. Onneks mulla on niin paksu tukka, että on varaakin lähteä, mutta silti ottaa päähän, kun joutuu monta kertaa viikossa imuroimaan, kun on joka paikka hiuksia täynnä. Ja tytön kädet ja suu myös vaikka kuinka pitäisi leikkimattoa hiuksettomana :confused:

Takaisin