Synnytyksestä palautuminen

Meillä sama juttu, että ei ole seksiä eikä oo tulossakaan hetkeen varmaan. Johan tässä on puoli vuotta jo ilman oltukin :oops: Aikaa vatmasti löytyis, mutta ei tee mieli ja pelkään, että sattuu ja ehkä vähän myös miehen mielipidettä musta:confused:

Kannattais oikeesti puhua ja aloitella seksihommat hieronnoilla, hellimisellä jne.
Johan tuossa parisuhde kärsii jos kuukaudesta toiseen ollaan vaan kämppiksiä. Niistä peloista ja epävarmuuksista pitää jutella!
Voit esim. olla epävarma vartalostasi ja siksi lykätä seksiä ja toinen kuvittelee tekevänsä jotain väärin tai olevansa itse epähaluttava. Ja negatiivisuuden kierre on valmis.
Ei muakaan nykyään usein haluta, mutta kummasti tilanne aina paranee kun antaa tilanteelle ajan ja mahdollisuuden.

Munkin mielestä seksi on iso osa parisuhdetta. Ja ottaa varmasti miehenkin itsetunnolle jos naista ei kiinnosta, varsinkin jos asiasta ei puhuta! Eihän kukaan ole ajatustenlukija. Ei minuakaan aina haluta, mutta olemme pyrkineet harrastamaan ainakin kerran viikossa ja kun alkuun pääsee niin onkin tuntunut tosi hyvälle ja lähentänyt meitä . Mä olen tosi suorapuheinen mun miehelle ja sanon jos ei huvita ja sanon myös silloin kun huvittaa, ja aina saan :laughing002 avoimuus on mielestäni todella tärkeää.
Mun rinnat on kutistunut todella pieniksi ja nänni on suhteessa tosi iso ja mua itseäni häiritsee enkä haluaisi että niihin kiinnitetään mitään huomiota. Kuitenkin tilanteessa unohdan sen ja olenkin nauttinut niiden koskettelusta, ihmeellistä. Ja mikä parasta,mun mies tykkää minusta just tällaisena kun olen :)

Ollaan me kyllä asiasta puhuttu ihan avoimesti ja toistaiseksi osoitetaan muilla tavoin hellyyttä. Yritetään löytää joku kultainen keskitie tähän hommaan, koska ei siitäkään mitään tuu, jos väkisin hommiin ryhdytään.

Hmph,mun päänahka on alkanut hilseilee o_O voiko olla hormooneista johtuvaa? Ikinä ennen ei ole ollut hilsettä mulla ja nytkin sitä on vaan yhdessä kohtaa,sellainen läntti tossa edessä lähellä hiusrajaa, just että kaikki varmasti näkee sen !:grumpy:

Tuolta marraskuisista hypin tänne, mutta siis eevis4 mulla nyt 4,5kk synnytyksestä ja jokin aika sitten mulla kuivu otsa tosi pahasti, aattelin et siitä varisee kohta nahat irti! Nyt jo vähän parempi mut kirvelee pirukseen rasvatessa. Neuvolassa mainitsin asiasta ja sanoi että hyvin mahd että johtuu hormooneista.. Samoin kun se että mun varisee myös varmaan kaikki hiuksetkin tätä menoa pois päästä.. arg >:(

Siis hiustenlähtö on tosiaan ihan mahdotonta! Kohta on puolet hiuksista lähteny :(.. Niitä on joka paikassa ja se myös on ärsyttävää. Leivoin yksi päivä pullaa ja löysin hiuksen myös taikinasta vaikka mulla oli hiukset visusti kiinni hiuslenkillä. Yök.

Täällä myös ihan törkeästi lähtee hiuksia. Koska tämä oikein loppuu, sitten kun on enää kaks hiusta jäljellä? :confused:

Mulla myös hilseilee pää ja hiukset tippuu. harjatessa lähtee nyrkillinen hiuksia yhdellä vedolla :confused: mulla on tosi paksut hiukset että sinänsä ei haittaa mutta tytöll on jatkuvasti nyrkit, lelut ja tutit hiuksia täynnä ja ottaa päähän olla jatkuvasti nyppimässsä niitä pois. Ja imuroidakin täytyy hatkuvasti:mad:

Mulla myös lähtee nyt tukkaa, ja vaikka kuinka tietää että se kuuluu asiaan ja loppuu ajallaan, niin ärsyttää suuresti kun niitä hiuksia on sitten ihan joka paikassa. Paidan selkämykset, olkapäät, sohvat, lasten vaatteet ja kädet ja naamat ja kaikki! (tähän päälle vielä koirien karvan lähtö niin avot, ei ole karvatonta paikkaa meidän huushollissa...).

Multa ei lähde hiuksia,on vaan toi hilse ongelma. Mut ehtiihän toi tukkakin vielä lähteä...:sour: mulla on aika paksut ja pitkät hiukset melkein vyötärölle asti, siinä on sit sitä karvaa siivottavaksi jos oikein kunnolla alkaa lähtemään!

Onko kenelläkään muulla jäänyt valkovuoto (jälkivuodon jälkeen) pahanhajuseiksi:/? Ei kai se itsessään olisi merkki että kohtuun olisi jäänyt jotain? Muuten oon jättivauvan jälkeen toipunut yllättävän hyvin, en olis uskonutkaan!:)

Tuntuu kyllä että haisen pahalle.. Ajattelin että toivottavasti johtuu hormoneista.

Muoks. Siis juu ylipäänsä tuntuu että haisen omituiselle. Tiedä sitten onko vika mun hajuaistissa vai haisenko oikeesti pahalle :D

Muokattu viimeksi:
Ei mulla valkovuoto haise,mut välillä hikoilen voimakkaasti ja siinä on sellainen pistävä haju mitä ei oo ennen ollut,hyh :yuck: hormoonit varmaankin kyseessä

Haiseva valkovuoto voi olla emätintulehdus. Itse sain antibiootit moiseen jälkitarkastuksessa, eikä sen jälkeen ole haissut.

Samallai täälläkin sain jälkitarkastuksessa antibiootit "lievään tulehdukseen". Itse en huomannu mitään. :D

Onko kukaan käyttänyt raskausajan jälkeistä tukivyötä? Onko sellaista apua? Ja olisiko pitänyt ottaa käyttöön heti synnytyksen jälkeen, onko näin 4kk päästä liian myöhäistä? Itselle lähinnä ajattelin kun selkäkipuja on ja olen kuullut että sellainen vyö voisi auttaa.

En ole käyttänyt, mutta voisi kuvitella, että ainakin vatsan palautumisen vuoksi olisi pitänyt ottaa käyttöön hetipian synnytyksen jälkeen. Tuskin on haittaakaan kokeilla, varsinkin jos vyö auttaa siihen selkään. Itselläkin ollut nyt viime päivinä selkä kipeä. Alkaa vissiin ottaa veronsa tuon pojanajötikän (n. 7kg) kantaminen ja jatkuva kumartelu milloin millekin tasolle.

Takaisin