Synnytyksestä palautuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jutsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootteko muut huomannu, että karvankasvu olis hidastunu? Mä tajusin eilen, että mun ei todellakaan tarvii olla ajelemassa kainaloita joka toinen päivä niin kuin aiemmin... Mahtaakohan johtua imetyshormoneista?! Ei paljoo haittaa vaikka jäiskin päälle imetyksen jälkeen :P

Muokattu viimeksi:
Mun karvan kasvu on hidastunut paljon raskauden jälkeen! Kelpaa mulle, oon muutenkin kauhee karva-apina :D tosin minä en imetä eli mulla ei ainakaan siitä johdu :)

Luonto on aatellu et äideillä ei oo juuri aikaa sheivailuun. :D Nyt kun mietin niin sama mulla, kas kun en oo tajunnu..

En mäkään oo kiiinnittänyt karvan kasvuun huomiota. Muistan kyllä jostain lukeneeni, että raskauden aikana karvankasvu kiihtyy.

No, eilen jäi harjaan tuppo hiuksia. Kyllähän siitä lukee, mutta jotenkin en uskonut, et minulle niin käy. Toivottavasti ei kovin kauaa jatku. :)

Mä kauhulla kans odotan, että lähteekö hiuksia paljon. Mulla kun muutenkin on hennot ja ohuet hiukset.

Kauheata on myös huomata, kuinka tärkeä oma kroppa on. Nythän mä olen kaikkien normien mukaan aivan normaalipainoinen painoindeksiä myöten. Peilistäkin katsoo aivan riittävän hyvännäköinen keskivartalo. Luulen, että moni olisi tähän todella tyytyväinen. Mutta sehän ei tietenkään kelpaa itselle! Kauhean pinnallinen olen! Haluan takaisin sen vartalon, joka oli ennen raskautta. Timmin ja lihaksikkaan!

Saavutettavissa se on, koska olen palautunut näinkin hyvin 2,5 kuukaudessa mutta kun olen niin malttamaton. Miten sitä oppisi olemaan armollinen itselleen. Ainoa asia, joka pitää mut poissa överitreenaamisesta on pelko, että maidontulo vähentyy tai jopa loppuu...

Voi kun mä haluaisin entisen keskivartalon takaisin.
Vertailulta on vaikea välttyä, mun mielestä mulla on hirveästi ylimääräistä siinä ympäriinsä, vaikka vaaka ei näytä kuin viisi kiloa enemmän. Mun mielestä vaan "kaikilla muilla" on mahan alue palautunut nopeasti entisenlaiseensa.
Omat silmät on tietty ankarimmat.
Eihän mulla ole vielä ihan kahta kk synnytyksestä ja jt on vasta 20. päivä.. Sen jälkeen haluan alkaa hommiin, haluaisin olla paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta ikinä.

Tuo vois olla niin mun kirjottama teksti, Maiden... Mulla vielä 3,5kg... Mut ihan samat fiilikset :/ Mutta oon minäki kyllä aina ollu niin kriittinen itteeni kohtaan, varsinkin kropan suhteen. Hyvässä kunnossa olin ennen raskautta, vatsalihaksetkin erottu jonkin verran...

Tallein talvella en ole niin huolissani siita etta kroppa on jotain ihan muuta kuin ennen raskautta. Nyt ei ole yhtaan lihaksia ja pomppo maha, tosin laakarin tarkastus sektion jalkeen on vasta tulevalla viikolla. Vatsalihakset ovat viela pitkaan olleet aika hellat enka ole uskaltanut kuvitellakaan muuta kuin kavelya liikuntana. Tarkoitus on palata pilatekseen edes 1 krt viikossa nain alkuun kun ei lapsenvahtia ole kuin viikonloppuisin. Kevaan tullessa voi enemman ahdistaa oma kroppa. Nyt olis kylla ihana kun joskus vois menna vapaasti edes ostamaan vaatteita.

Muokattu viimeksi:
Mua ei kyl toistaseks houkuta yhtää vauvamaha, mut oon silti päättäny et joskus viel kolmas hommataan ku noi vauvat on niiiiiin ihania :Heartpink

Nyt on käynyt niin että kiloja on tullut takaisin!? :O ainankin niin vaaka näyttää +3kg eikä voi johtuu siitä et salilla oon käyny jopa kolmesti.. harmittaa kyllä ku just mahduin yhtiin omiin farkkuihin ja nyt taas en. Näköjään imettäessäki sitä vaan lihoo vaik en mitää hesejä syökkään.

Lupu, niin on tullu mullekin.. Jouluna hävis järki herkkujen äärellä!
No, nyt saa kilot kyytiä joka päivä. Päivittäin kun lykkii eteenpäin 35kg:n lastia toista tuntia, on ihme jos ei jotain tapahdu!
Lisäks lumityöt -ei-niin-pieneltä-alueelta..!

Mulle on tullu vaan reilu kilo, ihme kyl! Mut mul nyt on muutenki ylimääräst et sitä pudotettavaa riittää muutenki :D

Huppakeikkaa, niin se tuli mullekin vajaa 3kg takasinpäin, vaikka olinkin jo päässyt synnytyksen jälkeen melko nopsalla tahdilla -4kg raskauden alkamisen ajan painosta. Sitten oli ristiäiset ja niistä jäi herkkuja, jonka jälkeen joulu... ;) Nyt en ihan jokaiseen makeanhimokohtaukseen aio vastata! Ei muuten edes raskaana ollut tällaisia makeanhimoja... O_o

Meillä hajos vaaka jo raskauden aikana. Kerran punnitsin neuvolassa ja oli n. +5kg. Mulla ei nyt ylimääräistä näyttäis kauheesti olevan, mut ei oo kyllä lihaksiakaan. Tänään tein kotona puolentunnin kevyen kuntopiirin, vai mikskä sitä nyt vois sanoa. :D
Nyt ois pakko alottaa säännöllinen liikunta, ryhtikin on huono. :oops:

Tosiaan, hyvä kun on talvi. :(

Takaisin