Synnytyksestä palautuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jutsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä tää vaan on hormooneista johtuvaa,paino nousee edelleen. Luinkin jotain nettikeskusteluja että monelle on näin käynyt.
kyllä masentaa kun aloin jo ihmiseltä näyttää ja anteeksi kaikkia ylipainoisia kohtaan,minä en oo koskaan ollut niin kyllä se nuppiin nyt ottaa. Mitenhän paljon tässä lihookaan vielä,ei laihuta imetys ei.:smiley-angry017

En tiedä imetyksestä, mutta kotona olo ei ainakaan laihduta tai vie kohti terveellisempiä elämäntapoja. Ainakin itsellä töissä ollessa ruan laatu oli parempaa eikä toki ehtinyt yhtä usein syömään päivän mittaan. Nyt sitä ehtii ihmeen paljon joka välissä syödä, mutta harvoin mitään kovin laadukasta. On ikävä työpaikkaravintolan kasvispitoisia lounaita... Itsellä paino on onneksi aika sama kuin ennen muksua, mutta kehon koostumus on mennyt lihaksista kohti selluliittia ja siksi monet vanhat vaatteet ei istu kovin nätisti.

Mulla on paino nyt himpun verran vähemmän kuin ennen raskautta vaikka tissit ja maha on isommat. JaneDoe85 mullakin osa puseroista roikkuu päällä kuin hengarissa. Oon päätellyt että paino on siksi vähemmän kun kaikki lihakset on lähtenee :( aloin oleen aika hyvässä kunnossa ennen raskautta ja nyt on lähettävä alusta..huoh. No tästä se taas lähtee. Eilen kävin pumpissa ja olihan se rankkaa!Vatsalihakset on kyllä niin heikossa kunnossa että!

Kai mä tänne heitän nyt nää menkka-asiat...

Eli siis luojan kiitos alkoivat, ettei tartte nyt heti puskea uutta pientä perään, MUTTA...
...voi elämä, mitkä kivut. Mulla ei koskaan ole ollut mitään menkkakipuja, ja nyt ei ees 800 burana auta. Tuntuu, et ois yksi jatkuva supistus päällä. Pitäisköhän täst huolestua, vai kuuluuko asiaan? Kyllä mä kelailin, et jos ei helpota mun muut selkä- ja hartiakivut niin painelen lääkäriin ja fysioon. Ja nää nyt on mun tokat menkat raskauden jälkeen, ei ekojen yhteydessä ollu tällaisia kipuja, vaikka vuoto sit yllättikin runsaudellaan ):

Mulla alkoi myös vähän aikaa sitten menkat, ja entisenlaisia kipuja (siis alamahassa tai alaselässä) ei ollut juurikaan, vaikka ennen raskautta mulla oli tosi kivuliaat menkat. Mutta, alapäähän (!) koski tosi kovasti jos vähänkään pidempään seisoi tai käveli tms. oli jalkeilla. Olis tehnyt mieli vaan istua tai makoilla... Ihan samanlaista jomotusta kuin heti synnytyksen jälkeen :eek: Piti ihan ottaa särkylääkettä siihen kahden ekan päivän aikana, sitten helpotti. Lueskelin silloin netistä, että muillakin on ollut samanlaista. Toivottavasti tuo ajan kanssa helpottaa, aika ikävää olis nimittäin esim. tehdä seisomapainotteista työtä tuollaisen alapääjomotuksen kanssa... Muutenkin ilmeisesti synnytyksen jälkeen menkat voi ola kovinkin erilaiset, niin kipujen kuin vuotojenkin suhteen kuin aikaisemmin, joten sinuna en ccix vielä huolestuisi :) Mut toki jos kivut on niin kovat että elämää haittaa eikä normaalit särkylääkkeet auta, niin kannattaahan se ehkä hakea lääkäristä vähän vahvempia kipulääkkeitä!

Täytyy kuulostella kehoa, ja ehkä nää kivut ajan kanssa vähän helpottuu. Ja mulla kanssa eilen, kun tultiin vaunuilemasta (oli muuten ihana ilma) koski alapäähän, huomas ku oli suihkussa et seisominen tuntu jotenkin ilkeeltä. Ilmeisesti tuokin särky sit kuuluu asiaan...

Tä! Onks teillä suurimmalla osalla jo menkat,ei täällä todellakaa oo koputellut edes,on tuota pari raskaustestiiki tehny mutta aikamoinen jeesusmaria pitäs olla jos kahta viivaa näyttäs :D

Mulla ollu pari päivää alavatsa jomotusta ja lisääntyny valkovuoto ihan reippaasti.. Toivottavasti enteilee menkkoja.. Täytynee kait se testi ostaa jossei ala näkymään..

Täällä ei oo näkynyt menkkoja enää niiden yksien oletettujen jälkeen. Jostain luin että joillakin on alkanut, kun yöimetykset on vähentyneet oleellisesti.

Mullakaan ei oo alkaneet vielä, varmaan sitten juuri kun imetys vähenee tai loppuu..

Hyvä vaan! :D

Juu ei mullakaa oo alkanu. Eikä oo mahdollisy et olisin raskaana ku kaks kertaa on vast touhuttu ja molemmil kerroil on heti pistet pussi pääl :D

Kahdet kuukautiset on jo tulleet. En olisi niitä vielä huolinut, mutta minkä teet. Ei ollut kyllä kipuja, jomotusta ja selän puolella särkyä. Eli normisetti.

Mulla on vieläkin lievää turvotusta, sukista jää raidat nilkkoihin. Ja vihkisormus on tiukemmassa kuin ennen. Häntäluu on parantunut, mutta häpyluun vasenta puolta juilii vieläkin tietyissä liikkeissä. Syväkyykystä en pääse kunnolla ylös sen takia. Ensi viikolla soitan fysioterapeutille.

Vatsan seutu on parantunut yllättävän hyvin. Vielä on tosin matkaa raskautta edeltäviin mittoihin. Mulla ei ole koskaan ennen ollut löysää selän puolella kyljessä, nyt on. Lihaskunto on edelleen heikko, vaikkakin jo parempi. Olo on muutenkin läskipullapalleroinen, joten päätin ostaa istuvia vaatteita, kunnes palaan omiin mittoihini. Muuten vain vertaan kokoajan, että eipä tämäkään enää istu.

Ei tälläkään ole vielä kuukautisia tullut. Kerran pari päivää vähän tiputteli, mutta siihenpä se jäi. Eikä ole kyllä niitä ikävä. Mä tosin aloitin ne minipillerit, joita en ole ennen syönyt. Nekin voivat kai sotkea systeemiä niin, että ei kuukautisia kuulu.

On muuten surullista huomata, miten paljon selluliittia on tullut lisää tässä raskauden aikana ja ehkä jopa jälkeen. Perheen naisia kun katsoo niin geneettistä alttiutta löytyy, mutta ennen raskautta tilanne oli silti varsin siedettävä.

Onko kukaan kuullu ns. Patonkimahasta? Itellä palautu vatsalihasten väli jo muutama vko synnytyksestä jk jälkeen aloin käydä salilla ja tehdä normisti myös vatsoja koska kunto anto myöten,huomasin vaan tossa että vatsa ei näytä litistyneen vaan näyttäs kun olis alkuraskaudessa!!? Näyttää paksulle sivusta ja ennen on ollu vyötärönympärys 60 ja rasvaton niin miten voi muuttuu tuo ulkomuoto ihan pötkyläks vaikka ei siinä enää läskikerrosta ookkaan.
Siis pointtini että jääköhän tälläseks patongiks kun vatsoja tekee,miten muut ketkä jo salilla käy tai muuten reenaa?

Meinaat lupu varmaan diastaasia.. Diastaasissa maha jää kaarella myös selinmakuulta. Eiköhän syviä,pysty ja vinoja vatsalihaksia tekemällä se pömpötys katoa ajan kanssa. Voihan se olla myös turvotusta? Itsellä näkyy mahan pömpötyksenä turvotus. Olen nyt kaksi kuukautta reenannut 4 kertaa viikossa + vaunulenkit päälle niin ei kauheasti näy vielä mahassa reenaaminen ( ei se suuri ole mutta navan alla on semmoinen rasvakerros jonka haluan pois) mut eihän se rasva lähde vain tietystä kohti vaa sulaa joka paikasta, yleensä sieltä missä sitä on eniten niin lähtee hitaammin :D ainakin meikällä :D

Olen kuullut, että jos treenaa vatsalihaksia väärin, voi vatsasta tulla sellainen pullea lihasten epätasapainosta johtuen. Tästä päässee eroon aktivoimalla erityisesti syviä vatsalihaksia, sen toki jo varmasti tiesitkin. :) Itse olen huomannut, että pitää oikein keskittyä liikkeisiin, jotka normaalisti tulevat lihasmuistista. Olen 90% palautunut, mutta se 10% ottaa aikaa. :)

Muokattu viimeksi:
Hirveesti hienoja sanoja o.O
Mun mahan ja vatsalihasten sanapareiksi sopii röllykkä, löysä, nahkareppu tai vaikkapa pesupallo. Toisinsanoen pyykkilauta on haaveissa vain!
Mutta minkäs teet, kun kuntosali ei oo mun juttu.. :p
Vaunuja kyllä lykin päivittäin pitkin auraamattomia teitä. Semmonen kevyt 35kg kahvakuula.

Tänkaa vois mennä activia mainokseen että pikkasen turvottaa on pulla maistunu.
Lueskelin tos että muillakin on tällästä ollu että enää ei alavatsa pömpötä vaan ylävatsa.

Mulla ei oo pahemmin paino laskenu synnytyksen jälkeen... Kuus kiloo jäi ja kurjalta tuntuu ku oli vähän ylipainoo jo ennen raskautta. Salilla en oo koskaan käyny mut nyt ois korkee aika mennä. Oma peilikuva ei tosiaan miellytä tällä hetkellä. Tietty paljon tekis jo se että ei söis niin paljon mut ku ruoka on vaan niiiiin hyvää! :)

• Tykkään
Reaktiot: IIA
Mä sopisin hyvin niihin laihdutuslääkemainosten "ennen"-kuviin. Sellainen fat suit on päällä. Vähän jotenkin toivon jotain ihmettä, että yhtäkkiä heräisin vanhoissa mitoissa, tai paremmatkin kävisi, ja olisin muutenkin tosi hehkeä ja energinen. Mutta ei, ei tänäkään aamuna. ;) Ja tämä flunssa ei kyllä ainakaan auta asiaa.

Toisaalta sitten sain jo ihmeen, tälläisen sylissäni tuhisevan pikkuisen. Joka muuten juuri teki kunnon tortut niin, että vaippa vaan tutisi (JES!!!). Ehkä yritän olla kropalleni armollinen, kun se on kumminkin tällaisen luonut ja nyt elättääkin vielä. Mutta helppoa se ei kyllä ole tällaiselle kärsimättömälle luonteelle. :)

Takaisin