Synnytyksestä palautuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jutsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on noin 4kg jaljella yli 20kg:sta. Olen onnellinen ettei jaanyt enemman. Raskausarpia ei tullut yhtaan mutta maha on sellainen loysa pallo ja tietysti on se sektiohaava, jota valilla kiristaa. Yritan olla itselleni armollinen ja hyvaksya ettei vartalo tule koskaan ihan entisenlaiseksi. Jaljet on tavallaan sotamuistoja urotyosta.

Sektiohaava on viela sen verran hella etten usko etta ihan heti voi syviakaan vatsoja tehda.

Muokattu viimeksi:
Kuten jo tonne imetysketjun alle kirjoitin, niin menkat alkoi. Ei oo mitenkään erityisen runsaat tai muutenkaan poikkea tavallisesta, toivottavasti loppuvat ennen pe, kun on jälkitarkastus. Ennen raskautta kestivät useimmiten sen 4 päivää eli toivotaan et sama linja jatkuu...

On vähän häiriintynyt olo, kun alkoivat näin pian - toisaalta kiva tietää, että kroppa palautuu normi moodiinsa. Oon ollut aika kärttyinen viikonlopun, mut luulen et johtuu ton meidän kissan käytöksestäkin...

Tajusin että miullahan on reuman oireita,nilkkoja ja ranteita koskee käännellä ja pakottaa,netin ihmeellisestä maailmasta löysin että on vissiin ihan normaalia hormooneista johtuvaa ja paranee ajallaan.
kaikkee sitä oppiikin.. ja banadolia naamaan

lupu, joo, on hormoneista johtuvaa. Kaverillani kesti sita koko imetyksen ajan ja sitten alkoi hiljalleen helpottaa.

Huomenna jälkitarkastus ja ihan menkkajomotuksilta tuntuu... Mikä urbaanilegenda se on, että imetyksen aikana ei menkkoja tule? Ymmärtääkseni täälläkin yhdellä ja toisella on menkat alkaneet!

Useammalla vissiin tosissaan menkat alkaneet täällä. Jokohan minullakin kohta? :D En kyllä odottele innolla niitä.. Viimeksi pysyi imetyksen ajan poissa - saa nähdä miten nyt käy. ;)

Niin ja alaselkä on ihan pirun kipeä mulla. :( Ihan kamalaa särkyä. Olen joutunut turvautumaan särkylääkkeisiin parina iltana. Täytyy yrittää venytellä / jumpata selkää varovaisesti..

Alaselkäkipu täällä myös! Viikonloppuna reissussa joutui aika epäergonomisessa asennossa vaihtelemaan vaippoja. Lisäksi vauva nukkui vieressä, jolloin en ollenkaan osaa itse nukkua rennosti vaan jäkitän ihmeellisissä asennoissa...

Tänään oli eka reenipäivä! :) tuntu kyllä hyvältä pitkästä aikaa! Huomaa että on ollut pitkän aikaa väliä,ei nouse rauta enään niin paljon kuin 9 kuukautta sitten :D tästä on hyvä lähtee!

Halusin kysyä jälkivuodosta kun teillä sitä oli.. Oliko se missään välissä mustaa? Alavatsassa pari kertaa ollu menkkajomotusta.. Huomenna onneksi jälkitarkastus.

Mymme (mahdatkohan enää ehtiä täällä pyörimään): mitä lääkettä sulle määrättiin siihen emätintulehdukseen? Mullakin nyt ilmeisesti se, mutta mun lääkkeen (Flagyl) aikana ei sais imettää?! Paitsi lääkäri sanoi, että saa. Selosteessa kielletään, samoin apteekissa olivat vähän samaa mieltä...

Outoa...

Muokattu: Ai niin, muuta sinähän et tainnut imettää... Silloinhan ei lääkkeellä väliä. :)

Muokattu viimeksi:
Tänään oli jälkitarkastus ja hyvon kuulemma on palauduttu. Nyt saa (pitää!) alottaa liikumaan vähä reippaammin. Tuntuu et reisistä ja pakaroista on lihakset kadonnu. Kai se monen kuukauden lyllertäminen teki sielläkin tehtävänsä.
Hassua miten en raskausaikana tajunnukkaan et en mä normaalisti kävelly. Vasta synnytyksen jälkeen kun vein reippaasti roskia niin tuli sellanen ahaa elämys, ei enään tunnu et ois keilapallo jalkojen välissä. :D

jutsa: Mä oon huomannut ihan saman lihaskunto on laskenut roimasti.
Varsinkin jaloista huomaan, että olen onnistunut surkastuttamaan lihakseni. Reipas kävely ei tosiaan vastaa juoksua! Eikä vauvamahan kanssa jumppailu vedä vertoja kahvakuula-rääkille! :D

Täällä oli pari kolme viikkoa jälkivuoto ja nyt kun reilu kuus viikkoa synnytyksestä niin onko tää verinen vuoto nyt jo menkat? ??? Häh eikö ne pitäny alkaa joskus tulevaisuudessa? ????

Siis mullakin kesti jv n. 3 viikkoa, sit muutama viikko taukoa ja yhtäkkiä alko "menkat". Ne tosin kesti pari pv joten luulen et on sitä jälkivuotoa edelleen. Kuulin kaverilta et sillä kävi ihan samoin, vissiin aika yleistä et se loppuu ja jatkuu vielä vähän aikaa..

Villi Vadelma,
Ensin sain ciproxinia, mutta allergisen reaktion jälkeen sain Kefexiniä ja samat Flagylit.. Jälkimmäistä en olis tosiaan saanu jos imettäisin! Hassulta kuulostaa, että sait sen kuurin!
Alkoholia ei myöskään saanut ottaa antabusreaktion takia!

Ne, jotka pähkäilee onko jälkivuotoo vai menkat, niin ainakin täällä kyllä eron huomaa... Jälkivuoto oli mulla ruskeeta ja niukkaa, tai sit pelkkää valkovuotoa ja nyt tulee tavaraa... siis tällaista vuotoa ei oo kuunaan ollut. Mukana tietty menkkaklimppejä ja siis kirkkaan punaista, ei ruskeeta :D täytyy toivoo, et nää ekat on vaan tällaiset ja sit palautuu siihen normivuotoon... eihän tällaista jaksa erkkikään (joskin erkin ei tartte ees jaksaa, koska erkki on mies)

Ei ole montaa päivää kuurin loppumisesta ja taas tuhruttaa!! Meinaa hermoo himppasen kiristää.. Pari päivää taidan tarkkailla ennen ku soitan lekuriin..!

Jälkitarkastuksessa käyty ja meinasi kiireellisenä laittaa naistentautien puolelle jorviin, noh sitten ei muka olekaan kiireellinen ja sain ajan ensi viikon keskiviikoksi?!?!?? Näinkö mahdollinen kohtutulehdus hoidetaan.. Huomenna mehiläiseen, kerta nää kaikki lääkärit on niin uunoja.

Takaisin