Synnytyksestä palautuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jutsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytyy vaatejuttuun kommentoida, et olin suht onnekas raskauden suhteen - käytin siis samoja vaatteita läpi raskauden ja siis samat vaatteet heti synnytyksen jälkeen - kai mä vaan oon niin oudon mallinen. Niin ja ihan lopussa tuli vaan pidettyä verkkareit yms muuta löysää vaatetta :D

Nyt tuo mahapussi tos edessä näkyy tiettyjen vaatteiden yhteydessä, mut näin muuten... jos nyt ikinä uudelleen raskaudun, niin voipi olla, ettei ihan yhtä huomaamattomasti tuo maha kasva ja keho muokkaudu.

Täällä vielä 2kg painoa jäljellä ennen raskautta lukemista. Vaikka kylläkään puntari ei ole ollut mulle koskaan se juttu vaan peili on paras mittari! Tuntuu kyllä, että nuo pari viimeistä kiloa on tosi tiukassa ja nimenomaan tuossa keskivartalolla kyljissä ja enemmän tuolla selän puolella :P

Vanhat vaatteet menee kyllä jo päälle muttei tosiaan istu kunnolla. Housut kiristää ne kylkilöllykät esiin ja pakko pitää silloin sellaisten housujen kanssa löysähköä paitaa. Parit istuvammat housut olen ostanut ettei ahdista koko ajan mutta kyllä kesään mennessä olen entisessä timmissä kuosissa! :)

Veden juonnin lisäämisellä tiputin pari kiloa ihan tosi lyhyessä ajassa vaikkei ollut tarkoituskaan. Juon vettä vähintään 3litraa päivässä. Jos urheilen kovat treenit, niin 4litraa tai enemmänkin.

Mulla vanhat vaatteet menis päälle, muttakun ei niissä pysty imettämään! :( Saatan olla jokun mielestä itsekäs, mutta odotan sitä hetkeä, kun saan taas laittaa päälle ihan mitä vaan. En ole kuitenkaan viitsinyt ostella paljo imetysvaatteitakaan, kun käyttöikä jää loppujen lopuksi niin lyhyeksi.

Mä kans niin odotan normirintaliivejä!! Mä olen ostanut muka kalliita imetysliivejä ja silti mä kaipaan normirintsikoita. Muita imetysvaatteita mulla ei ole. Nää ei vaan tue mun mielestä tarpeeksi.. tai tukee tavallaan mutta ovat vähän semmosia höttäsiä ja tavallisten liivien kanssa imetys on vähän hankalaa. Huokasinkin syvään kun sairaalassa ekaa kertaa puin imetysliivit päälle..että taas mennään vajaa vuosi sitten näissä.

Mullaki on imetysliivei enkä tykkää niist :D Siit muutama h&m:n imetystoppi mulla on ku ne nyt ei mitää hullun hintasii oo. Sit mul on joku neuletakki topin pääl ni saa hyvi tissit esii :D

Kyllä jos ei rinnat ala roikkuu tän urakan päätteeks ni ei sitte ikinä, itellä ei oo ku hm imetysrintaliivejä ja kyllä hyllyy ja paukkuu,oonkin alkanu pitää urheilutoppia vielä niiden päällä et tukis hieman enemmän.. liekkö väärä koko vai kaarituettomuus. Yritin kyllä tilailla zalandolta aika hintavia omasta mielestä (40e) liivejä mutta mitkään niistä ei tuntunut hyvältä :O ärsyttävää kun ei löydy hyviä ja tukevia. Vaikka mittasin rinnan alta 74cm niin sillonha 75 jotain olis varmaan koko mutta ei.. äh

Nyt taitaa Suomessakin olla mark & spencer. Olen kayttanyt sielta ostettuja ns t-paitarintsikoiden kaltaisia imetysliiveja (2 paketissa) ja ne on mielestani olleet hyvat eika niin arvokkaatkaan.

Libra: vaatteet sopivat, mutta istuvuus onkin toinen juttu.
Imetyksen jälkeen ehkä voin pohtia tarkemmin, mikä on pysyvämpää muutosta,

Mulla on yhdet kaarituelliset ja napakat liivit erikoisliikkeestä mutta ne taas vähän painaa pidemmän päällä. Käytän lähinnä ihmisten ilmoille kun menen. Muut liivit on mukavat, mutta tuki on nolla. Carriwellin geelistä tehdyt kaarituet oli ok hetken, muttei pidemmän päälle. Eli omia liivejä odotan, vaikka joutuu varmaan ostamaan uusia näiden tyhjien ihosäkkien päälle (siltä tyhjä rinta tuntuu). Tällä välin lohduttaudun sillä ranskalaistutkimuksella, josta iltapäivälehdet uutisoi joskus vuosi sitten, että rinnat pysyy jopa parempana kokonaan ilman liivejä jos kulkis. Tosin se ei ihan täysin vakuuttanut, vaikka tietty Iltalehti ei uutisoi kuin laadukkaimmista tieteen saavutuksista.

Mun mielestä kappahlin imetysliivit on ollut ihan ok (2-pack, kaarituettomat). Mun tarvii pitää liivejä yötä päivää, joten kulutus on kyllä kova - ja aina ne oikean väriset on tietysti just pesussa kun tarvis.

Ellokselta löysin just itselleni tosi hyvän imetyspaitamallin! Ostin niitä kaksi eri väriä, ja ne onkin toistaiseksi ainoat imetysvaatteet mitä oon ostanut. Malli on sellainen löysä, etuosat menee kietaisutyyliin ristiin, ja on armollinen maharöllykälle sekä jenkoille! Eikä huuda olevansa imetyspaita, joten jos pysyy hyvänä, niin voisin käyttää imetyksen jälkeenkin.

Mulla on yöliiveinä kaverin suosituksesta tommosia Seamless Bra-liivejä, ne on vähän kuin toppeja vaikka varmaan ihan rintsikoiksi on tarkoitettuja. En tiedä, ovatko juuri samoja, mitä joskus tv-shopissa jatkuvasti mainostettiin. Tokmanni niitä on myynyt aika edullisesti ainakin. Niissä on semmoiset toppaukset, jotka mä ainakin heivasin heti roskiin. Sopii ainakin mulle yökäyttöön kun ei paina mistään ja rinnan saa kätevästi kaivettua sieltä esille, liivinsuojat pysyy myös hyvin paikallaan (mun on pakko pitää kun toisesta imettää niin toinen rinta valuttaa..). Ei niitä kyllä hyvällä tahdollakaan viitsi päivällä käyttää mutta yöliiveiksi suosittelen lämpimästi.

Muutoin mulla on mm. Anitan ja Cake Lingerien liivejä. Ne on ihan OK mutta ei kyllä kunnon liivejä korvaa sitten millään.. yhdet noista Anitoista on hyvät kaikinpuolin mutta seksikkäiksi niitä ei kyllä kehtaa sanoa.. :D Meni hieman off-topic mutten jaksanut perustaa "äiten pukeutuminen" ketjua :)

Heh, itelläni tällä hetkellä imetysliivit päällä, vaikken enää imetäkään. Niin mukavat :D tissit ehkä vähän joutuu roikkumaan, kun ei tue yhtä hyvin kuin perusrintsakat, mut mukavuus ennen kaikkea :) en nyt muista mist ostin, mut 2-packin ihan perus imetysliivejä (lindex?)

Ccix: Heh, mäkään en ole imettänyt kolmeen kuukauteen ja lindexin saumattomat imetysliivit päällä. On kyl tosi mukavat :D

Siirrän keskustelua vähän alemmalle tasolle:)Harkitsen tässä gynellä käyntiä, koska jotenkin alapää ei selvästikään ole vieläkään täysin palautunut. Ei sillä, että kovin montaa kertaa olisi tullut testattua, mutta lisäliukasteista huolimatta tuntuu joku tosi tiukalta, eikä erityisen miellyttävältä. Tietty mulle jälkitarkastuksessa sanottiinkin, että arpikudosta tulee melko reippaasti, ja se ei samalla tavalla jousta, mutta silti vähän mietityttää, että voisiko asialle tehdä jotain.

Ja hitto kun en saa nyt mentyä salille pariin viikkoon, vaikka se tekisi pääkopalle niin hyvää ja väsymykseenkin voisi auttaa.... Takapuoli on kärsinyt eniten tästä liikunnan puutteesta ja siitä, ettei raskaidenkaan aikana saanu sitä kunnolla treenattua ilman voimakkaita supistuksia.

JaneDoe85, täällä on vähän samaa ongelmaa. Arpikudosta mullakin siellä varmaan on paljon. Mitä kauemmin synnytyksestä on kulunu aikaa niin sen paremmalta alkaa paikat vaikuttaa. Onhan siitä loppujen lopuksi melko lyhyt aika vielä ja paraneminen vie oman aikansa varsinkin jos repeämiä ja leikkausta on paljon. Jospa se tästä, pikkuhiljaa :)

Niin se koitti helmikuu ja mun oli tarkoitus alkaa taas salilla treenaan. Kroppa ilmeisesti muisti tuon lupauksen, kauhistui ja kehitti flunssan.. Eli siirretäänpä sitä aloitusta sitten, voi kamalaa kun harmittaa...NOT!

No joo, ehkä vähän harmitta mutta toisaalta ihan kiva öllötellä vaan :)

Mä oon sopinut salille palaamisen vasta huhtikuulle, mikä on kyllä ihan hyvä. Tykkään ensin saada vähän peruskuntoa paremmaksi lenkkeilyn ja kotona tehtävän lihaskunnon merkeissä, ennen kuin palaan salille treenailemaan.

Kyllä huomaa, että raskausaika ja synnytys otti veronsa kunnosta, kun portaiden rivakka nouseminenkin on aika erilaista kuin ennen! Vaikka viimeseen asti kävin kävelyllä, pääsin kyykkyyn ja sieltä kohtuullisesti ylöskin..

On ollut mukava huomata että tuo raskaus/synnytys ei oo oikeestaa jättänyt mitään jälkiä muuta kuin tuon leikkauksesta johtuvan arven. Kaikki raskauskilot ja vähän ekstraa lähti jo pari viikkoa synnytyksestä, alapää on ihan samanlainen kuin ennen vaikka se väliliha leikattiin. Tottakai lihaskunto oli heikentynyt paljon mutta nyt pari kuukautta reenanneena kunto on parempi kuin ennen raskautta :) en tiedä lähtisinkö enään siltikään toista kertaa enään tuohon hommaan :D

Takaisin