Synnytyksestä palautuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jutsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut raskausarpia jo nuoruudesta asti mahassa, ja olen niitä kovasti hävennyt. Kumma kyllä, nyt kun oikeasti on ollut raskaana (mistä ei btw tullut yhden yhtä lisäarpea...), niin koen arvet jotenkin oikeutetuiksi, ja olen sinumpi asian kanssa.

Mä kävin tänään ekaa kertaa ikinä tanssitunnilla ja heti piti heittäytyä mukaan vauhdikkaisiin koreografeihin :D kyllä oli hiki ja hauskaa yrittää pysyä mukana. Tunnin jälkeen ulos päästyäni tuntui kuin olisin leijaillut. Suosittelen kaikille!

Onko tääl kaikil jo tullu menkat? Mä just tänää havahdui et mul ei oo viel yksiäkää tullu :o Estääk imetys niitte alkamise?

Mulla ei ole kuukautisia vielä. Mitä lähempänä on täysimetystä sitä paremmin imetys "torjuu" menkkoja. Mutta yksilöllinen vaihtelu on suurta, joillain alkaa silti melko pian kun taas osalla menee vuoden verran. Itsellä tosin imetyksen lisäki uusi ehkäisymuoto voi vaikuttaa.

Meillä tosiaan mentiin täysimetyksellä siihen 4kk:n ikään asti (vkon päästä 5kk täynnä) ja kolmet menkat on jo tullu..

Yleensä siis imetysaikana prolaktiini-hormoni on "normaalia" korkeampi ja sen vuoksi kuukautiskierto käynnistyy vasta, kun imetys vähenee selkeästi.

No, tuota, käytännössä täysimetyksellä mennään ja mullakin kolmet menkat ovat jo tulleet. Ei taida nuo kropan eri osat oikein kommunikoida. ;) Ja yhtään ei olisi ollut ikävä! Yksi raskauden ehdottomasti parhaista puolista oli, ettei menkkoja tullut!

Okei, no ehkä ei mun tarvi sit panikoida, jos on kerta niin yksilöllistä :) Ja todellakin Libra, menkattomuus on niiiiin hyvä juttu raskaudessa!

Ei ole menkkoja ja täysimetyksellä mennään. Esikoinen oli 9,5 kk kun ekat menkat alkoi, joten ei välttämättä ole nytkään ihan heti odotettavissa :)

Noh täällä just meni kolmannet menkat; ja ainoa hyvä puoli täs on se, et kroppa tuntuu olevan normitilassaan :) hassua sinänsä, et mun kierto ja muutenkin menkkojen ajankohta on pysynyt tismalleen samana kuin ennen raskautta. Ja kerta en imetä niin ois aika jännä et menkat ois tulematta. Ja ainakin niiden ekojen menkkojen jälkeen, oon nyt onnellinen et kesto ja vuoto on sitä samaa ku ennenkin, eikä nyt viimesimmissä ollut ees ihmeempiä jomotuksia - hiukka kolotti alaselkää.

Muutoinkin nyt raskaus ja synnytys on vain kaukainen muisto :D yleiskunto ja mieliala on palautunut, mielialalla tarkoitan, etten oo ihan niin tunteikas :D

Linea negra on ja pysyy :D ei se varmaan lähde ikinä, noh eipä se mitään.

Osallistuin sellaseen kyykkyhaasteeseen, joka alko tänää ja vatsalihashaasteeseen joka alkaa kai ens viikolla. Jospa näistä sais vähän jotain kipinää taas liikuntaan :)

Prkl, mun piti osallistua siihen kyykkyhaasteeseen mut unohdin tehdä ne kyykyt eilen!

Mä aloin ite tekee kyykkyhaastetta jo omasta innostuksesta. Yli puolessa välissä mennään, enkä oo lintsannu ;)

Meillä pt kuntosalilla sano et oikeesti treenata pitää raskauden jälkeen iisisti. Ja varsinkin vatsoja ei sais tehdä... Joo mun mielestä mun vatsarako oli palautunut aika pian, mut jotenkin en uskalla vieläkään oikeen treenata kunnolla vatsoja, etten vaan tee pahempaa tuhoa palautumiselle. Mä siis synnytin 3,5kk sit. Jotenkin vaan kauhistelen et joku muukin vasta synnyttänyt lähtee vatsahaasteeseen :-o ku just luin tosta yhestä blogista, ja hänkin synnyttäny vasta 3,5kk sit.

Kaikki tekee mitä haluaa mut ottaakaaha iisisti! :D

Noh teidän kommenteista innostuneena aloin tehdä kyykkyjä, ihan vaan kokeilu mielessä, kuinka monta jaksaa... noooh, jätkä alkoi nauraa ja joka kerta kun kyykkäsin poika repes.

Kokeilen myöhemmin uudestaan.

Takaisin