Synnytyksestä palautuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jutsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin viela nakyy linea negra ja napa on tosi tumma. Mulla tuli paljon luomenkaltaisia ruskeita ihopoimukkeita ympariinsa, mutta kuorinta on auttanut niihin. Minusta tuo linea negra nayttaa myos pigmentilta ja olen yrittanyt kuoria sita silloin talloin, etta se haalistuisi.

Minuakaan ei haittaa imettaa julkisesti vieraiden edessa kunhan on vaan hieman suojainen paikka ja voi istua. Kun miehen sinkkuveli oli meilla niin en imettanyt hanen edessaan. Mulla on joitain imetyspaitoja mutta yleensa mulla on alla hihaton narutoppi ja siina venyva paita paalla. Ostin varmuudeksi imetyshuivin, mutten ole sita kayttanyt viela. Ainut ongelma imettaessa on, etta jos rinta on kovin taysi niin maitoa suihkuaa kaaressa kun vauva irrottaa otteen ja taytyy ratti olla asemissa jottei vauva ja lahiymparisto ole markana.

En minäkään osannut imettää missään julkisilla paikoilla. Suihkutissit hankaloitti, istuma-asentoa en hallinnu sekä tyttö on niin kova puklaamaan että hänet pitää HETI syönnin jälkeen saada olalle röyhtäytykseen, muuten puklu lentää kaaressa minne sattuu. Ei mitään mahiksia saada ensin imetysliivit kiinni ja vielä paita eteen ja sitten siirtää vauvaa joten se vilautteluvaara oli aina.. Harmitti kyllä monessakin paikassa kun ei oo lastenhoitohuoneisiin panostettu. Vessanpöntöllä istuen pitäny imettää isommissakin kauppakeskuksissa. Ikea on ollut ainut paikka jossa oli mukava nojatuoli hoitohuoneessa. Meinasin jopa ostaa samanlaisen kotiin sen jälkeen :)

Mäkään en oikee julkisil paikoil viitti imettää, annan pullosta. Mut kyl mä kyläs imetän, jos vauva vaa suostuu syömää ilma sen kummempii raivoomisii :D

Juu, sama homma täälä. Suihkutissit ja istualteen imetys on sieltä jostain...... Eli pakenen paikalta usein kotiin, mut ystävillä tietty viittin, mut viimeksi suihkahti kivasti sohvalle :D Ja tosiaan istualteen imettäminen ei oo lempparijuttu meillä. Oispa kiva ku suihkahtas jossai julkisilla paikoilla. Ei kiiiitos :D

Minäkään en osaa imettää julkisilla paikoilla.Eipä olla oikeestaan vielä käytykään missään pidemmillä shoppailureissuilla. Kahvilla kun ollaan kavereiden kans käyty niin oon imettänyt aina ennen lähtöä niin reissu pärjätään hyvin ilman tissiä. Pohjosessa käytiin pikku laskettelu reissu niin matkalla ABC:n lastenhoitohuoneessa kävin imettämässä.Olihan se vähän ällö paikka imettää!

Tänään just mietin että miten voin enää missään kylässäkään imettää ku ei ala syömään ilman ongelmia kuin vasta silloin ku nälkä on ihan hirveä!Muuten saa käveleskellä tissit paljaana samalla imettäen...vaikka kavereiden kans saunassa käydäänkin niin tuo vois olla hieman noloa :) ja jos ootan että nälkä ehtii tulla huudon kans niin kaikki kokoajan huomauttelee siitä että sillä on nälkä ku niin kovasti syö nyrkkiä tai hamuaa sylissä poskea.

Tuli Papuliinan ABC-kokemuksesta mieleen, että uudemmilla huoltamoilla on onneksi panostettu imetyshuoneeseen tai -nurkkaukseen, joka on lastenhoitohuoneen yhteydessä! Olin kuin puulla päähän lyöty, kun näin ensimmäisen kerran! :D

Mä oon pari kertaa imettäny autos jossain parkkiksella ku ollaa pidempään jossain liikentees ja sellasel paikas mis ei ollu vessaa :D Esim. viimeks oltiin ens paris asuntonäytös ja sit piti men lidliin ni lähetin iskän isomman pojan kans kauppaa ja jäin ite autoon imettämään pienempää :D

On se kyllä kumma miksen itse voi rennosti julki-imettää, koska oon tosiaan sitä mieltä ettei vauvan kuuluis ruokailla missään ällössä vessassa! Mut minkäs teet, täytyy koittaa harjotella kotona sutjakkaa imetystä.

Mulla näkyy viiva vielä navasta alaspäin ja napa on tumma. Toivottavasti lähtee joskus :D
Rinnan alta napaan menevä haalea viiva on kadonnut..

Hahah kerran kun poika yöllä rääkäs syömään ja kun otin syliin että siirryn sänkyyn imettää niin nakkas poskesta kiinni ja kävi imemään sitä :D ei kestänyt keskellä yötä äipällä pokka ja kuulu vaan imukuppiääni että sai huulet irti naamasta :DD

Nii joo viiva mahasta onkin näköjään kadonnu.siis oli navasta ylöspäin mutta aina ihan vakiona on navasta alaspäin viiva ollu.

Autossa imetys on täälläkin tuttua ja suoraan sanottuna sen mieluummin siellä teenkin kuin abc:n lastenhoitohuoneessa, suurin osa niistä on nimittäin aika ällöjä jo ihan vaipanvaihtoakin ajatellen. Itsellä ei ole vielä tullut vastaan vastavirran mainitsemaa nurkkausta, semmoinen olisikin tosi kiva.

Papuliina, kyllä se teilläkin varmasti jelppaa sen syömisen kanssa, meilläkin on mennyt jo reilu viikko ilman yhtään rintaraivaria, josko ne olisivat jo takanapäin. En osaa sanoa, mikä oli meillä se käänteentekevä juttu. Varmaankin pelkkä aika teki tehtävänsä ja se, että lopetti itse asian murehtimisen ja antoi asian mennä ns. omalla painollaan. Tuo rinnat paljaana kuljeskelu voisi kyllä keventää tunnelmaa :) "Ai, sä teet ton tolleen?" ;) Voisi toimia yllättävänä keskustelun avauksenä myös.

Kukas täällä olikaan lentämässä piakkoin? Vinkkinä jonka varmaan tosin tiesitkin, että imetä/anna pulloa nousut ja laskut - se auttaa korvien paineen kanssa. :)

Muoks: Väärä ketju! Piti imetykseen laittaa, ostospussien kokoiset silmäpussit hämärtävät näköä. Tätä se valvominen teettää... x)

Ei ole linea negraa, tosin ei sitä vahvana ollutkaan. Synnytyksen jälkeen, 4 kk sitten, se näkyi ihan tooooosi ohuena viivana.

Muoks: Ja jotain hyvää siitäkin, että on yli 30 eikä iho enää niin kimmoisa, ei tullut raskausarpia! ;)

Muokattu viimeksi:
Muakaan toi linea negra ei pahemmin haittaa, koska olin ihan vakuuttunut, että mulle tulee ihan hirveät raskausarvet, muttei tullut. Mulla on ohut ja kuiva iho ja murrosiässäkin tuli jälkiä siitä kun muotoja vähän tuli, vaikka hoikka olinkin koko ajan. Rasvailin hullun lailla mahaa vaikkei siitä varmaan mitään apua ollutkaan ja monena aamuna säikähdin peilikuvaa kun näkyi punaisia lakanoista tulleita painaumajälkiä mahassa. Joten siihen verrattuna mitä odotin, tuo tumma viiva ei pahemmin häiritse. Jos olisi kunnolla tonne rintakehään asti niin sehän voisi vaan korostaa sitä sixpäkkiä, jonka meinaan vielä hankkia kunhan saan raahattua itsenä taas vähän säännöllisemmin salille :wink

Minä lennän lauantaina Lappiin :D Ja luin tosta et syöttää kannattaa nousu ja lasku, mut tosiaan lento kestää vaa sen 1,5h. Tuskinpa suostuu syömään molemmilla kerroilla. Mitään muuta en löytäny, ei vissiin sit oo hirveesti apuu mistää muusta? Luin kyl kans et lapsilla ei niin helposti tuu korvat kipeiks... Tiiä sit :o

Tanssitunnit aloitettu hyvällä menestyksellä! Syviä lihaksia joutui vähän kaivelemaan, joten keskivartalon tuettomuus toi oman jännityksen tunteihin. Peruskunto kuitenkin yllättävän hyvä vaikkei mitenkään priimaa ollutkaan.

Kävin eilen myös parin tunnin vaunulenkillä ja se oli hauskaa! Jaksoin roijata vaunut ja lapsen tuonne ihmisten ilmoille niin jopa alkoi lenkkeily maistumaan. Tähän menbessä olen jaksanut tuon operaation tehdä vain kolmesti, joten vähän enemmän voisi tulla tavaksi. Tätä meidän pikkutietä pitkin lenkkeily on aika tylsää puuhaa.

Kyfi, voi, tuo olisikin ihanaa! Minun ongelmani on, etteivät ne vielä istu kuten istuivat ennen raskautta. Ehkä jonain päivänä. :cool:

Tänään sen teen ja hommaan kuntosalijäsenyyden. Pakko tehdä jotain, että saa olon paremmaksi, tuon vatsaröllykän veks ja vanhat vaatteet päälle!

Takaisin