Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Katjusha, minun äitini on optimisti, että vieläkin ehtisi yhden vauvan mutta minulle tämä 45 vuotta on takaraja. Vaikea uskoa, että toisen kerran kävisi tuuri ja tulisi terve lapsi. Tätäkin yksilöä tehtiin pari vuotta ja vaati kaksi keskenmenoa. Enkä tiedä, miten jaksaisin kaksi lasta vielä näin vanhana. Tarvitsen runsaasti unta ja väsyn tavallista herkemmin siis tavallista ikäistäni ihmistä. Paras nauttia tästä lapsesta nyt täysillä.

Mun äiti kommentoi asiaan, että jos on yhden saanut, saa toisenkin, jos on alle 50vuotta:angel7

Noni, vuodenvaihde lähestyy. Mun lupaus on kevään kuluessa mahtua omiin vaatteisiin. Startti alkaa luonnollisesti 1.1. ja yhtä luonnollisesti oon joulun aikaan vetänyt kaksin käsin herkkuja. Olo on aika ällö... Mihinkään ihmedieetteihin ei oo meininki ryhtyä, vaan säännöllinen ja suositusten mukainen syöminen ja liikkuminen. Alkuun ottaisin jonkun tehostamisen, esim. kurkkujuomaa. Te ketkä ootte sitä tai muuta koklanneet, ootteko huomanneet vaikutusta imetykseen? Mun poikanen nyt 2 kk ja täysimetän.

Muokattu viimeksi:
Mä oon koklannu eroa ja on tippunu 4kg kahdessa vkossa. 31 tuumaset, jotka ostin alkuraskaudessa, menee jalkaan. Vielä on matkaa 27", mut vyötärö näkyy jo.

Toi vauva punkee vattas ylöspäin koko ajan selällään ollesaan. Treenaako se siltaa vai onko vattavaivoja...?

Noni, vuodenvaihde lähestyy. Mun lupaus on kevään kuluessa mahtua omiin vaatteisiin. Startti alkaa luonnollinen 1.1. ja yhtä luonnollisesti oon joulun aikaan vetänyt kaksin käsin herkkuja. Olo on aika ällö... Mihinkään ihmedieetteihin ei oo meininki ryhtyä, vaan säännöllinen ja suositusten mukainen syöminen ja liikkuminen. Alkuun ottaisin jonkun tehostamisen, esim. kurkkujuomaa. Te ketkä ootte sitä tai muuta koklanneet, ootteko huomanneet vaikutusta imetykseen? Mun poikanen nyt 2 kk ja täysimetän.

Kaapit kaivettu ja useat muotihousut, myös lähes käyttämättömiä, tuumakokoa 27...mutta myös 26:depressed:

Näihin taas tavoite mahtua 2017.. one day...:p !!

Tota(kaan) en meinaa koklata... Pidähän nainen huoli itestäsi!

Sirpa :) Tuo 4kg kahdessa viikossa on raju, mutta osa voi olla nesteitä.... :) Oliko sulla menkat tuossa välissä?

Mulla menkat turvotti, mutta ei lopulta 1,5kg enempää:joyful: Ehkä kurkkuvesi auttoi.

Noni, vuodenvaihde lähestyy. Mun lupaus on kevään kuluessa mahtua omiin vaatteisiin. Startti alkaa luonnollinen 1.1. ja yhtä luonnollisesti oon joulun aikaan vetänyt kaksin käsin herkkuja. Olo on aika ällö... Mihinkään ihmedieetteihin ei oo meininki ryhtyä, vaan säännöllinen ja suositusten mukainen syöminen ja liikkuminen. Alkuun ottaisin jonkun tehostamisen, esim. kurkkujuomaa. Te ketkä ootte sitä tai muuta koklanneet, ootteko huomanneet vaikutusta imetykseen? Mun poikanen nyt 2 kk ja täysimetän.

Sokerit pois ja hiilarit vähemmälle mutten suosi niin vähälle että karppaat. Sillä lähtee. On mulla yks toinenkin vinkki: Tiukka imetysdieetti [emoji23] nimim. Kokemusta on

MS74, tän beben kohdalla näyttäisin selviävän ilman tiukkaa imetysdieettiä. Ei oo semmonen kiva, edes loivempana. Sokerittomalla oon joskus ollut ja olo on ollut mainio. Nyt en ryhdy ihan absolutistiksi siinäkään, mut vähennän rajusti. Oikeastaan koko raskausajan ja nyt tän 2 kk synnytyksestä oon syönyt just niin paljon kuin on mahtunut, enemmän kuin ikinä, ja nauttinut! Koska mä voin. Nyt paluu ruotuun loppuelämäksi.

Sokerit pois ja hiilarit vähemmälle mutten suosi niin vähälle että karppaat. Sillä lähtee. On mulla yks toinenkin vinkki: Tiukka imetysdieetti [emoji23] nimim. Kokemusta on

Lasketko hedelmät sokereihin?:rolleyes:

Mä oon huomannu myös et vähähiilarinen sopii mulle sillon kun haluan laihtua. Ei kuitenkaan mikään ketokarppi. Riittää et tiputtaa alle 100g päivä ja jos haluaa välillä hommaan hetkellisesti vauhtia niin 60g. Mut sen alle mun ei kannata mennä. Nyt olis miehen kanssa tarkotus laittaa vuoden alusta ruokavalio kummallakin kuntoon. Mä oon saanu imetysajan rellestää rauhassa makean kanssa, mut nyt vähitellen alan varmaa imetystä vähentään niin laihis vois alkaa. Tavote on - 10kg. Sillä ei musta vielä edes normipainoista saa, mutta terveyteen on jo merkitystä. Vaakaa en oo uskaltanu joulun jälkeen käyttää. Jos vähän ehtis tasottua ennen alkupunnitusta joulumässyt. :rolleyes:

Hyvää uutta vuotta 40-vuotiaille mammoille ja vauvoille ! Me ollaan paluumatkalla joulureissusta Pohjois-Suomessa. Meillä on vielä käytössä Britaxin turvakaukalo Toivolla. Toivo mahtuu pituuden ja painon puolesta vielä tuohon turvakaukaloon. Turvaistuimen ajattelin ostaa aikaisintaan, kun 9 kg tulee täyteen.

Hyvää uutta vuotta 40-vuotiaille mammoille ja vauvoille ! Me ollaan paluumatkalla joulureissusta Pohjois-Suomessa. Meillä on vielä käytössä Britaxin turvakaukalo Toivolla. Toivo mahtuu pituuden ja painon puolesta vielä tuohon turvakaukaloon. Turvaistuimen ajattelin ostaa aikaisintaan, kun 9 kg tulee täyteen.

Hyvää Uutta Vuotta Maria!:Heartblue

Halusit nuorentaa muakin melkein 4-vuotta, kun enää en ole 40-vuotias...mutta väliäkö sillä:laughing002

Meilläkin poika mahtuu vielä samaan kaukaloon, yltää 10kg asti. Mutta isompi istuin (BeSafe) odottaa tuolla käyttöä. Varmaan tulee ajankohtaiseksi aika pian:happy090

Oikeastaan koko raskausajan ja nyt tän 2 kk synnytyksestä oon syönyt just niin paljon kuin on mahtunut, enemmän kuin ikinä, ja nauttinut! Koska mä voin. Nyt paluu ruotuun loppuelämäksi.

Napu75 :) Mulla meni vähän samalla ajatuksella, ja ahmin kaikkea mitä raskausaikana ei saanut...Paino nousi. Sitten päätin laihduttaa, sain 5kg pois, mutta sorruin (yllätys:depressed:) ja kilot tuli takasin:sad001

Homma luisui ns. käsistä, kun mies on aika "herkkuperse" ( anteeksi), kaapit on "täynnä" sipsejä, suklaata, ties mitä nameja ja hän elää kotona melkein vaan pizzalla, (töissä syö normisti ja terveellisesti ).

Miehellä sama BMI 22, vaikka syö ihan mitä lystää, ei kiloakaan ylimääräistä ole ikinä tullut, vaikka lähestyy lujaa vauhtia viittäkymppiä...:smiley-angelic002

Reilu 3vk sitten löysin henkisen tuen Nutrilett- pirtelöistä, saan herkutella myös! Voi ihanuus:smiley-angelic003 Nyt jää sortumatta roskaruokaan mitä on siis todella tyrkyllä kotona. Mieskin on ottanut onkeensa, ettei osta mulle kaupasta niitä sipsejä sun muuta, olen kieltänyt. Lisäksi oon saanut hänet puhuttua mukaan tähän projektiin, eikä hän enää ota esim. kantaa siihen, kun anoppi tyrkyttää esim. kahvipöydässä viinereitä. Jos sanon ei kiitos, niin se on EI.

Anopilla, kun on tapana tyrkyttää useampaan otteeseen ja lopulta vetoaa, vaikka mihin "syön, kuin lintu" tai "munkki ei tunnu missään, poikahan on painava nostella" jne..Jos nekään ei tehoa, niin usein vetoaa poikaansa, että hän sais mut ottaan viinerin - Sillä on kait jokin pakonomainen tarve lihottaa mua tms.:scratch Se on vihdoin ohi -It's over!:p

Ruokavalio olisi pitänyt korjata jo melkein 10-vuotta sitten, kun paino lähti nousuun 35-vuotiaana. Se on nyt tai ei koskaan ja tämä on Uuden Vuoden 2017 päätös, joka pitää:laughing002
:violent025

karppaus.info --> loistava sivusto karppaajalle. Tietoa ja helvetin hyviä reseptejä! Oon kokeillu useita reseptejä, kannattaa vilkaista kommentit, ne kertoo aika hyvin kannattaako kokeilla.

Meillä on miehen veljeltä lainassa vanha maxi cosin family fix telakka, johon ostettiin tämä uusi kaukalo. Jos oon oikein ymmärtänyt, niin tämä telakka ei käy enää turvaistuimeen, eli on todennäköisesti ostettava myös telakka. Tuo maxi cosin 2way pearl on kyllä yksi vahva vaihtoehto. :)
Just kattelin verkkokauppa.comin mainoslehteä ja sen mukaan toi sama telakka kävis sekä kaukaloon että tuohon turvaistuimeen.
_20161231_113317.JPG

Mites toi possun valmistus vauvalle? Jos ostan maustamattoman sisäfilepötkäleen, niin miten se pitäis pilkkoo ja valmistaa? :anyone

Mites toi possun valmistus vauvalle? Jos ostan maustamattoman sisäfilepötkäleen, niin miten se pitäis pilkkoo ja valmistaa? :anyone

Sirpa :) Ota lungisti, tänään kaikki juhlistaa vaihtuvaa Uutta Vuotta! Mä annan Piltti porsaanlihaa ja kasviksia, itse valmistan sitä ensi vuonna :)

Älä vaan paista ainakaan, ( eikä voissa) :wink

Takaisin