Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääsinkö mä just sanomasta että meidän yöt rauhoittui ja sain joululahjan? No se todellakin oli vain joululahja joka kesti tasan joulun pyhät.. Yöhulinat siis alkoivat taas. :confused: Ei sitten ollutkaan puuron poisjättäminen joka auttoi. Ehkä sitten vaan yleinen 9-kuukautislevottomuus kun poika on alkanut nyt liikkumaan. Viime yönä lopetin heräämisten laskemisen kuuden kerran jälkeen.. Nooh.. kausi kausi kausi.. vaihe vaihe vaihe.. Kai se nukkuu viimeistään kouluun mennessä? Tai armeijassa? :laughing001

Marituuli :) Täällä kans joku Ville Vallaton kausi, ei nuku enää päiväuniakaan, vaan touhuta pitää ihan koko päivä....

Äiti aika puhki näin keskiyöllä, kun poika vihdoin nukahti...puuh:shaking2 Yöllä herätään syömään kerran tai kaksi ja aamulla pikkuherran leikit jatkuu luultavasti taas jo 08....:happy090:happy090:happy090

Herääkö muuten teidän vauvat aina tarkalleen samaan klon aikaan?:rolleyes: Oon ihmetellyt tätä jo jonkin aikaa...

Pakko hehkuttaa, paino tullut alas reilusti eilisestä:grin Nostaa motivaatiota todella! Nuo kaupan tuotteet tuntuu todella olevan avuksi:wink Jostain syystä en oo tajunnut niitä ikinä kokeilla ja kiitos ystävälle esimerkistä, että niillä todella laihtuu. Hänellä on nyt -25kg ja vaatekoko 36, aikaa meni 3kk.

Sikuriini :) Miten sinun laihdutusprojekti on edennyt?:rolleyes:

Käytiin vanhainkodissa näyttämässä vauvaa isomummulle. Siinä myös hoitajat ihastelivat vauvaa. Pari hoitajista jutteli, että sitten kun vauvasta tulee isoveli... En sitten viitsinyt sanoa, että katsokaas nyt äitiä vähän tarkemmin. Ei tässä iässä tehdä pikkusisaruksia. Ehkä en sitten mummulta vielä näytä.

Yölento, haha :D
Neuvolassa olivat optimistisia, että kyllä se seuraava tulee sitte helpommin ku eka. Sanoin että tässä ei kyllä omalla biologialla oo mitään tekoa (tuskin biologisia lapsia tulee kun ei oo tähänkään asti tullu). Äitini tykkää että olen lapsentekoon liian vanha, mutta katsotaan mitä mieltä yrittämisestä ensi syksynä ollaan. Se on yksi alkionsiirto ja se onnistuu tai sitten ei :)

Katjusha, minun äitini on optimisti, että vieläkin ehtisi yhden vauvan mutta minulle tämä 45 vuotta on takaraja. Vaikea uskoa, että toisen kerran kävisi tuuri ja tulisi terve lapsi. Tätäkin yksilöä tehtiin pari vuotta ja vaati kaksi keskenmenoa. Enkä tiedä, miten jaksaisin kaksi lasta vielä näin vanhana. Tarvitsen runsaasti unta ja väsyn tavallista herkemmin siis tavallista ikäistäni ihmistä. Paras nauttia tästä lapsesta nyt täysillä.

Meillä on miehen veljeltä lainassa vanha maxi cosin family fix telakka, johon ostettiin tämä uusi kaukalo. Jos oon oikein ymmärtänyt, niin tämä telakka ei käy enää turvaistuimeen, eli on todennäköisesti ostettava myös telakka. Tuo maxi cosin 2way pearl on kyllä yksi vahva vaihtoehto. :)

Hei varmista jos kuitenkin käy. Säästätte puolet hinnasta.

Katjusha, minun äitini on optimisti, että vieläkin ehtisi yhden vauvan mutta minulle tämä 45 vuotta on takaraja. Vaikea uskoa, että toisen kerran kävisi tuuri ja tulisi terve lapsi. Tätäkin yksilöä tehtiin pari vuotta ja vaati kaksi keskenmenoa. Enkä tiedä, miten jaksaisin kaksi lasta vielä näin vanhana. Tarvitsen runsaasti unta ja väsyn tavallista herkemmin siis tavallista ikäistäni ihmistä. Paras nauttia tästä lapsesta nyt täysillä.

Jos niistä ois seuraa toisilleen ni ei tarvi ite viihdyttää niin paljon.

Jos niistä ois seuraa toisilleen ni ei tarvi ite viihdyttää niin paljon.
Minulla on kaksi ensimmäistä lyhyellä ikäerolla. Olihan niistä seuraa toisilleen, mutta myös tappelivat paljon. Pahinta oli, kun murrosikä oli molemmilla hetken samaan aikaan. Selvisin juuri ja juuri hengissä.

Minulla on kaksi ensimmäistä lyhyellä ikäerolla. Olihan niistä seuraa toisilleen, mutta myös tappelivat paljon. Pahinta oli, kun murrosikä oli molemmilla hetken samaan aikaan. Selvisin juuri ja juuri hengissä.

Oh my, mitenhän mun käy:eek:.. Ikäeroa kun on 1v5kk ja mähän olen taivastakin vanhempi kun nuo kaksi on murrosiässä. Saattaa viikatemies kalastaa meikäläisen pikkasen aiemmin verkkoonsa:nailbiting:

Meiltä kyseltiin taas tuhat kertaa joululomalla että joko toivotaan tytölle leikkikaveria. Sanoin että joo, toivotaan kovasti että joku muu tekee sen. :D Mulla ja miehellä on yhteensä 6 sisarusta eikä yhdelläkään ole lapsia.

Marituuli :) Täällä kans joku Ville Vallaton kausi, ei nuku enää päiväuniakaan, vaan touhuta pitää ihan koko päivä....

Äiti aika puhki näin keskiyöllä, kun poika vihdoin nukahti...puuh:shaking2 Yöllä herätään syömään kerran tai kaksi ja aamulla pikkuherran leikit jatkuu luultavasti taas jo 08....:happy090:happy090:happy090

Kylläpä teillä on vähäuninen poika siellä! Mutta ei ole ainoa. Tutulla esim oli myös tyttö joka nukkui vähän ja päivät pitkät kiipeili suorastaan pitkin hyllyjä ja verhoja kun oli niin energinen. laughing6 Siinä oli se äiti vähän nuutunut..

Meillä onneksi nukkuu kahdet päikkärit. Mutta nämä yöt.. jos nousisitte ylös 6-10 kertaa yössä rauhoittelemaan vauvaa tai ottamaan viereen ja laittamaan taas takaisin sänkyynsä.. niin voitte uskoa että VÄHÄN väsyttää.. Olisin onnellinen vain kahdesta heräämisestä. Vielä alkusyksystä poika heräsi vain pari kertaa yössä maidolle.

Viime yö oli taas ihan horror. Aamulla poika teki sitten niin isot keltaisenvihreät kurakakat että aloin epäillä taas masuvaivoja. Olen tyhmä ehkä antanut liikaa purkkiruokia. No.. en voi olla varma. Nyt taas käytössä pelkät omat keitokset ilman mitään hemmetin tärkkelyksiä ja riisijauhoja mitä nuo purkkiruoat pääasiassa taitaa olla.. katsotaan ja kokeillaan auttaako.

Meillä oli pitkään pojalla rytminä herätä aina klo 7.00. Nyt jostain syystä (hulinoiden takia) on nukahtanut myöhempään ja sitten myös nukkuu myöhempään. On varmaan lomamoodissa kuten isot sisaruksensa. :grin

Meillä jossain vaiheessa tuntui siltä, että lapset herää kellontarkasti, mutta nyt on kyllä ollut aika paljon vaihtelua. Tosin joulurytmissä yöunille menokin vähän heitteli. Vanhempi toki suunnilleen nukkuu yöt läpeensä, joskus puoliunisena jotain selvittää ja inahtelee. Tämä vaaveli taas pitkään heräili useamman kerran yössä ja maitoa kovin halusi, joskin yleensä sitten aika herkästi nukahti uudestaan. Mutta silti heräsi aamulla puolen tunnin sisään. Ja siis ihan vauvana heräsi vain sen 2 kertaa yössä. Nyt taas alkuyö just tähän kahteentoista/yhteen asti on levoton ja usein havahtuu itkemään useamman kerran, mutta sen jälkeen nyt viime öinä herännyt max 2 kertaa ja välillä nukkunut pitkäänkin aamulla. On siis ollut aika vaihtelevaa ja sekavaa. Tosin nyt ollut vähän kipeänä. Ressu on kyllä flunssien suhteen ollut paljon kovemmalla kuin veljensä, kun taitaa saada kaikki tiukat pk-virukset veljen mukana :(

Mutta rytmeistä vielä, rupesin puolileikilläni taas lukemaan noita lasten horoskooppeja ja muistin taas, että näistä minun härkälapsistani sanotaan, että niiden kohdalla kaikki ohjeet rytmityksistä ja muusta säännönmukaisesta voi heittää romukoppaan :p:wink

Meillä herää melkein kellontarkasti 8:20. Huoneesta ei välttis kuulu mtn, mutta kun meen herättelee ni siellä se hymyilee ja alkaa heti toimittaa et mitä unia tuli katteltuu. Ja melkee joka yö herää klo 06 maidolle.

Viime yö oli levottomampi. Meni kyl nukkuu 20, heräs siinä 24, 03 ja 04 ja itkeskeli. Tutilla pääsi uneen. Isänsä kävi eilen hakee tavaroita ja vietti sen kanssa muutaman tunnin, luulen et sillä oli vaikutusta. Vauva ei muuten tunnista enää isäänsä. Tää ikä oli aika ratkaiseva. Se tuijotti kuin ketä tahansa muuta mun frendiä.

Meillä herää melkein kellontarkasti 8:20. Huoneesta ei välttis kuulu mtn, mutta kun meen herättelee ni siellä se hymyilee ja alkaa heti toimittaa et mitä unia tuli katteltuu. Ja melkee joka yö herää klo 06 maidolle.

Viime yö oli levottomampi. Meni kyl nukkuu 20, heräs siinä 24, 03 ja 04 ja itkeskeli. Tutilla pääsi uneen. Isänsä kävi eilen hakee tavaroita ja vietti sen kanssa muutaman tunnin, luulen et sillä oli vaikutusta. Vauva ei muuten tunnista enää isäänsä. Tää ikä oli aika ratkaiseva. Se tuijotti kuin ketä tahansa muuta mun frendiä.

Mun mies oli kotimaassaan kuukauden kun Elias oli 5 kk vanha. Kun tuli takaisin niin poika ei enää muistanut isäänsä vaan parkui nähdessään. :rolleyes: Tottui sitten taas muutamassa päivässä.

Sirpalle kyllä paljon jaksuja tilanteeseen! Onko miehen kansaa ollut puhetta pojan tapaamisista?

Isänsä kävi eilen hakee tavaroita ja vietti sen kanssa muutaman tunnin, luulen et sillä oli vaikutusta. Vauva ei muuten tunnista enää isäänsä. Tää ikä oli aika ratkaiseva. Se tuijotti kuin ketä tahansa muuta mun frendiä.

Meillä poika kyllä tunnistaa esim. mummon, vaikka ei hetkeen näekään välimatkan vuoksi :) Pitikö isä vauvaa synnytyslaitoksella? Sanotaan, että vauva tunnistaisi vanhempiensa tuoksun...

Tuossa iässä alkaa jo vierastamista tulla käytökseen ja sekin voi kohdistua tuttuun esim. isovanhempiin ja miksei isäänkin, jos on ollut pidempään vaikka työmatkalla.

Toivottavasti poika saa nähdä isäänsä, kun kasvaa....Minusta on surullista, että teille kävi noin:sad010Ja lapsihan sitä ei ikinä käsitä, joten hänen kannaltaan olisi hyvä, jos voisitte olla kuitenkin sovussa, vaikka ette yhdessä asuisikaan.

Takaisin