Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Satru, mikä ikäero näillä sun kahdella nuorimmaisella on?

Sorry, nyt meni vieraaksi slangiksi :) mitä tarkoittaa pääkkö - jotain semmosta kovapäistä vai? :)

Kiitos tosiaan eilisestä tapaamisesta, oli kivaa!
Meillä lapset on molemmat pääsääntöisesti tosi kilttejä ja hyväntuulisia. Ollaan kyllä tosi onnekkaita :)
Meillä oli tänään neuvola, vauva on nyt 3,5 kk. Pituutta oli 67 cm ja painoa 7080 g! Syntymäpaino oli 3450 g, eli yli tuplat on nyt. Sitähän sanotaan, että 4 kk ikäisenä vauva tyypillisesti painaa 2 x syntymäpainonsa. Täsmää siis ainakin meillä. Syntymäpituus oli 53 cm eli hyvin on mittaakin tullut.
Kerroin th:lle, että vauva oli ekan rota-rokotteen jälkeen 18 pv kakkaamatta. Th sitä vähän kauhisteli, että olipa pitkä aika. Ei siis ilmeisesti kovinkaan tavallista... No, nyt kakkaa taas normaalisti. Tänään sai rota-tehosteen, toivottavasti ei nyt tule mitään sivuvaikutuksia.
Sai myös muut 3 kk rokotusohjelman rokotteet. Voi sitä itkun ja huudon määrää! Ne ilmeisesti oikeasti kirvelee ne aineetinhottavaa joutua pitämään vauvasta kiinni, kun häntä satutetaan
![]()
. Meillä tuli tehosteesta kipeämmäksi, eli välillä kivuliaita vatsanvääntöjä..Meillä tyttö joraa mukana tai kuuntelee lähinnä. Meillä huudetaan kyllä. Luin suurtarpeisesta vauvasta ni tää tyttö kuulostaa sellaselta....
MS74, toi on hyvä! Suurtarpeinen!Meillä tyttö joraa mukana tai kuuntelee lähinnä. Meillä huudetaan kyllä. Luin suurtarpeisesta vauvasta ni tää tyttö kuulostaa sellaselta....
Kivempi sana "kiukuttelevalle". Meilläkin on suurtarpeinen vauva! Ja mäkin osaan olla melko suurtarpeinen! 

Ei perse! Vauva meni nukkuu eilen 21.30 ja heräs klo 8. Kaks syöttöä, yhdeltä ja viideltä. Tietty tolleen ku isänsä hoiti vaiva. Nytkin on nukkunu kohta 3h aamupvä päikkäreitä. Sanoi, et syötti sen täyteen korviketta. Näin just! Mitä vittua mä teen noiden tissien kanssa? Se ei ikinä ime niin paljon, et tulis niistä pelkästään täyteen ja nukkuis rauhallisesti tollasia määriä. Vähän turhauttavaa imettää ekaks tunti ja sitte tuupata 100ml korviketta perään...
Mitenköhän ne nikotiinipurkat? Ehkä ne vaikuttaa maitoon ja tekee vauvasta levottoman? Mä jäytän enempi ku raskaana ollessa.
No niin just. Mäkin ihmettelen et pitääkö tuntikaupalla imettää jatkuvasti. Mulla kyl tulee maitoa. Pumppasin klo 4 150ml ja klo 8 sama satsi. Äsken 60ml ja nyt on vauva ollu ahnaasti tissillä vartin. Imee koko ajan. Nyt tuli kylläiseksi, sylkäs nännin veks.Mä en edes yritä imettämällä täyttää vauvaa, ei vaan yksinkertaisesti tuu niin paljon et vauva sais siitä mahansa täyteen..imetän lähinnä sit jälkkäriksi, pumppaamalla irtoaa semmonen 50ml just ja just..Mä annan suosiolla korviketta, koska en halua et vauva on nälkäinen ja en myöskään näe mitn tolkkua siinä et imettäisin vauvaa tunti tolkulla, jos sitä maitoa nyt vaan tulis et nälkä lähtis..Mun äidiltä loppu kans maito vaan yks kaks ja sit meikäläinen kasvo korvikkeella..
Hyvin näyttää maistuvan toi korvike ja on jätkä kasvanu..
No niin just. Mäkin ihmettelen et pitääkö tuntikaupalla imettää jatkuvasti. Mulla kyl tulee maitoa. Pumppasin klo 4 150ml ja klo 8 sama satsi. Äsken 60ml ja nyt on vauva ollu ahnaasti tissillä vartin. Imee koko ajan. Nyt tuli kylläiseksi, sylkäs nännin veks.
Ei perse! Vauva meni nukkuu eilen 21.30 ja heräs klo 8. Kaks syöttöä, yhdeltä ja viideltä. Tietty tolleen ku isänsä hoiti vaiva. Nytkin on nukkunu kohta 3h aamupvä päikkäreitä. Sanoi, et syötti sen täyteen korviketta. Näin just! Mitä vittua mä teen noiden tissien kanssa? Se ei ikinä ime niin paljon, et tulis niistä pelkästään täyteen ja nukkuis rauhallisesti tollasia määriä. Vähän turhauttavaa imettää ekaks tunti ja sitte tuupata 100ml korviketta perään...
Mitenköhän ne nikotiinipurkat? Ehkä ne vaikuttaa maitoon ja tekee vauvasta levottoman? Mä jäytän enempi ku raskaana ollessa.
Sulla tulee hyvin maitoa..nlan ohjeiden mukaan pitäs varmaan roikuttaa vauvaa tunti tolkulla tissillä, mut musta se on aivan älytöntä. Jos ei saatana tule niin ei tule..Mä en ala yöllä valvomaan enkä valvottamaan lasta siinä toivossa et tulis maitoa..Yöllä ja illalla myös korvikkeella tainnoksiin..

Mä en edes yritä imettämällä täyttää vauvaa, ei vaan yksinkertaisesti tuu niin paljon et vauva sais siitä mahansa täyteen..imetän lähinnä sit jälkkäriksi, pumppaamalla irtoaa semmonen 50ml just ja just..Mä annan suosiolla korviketta, koska en halua et vauva on nälkäinen ja en myöskään näe mitn tolkkua siinä et imettäisin vauvaa tunti tolkulla, jos sitä maitoa nyt vaan tulis et nälkä lähtis..Mun äidiltä loppu kans maito vaan yks kaks ja sit meikäläinen kasvo korvikkeella..
Hyvin näyttää maistuvan toi korvike ja on jätkä kasvanu..
En oo kylläkään perinyt äitiä siltäosin, kun sain maitoa niukin naukin 6viikkoa
Ei varmaan pitäisi nikotiinia olla veressä, jos imettää. Sama alkoholinkin kanssa. Mä en imetä enää, joten mun omalla ruokavaliolla tai alkoholin käytöllä ei ole merkitystä vauvan maidon saannin kannalta. Alkoholia en uskalla 1-2 siideriä enempää ottaa, koska kuitenkin pitäisi koko ajan olla skarppina vauvanhoidon kanssa. Me asutaan 35 km päässä lähimmästä päivystyksestä, joten täällä tarttee olla ajokunnossa, jos tulee tarve lähteä viemään vauvaa yhtäkkiä lääkäriin. Tietty taksit kulkee.

-itkee pää punaisena, koska hänen leikkeihinsä on menty puuttumaan tai se on keskeytetty
... Siksi annan pojan puuhastella paljon itsekseen
Juu nikotiini kulkeutuu pieninä määrinä äidinmaitoon ja voi vaikuttaa lapseen kertoo ainakin Nicorette ohjeet. Sprayn ohjeissa lukee, että käytä heti imetyksen jälkeen ja ei kahteen tuntiin ennen imetystä.Ei perse! Vauva meni nukkuu eilen 21.30 ja heräs klo 8. Kaks syöttöä, yhdeltä ja viideltä. Tietty tolleen ku isänsä hoiti vaiva. Nytkin on nukkunu kohta 3h aamupvä päikkäreitä. Sanoi, et syötti sen täyteen korviketta. Näin just! Mitä vittua mä teen noiden tissien kanssa? Se ei ikinä ime niin paljon, et tulis niistä pelkästään täyteen ja nukkuis rauhallisesti tollasia määriä. Vähän turhauttavaa imettää ekaks tunti ja sitte tuupata 100ml korviketta perään...

Äidinmaito sulaa nopeemmin kuin korvike, siks tissuttelijat tarvii sitä nopeemmin. Kuulemma voi sulata jopa 20minuutissa. Mulla ongelma että toisesta tissistä suihkuuminen vaan jatkuu ja lisääntyy. Oon hukas sen kans.No niin just. Mäkin ihmettelen et pitääkö tuntikaupalla imettää jatkuvasti. Mulla kyl tulee maitoa. Pumppasin klo 4 150ml ja klo 8 sama satsi. Äsken 60ml ja nyt on vauva ollu ahnaasti tissillä vartin. Imee koko ajan. Nyt tuli kylläiseksi, sylkäs nännin veks.