Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun on ihan pakko kirjottaa tänne miten fiksu meidän poika onkaaan?!??:wink... Äiti saa vapaasti jumpata discon säestämämä/ tai mitä vaan soitankaan, niin pikkuherra nukkuu rauhalliseati omassa kopassaan..

Meillä ei ole rääkyvää vauvaa:joyful::joyful::joyful::joyful:

Vielä :wink Odota kun tulee eka uhma :) Mä hoen itselleni päivittäin, että oli se fiksua tehdä kaksi lasta peräkanaa. .taaperolle iski pahin uhma tähän asti. Hermot koetuksella koko ajan, mutta iteppä halusin, nyt on vaan kestettävä huudot ja kiukuttelut :)

Vielä :wink Odota kun tulee eka uhma :) Mä hoen itselleni päivittäin, että oli se fiksua tehdä kaksi lasta peräkanaa. .taaperolle iski pahin uhma tähän asti. Hermot koetuksella koko ajan, mutta iteppä halusin, nyt on vaan kestettävä huudot ja kiukuttelut :)

Satru :) Usein ajatellaan, että entinen elämä loppuu, kun lapsi tulee! Meillä ei ole loppunut, vaan on tullut paljon uutta ja ihanaa vastuun rinnalle! :) :Heartred

Minusta ja etenkin mun miehestä olisi kauhistus, jos elämä olisi nyt vaan pelkkiä sääntöjä ja ohjeistuksia täynnä...Se, jos joku tappaisi romantiikan ja parisuhteen ennenpitkää:singing::inpain::joyful: Sellainen ei olisi lapsenkaan edun mukaista.

Tähti,meillä on ajoittan peräti kaksi huutavaa lasta. Saat mieluusti lainata toista tai vaikka molempia,jos kaipaatte vähän huutoa elämään.:excited001

Tähtipölyä :) En halua lainata, mutta sut haluaisin tavata :Heartred Sovitaan aika ja paikka ( ilman lapsia:wink )..

Meillä myös toi taapero on aika riiviö mutta mä
uskon,että ensi kesänä olis helpompaa kun tenavat edes toisinaan viihtyisivät keskenään hetken. Ja sit ne pusut ja halit niiden huuto kohtausten jälkeen on ihania!:Heartpink

Satru, joo iteppä halusin. Vittu, ei auta itku markkinoilla! Tänään tyrkkäsin huutavan vauvan isälleen ku lähdin blues-keikalle. Sanoin, et voisin mennä töihin jo... Et josko sinä vai kuka tota hoitais...

Mutta olipa kivaa nähdä tuttuja, kuunnella livemusaa ja juoda olutta! Joku kysyi et mitä kuuluu... Noh, eipä mittään, kiva kuunnella musaa ja juoda olutta! :joyful:

Seuraava keikka jo buukattu, ettäettä, kiva ku on jotain mitä odottaa. Ottaisko viel yhen jotain ku mullon huomen vapaa aamu... Eikä kellokaan oo viel mitään.:rolleyes:

Mun on ihan pakko kirjottaa tänne miten fiksu meidän poika onkaaan?!??:wink... Äiti saa vapaasti jumpata discon säestämänä/ tai mitä vaan soitankaan, niin pikkuherra nukkuu rauhalliseati omassa kopassaan..

Juu, nauti siitä :) Ihanaa, jos ei ole vatsavaivaa tai muuta harmia. Täällä päästään myös välillä kunnon huudon makuun - kaksin kappalein. Toisaalta, neuvolalääkärin sanoin: "jos olette itse temperamenttisia luonteeltanne, niin odotitteko, että lapsenne olisi jotain muuta...?" :wink Ja onhan se hauskaa, että kaikki vauvat ja taaperot ovat omia persooniaan. Olen ajatellut, että ehkä sitten jossain kohtaa tästä "ärhäkkyydestä" on hyötyä :grin Ja kyllähän se on tosi hellyttävää, kun pieni rauhoittuu syliin ja väläyttää hymyn harmin jälkeen ja kädet kietoutuu kaulan ympäri :Heartred

Muokattu viimeksi:
Juu, nauti siitä :) Ihanaa, jos ei ole vatsavaivaa tai muuta harmia. Täällä päästään myös välillä kunnon huudon makuun - kaksin kappalein. Toisaalta, neuvolalääkärin sanoin: "jos olette itse temperamenttisia luonteeltanne, niin odotitteko, että lapsenne olisi jotain muuta...?" :wink Ja onhan se hauskaa, että kaikki vauvat ja taaperot ovat omia persooniaan. Olen ajatellut, että ehkä sitten jossain kohtaa tästä "ärhäkkyydestä" on hyötyä :grin Ja kyllähän se on tosi hellyttävää, kun pieni rauhoittuu syliin ja väläyttää hymyn harmin jälkeen ja kädet kietoutuu kaulan ympäri :Heartred

Kiitos Myy75 :) Meillä poika rauhallinen ja naama messingillä ihan aina:happy:... Väsyneenä nukahtaa- ei itke tai paru :) No, molemmat vanhemmat ollaan rauhaa rakastavia ja tasaisia, vaikka temperamenttia ja tulisuutta meissä kyllä piisaa...Ja sitä on pojassakin, jos sille päälle sattuu :wink:grin
Poika on vielä Härkä, jos sillä merkitystä, niin periksiantamaton luonne, joskus ihan pääkkö...:joyful:

Toden totta, kaikki on omia persoonia, se näissä vauvoissa onkin niin ihanaa
:Heartred:love7:notworthy

Ja hassuinta on, ettei sitä tunnista välttämättä lapsessaan sitä samaa temperamenttiä. Ihmettelee vaan, miten se on noin? Kunnes välähtää, ehkä, et "ai niin, mähän olin itse ihan samanlainen lapsena!". Tai: "mähän olen ihan samanlainen"! :woot:

Myy75, mä toivon kans, et "ärhäkkyydestä" on hyötyä vielä!:joyful:

Kiitos Myy75 :) Meillä poika rauhallinen ja naama messingillä ihan aina:happy:... Väsyneenä nukahtaa- ei itke tai paru :) No, molemmat vanhemmat ollaan rauhaa rakastavia ja tasaisia, vaikka temperamenttia ja tulisuutta meissä kyllä piisaa...Ja sitä on pojassakin, jos sille päälle sattuu :wink:grin
Poika on vielä Härkä, jos sillä merkitystä, niin periksiantamaton luonne, joskus ihan pääkkö...:joyful:

Toden totta, kaikki on omia persoonia, se näissä vauvoissa onkin niin ihanaa
:Heartred:love7:notworthy
Täällä härkiä kaksin kappalein... :)

Täällä härkiä kaksin kappalein... :)

Onko teidänkin härät sellaisia vähän pääkköjä?:rolleyes: Mä pidän häristä ja mun suvussa on monta härkää:joyful:.., tosin itse olen oinas..:banghead:

Last edited by a moderator:

Satru :) Mikä on sun mielestä paras/ järkevä ikäväli, kun tekee perään toisen??:rolleyes:

Satru :) Mikä on sun mielestä paras/ järkevä ikäväli, kun tekee perään toisen??:rolleyes:

En mä voi kenenkään puolesta sanoa mikä on järkevin :)Mun kahdella ensimmäisellä oli 3v ikäeroa. Se oli helpompaa kun eka oli jo omatoiminen ja vaipaton, mutta sitten ainakin meillä tyttö oli kateellinen vähän kaikesta pikkuveljelle ja muistaa nyt aikuisenakin kuinka jostain oli katkera ja ärsytti. Nyt halusin jo tietty ihan oman iän takia nopeasti uuden, mutta myös sen takia että ois pienestä pitäen kaveri jonka kanssa leikkiä ja johon tukeutua. Eikä ole yksin kun aika meistä jättää.

Silloin aikaisemmin se 3v tuntui sopivalta aikaväliltä, nyt jos rupeisin ekaa tekemään, en odottaisi niin kauaa, mutta se on ihmisistä kiinni ja varmaan riippuu siitäkin kuinka helppo/vaikea aikaisempi lapsi on. Mun kaksi ekaa lasta on tosi rauhallisia olleet lapsena (esikoinen on härkä:)). Heillä ei ollut kummallakaan uhmaa ja esim. kaupassa käyminen ym sujui hyvin(esikoisensa oli kyllä sitten vaikea murkkuikä)

Nyt taapero huutaa heti jos joku ei miellytä. On ihan eri temperamentti. Toisaalta tykkään, että lapsella on erilailla"munaa" kun aikaisemmin, mutta on siinä sitten haasteensa. Vaikka taaperokin pääasiassa aurinkoinen ja ihanan iloinen tyttö on :) Mutta kun teillä tuo eka on helppo, niin tekisin aika pian toisen, jos se on suunnitteilla. Miksi odottaa jos ei ole terveydellisiä ym. syitä. Alussa toki huomion jakaminen on haastavaa, mutta kyllä sekin onnistuu.

Sori jos tuli sekava teksti, mutta yöllä imettäessä ei ehkä järki kulje ihan parhaalla tavalla (jos kulkee normaalistikaan :D)

Satru, joo iteppä halusin. Vittu, ei auta itku markkinoilla! Tänään tyrkkäsin huutavan vauvan isälleen ku lähdin blues-keikalle. Sanoin, et voisin mennä töihin jo... Et josko sinä vai kuka tota hoitais...

Mutta olipa kivaa nähdä tuttuja, kuunnella livemusaa ja juoda olutta! Joku kysyi et mitä kuuluu... Noh, eipä mittään, kiva kuunnella musaa ja juoda olutta! :joyful:

Seuraava keikka jo buukattu, ettäettä, kiva ku on jotain mitä odottaa. Ottaisko viel yhen jotain ku mullon huomen vapaa aamu... Eikä kellokaan oo viel mitään.:rolleyes:

Ei auta ei :grin Mitäs tilasin :grin Mutta en mä päivääkään pois vaihtaisi. Ukonhan mä vaihdoin kun ei homma natsannut, mutta siinäkin odotin ja toivoin melkein 15v että paraneeko suhde vai ei. Ei parantunut, mutta lapsia en vaihtaisi pois mistään hinnasta enkä nyt uutta miestäkään :) :Heartred

Onko teidänkin härät sellaisia vähän pääkköjä?:rolleyes: Mä pidän häristä ja mun suvussa on monta härkää:joyful:.., tosin itse olen oinas..:banghead:
Sorry, nyt meni vieraaksi slangiksi :) mitä tarkoittaa pääkkö - jotain semmosta kovapäistä vai? :)

Mun on ihan pakko kirjottaa tänne miten fiksu meidän poika onkaaan?!??:wink... Äiti saa vapaasti jumpata discon säestämänä/ tai mitä vaan soitankaan, niin pikkuherra nukkuu rauhalliseati omassa kopassaan..

Meillä tyttö joraa mukana tai kuuntelee lähinnä. Meillä huudetaan kyllä. Luin suurtarpeisesta vauvasta ni tää tyttö kuulostaa sellaselta....

Ihanaa kun sä osaat ottaa rennosti. Mä oon niin herkkä tytön itkulle ja ku osaan aavistaa missä asteissa se etenee ja koska kilahtaa kunnolla ni mun on pakko ottaa ajoissa omaan syliin ja rauhottaa.

Takaisin