Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu nikotiini kulkeutuu pieninä määrinä äidinmaitoon ja voi vaikuttaa lapseen kertoo ainakin Nicorette ohjeet. Sprayn ohjeissa lukee, että käytä heti imetyksen jälkeen ja ei kahteen tuntiin ennen imetystä.
Ite sain onneksi lopetettua tupakin kokonaan ilman purkan syöntiä siinä vaiheessa, kun päätin tätä vahinkoraskautta jatkaa. Et jotain hyvää tästäkin seuras. Tosin nään mä välillä unta/haaveilen et vois taas joskus istuskella saunan rappusilla, juoda kaljaa ja polttaa tupakin. No kaljan pääsen ehkä ens kesänä juomaan, mut tupakin yritän pitää pois. 25 vuotta kessuttelua saa kyllä riittää.

No sen kaljan voi kyllä imettäväkin juoda. :joyful:

Mitä imetysdieetti jätti pois tai pitää sisällään? Mulla tyttö ähisee paljon ja tinnertää kakkaa, siltä se kuulostaa, mutta kolmen päivän välein ehkä vaan oikeesti sit kakkaa. Piereskelee tosi paljon ja itkee niitä.

Vaihdoin kokeeks reladropsin gefilukseen ja tuntuu et masuvaivat paheni tai tuli takasin. Eikös joku maininnut et ähinä oli loppunu kun maitohapot jätti pois? Kokeilen se seuraavana sit kans. Kauankohan sitä pitää yhtä syöttää, et tietää sen vaikutuksen oikeesti?
KuuKassius, mä jätin redropsit pois. Eli ne, jotka sis. sekä d että maitoh. Ne aiheuttaa monella vauvalla vatsavaivoja. En oo viiteen pvään antanu mtn ylimääräistä. Aion aloittaa vesipohjaiset d-tipat ihan näinä päivinä. Nekin ekaks 1tippa per pvä, jne. Jos syöt ite maitoh. ja imetät, ni vauva ei erikseen niitä välttis tarvi. Jos annan niitä, ni siirryn jauheeseen, mut en vielä aloita.

Vittu, en oo nukkunu yhtään! Pumppasin tissejä ennen yhtä. Jätkä heräs puol kaks, sitte kolmelta ja nyt neljältä. En oo vaan saanu unta. Äijä kuorsaa, vauva ei kyl nyt ähki, paitsi ku teki kuraa. Sit koirakin nukkuu makkatin lattialla ja juoksi unissaan niin et patteri kolisi. Saatana! Mä ajattelin siirtää vauvan toiseen huoneeseen ens yöks ja laittaa itkuhälyn päälle. Oisko mun meijerihaju, joka sen herättää niin usein?? Edellisyön nukku nii helvetin sikeesti, ku mä en nukkunu makkarissa. Vituttaa jo valmiiks tuleva päivä...

KuuKassius, mä jätin redropsit pois. Eli ne, jotka sis. sekä d että maitoh. Ne aiheuttaa monella vauvalla vatsavaivoja. En oo viiteen pvään antanu mtn ylimääräistä. Aion aloittaa vesipohjaiset d-tipat ihan näinä päivinä. Nekin ekaks 1tippa per pvä, jne. Jos syöt ite maitoh. ja imetät, ni vauva ei erikseen niitä välttis tarvi. Jos annan niitä, ni siirryn jauheeseen, mut en vielä aloita.

Vittu, en oo nukkunu yhtään! Pumppasin tissejä ennen yhtä. Jätkä heräs puol kaks, sitte kolmelta ja nyt neljältä. En oo vaan saanu unta. Äijä kuorsaa, vauva ei kyl nyt ähki, paitsi ku teki kuraa. Sit koirakin nukkuu makkatin lattialla ja juoksi unissaan niin et patteri kolisi. Saatana! Mä ajattelin siirtää vauvan toiseen huoneeseen ens yöks ja laittaa itkuhälyn päälle. Oisko mun meijerihaju, joka sen herättää niin usein?? Edellisyön nukku nii helvetin sikeesti, ku mä en nukkunu makkarissa. Vituttaa jo valmiiks tuleva päivä...

Tää meidän poitsu nukkuu ainakin joka yö vähän vaihtelevasti. Jos nukkuu päivät hyvin, niin yöt menee katkonaisesti ja päin vastoin. Eilen nukkui taas koko päivän niin yöllä herää
1 1/2h tunnin välein. Nyt on yön viimeistä kertaa tissillä.

Mulle on synnytyksen jälkeen tullut migreeni takas. Eilen taas kaikkine herkkuineen, vain oksentelu puuttui ja vieläkin on pääkipeä.

Mulla on kans migreeni palannut muttei hirveen kovana vielä. Tähän vielä oottelen menkkojen paluuta ni voihan...

Mä lopetin Rela+D ja alotin Super D jota 1 tippa päiväs ja se nyt tuntuu ok:lta. Jollei toimi ni siirryn kans vesipohjaseen. Gefilus kapselin voi vauvalle avattuna antaa mutten alottanu vielä. Luontaistuotepuolella on kans jotain jauheina.

Ostin eilen loistavan jutun kun vauvalla oli nenussa joku räkäköntti - nenäfrida! Suosittelen.

Imetysdieetissä jätetään pois maitotuotteet, kananmuna ja soija ja tarvittaessa kotimaiset viljat, iteĺlä ne oli jo pois keliakian vuoksi. Sit on kielletty muut ilmaa tuottavat, mausteiset tai mihin nyt itsekin reagoi. Kokeilemalla löytää muut mitkä pitää rajata. Facessa Imetysdiettaajat ryhmä.

Millon ootte ottanu tai otatte pois turvaistuinten sen pienentimen/vauvatyynyn? Kertokaa samalla millanen turvakaukalo teillä on ja ootteko tyytyväisiä muuten. Ja tietty, jos vertailukokemuksia muihin merkkeihin.. Tästä on varmaan puhuttu aiemmin, ainakin raskauspuolella, mutt en muista onko nyt, kun on varsinaisia käyttökokemuksia kaikilla.

Meillä on ollu Britaxin baby safe, mutta nyt kun tyyny otettiin pois (2,5kk), niin tyttö ei enää tykkää istuimesta yhtään, vaikka istuma-asento näyttää huomattavasti paremmalle. Ei oo pää silleen rinnassa kiinniolevan näköinen enää. Oon miettinyt Maxi-cosia seuraavaksi, kuulemma isompikokosempia ja vähän makaavampi matkustusasento.

Mulla on kans migreeni palannut muttei hirveen kovana vielä. Tähän vielä oottelen menkkojen paluuta ni voihan...

Mä lopetin Rela+D ja alotin Super D jota 1 tippa päiväs ja se nyt tuntuu ok:lta. Jollei toimi ni siirryn kans vesipohjaseen. Gefilus kapselin voi vauvalle avattuna antaa mutten alottanu vielä. Luontaistuotepuolella on kans jotain jauheina.

Ostin eilen loistavan jutun kun vauvalla oli nenussa joku räkäköntti - nenäfrida! Suosittelen.

Imetysdieetissä jätetään pois maitotuotteet, kananmuna ja soija ja tarvittaessa kotimaiset viljat, iteĺlä ne oli jo pois keliakian vuoksi. Sit on kielletty muut ilmaa tuottavat, mausteiset tai mihin nyt itsekin reagoi. Kokeilemalla löytää muut mitkä pitää rajata. Facessa Imetysdiettaajat ryhmä.
Se gefilus-kapseli, ootko ostanu Basic-nimistä? Entä annatko puolet jauheesta per pvä?

Mä hommasin käytetym swing-pumpun! Ny voi toisellakädellä pitää pumppua ja toisella kirjoittaa. :) Sitte ku vielä keksisivät jonku hirttosilmukan, jolla pullo pysyy tississä kiinni, ni ois molemmat kädet vapaana...

Kaks tuntia sain nukuttuu. Ngggh.

Se gefilus-kapseli, ootko ostanu Basic-nimistä? Entä annatko puolet jauheesta per pvä?

Mä hommasin käytetym swing-pumpun! Ny voi toisellakädellä pitää pumppua ja toisella kirjoittaa. :) Sitte ku vielä keksisivät jonku hirttosilmukan, jolla pullo pysyy tississä kiinni, ni ois molemmat kädet vapaana...

Istu pöydän ääressä ja tue pumppu pöydän ja jalan avulla. :rolleyes: Silleen mun swing pysyy tissillä kiinni ilman käsiä :eek::grin

Millon ootte ottanu tai otatte pois turvaistuinten sen pienentimen/vauvatyynyn? Kertokaa samalla millanen turvakaukalo teillä on ja ootteko tyytyväisiä muuten. Ja tietty, jos vertailukokemuksia muihin merkkeihin.. Tästä on varmaan puhuttu aiemmin, ainakin raskauspuolella, mutt en muista onko nyt, kun on varsinaisia käyttökokemuksia kaikilla.

Meillä on ollu Britaxin baby safe, mutta nyt kun tyyny otettiin pois (2,5kk), niin tyttö ei enää tykkää istuimesta yhtään, vaikka istuma-asento näyttää huomattavasti paremmalle. Ei oo pää silleen rinnassa kiinniolevan näköinen enää. Oon miettinyt Maxi-cosia seuraavaksi, kuulemma isompikokosempia ja vähän makaavampi matkustusasento.
Meillä on nyt Britax Baby Safe Plus SHR 2 vai mikä se on. Siinä ei oo pienennintyynyä. Asento muuttui kun nosti vöitä kyllä. Tehtiin se ehkä noin 2 kk iässä, en ihan tarkkaan muista. Viimeks meillä oli Brio Primo, jossa muistaakseni oli tyyny. Molemmat ihan hyviä, valittiin kaukalo aina sen hetkisten rattaiden mukaan, että sai niihin kiinni. Varmaan 9-10 kuukauden iässä siirrytään kaukalosta sit turvaistuimeen (Klippan Triofix).

Vitsi mä pääsin eilen ekaa kertaa "ulos" ilman vauvaa, kun karkasin pariks tunnin kampaajalle;)! Hyvin oli pojat pärjänneet keskenään korvikkeen voimin! :) Mä en edelleenkään oikein heru rintapumpuille, en tuolle manuaalille enkä sähköiselle! Tää muksu imee niin usein, ettei vissiin ehdi lisää muodostua ja sit ei aina ehi olla pumppaamassa, kun yrittää syöttöjen välissä tehä muutakin..!

Poika on ollu nenä tukossa pari yötä ja ollaan keittosuolatippoja laitettu nenään ja semmoisella pikku niistäjällä oon yrittäny imee räkää pois, mutta kyllä se on apteekista kunnon nenäfriida haettava! Tänään käyn ostaa myös ilmankostuttimen tänne makkariin, on meinaan oma ja miehenkin nenä tukkoinen ja kuiva ollut jo pitemmän aikaa, joten katotaan auttaako tuo värkki mitään..!

Meillä vasta nyt 6kk iässä otettiin ne vauvapehmusteet pois ja siirrettiin vyöt ylemmäs. Meiän turvakaukalon on 0-10 kg tarkoitettu. Toivo on tällä hetkellä vähän yli 7 kg painoltaan. Piakkoin pitäisi siirtyy turvaistuimeen. Meillä on Tambero-merkkiset, rattaat, kaukalo, vaunukoppa ja ratasosa. Turvakaukalon saa kätevästi kiinni vaunuihin. Me ei olla vielä ostettu turvaistuinta, mutta pitäisi alkaa niitä katselemaan.

Teippaa kiinni :laughing025
Sille keksinnölle olis kyl käyttöö:thumleft

Ei kannata Tähti stressailla vielä vähään aikaan konttaamisesta, yleensä vauvalla ei vielä ihan tässä iässä ole valmiuksia siihen, esim keskivartalon hallinta ei ole riittävä, jotta pääsisi kontaten eteenpäin. Se on jo etevää, jos saa "raahattua" itseään eteenpäin.

Myy75 :) Miten teidän vauva liikkuu?:rolleyes:

Meillä menee hassusti...siis kyljellään ja sillä tavoin hän raahautuu..:happy090

Hän ottaa kiinni jo roikkuvista helistimistä ja tarrautuu nalleja korvista ja onnistuu jopa heittämään aika pitkällekin pehmolelujansa :) Hänellä on yksi suosikkinalle ja sitä ei riepota :smiley-angelic003

Ei meiän poika vaadi kauhiasti huomiota. Enimmäkseen leikkii itsekseen. Nyt hänellä on uusi lelu, josta on tosi innoissaan. Sellainen auto, jossa istutaan ja voi opetella kävelemään. Meiän poika on 7kk ikäinen ja tämän ikäiset ei pysy enää ollenkaan paikallaan. Ei vaippaa vaihtaessa, eikä muutenkaan. Hän osaa nyt ryömiä ja pääsee konttausasentoon, mutta ei varsinaisesti vielä konttaa. Meiän poika on tosi rauhallinen lapsi verrattuna muihin ikäisiinsä.

Onko pojan vanhemmatkin rauhallisia verrattuna moniin muihin?:p:rolleyes: Me ainakin ollaan ja aina neuvolassa sanovat, että poika on keskimääräistä rauhallisempi ja pitkäpinnaisempi.

Tietäökö joku, miten ominaisuudet periytyy? Miten se meneekään, kun puhutaan, että usein ominaisuuksia ja piirteitä periytyy kolmen (3.) sukupolven takaa, eli omien isovanhempien piirteet tulisi esille omassa lapsessa?:p:rolleyes:

Tietääkö joku miten tuo oikeasti menee?
Onko paikalla biologeja tms.? Miten geenit periytyy:joyful:

Minusta meidän poika muistuttaa paljon mieheni iso-isää ja mun omaa isää, siis ulkonäöltään:signs004

Täällä härkiä kaksin kappalein... :)

Myy75 :) Aika hyvin olet onnistunut ajoittamaan :) Mä toivoisin toisesta Vesimiestä tai Jousimiestä:joyful: Mutta näillähän ei todellisuudessa ole mitään merkitystä, se on vaan hauska muka bongata tiettyjä piirteitä:laughing002:laughing002:laughing002

Toisaalta on ihmisissä jotain yhtäläisyyksiä, en puhu horoskoopeista, vaan astrologiasta:happy112

Tähti, luonteen periytyvyys ei ole mitenkään yksiselitteistä. Jos se isovanhemmilta tulisi, niin mistä sen tietäisi, kenen luonne sieltä pilkahtaa? Minulla esikoinen näyttää isänsä äidiltä ja luonne on minun äidiltäni. Tämä tulokas voisi valita jonkun vähän rauhallisemman tyypin.

Tähti, luonteen periytyvyys ei ole mitenkään yksiselitteistä. Jos se isovanhemmilta tulisi, niin mistä sen tietäisi, kenen luonne sieltä pilkahtaa? Minulla esikoinen näyttää isänsä äidiltä ja luonne on minun äidiltäni. Tämä tulokas voisi valita jonkun vähän rauhallisemman tyypin.

Yölento :) Tarkoitatko, että varsinainen luonne voi periytyä?:rolleyes:

Tuota en osannutkaan ajatella:eek:, ajattelin fyysisiä ominaisuuksia ja ehkä temperamenttia...

Siihen mä "tavallaan" uskon, että ihminen voi syntyä uudestaan, eli mikä tämä nyt on "jälleensyntyminen" ??:eek: Kun puhutaan edellisistä elämistä..:rolleyes: Mutta en ole mitenkään höyrähtänyt niihin, vaan uskon, että se on mahdollista:happy:

Myy75 :) Aika hyvin olet onnistunut ajoittamaan :) Mä toivoisin toisesta Vesimiestä tai Jousimiestä:joyful: Mutta näillähän ei todellisuudessa ole mitään merkitystä, se on vaan hauska muka bongata tiettyjä piirteitä:laughing002:laughing002:laughing002

Toisaalta on ihmisissä jotain yhtäläisyyksiä, en puhu horoskoopeista, vaan astrologiasta:happy112

Myy75 :) Tuli mieleen, josko tarkoititkin itseäsi, voisit hyvin olla Härkä mun mielestä:joyful: ?

Meillä oli tiistaina 5 kuukautisneuvola. Elias on nyt 7715 g ja 67,5 cm. Hyvin kasvaa. Rokotukset sai, paitsi sitä rotaa en huolinut. Se oli tädilke ihan ok. Totesi vain että jokainen saa itse päättää mitä lapsilleen ottaa. Hyvä ettei tarvinut asiasta vääntää.. Nuo muutkin rokotukset toi sitten oireita. Poika oli koko päivän levoton ja itkeskeli välillä. Iltapäivällä sitten alkoi varsinainen huutokonsertti joka kesti jotain tunnin. :( Annoin kahtakin eri lääkettä ja sitten sammui. Herätessään oli jo taas ihan kunnossa ja oma hymyilevä itsensä. :) Seuraavana päivänä nousi sitten kuume, mutta oli ihan iloinen siitä huolimatta.

Ostin pojalle Bumbon Huuto.netistä 4 eurolla. :grin Mahtuu tuohon just ja just eli kauan sillä ei kyllä käyttöikää enää ole.. Tykkää kyllä istua siinä kun muutenkin on jo kauan pitänyt olla vain istuma-asennossa. Mitä sitä nyt enää makaamaan kun istualtaan näkee niin paljon paremmin. :grin
20160830_175638-480x853.jpg

Takaisin