MS74
Sukkela juttelija
www.imetys.fi sivulla on artikkeli Läheisyys auttaa suuritarpeista vauvaa. Lukaskaa sieltä, ei oo slangia eikä mun keksimä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
No niin just. Mäkin ihmettelen et pitääkö tuntikaupalla imettää jatkuvasti. Mulla kyl tulee maitoa. Pumppasin klo 4 150ml ja klo 8 sama satsi. Äsken 60ml ja nyt on vauva ollu ahnaasti tissillä vartin. Imee koko ajan. Nyt tuli kylläiseksi, sylkäs nännin veks.
Hehe, kävin vähä töissä, äijällä tänään "vapaapäivä" (vai olikse mulla). Istun hesessä, söin just tortilla-aterian ja käytän tilaisuuden hyväks ja roikun palstalla.
Mun pitää tutkia tot nikotiinihommaa. Sitähän ei koko aikaa oo veressä, en tie mihin tahtiin haihtuu ja mihin tahtiin menee maitoon. Mut ok, jos kaks tuntia ois suihkeessa raja... Poika olli tänää tositosi rauhallinen, nukkunu hyvin ja ollu virkee. Se on kyllä saanu pumpattuu maitookin, et ei pelkästään johdu siitä, ettei oo saanu mun maitoa ollenkaan.

Nyt kun mä sanon tän täällä niin koht tietty toisin....oon läästiny joka kakkapesun jälkee bebanthenia ja peppu pal paremmassa kunnossa eikä ärsyynny heti. Lisäks oon maanantaista pitäny imetysdieettiä ja mun mielestä tytön vatsa on nyt jo rauhottunut huomattavasti.
Siis mitä sä oot tehnyt?... ilmeisesti kielimuuriHei mä oon Turusta Mikä on oikee sana sille? Laittaa rasvaa, voitelee, levittää voidetta....MS74 :) kuullostaa hauskasti siltä, että oot "kännissä", kun kirjoitat, että oot läästinyt, joka kakkapesun jälkeen.... :arghh:Siis mitä sä oot tehnyt?... ilmeisesti kielimuuri
![]()
Nyt kun mä sanon tän täällä niin koht tietty toisin....oon läästiny joka kakkapesun jälkee bebanthenia ja peppu pal paremmassa kunnossa eikä ärsyynny heti. Lisäks oon maanantaista pitäny imetysdieettiä ja mun mielestä tytön vatsa on nyt jo rauhottunut huomattavasti.
Hehh :) Selvä, nyt mä käsitän!Hei mä oon Turusta Mikä on oikee sana sille? Laittaa rasvaa, voitelee, levittää voidetta....

Mitä imetysdieetti jätti pois tai pitää sisällään? Mulla tyttö ähisee paljon ja tinnertää kakkaa, siltä se kuulostaa, mutta kolmen päivän välein ehkä vaan oikeesti sit kakkaa. Piereskelee tosi paljon ja itkee niitä.
Vaihdoin kokeeks reladropsin gefilukseen ja tuntuu et masuvaivat paheni tai tuli takasin. Eikös joku maininnut et ähinä oli loppunu kun maitohapot jätti pois? Kokeilen se seuraavana sit kans. Kauankohan sitä pitää yhtä syöttää, et tietää sen vaikutuksen oikeesti?
Mää ymmärsi heti mitä läästiminen o. Oisiks määki sit turuustpäin?Hei mä oon Turusta Mikä on oikee sana sille? Laittaa rasvaa, voitelee, levittää voidetta....
M
Mää ymmärsi heti mitä läästiminen o. Oisiks määki sit turuustpäin?
..Maria75 :) Onko teidän poika herkkä lapsi ja vaatii kokoajan/ paljon huomiota?Oon saanut sellaisen käsityksen..
Lapset on niin erilaisia, kuten aikuisetkin :)
Kyllä he taitavat vähän pääkköjä siinä tapauksessa olla :)Myy75 :) Pääkkö on sellainen oman pään pitäjä...eli ei hevillä anna periksi, minkä on päättänyt ja muiden on vaikea kääntää toisen päätä tai mielipidettä. Esim. vauva joka huutaa, niin kauan, että saa tahtonsa läpi jne... :) Yritin olla selkeä![]()
Ei meiän poika vaadi kauhiasti huomiota. Enimmäkseen leikkii itsekseen. Nyt hänellä on uusi lelu, josta on tosi innoissaan. Sellainen auto, jossa istutaan ja voi opetella kävelemään. Meiän poika on 7kk ikäinen ja tämän ikäiset ei pysy enää ollenkaan paikallaan. Ei vaippaa vaihtaessa, eikä muutenkaan. Hän osaa nyt ryömiä ja pääsee konttausasentoon, mutta ei varsinaisesti vielä konttaa. Meiän poika on tosi rauhallinen lapsi verrattuna muihin ikäisiinsä.
Mä ajattelisin, että maitohapoissa ärsyttää se niiden öljypohjaisuus eli kun ne jättää pois, niin kannattaa ilmeisesti nimenomaan vaihtaa vesiliukoiseen D-vitamiiniin.Mitä imetysdieetti jätti pois tai pitää sisällään? Mulla tyttö ähisee paljon ja tinnertää kakkaa, siltä se kuulostaa, mutta kolmen päivän välein ehkä vaan oikeesti sit kakkaa. Piereskelee tosi paljon ja itkee niitä.
Vaihdoin kokeeks reladropsin gefilukseen ja tuntuu et masuvaivat paheni tai tuli takasin. Eikös joku maininnut et ähinä oli loppunu kun maitohapot jätti pois? Kokeilen se seuraavana sit kans. Kauankohan sitä pitää yhtä syöttää, et tietää sen vaikutuksen oikeesti?
Mä ajattelisin, että maitohapoissa ärsyttää se niiden öljypohjaisuus eli kun ne jättää pois, niin kannattaa ilmeisesti nimenomaan vaihtaa vesiliukoiseen D-vitamiiniin.
Ei kannata Tähti stressailla vielä vähään aikaan konttaamisesta, yleensä vauvalla ei vielä ihan tässä iässä ole valmiuksia siihen, esim keskivartalon hallinta ei ole riittävä, jotta pääsisi kontaten eteenpäin. Se on jo etevää, jos saa "raahattua" itseään eteenpäin.Maria75 :) Sitten meidän pojat on saman sorttisia :) Meillä poika on nyt alkanut liikkua leikkimatolla, pyörii ja raahaa itseään, ei vielä osaa ryömiä, eikä kontata...Mutta pyörii lujaa :)
Juu, siinähän se juuri onkin, että kaikki vauvat eivät reagoi vielä kehittymättömään ruuansulatuselimistöön yhtä voimakkaasti kuin toiset. Siinäkin on suuria eroja. Siitä olen useassa yhteydessä kuullut puhuttavan, että D-vitamiinien ja D+ maitohappobakteeri -seosten öljypohjaisuus ärsyttää joitakin. Ja vauvojen maitohappobakteerit ovat juuri öljypohjaisissa valmisteissa. Siitä siis kyse.Meillä olleet hyviä Gefilus-D tipat alusta lähtien..Mutta meidän pojalla ei ole vatsavaivoja, ainoat ongelmat tulleet Rota-rokotteista..