Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos tosiaan eilisestä tapaamisesta, oli kivaa!

Meillä lapset on molemmat pääsääntöisesti tosi kilttejä ja hyväntuulisia. Ollaan kyllä tosi onnekkaita :)

Meillä oli tänään neuvola, vauva on nyt 3,5 kk. Pituutta oli 67 cm ja painoa 7080 g! Syntymäpaino oli 3450 g, eli yli tuplat on nyt. Sitähän sanotaan, että 4 kk ikäisenä vauva tyypillisesti painaa 2 x syntymäpainonsa. Täsmää siis ainakin meillä. Syntymäpituus oli 53 cm eli hyvin on mittaakin tullut.

Kerroin th:lle, että vauva oli ekan rota-rokotteen jälkeen 18 pv kakkaamatta. Th sitä vähän kauhisteli, että olipa pitkä aika. Ei siis ilmeisesti kovinkaan tavallista... No, nyt kakkaa taas normaalisti. Tänään sai rota-tehosteen, toivottavasti ei nyt tule mitään sivuvaikutuksia.

Sai myös muut 3 kk rokotusohjelman rokotteet. Voi sitä itkun ja huudon määrää! Ne ilmeisesti oikeasti kirvelee ne aineet :( inhottavaa joutua pitämään vauvasta kiinni, kun häntä satutetaan :(

Sorry, nyt meni vieraaksi slangiksi :) mitä tarkoittaa pääkkö - jotain semmosta kovapäistä vai? :)

Myy75 :) Pääkkö on sellainen oman pään pitäjä...eli ei hevillä anna periksi, minkä on päättänyt ja muiden on vaikea kääntää toisen päätä tai mielipidettä. Esim. vauva joka huutaa, niin kauan, että saa tahtonsa läpi jne... :) Yritin olla selkeä:dance018

Kiitos tosiaan eilisestä tapaamisesta, oli kivaa!

Meillä lapset on molemmat pääsääntöisesti tosi kilttejä ja hyväntuulisia. Ollaan kyllä tosi onnekkaita :)

Meillä oli tänään neuvola, vauva on nyt 3,5 kk. Pituutta oli 67 cm ja painoa 7080 g! Syntymäpaino oli 3450 g, eli yli tuplat on nyt. Sitähän sanotaan, että 4 kk ikäisenä vauva tyypillisesti painaa 2 x syntymäpainonsa. Täsmää siis ainakin meillä. Syntymäpituus oli 53 cm eli hyvin on mittaakin tullut.

Kerroin th:lle, että vauva oli ekan rota-rokotteen jälkeen 18 pv kakkaamatta. Th sitä vähän kauhisteli, että olipa pitkä aika. Ei siis ilmeisesti kovinkaan tavallista... No, nyt kakkaa taas normaalisti. Tänään sai rota-tehosteen, toivottavasti ei nyt tule mitään sivuvaikutuksia.

Sai myös muut 3 kk rokotusohjelman rokotteet. Voi sitä itkun ja huudon määrää! Ne ilmeisesti oikeasti kirvelee ne aineet :( inhottavaa joutua pitämään vauvasta kiinni, kun häntä satutetaan :(

Murrimur :) Samaa mieltä, vaikea pitää kiinni, kun toiseen sattuu:Heartblue. Meillä tuli tehosteesta kipeämmäksi, eli välillä kivuliaita vatsanvääntöjä..

Meillä tyttö joraa mukana tai kuuntelee lähinnä. Meillä huudetaan kyllä. Luin suurtarpeisesta vauvasta ni tää tyttö kuulostaa sellaselta....
MS74, toi on hyvä! Suurtarpeinen! :joyful: :laughing001Kivempi sana "kiukuttelevalle". Meilläkin on suurtarpeinen vauva! Ja mäkin osaan olla melko suurtarpeinen! :hilarious::3some

Ei perse! Vauva meni nukkuu eilen 21.30 ja heräs klo 8. Kaks syöttöä, yhdeltä ja viideltä. Tietty tolleen ku isänsä hoiti vaiva. Nytkin on nukkunu kohta 3h aamupvä päikkäreitä. Sanoi, et syötti sen täyteen korviketta. Näin just! Mitä vittua mä teen noiden tissien kanssa? Se ei ikinä ime niin paljon, et tulis niistä pelkästään täyteen ja nukkuis rauhallisesti tollasia määriä. Vähän turhauttavaa imettää ekaks tunti ja sitte tuupata 100ml korviketta perään...

Mitenköhän ne nikotiinipurkat? Ehkä ne vaikuttaa maitoon ja tekee vauvasta levottoman? Mä jäytän enempi ku raskaana ollessa.

Ei perse! Vauva meni nukkuu eilen 21.30 ja heräs klo 8. Kaks syöttöä, yhdeltä ja viideltä. Tietty tolleen ku isänsä hoiti vaiva. Nytkin on nukkunu kohta 3h aamupvä päikkäreitä. Sanoi, et syötti sen täyteen korviketta. Näin just! Mitä vittua mä teen noiden tissien kanssa? Se ei ikinä ime niin paljon, et tulis niistä pelkästään täyteen ja nukkuis rauhallisesti tollasia määriä. Vähän turhauttavaa imettää ekaks tunti ja sitte tuupata 100ml korviketta perään...

Mitenköhän ne nikotiinipurkat? Ehkä ne vaikuttaa maitoon ja tekee vauvasta levottoman? Mä jäytän enempi ku raskaana ollessa.

Mä en edes yritä imettämällä täyttää vauvaa, ei vaan yksinkertaisesti tuu niin paljon et vauva sais siitä mahansa täyteen..imetän lähinnä sit jälkkäriksi, pumppaamalla irtoaa semmonen 50ml just ja just..Mä annan suosiolla korviketta, koska en halua et vauva on nälkäinen ja en myöskään näe mitn tolkkua siinä et imettäisin vauvaa tunti tolkulla, jos sitä maitoa nyt vaan tulis et nälkä lähtis..Mun äidiltä loppu kans maito vaan yks kaks ja sit meikäläinen kasvo korvikkeella..

Hyvin näyttää maistuvan toi korvike ja on jätkä kasvanu..

Mä en edes yritä imettämällä täyttää vauvaa, ei vaan yksinkertaisesti tuu niin paljon et vauva sais siitä mahansa täyteen..imetän lähinnä sit jälkkäriksi, pumppaamalla irtoaa semmonen 50ml just ja just..Mä annan suosiolla korviketta, koska en halua et vauva on nälkäinen ja en myöskään näe mitn tolkkua siinä et imettäisin vauvaa tunti tolkulla, jos sitä maitoa nyt vaan tulis et nälkä lähtis..Mun äidiltä loppu kans maito vaan yks kaks ja sit meikäläinen kasvo korvikkeella..

No niin just. Mäkin ihmettelen et pitääkö tuntikaupalla imettää jatkuvasti. Mulla kyl tulee maitoa. Pumppasin klo 4 150ml ja klo 8 sama satsi. Äsken 60ml ja nyt on vauva ollu ahnaasti tissillä vartin. Imee koko ajan. Nyt tuli kylläiseksi, sylkäs nännin veks.

No niin just. Mäkin ihmettelen et pitääkö tuntikaupalla imettää jatkuvasti. Mulla kyl tulee maitoa. Pumppasin klo 4 150ml ja klo 8 sama satsi. Äsken 60ml ja nyt on vauva ollu ahnaasti tissillä vartin. Imee koko ajan. Nyt tuli kylläiseksi, sylkäs nännin veks.

Sulla tulee hyvin maitoa..nlan ohjeiden mukaan pitäs varmaan roikuttaa vauvaa tunti tolkulla tissillä, mut musta se on aivan älytöntä. Jos ei saatana tule niin ei tule..Mä en ala yöllä valvomaan enkä valvottamaan lasta siinä toivossa et tulis maitoa..Yöllä ja illalla myös korvikkeella tainnoksiin..

Sirpa :) Voi hyvinkin mennä nikotiinia maitoon ja hylkiä sitä... Niin kauan pitäis olla polttamatta tms, kun imettää:wink

Sulla tulee hyvin maitoa..nlan ohjeiden mukaan pitäs varmaan roikuttaa vauvaa tunti tolkulla tissillä, mut musta se on aivan älytöntä. Jos ei saatana tule niin ei tule..Mä en ala yöllä valvomaan enkä valvottamaan lasta siinä toivossa et tulis maitoa..Yöllä ja illalla myös korvikkeella tainnoksiin..

Miiuli :) Samaa mieltä. Tuohon vielä yhdistät anopin kyselyt imetyksestä, niin A-Wot!:banghead: Mulla sellanen anoppi, vaikka varmaan hyvää tarkoittaakin:hungover:

Mun äiti taas oli kuulemma ihan suihkutissi, myi ylimääräiset maidot sairaalalle...kun tuli niin paljon maitoa, etten minä vauvana pystynyt juomaan kaikkea:wideyed: En oo kylläkään perinyt äitiä siltäosin, kun sain maitoa niukin naukin 6viikkoa:shy:

Eikä mun tissit ees suurentuneet koko raskausaikana, sama B-kuppikoko ennen ja jälkeen:angelic:

Ei varmaan pitäisi nikotiinia olla veressä, jos imettää. Sama alkoholinkin kanssa. Mä en imetä enää, joten mun omalla ruokavaliolla tai alkoholin käytöllä ei ole merkitystä vauvan maidon saannin kannalta. Alkoholia en uskalla kuitenkaan 1-2 siideriä enempää ottaa, koska pitäisi koko ajan olla skarppina vauvanhoidon kanssa. Me asutaan 35 km päässä lähimmästä päivystyksestä, joten täällä tarttee olla ajokunnossa, jos tulee tarve lähteä viemään poikaa yhtäkkiä lääkäriin. Tietty taksit kulkee. Mä olen nyt keksinyt meiän pojalle uuden lempinimen Touhu Toivo, kun hän touhuaa kokoa ajan jotain . Eikä pysy enää ollenkaan paikallaan.

Muokattu viimeksi:
Ei varmaan pitäisi nikotiinia olla veressä, jos imettää. Sama alkoholinkin kanssa. Mä en imetä enää, joten mun omalla ruokavaliolla tai alkoholin käytöllä ei ole merkitystä vauvan maidon saannin kannalta. Alkoholia en uskalla 1-2 siideriä enempää ottaa, koska kuitenkin pitäisi koko ajan olla skarppina vauvanhoidon kanssa. Me asutaan 35 km päässä lähimmästä päivystyksestä, joten täällä tarttee olla ajokunnossa, jos tulee tarve lähteä viemään vauvaa yhtäkkiä lääkäriin. Tietty taksit kulkee.

Maria75 on esimerkillinen Äiti:gen014:cheers:notworthy

Näin sen pitää suurinpiirtein mennä:wink

Mua huvittaa pojassa sellainen piirre, joka on molemmissa vanhemmissa, eli ollaan vähän sellaisia "omantien kulkijoita" - I did it My Way!:joyful:

Pojassa huomaan sen siitä, että kun hän leikkii lelukaaren alla nallejensa kanssa, niin auta armias, jos menen vähän siirtämään häntä tai jotakin nallea, niin suuttuu:woot: -itkee pää punaisena, koska hänen leikkeihinsä on menty puuttumaan tai se on keskeytetty:Heartblue... Siksi annan pojan puuhastella paljon itsekseen:p Hän viihtyy yksisteen, vähän kuin vanhempansa.

Me ollaan siis aika samanlaisia, pitää kunnioittaa sitä mitä toinen tekee, eikä sekaantua toisen juttuihin:wink Sen vuoksi me ollaan miehenkin kanssa tosi erilaisia, molemmilla ihan omat jutut ja harrastukset, mutta meitä yhdistää vahva kommunikaatio, eli asioista puhutaan vaikka aamusta yöhön.

Poika on myös selvästi omantien kulkija, eikä hetkahda siitä, jos ei Äiti tai Isä ole vieressä ihan koko aikaa:happy:

Meistä kummastakin tuntuisi lähinnä tukahduttavalta, jollei molemmilla olisi omia juttuja ja mielenkiinnon kohteita, jotka eroo toisistaan tosi paljon ja asioista saa olla vapaasti erimieltä:wink

Juu nikotiini kulkeutuu pieninä määrinä äidinmaitoon ja voi vaikuttaa lapseen kertoo ainakin Nicorette ohjeet. Sprayn ohjeissa lukee, että käytä heti imetyksen jälkeen ja ei kahteen tuntiin ennen imetystä.
Ite sain onneksi lopetettua tupakin kokonaan ilman purkan syöntiä siinä vaiheessa, kun päätin tätä vahinkoraskautta jatkaa. Et jotain hyvää tästäkin seuras. Tosin nään mä välillä unta/haaveilen et vois taas joskus istuskella saunan rappusilla, juoda kaljaa ja polttaa tupakin. No kaljan pääsen ehkä ens kesänä juomaan, mut tupakin yritän pitää pois. 25 vuotta kessuttelua saa kyllä riittää.

Mun on pakko kirjoittaa tänne, kun kuulin kahden miehen keskustelevan suojatien reunassa, kun oli punainen valo kävelijöille... Olin siinä vieressä ja toinen mies sanoi toiselle, että hän pääsee pakoon vauvanhoidosta, kun menee töihin...Vielä sanoi, että on kuin lomalle lähtisi, kun töihin aamulla pääsee:grin... Sanoi, että onneksi vaimo ei tiedä tästä mitään...Kuulin kaiken, hihj ;) :laughing014:laughing014

Äidinmaito sulaa nopeemmin kuin korvike, siks tissuttelijat tarvii sitä nopeemmin. Kuulemma voi sulata jopa 20minuutissa. Mulla ongelma että toisesta tissistä suihkuuminen vaan jatkuu ja lisääntyy. Oon hukas sen kans.

Muuten oon ollu 2 pv imetysdieetillä ja selkeesti typyn masu rauhallisempi ja tyttö tyytyväisempi.

Takaisin