Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eclipse / 41v / 28.5.2016 / rv 40+3 / tyttö 3486g 49cm / 1. lapsi / kiireellinen sektio / Koks

Hei vaan kaikille tällekin puolelle. Täytyy alkaa vähitellen siirtymään raskaus ja synnytys ajatuksista vauva arkeen. Vielä on asioita käsittelemättä vauhdikkaan ja vaiherikkaan synnytyksen jäljiltä mutta eiköhän niitä saa taas lisää purettua kun neuvolan th tulee kotikäynnille maanantaina. Synnytys päättyi kiireelliseen sektioon sydänäänten laskun takia niin pääsen hakasista eroon silloin.
Tyttö nukkuu hyvin mutta syö välillä vähän laiskanlaisesti. Mullahan maito nousi kunnolla vasta kotiin päästyä niin syötän edelleen lisämaitoakin. Tytön paino ehti pudota 9,5% ennen kuin saatiin se takaisin nousuun. Viikko on vierähtänyt nopeasti vauvaa ihastellessa ja nyt on kaikki isovanhemmatkin tytön nähneet niin saadaan lepäillä muutaman päivän ihan kolmistaan.

Tervetuloa Eclipse! Kyllä tää vauva -arki on ihanaa!

Me ollaan mun äidin luona kylässä ja täällä kovasti ihastellaan uutta tulokasta. Ollaan miehen kanssa jopa käyty kaksin kaupassa ja torilla! Teki kyllä kiireesti mieli takas vauvan luo.

Tervetuloa mukaan, Eclipse ! Onnittelut tyttövauvasta ! Lisäsin tietosi tuohon etusivulle. Piti oikein googlettaa, että sain selville mikä sairaala on KOKS. Tein nyt listan synnäreistä tuohon etusivulle, että ei tartte pähkäillä mitä mikin lyhenne tarkoittaa. Eclipse, alkoiko sulla synnytys ihan luonnollisesti vai käynnistettiinkö ? Mulla poistettiin jo sairaalassa hakaset sektion jälkeen, kun olin siellä 7 päivää ihotulehduksen takia.

Mulla käynnistettiin synnytys cytotecilla. Se ei sitten oikein sopinutkaan mulle ja homma läks käyntiin vähän liian rytinällä. Tai niin mä sen olen tulkinnut. Kun joskus saan taas istahdettua tietokoneelle niin tarvii kirjoittaa ihan terapia mielessäkin synnytyskertomus taas uudelleen. Tuonne raskauspuolelle niitä jo jotenkin heti purinkin mutta se meni vielä alkujärkytyksessä ja ei nyt ihan kaikkea viitsinyt kertoa.

:welcome Kiva, että saadaan meitä synnyttäneitä tänne :)

Meidän poika on nyt 3 viikkoisena alkanut syödä selvästi isompia määriä ; 90-140ml, 2tunnin välein.

Alussa syötiin 20ml kerralla.

Vaikuttaa siltä, että poika kasvaa nyt oikein kovasti :p

Meillä on kuulokoe huomenna sairaalalla, miten muilla onko jo ollut? Tai missä iässä oli ?

:welcome Kiva, että saadaan meitä synnyttäneitä tänne :)

Meidän poika on nyt 3 viikkoisena alkanut syödä selvästi isompia määriä ; 90-140ml, 2tunnin välein.

Alussa syötiin 20ml kerralla.

Vaikuttaa siltä, että poika kasvaa nyt oikein kovasti :p

Meillä on kuulokoe huomenna sairaalalla, miten muilla onko jo ollut? Tai missä iässä oli ?

Meillä oli kuulokoe heti la aamulla lääkärintarkastuksessa kun tyttö syntyi perjantaina. Vai onkohan kyseessä joku muu koe?
Pojasta otettiin muistaakseni syntymäpäivänä tai sit myös seuraavana päivänä ja sen jälkeen ei ole ollut kuin se neuvolalääkärin tekemä tarkistus, joskus myöhemmin..
Nämäkin kokeet voi vaihdella sairaalan/neuvolan käytäntöjen mukaan.:)

Meidän typy asuisi sylissä, jos se vain jotenkin olisi mahdollista.:) Hän varmaan ajattelee, että itsepähän häntä toivottiin ja tehtiin, niin vastatkaa seurauksista.:laughing002
Mieluusti häntä kyllä sylissä pidetään miehen kanssa mutta tekee pakkaamisen vähän hankalaksi (muuttaa pitäisi).

Meilläkin poju olisi vallan sylissä ja hurjan paljon onkin :happy: Mies palasi jo töihin viimeviikolla, mutta loput isyyslomat ja kesäloma on onneksi viä eessä :)

Pojalla oli vettä korvissa ja siksi kuulokoe on huomenna. Sairaalassa sanottii, että lapsivesi voi kestää kuivua pitkään.

Eclipse, ihan mielenkiintoista olisi lukea sun synnytyskertomus, vaikka oletkin tuonne raskaus-ketjuun jo kertonutkin siitä. Nyt on syntynyt niin paljon vauvoja, että ei muista enää mitä tapahtui kullekkin synnyttäjälle.

Juu mä varmaan kirjotan sen sitten kun saan mun epikriisit kanta.fi palveluun. Siellä on kuitenkin varmasti jotain mitä en tiedä/muista. En päässyt koskaan juttelemaan synnytys/leikkaavan lääkärin kanssa kun oli kiire ja viikonloppu. Kätilö kävi seuraavana päivänä mutta niin kuin itsekin sanoi niin oli vähän liian aikaista mutta hänellä oli alkamassa loma.

En mäkään jutellut leikkaavan lääkärin kanssa synnytyksen jälkeen. Mua kävi yksi gynekologi tapaamassa pari päivää leikkauksen jälkeen, mutta olin juuri yrittämässä imettää. Keskustelu oli hyvin yksinkertainen.

En mäkään jutellut leikkaavan lääkärin kanssa synnytyksen jälkeen. Mua kävi yksi gynekologi tapaamassa pari päivää leikkauksen jälkeen, mutta olin juuri yrittämässä imettää. Keskustelu oli hyvin yksinkertainen.

Maria75 :) : mun luona kävi kyllä juttelemassa :) Sairaalan osalta asiat juteltiin kyllä hyvin läpi :)

Pojan korvista oli lapsivesi nyt kuivunut ja kuuli jo hyvin :)

Minkälaisia leluja olette hankkineet ihan pienelle lapselle? Mietin, että onko pehmonallet, soittorasia ja helistin riittäviä?:rolleyes:

Meillä on uniriepu ja sitten ripustettavia leluja ihmeteltäväksi sekä soittorasia hiiri. Enempää en aio ostaa muutamaan kuukauteen. Mitkään lelut ei vielä kiinnosta joten turha myös ostaa lisääkään vaikka se kivaa äidistä olisikin :)

Meillä on uniriepu ja sitten ripustettavia leluja ihmeteltäväksi sekä soittorasia hiiri. Enempää en aio ostaa muutamaan kuukauteen. Mitkään lelut ei vielä kiinnosta joten turha myös ostaa lisääkään vaikka se kivaa äidistä olisikin :)

Kiitti Eclipse :) Riepu joo meilläkin, mutta mitä on noi ripustettavat lelut ja mistä niitä saa?

Meillä lähellä Citymarket ja Tokmanni, kummassakaan ei ole sellaisia..

Mun mielestä riittää muutama yksinkertainen lelu jonka saa roikkumaan. Selkeät värit. Meillä tykkää siitä liberolaukun perhosesta ja hoitotason yllä olevasta soittorasiasta jonka vedän joka kerta kun vaippa vaihdetaan. Ei niitä leluja kauheasti tarvitse. Itse ostin sellaisen puolikaaren muotoisen tyynyn jossa on kiinni muutama hypisteltävä lelu. Jos sais vähän niskajumppaa sen avulla. Siis vauva mahalleen ja tyyny siihen kainaloiden alle jne.

Kiitti Eclipse :) Riepu joo meilläkin, mutta mitä on noi ripustettavat lelut ja mistä niitä saa?

Meillä lähellä Citymarket ja Tokmanni, kummassakaan ei ole sellaisia..

Meillä on sellainen lelukaari ollut kovassa käytössä ja leikkimatto. Nykyään poika viihtyy enimmäkseen lattialla, kun kääntyilee selältä mahalle. Lelukaari on miehen siskon pojan vanha. Itse olen ostanut pojalle pehmoleluja ja helistimiä. Nyt ostin nimipäivälahjaksi katselukirjoja, kun me ollaan pojan kanssa innostuttu lukemaan kirjoja. Rievuista ja puruleluistakin varmaan vauvat tykkää. Lelukaupoista ToysRus ja Brlelut myy ainakin leikkimattoja ja lelukaaria. Talouspörssissä on myynnissä sellainen pinnasänkyyn kiinnitettävä lelukaari. Meillä on sellainen, mutta ei vielä käytössä.

Muokattu viimeksi:
Me ollaan saatu pari pehmoista vauvanlelua ja yks mobile. Mobile roikkuu sängyn päällä. Siinä on sellasia hymynaamoja naruissa heilumassa. Lelut taas roikkuu pyykkinarulla, kun sain ne vasta pestyä :)

Meillä on sellainen lelukaari ollut kovassa käytössä ja leikkimatto. Nykyään poika viihtyy enimmäkseen lattialla, kun kääntyilee selältä mahalle. Lelukaari on miehen siskon pojan vanha. Itse olen ostanut pojalle pehmoleluja ja helistimiä. Nyt ostin nimipäivälahjaksi katselukirjoja, kun me ollaan pojan kanssa innostuttu lukemaan kirjoja. Rievuista ja puruleluistakin varmaan vauvat tykkää. Lelukaupoista ToysRus ja Brlelut myy ainakin leikkimattoja ja lelukaaria. Talouspörssissä on myynnissä sellainen pinnasänkyyn kiinnitettävä lelukaari. Meillä on sellainen, mutta ei vielä käytössä.

Tuota lelukaarimattoa ajattelin, että onko liian aikaista 3viikkoiselle vauvalle?
Sellainen on, muttei vielä käytössä...tuoreena Äitinä, kun vaan ihmettelee ihan kaikkea... :)

Me ollaan saatu pari pehmoista vauvanlelua ja yks mobile. Mobile roikkuu sängyn päällä. Siinä on sellasia hymynaamoja naruissa heilumassa. Lelut taas roikkuu pyykkinarulla, kun sain ne vasta pestyä :)

Noel :) Mikä on mobile....? Että voi olla tietämätöin... :(

Takaisin