Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitti Sikuriini:) : hyviä niksejä!

Pojalle aloitettiin eilen d-tipat ja tänään tuntui siltä, kuin ei tykkäisi niistä, onko joku maku niissä, vai kuvittelenko vaan. Ehkä yhteensattumaa.
No maistapa ite niitä, niin tiedät :) :) :) ainakin nuo, missä on maitohappobakteereita, niin on musta aika tunkkaisen makuisia...

Mulla ei myös ole tekemisen puutetta. Mä olen nyt käyttänyt tämän kotonaolon todella hyväkseni. Perushommien (ruuanlaitot, pyykkäykset yms.) lisäksi olen nyt pessyt ikkunoita, käynyt kaappeja läpi ja heittänyt roinaa ulos, siivonnut ulkovarastoja ja niissä rojujen kanssa sama homma. Nyt olen istuttanut kesäkukkia ja kastelemiseen menee aikaa. Mulla ei tahdo nyt edes tunnit riittää kun olen niin malttamaton. Vähän sisustanut ja suunnitellut isompien lasten huoneita.

Sikuriini :) Mä kanssa pidän kotonaolosta, kun se on harvinaista herkkua.. Puita karsittu, pihakukkia laitettu, rinnettä pengerretty ja istutettu koristepensas taimia jne...Suunnitellaan ristiäisten kastetilaisuutta ulkoterassille, joten olis kiva, että paikat nätit silloin :)

Joo,meidän neidin ilme on melko ruttuinen kun noita tippoja hänelle annan.:)

Joo, siis aluksi hylki maitoa, jossa 5tippaa tätä...Neuvolassa suostuttiin, että laitan vaan 3tippaa... Makuun ei ottanut kantaa, kai aatteli, että höyryän omiani..

Joo, siis aluksi hylki maitoa, jossa 5tippaa tätä...Neuvolassa suostuttiin, että laitan vaan 3tippaa... Makuun ei ottanut kantaa, kai aatteli, että höyryän omiani..

Mä annoin ekaksi pari päivää vain yhden tipan ja nyt kaksi jne.. Mä kun olen vielä vain imettänyt, niin annan tipat suoraan lusikalla suuhun ja ilme on kyllä hauska.:)
Kunhan saan miehen viikonlopuksi kotiin, pumppaan maitoa, että isikin voi syöttää, sitten voidaan sekoittaa maitoon, ehkei maistusi niin pahalta.:wink

Moiks! Tuun tännekin - vähän hitaalla käyn...

Tässä data: Myy75, ikä 40, vauva syntyi 17.5., rv 41+1, tyttö, 3795 g ja 51 cm, 2. lapsi, KOS, alateitse.

Ja sitten vapaampi "cv" :) :
Asutaan avomieheni, 2-vuotiaan poikamme ja nyt tämän typykän kanssa Helsingissä liian pienessä kämpässä kivalla paikalla ja haaveillaan isommasta kodista lähitulevaisuudessa. :) Haaveissa on myös jossain vaiheessa palauttaa kehiin säännölliset liikuntaharrastukset ja saada itsensä kuntoon. Itse olin edellisessä elämässä jo lapsettomuustutkimuksissa, mutta vaikka ikää on muutama vuosi enemmän, niin nämä lapset ovat suureksi iloiseksi yllätykseksi tulleet luomusti, toinen aikataulullisesti yllätti totaalisesti.

Meillä onkin Myy75 melkein samanlainen cv.:)
Meillä on poika 17kk ja 20.5 syntynyt tyttö, Helsingissä myös asutaan. Me tosin käytiin nykyisen mieheni kanssa tuloksettomissa lapsettomuushoidoissa ja se söi suhdetta aika lailla hetkellisesti. Ja sitten kuitenkin poika sai alkunsa ihan luomuna, tosin olin kyllä tikuttanut ovista ahkerasti ja tämä pikku tyttö tuli todella nopeasti taustaan nähden.

Mä en ole ikinä ollut näin homsuinen (= tyvikasvu näkyy, kynsilakka lohkeillut, käyn kaupassa ilman meikkiä yms, mitä tämä hepsankeikka ei ole ikinä ennen tehnyt), koti ei ole ikinä ollut näin sekaisin ja en ole ikinä ollut näin paljoa "vain kotona" mutten myöskään ole koskaan ollut näin onnellinen ja mukana tässä hetkessä kuin nyt.:)

Kun meillä nukuttaisikin noin pitkiä pätkiä! Mutta poika nukkuu enintään kolme tuntia ja sitten herää syömään. Ja ikää jo 2,5 kk. Päivisinkin vetelee edelleen maitoa muutaman tunnin välein.. Mietin jo että koskakohan sitä voisi aloittaa vaikka vellit? Vai pitääkö ensin niitä maisteluannoksia aloittaa? Kolmen kuukauden iässä? Että poika vähän kauemmin olisi tyytyväinen. Taidan kysyä seuraavassa neuvolassa.
Mielenkiintoista kuulla, mitä sulle sanotaan velleistä. Mulle nimittäin ei ole missään suositeltu vellejä lainkaan, eikä sitte niitä meillä poika syönytkään, kun koin turhaksi. Oli siis maito ja sit muistaakseni noin 5 kk:n iässä aloitettiin kiinteiden maistelut ja siitä aika pian tuli suoraan löysä puuro. Sain silloin hyvän vinkin, että esim pikakaurahiutaleista saa sellaista sileämpää puuroa ja löysyydenhän voi itse määritellä keitellessään. :) Poika ei siis myöskään syönyt niitä ns. vauvapuuroja, vaan ihan normihyllystä pikakaurahiutaleita ja oikein hyvin meni. Iltapuuron avulla jäi tosiaan yösyöttö 7-kuisena pois.

Pojan korvista oli lapsivesi nyt kuivunut ja kuuli jo hyvin :)

Minkälaisia leluja olette hankkineet ihan pienelle lapselle? Mietin, että onko pehmonallet, soittorasia ja helistin riittäviä?:rolleyes:
Eikös teillä ollut se hyvin aktiivisen oloinen vauva? :) Mun kokemus yhden perusteella on, että ainakin vähän ajan päästä myös kaikki roikkuvat lelut lelumatoissa, vaunuissa ym on noiden lisäksi hyviä.

Kiitti Eclipse :) Riepu joo meilläkin, mutta mitä on noi ripustettavat lelut ja mistä niitä saa?

Meillä lähellä Citymarket ja Tokmanni, kummassakaan ei ole sellaisia..
Suosittelen muuten joskus kun on aikaa, niin lekmer.fi -verkkokauppaa, siellä on vaikka mitä. Sieltä oon tilannut mm vaunuihin semmosen roikkuvan systeemin, merkki taitaa olla Dinglisar - niillä on söpöjä juttuja :)

Meillä onkin Myy75 melkein samanlainen cv.:)
Meillä on poika 17kk ja 20.5 syntynyt tyttö, Helsingissä myös asutaan. Me tosin käytiin nykyisen mieheni kanssa tuloksettomissa lapsettomuushoidoissa ja se söi suhdetta aika lailla hetkellisesti. Ja sitten kuitenkin poika sai alkunsa ihan luomuna, tosin olin kyllä tikuttanut ovista ahkerasti ja tämä pikku tyttö tuli todella nopeasti taustaan nähden.

Mä en ole ikinä ollut näin homsuinen (= tyvikasvu näkyy, kynsilakka lohkeillut, käyn kaupassa ilman meikkiä yms, mitä tämä hepsankeikka ei ole ikinä ennen tehnyt), koti ei ole ikinä ollut näin sekaisin ja en ole ikinä ollut näin paljoa "vain kotona" mutten myöskään ole koskaan ollut näin onnellinen ja mukana tässä hetkessä kuin nyt.:)
Mahtavaa, siis hyvät lopputulokset!! :) Paitsi ehkä lievä homssuisuus, allekirjoitan vähän senkin :laughing002 Mä oon kans vähän ollu sellainen, että vaikea kesämökilläkään olla ilman ripsaria... Nyt laitan keskimäärin joka toinen päivä. Varpaankynsiin sain lakat muutama päivä sitten :wink

Moiks! Tuun tännekin - vähän hitaalla käyn...

Tässä data: Myy75, ikä 40, vauva syntyi 17.5., rv 41+1, tyttö, 3795 g ja 51 cm, 2. lapsi, KOS, alateitse.

Ja sitten vapaampi "cv" :) :
Asutaan avomieheni, 2-vuotiaan poikamme ja nyt tämän typykän kanssa Helsingissä liian pienessä kämpässä kivalla paikalla ja haaveillaan isommasta kodista lähitulevaisuudessa. :) Haaveissa on myös jossain vaiheessa palauttaa kehiin säännölliset liikuntaharrastukset ja saada itsensä kuntoon. Itse olin edellisessä elämässä jo lapsettomuustutkimuksissa, mutta vaikka ikää on muutama vuosi enemmän, niin nämä lapset ovat suureksi iloiseksi yllätykseksi tulleet luomusti, toinen aikataulullisesti yllätti totaalisesti.

Kiva saada sut mukaan tähän ketjuun, Myy75 ! Sun tiedot on nyt lisätty etusivulle. Onnittelut vielä tytöstä ! Meilläkin aika samanlainen cv, vaikka mulla vasta yksi lapsi ja asutaan Turun seudulla omakotitalossa. Kävimme tänään miehen kanssa pankissa neuvottelemassa lyhennysvapaata meidän isompaan asuntolainaan, jotta voisin jäädä joulukuusta ainakin heinäkuun loppuun asti 2017 hoitovapaalle pojan kanssa. Juhannusviikolla käymme allekirjoittamassa paperit, kunhan pankinjohtaja on antanut suostumuksensa asiaan. Elokuun puoleen väliin mennessä pitäisi varmaan työnantajaa informoida asiasta, kun meinasin ensin pitää pois 33 lomapäivää. 17.10. on mulla viimeinen vanhempainlomapäivä.

Muokattu viimeksi:
Mä kommentoin ny kans tänne. Maria75 - Heidekenillä on muskareita ja toi perhekahvila ja syksyllä jatkuu Seikkailupuistossa teatterimuskari. Mä suuntaan ainakin tuonne Seikkailupuistoon. 2,5€ kertamaksulla. Siellä on lisäks jotakin sirkushommeleita perheille.

MS74, teatterimuskari kuulostaa kivalta. Sinne voisi itsekin joskus eksyä, mutta se oli ilmeisesti vain kesällä. Meillä on täällä Mynämäellä kaksi perhekahvilaa, joista ainakin Mietoisten omaan perhekahvilaan on tarkoitus mennä jossain vaiheessa. Lisäksi on vauvajumppaa tarjolla ja vauvauintia. Voi olla, että kesä menee ilman mitään ohjattua toimintaa.

Mä kommentoin ny kans tänne. Maria75 - Heidekenillä on muskareita ja toi perhekahvila ja syksyllä jatkuu Seikkailupuistossa teatterimuskari. Mä suuntaan ainakin tuonne Seikkailupuistoon. 2,5€ kertamaksulla. Siellä on lisäks jotakin sirkushommeleita perheille.

MS74, teatterimuskari kuulostaa kivalta. Sinne voisi itsekin joskus eksyä, mutta se oli ilmeisesti vain kesällä. Meillä on täällä Mynämäellä kaksi perhekahvilaa, joista ainakin Mietoisten omaan perhekahvilaan on tarkoitus mennä jossain vaiheessa. Lisäksi on vauvajumppaa tarjolla ja vauvauintia. Voi olla, että kesä menee ilman mitään erityistä ohjattua toimintaa.

MS74, teatterimuskari kuulostaa kivalta. Sinne voisi itsekin joskus eksyä, mutta se oli ilmeisesti vain kesällä. Meillä on täällä Mynämäellä kaksi perhekahvilaa, joista ainakin Mietoisten omaan perhekahvilaan on tarkoitus mennä jossain vaiheessa. Lisäksi on vauvajumppaa tarjolla ja vauvauintia. Voi olla, että kesä menee ilman mitään ohjattua toimintaa.
Kyllä teatterimuskari on syksylläkin. Ystävä kehu sitä kovasti kun vetäjät on pukeutunut ja mennä voi koska vaan kun on kertamaksu.

Eikös teillä ollut se hyvin aktiivisen oloinen vauva? :) Mun kokemus yhden perusteella on, että ainakin vähän ajan päästä myös kaikki roikkuvat lelut lelumatoissa, vaunuissa ym on noiden lisäksi hyviä.

Kiitti Myy75 :) On tosi aktiivinen, yölläkin tykkää olla hereillä ja vetää mua hiuksista, hymyilee... Kysyin tänään neuvolassa leluista, niin sanottiin, ettei näin pieni tarvi vielä leluja, koska ei ymmärrä niistä... No, mä oon erimieltä, mutta ei se mitään :)

Kiva saada sut mukaan tähän ketjuun, Myy75 ! Sun tiedot on nyt lisätty etusivulle. Onnittelut vielä tytöstä ! Meilläkin aika samanlainen cv, vaikka mulla vasta yksi lapsi ja asutaan Turun seudulla omakotitalossa. Kävimme tänään miehen kanssa pankissa neuvottelemassa lyhennysvapaata meidän isompaan asuntolainaan, jotta voisin jäädä joulukuusta ainakin heinäkuun loppuun asti 2017 a hoitovapaalle pojan kanssa. Juhannusviikolla käymme allekirjoittamassa paperit, kunhan pankinjohtaja on antanut suostumuksensa asiaan. Elokuun puoleen väliin mennessä pitäisi varmaan työnantajaa informoida asiasta, kun meinasin ensin pitää pois 33 lomapäivää. 17.10. on mulla viimeinen vanhempainlomapäivä.

Maria75 :) Toivottavasti saatte asian järjestykseen. Lapsen kanssa on kiva olla äidin pidempään kotona, jos se vaan onnistuu! :)

Mä olisin pidempään kuin 12kk, mutta miehellä on jo kova kiire päästä kotiin lapsen kanssa, kun hän on vaan aina ollut töissä ja ikääkin jo 46vuotta..

Mies kun on niin lumoutunut pojasta, täysillä :grin

Maria75 :) Toivottavasti saatte asian järjestykseen. Lapsen kanssa on kiva olla äidin pidempään kotona, jos se vaan onnistuu! :)

Mä olisin pidempään kuin 12kk, mutta miehellä on jo kova kiire päästä kotiin lapsen kanssa, kun hän on vaan aina ollut töissä ja ikääkin jo 46vuotta..

Mies kun on niin lumoutunut pojasta, täysillä :grin

Töitä kerkeää aina tekemään, mutta poika on vain kerran pieni. Mä olen ajatellut, että mies jäisi syksyllä 2017 isyyspäivärahalle joksikin aikaa tai sitten muuten kotiin pojan kanssa. Meinaako sun mies jäädä isyyspäivärahalle vuoden päästä ja siitä kotihoidon tuelle ? Mun miestä hiukan pelottaa jäädä kahdestaan pojan kanssa kotiin. Huomenna viettävät kahdestaan päivän, kun mä lähden mun äitiä käyttämään mammografiassa ja hieronnassa. Tähti-73, mun mies on tasan 10 vuotta nuorempi sun miestä. Tosi hienoa, että mies on noin innostunut hoitamaan lasta. Yövalvomisista piti sanoa, että tällä hetkellä meillä nukutaan 6-8 tunnin yöunia. Herätään yleensä 5-6 välillä syömään. Meillä aiemmin herättiin kaksi kertaa yöllä syömään. Ilmeisesti korvikkeen käyttö pidentää vauvan yöunia, kun sulaa hitaammin. Silloin alussa yöt meni valvoessa, kun piti yrittää imettää ja antaa korviketta. Sitten yritit rintakumin kanssa saada nälkäistä poikaa imemään, mikä ei välttämättä onnistunut. Se oli tosi rankkaa. Imetys yöllä lisää ymmärtääkseni maidon tuotantoa ja sitten pitäisi syödä ja juoda hyvin.

Muokattu viimeksi:
Töitä kerkeää aina tekemään, mutta poika on vain kerran pieni. Mä olen ajatellut, että mies jäisi syksyllä 2017 isyyspäivärahalle joksikin aikaa tai sitten muuten kotiin pojan kanssa. Meinaako sun mies jäädä isyyspäivärahalle vuoden päästä ja siitä kotihoidon tuelle ? Mun miestä hiukan pelottaa jäädä kahdestaan pojan kanssa kotiin. Huomenna viettävät kahdestaan päivän, kun mä lähden mun äitiä käyttämään mammografiassa ja hieronnassa. Tähti-73, Mun mies on tasan 10 vuotta nuorempi sun miestä. Tosi hienoa, että mies on noin innostunut hoitamaan lasta. Yövalvomisista piti sanoa, että tällä hetkellä meillä nukutaan 6-8 tunnin yöunia. Herätään yleensä 5-6 välillä syömään. Meillä aiemmin herättiin kaksi kertaa yöllä syömään. Ilmeisesti korvikkeen käyttö pidentää vauvan yöunia, kun sulaa hitaammin. Silloin alussa yöt meni valvoessa, kun piti yrittää imettää ja antaa korviketta. Sitten yritit rintakumin kanssa saada nälkäistä poikaa imemään, mikä ei välttämättä onnistunut. Se oli tosi rankkaa. Imetys yöllä lisää ymmärtääkseni maidon tuotantoa ja sitten pitäisi syödä ja juoda hyvin.

Maria75 :)
Mä en tiedä mitä mun mies meinaa, hänellä on rästissä paljon pitämättömiä lomia jne.. Selviää myöhemmin :) Isyyslomaa piti nyt vain 2viikkoa, kun töistä ei voi ihan helposti olla poissa.

En osaa vastata kysymykseen, asia selviää myöhemmin. Molemmat kun ollaan uraihmisiä ja siksi lastenhankinta näin myöhään, mutta eiköhän onnistuta tässäkin kuitenkin ;)

Mä oo nyt ajatellut viedä kirppikselle noita vauvanvaatteita. Mulla on myös isompien lasten vaatteita kun en tosiaan aio säilyttää niitä viittä vuotta jotta sopii tälle pienimmälle. Kaikkee muutakin tavaraa. Kokeilee ainakin että meneekö ja sit vie vaikka loput seurakunnan vaatevarastolle. Mä on nyt päässyt vauhtiin nurkkien siivoamisessa.

Takaisin