Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt en muista pakettihintaa mutta kappalehinta jäi mieleen ja se oli 16 senttiä. En kyllä tiedä onko sit kuitenkaan halvempia vai kuvittelenko vain? :wacky: Lidlin vaipoista meillä käytössä nyt koko 3 joka taitaa olla 4-9 kiloiselle jos en väärin muista..

Nyt kyllä olen alkanut miettimään että ehkä Lidlin vaipat ei ole niin imukykyisiä ja jää märäksi.. niinpä niitä pitää vaihtaa useammin eikä tule sitten lopulta halvemmaksi..

Viime viikonloppuna oli Citymarketissa Liberon vaipat tarjouksessa 16€/2pkt. Eli esim. noille Newborn 3 vaipoille tuli kappalehinnaksi alle 12 snt. Meillä käytetään Liberoissa vielä Newborn 3 vaippaa, mutta se alkaa olla vähän nafti. Pitääkin kokeilla tota Comfort 3 vaippaa, jos se kerran on kooltaan isompi kuin Newborn 3. Kun Comfort 4 koko alkaa vasta 7 kilosta, niin se taitaa olla vielä liian iso.

Titti, libero comfort 3 on 5-9 kg tarkoitettu. Meillä on lähimpään citymarkettiin matkaa 30 km. Olen huomannut, että vaipat on välillä k-kaupoissa tarjouksessa. Pitäisi varmaan ruveta bongaamaan noita vaippatarjouksia, niin säästäisi pitkän pennin. Mulla on tällä hetkellä pojalle valmiiksi 74-80 kokoon asti vaatteita, että vähään aikaan ei pitäisi joutuu ostamaan vaatteita. Silloinkin yritän odotella, jos ystäviltä tai sukulaisilta saisi ilmaiseksi vaatteita. Pitää alkaa säästämään, jos aikoo ensi vuonna jäädä kotihoidontuelle.

Meillä oli 2kk neuvola tällä viikolla. Poju on 59cm ja 5890g. Potra poika ja suurin lapsista tässä iässä. Hauska vertailla neuvolakortteja. Toisaalta heitot ei ihan kauhean suuret. Esikoinen on ollut pienin mutta hällä ei alkuun tahtonut ruoka maistua. Oli hätäsektion jäljiltä pitkään väsynyt ja laiska syömään. Pituuksissa erot pienet: Esikoinen ollut 57,5cm ja keskimmäinen 58,5cm.

Lapset on niin erikokoisia, kun meiän poika 16 viikon iässä samankokoinen, kun Sikuriinin poika 2 kk iässä.

Maria75:)
Nukkuuko teidän poika hyvin yöllä?:rolleyes: Heräileekö tiettyyn aikaan? Mitä konsteja teillä on saada poika nukkuun uudestaan, jos herää aamuyöllä?:rolleyes:

Meidän 2viikkoinen vesseli on alkanut kiukutella yöllä samaaan aikaan. Syöttö ja tuttikaan ei aina auta nukkumaan takaisin, vaan ensin on parin tunnin paini, pikku herra on niin virkee. Mahavaivoista ei kärsi. Päivällä nukkuu vuorostaan varsin hyvin, on todella kiltti:p

Lisäätkö mut tänne palstalle, kun ehdit:happy:

Voi sori...taas mun tekstinsyöttö ei toimi, heitti eri kokoista tekstiä joukkoon:sad001

Yökukkuminen voi mennä ohikin mut meillä iltapuolella torkutaan vain sitterissä ja sit voi yrittää vähän venyttää yön aloittamista. Lisäks sit ihan viimeksi lämmin kylpy tai suihku pidemmän kaavan kautta ja sit maitoa ja yöpuulle. Muita niksejä ei juurikaan. Sitä hereilläoloa ei pariviikkoisella juuri ole ja se on vähän harmi jos se on sit keskellä yötä. Sit jos pystyy makaamaan itse vieressä sängyssä tai sohvalla niin et voi ite torkahdella niin se ei ehkä tunnu niin raskaalta. Ja päivällä sit kans unta palloon jos mahdollista.

Meiän poika nukkuu siten, että nukkumaan mennään 20-21 välillä. Yöllä herätään 02-03 syömään ja seuraavan kerran 06.00. Pojan saa yöllä takaisin nukkumaan helposti, mutta aamuisin 06.00 on virkeä eikä nuku enää. Äiti tykkäisi välillä nukkua pidempään aamuisin. Tähti-73, saisinko sun synnytystietosi niin lisään ne tuonne etusivulle.

Muokattu viimeksi:
Moikka, mäkin kaivoin tän ketjun vihdoin esiin. Oon tasan 40v ja poika syntyi 15.5. Taysissa. Hän voi hyvin, vaikka la olis ollu vasta 7.6. Nyt jännitetään punnitusta maanantaina että onko paino noussu niinku pitää.

Tervetuloa, mukaan Noel ! mitkä olikaan sun pojan strategiset mitat ? Synnytystapa oli alatie vai ? Entå kuinka mones lapsi ? Entä raskausviikot ?

Muokattu viimeksi:
Poitsu oli 2960g ja 45cm ja raskausviikot 36+5. Alatiesynnytys (ei ollut ollenkaan niin kamalaa ku luulin) kohdunkaulan ja häpyhermon puudutteilla.

Ja eka lapsi tää on. Perheessä on myös miehen 5v poitsu joka on meillä säännöllisen epäsäännöllisesti.

Poitsu oli 2960g ja 45cm ja raskausviikot 36+5. Alatiesynnytys (ei ollut ollenkaan niin kamalaa ku luulin) kohdunkaulan ja häpyhermon puudutteilla.

Ja eka lapsi tää on. Perheessä on myös miehen 5v poitsu joka on meillä säännöllisen epäsäännöllisesti.

Noel,meitä on sitten kolme 40-vuotta ja yli olevaa ensisynnyttäjää. Sinä, Minä ja Tähti-73. Onnittelut onnistuneesta ensimmäisestä synnytyksestä 40+++ ikäisenä alateitse. Oliko se niin, että sulla alkoi ihan spontaanisti synnytys ? Mulla käynnistettiin viikolla 42. Käynnistys päättyi sitten kiireelliseen sektioon. Mulla oli ruokavaliohoitoinen radi. Luin myöhemmin radiohjeista, että keisarinleikkaukset on yleisempiä naisilla, joilla on raskausdiabetes. Tuliko sulla kiloja lisää raskausaikana ? Mä periaatteessa laihduin koko raskausajan. -7 kg oli synnytyksen jälkeen.

Meiän poika nukkuu siten, että nukkumaan mennään 20-21 välillä. Yöllä herätään 02-03 syömään ja seuraavan kerran 06.00. Pojan saa yöllä takaisin nukkumaan helposti, mutta aamuisin 06.00 on virkeä eikä nuku enää. Äiti tykkäisi välillä nukkua pidempään aamuisin. Tähti-73, saisinko sun synnytystietosi niin lisään ne tuonne etusivulle.

Kiva, että laitoit ketjun pystyyn!:) Ja tällehän on kysyntää:p

2,4kg / 47cm / 13.5.2016 / rv 38+4 / sektio / poika / 1

Vaikka poika on vielä vastasyntynyt, ei koko aikaa nuku, vaan katselee kovasti ja heiluttelee käsiään:joyful:

Yökukkuminen voi mennä ohikin mut meillä iltapuolella torkutaan vain sitterissä ja sit voi yrittää vähän venyttää yön aloittamista. Lisäks sit ihan viimeksi lämmin kylpy tai suihku pidemmän kaavan kautta ja sit maitoa ja yöpuulle. Muita niksejä ei juurikaan. Sitä hereilläoloa ei pariviikkoisella juuri ole ja se on vähän harmi jos se on sit keskellä yötä. Sit jos pystyy makaamaan itse vieressä sängyssä tai sohvalla niin et voi ite torkahdella niin se ei ehkä tunnu niin raskaalta. Ja päivällä sit kans unta palloon jos mahdollista.

Kiitti Sikuriini:) : hyviä niksejä!

Pojalle aloitettiin eilen d-tipat ja tänään tuntui siltä, kuin ei tykkäisi niistä, onko joku maku niissä, vai kuvittelenko vaan. Ehkä yhteensattumaa.

Hyvä jos jotain apua. Tuosta kylpemisestä muuten vielä se että sitä meillä on käytetty myöhemmässäkin iässä rauhoittamaan esim. Kiukutteleva lapsi saatu rauhoittumaan kylvyn avulla sitten kun mikään muu ei auta.

Kiva, että laitoit ketjun pystyyn!:) Ja tällehän on kysyntää:p

2,4kg / 47cm / 13.5.2016 / rv 38+4 / sektio / poika / 1

Vaikka poika on vielä vastasyntynyt, ei koko aikaa nuku, vaan katselee kovasti ja heiluttelee käsiään:joyful:
Kiitos, Tähti-73. Hyvä etten turhaan perustanut tätä ketjua. Mikä sun synnytyssairaala oli ?

Tähti-73 ja muut vastasynnyttäneet tarkistatteko tosta etusivun listalta, että onko teiän tiedot oikein. Onko lista tuollaisenaan hyvä vai pitäiskö sitä muokata esim./ väliin ? Parannusehdotuksia otetaan vastaan.

Tähti-73 ja muut vastasynnyttäneet tarkistatteko tosta etusivun listalta, että onko teiän tiedot oikein. Onko lista tuollaisenaan hyvä vai pitäiskö sitä muokata esim./ väliin ? Parannusehdotuksia otetaan vastaan.

Mun tiedot on ainakin ok.

Väliviivalla näyttäisi ehkä selkeämmältä mutta onhan siinä sulla homma muokata se niin.. :wacky:

Jos muutkin haluavat sen poikkiviivan/, niin muokkaa sitten tuon listan sellaiseksi. Nyt olen 2 päivää yh, kun mies lähti mökkireissulle. Muokataan listaa, kun keritään. Ekan kerran yksin vauvan kanssa kokonaiset kaksi päivää ilman miehen läsnäoloa koko aikana. Saa nähdä miten meillä sujuu pojan kanssa. Alku oli rankka, kun poika pissasi äitin päälle. Sitten väänsi vielä paskat. Nyt nukkuu ulkona vaunuissa unia ja äitillä on omaa aikaa.

Takaisin