Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huolestunut äiti varasi nyt pojalle ajan Mehiläiseen lastenlääkärille. Haluan saada paremmat ohjeet ihottuman hoitoon, mitä neuvolasta sain.
Marianna Tala-Heikkilä on todella mukava asian osaava lasten allergologi, suosittelen. Ottaa Mehiläisessä vastaan!

No mut hei sitten sä et haluaisikaan lapsia vaan tekisit uraa ja matkustaisit, sä olet jo ollut alta 40v:wink

Noin siinä kävi:p... mutta, mutta mä halusin kyllä...Mies ei vaan ollut vielä valmis menettämään vapauttaan liian nuorena:violent5
Nyt poika on hänen elämänsä tärkeintä:Heartred

Eikö teillä ole vieläkään nimeä Sirpa? Onko edes jotain mistä tykkäät/te? Monta nimeä hän saa?
Laittakaa kaikki kivat nimet pussiin ja nostatte sitten sieltä nimen, jos ei muutoin löydy.:)

Joo, Tähti noinhan siinä saattaa usein käydä, että toinen olisi valmis mutta toinen ei ja sitten vuodet vierii.
Mutta onneksi teillä on kuitenkin vielä aikaa saada toinen ja vaikka kolmaskin, ton jo maailmassa olevan ihanuuden lisäksi.:Heartpink
Ja onhan teillä tietty jo nyt maailman ihanin perhe koossa!

Myy, sä varmasti entisen ammattisi johdosta osaat kertoa, miten mä saan katsottua/ tunnusteltua sitä vatsalihasten erkaumaa? Miltä se tuntuu?

Joo, Tähti noinhan siinä saattaa usein käydä, että toinen olisi valmis mutta toinen ei ja sitten vuodet vierii.
Mutta onneksi teillä on kuitenkin vielä aikaa saada toinen ja vaikka kolmaskin, ton jo maailmassa olevan ihanuuden lisäksi.:Heartpink
Ja onhan teillä tietty jo nyt maailman ihanin perhe koossa!

Tähtipölyä :) Totta, enempää ei voi elämältä haluta, kun perhe on koossa. Kolmeen lapseen en tässä iässä usko, ellei nyt tulis kaksoset, hihh:dummy1:

Sä ehdit tekemään vielä sen neljännenkin:joyful:

Harvoin muuten molemmat on samaan aikaan valmiita hankkiin lapsia...mäkin olin yhdessä vaiheessa ( 30. nurkilla) etten enää niin valmis, kun töissä alkoi mennä "lujaa"..:cool01 Sitä aiemmin olisin voinut hankkia lapsia ja sitten taas joskus 36v. paikkeilla... Mutta meni vähän pitkäksi ( miehen takia)! Elämä ei vaan mee ihan niin kuin sitä suunnittelee:angelic:

Mulla kävi säkä töiden suhteen, aiemmat työnantajat oli lapsivastaisia....Nykyinen on lapsiystävällinen vakityö, josta VOI ja SAA olla äitiyslomalla:grin:Heartred:notworthy

Myy, sä varmasti entisen ammattisi johdosta osaat kertoa, miten mä saan katsottua/ tunnusteltua sitä vatsalihasten erkaumaa? Miltä se tuntuu?
Auts, ei oo kyllä oikein omaa spesiaalialaa... Itsekin kysyin neuvolalääkäriltä jälkitarkastuksessa, että osaako katsoa :) sano suoraan ettei oo ihan senkään spesiaalialaa, mutta kokeili kuitenkin ja sanoi, että vaikuttaa normaalilta, että alle kaksi sormenleveyttä. Ymmärsin siis tästä, että mitään erityistä erkaumaa ei ole vaan normisti palautunut tilanne. Toki silti pitää rauhassa asteittain lähteä treenaamaan. En siis oikein uskalla antaa neuvoja, mutta olen kuullut, että henkilöillä, joilla on oikein raju erkauma, niin tuntevat sen itse eli rintalastan alapuolella tuntuu väli/kuoppa vatsalihasten keskellä. Vatsa ei myöskään hirveästi saisi pullistua istumaannousua tehdessä. Jos pullistuu, niin kertoo siitä, että hallintaa ei ole riittävästi. Sorry, ei hirveesti ollu apua musta nyt...

Auts, ei oo kyllä oikein omaa spesiaalialaa... Itsekin kysyin neuvolalääkäriltä jälkitarkastuksessa, että osaako katsoa :) sano suoraan ettei oo ihan senkään spesiaalialaa, mutta kokeili kuitenkin ja sanoi, että vaikuttaa normaalilta, että alle kaksi sormenleveyttä. Ymmärsin siis tästä, että mitään erityistä erkaumaa ei ole vaan normisti palautunut tilanne. Toki silti pitää rauhassa asteittain lähteä treenaamaan. En siis oikein uskalla antaa neuvoja, mutta olen kuullut, että henkilöillä, joilla on oikein raju erkauma, niin tuntevat sen itse eli rintalastan alapuolella tuntuu väli/kuoppa vatsalihasten keskellä. Vatsa ei myöskään hirveästi saisi pullistua istumaannousua tehdessä. Jos pullistuu, niin kertoo siitä, että hallintaa ei ole riittävästi. Sorry, ei hirveesti ollu apua musta nyt...

Paljon oli infoa, sairaalalla sanottiin, että jos sormet mahtuu lihasten väliin, on erkautunut. Mä en osaa kokeilla itseltä, tosin en tiedä tarvitseeko kokokeilla, kun sitä ei kukaan ole kokeillut ees jälkitarkastuksessa...

Eikö teillä ole vieläkään nimeä Sirpa? Onko edes jotain mistä tykkäät/te? Monta nimeä hän saa?
Laittakaa kaikki kivat nimet pussiin ja nostatte sitten sieltä nimen, jos ei muutoin löydy.:)
No ei oo vielä. Eilen kattelin taas kalendääriä. Sieltä pomppas taas muutama nimi esiin, jotka miellytti molempia. Eli lisää vaihtoehtoja. Mä haluisin lyhyen ja suomalaisen nimen. Kun sukunimi on myös sellainen. Toinen nimi on selvillä, ilmeisesti. Se mukailis mun veljen pojan toista nimeä, mut siinä olis sit isänkin juttuja. Jos siitä tulis meidän suvun perinne. Isän toista nimeä en sille halua, kun äijän yhdellä pojalla se on jo.

Mä koitan kattoo minkä näköinen vauva on ja sen mukaan valkata nimen.

Mä mietin kans jo tota arpajuttua. Tai sit siitä tulee villekalle, supisuomalainen :joyful:.

Perkele, mikä nukutuspäivä taas ollu. Äiskähän tääl nukahti, mut ei kukaan muu...:eek: Vauva on max varttitunnin nukkunu yhteen putkeen. Ei oo kyl normaalia. Se on tän vuorokauden aikana ollu reilut 10h hereillä, et sen pitäis periaatteessa loppupäivä nukkua... Siitähän tulee ihan hermoheikko kakara.

Meillä menee nyt kyl korvike vaihtoon. Nää ongelmat alko kun sitä alettiin antaa enempi. Äijä oli ostanu nan-korviketta.

Hitto ku vauva vaan parkuu ja hamuaa ja samalla oksentaa maitoa. Ja sitä tulee vain, jos on saanu korviketta. Näin mä oon sen nyt yhdistäny. Röyhtelee kans kovin. Mä en oo pulloruokintaa suorittanu, et en tie voiko sitä antaa liian nopeeta tms.? Mä röyhtäytän imetyksen aikana.

Pakko tehdä jotain asialle, täs menee järki. Onko mitään muita hyviä neuvoja? Mun pitää varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä et miten sen saa nukkumaan. Eiks se neuvola oo kuitenkin neuvoja varten eikä vaan punnituksia varten...?

Ja miten lasketaan imetyskerrat? Jos on puol tuntia - tunti väliä, ni onko se sitä edellistä ruokailua...? Jos ei, niin vauvahan on tän vuorokauden puolella syöny sitte jo ainakin 10 kertaa.

Perkele, mikä nukutuspäivä taas ollu. Äiskähän tääl nukahti, mut ei kukaan muu...:eek: Vauva on max varttitunnin nukkunu yhteen putkeen. Ei oo kyl normaalia. Se on tän vuorokauden aikana ollu reilut 10h hereillä, et sen pitäis periaatteessa loppupäivä nukkua... Siitähän tulee ihan hermoheikko kakara.

Meillä menee nyt kyl korvike vaihtoon. Nää ongelmat alko kun sitä alettiin antaa enempi. Äijä oli ostanu nan-korviketta.

Hitto ku vauva vaan parkuu ja hamuaa ja samalla oksentaa maitoa. Ja sitä tulee vain, jos on saanu korviketta. Näin mä oon sen nyt yhdistäny. Röyhtelee kans kovin. Mä en oo pulloruokintaa suorittanu, et en tie voiko sitä antaa liian nopeeta tms.? Mä röyhtäytän imetyksen aikana.

Pakko tehdä jotain asialle, täs menee järki. Onko mitään muita hyviä neuvoja? Mun pitää varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä et miten sen saa nukkumaan. Eiks se neuvola oo kuitenkin neuvoja varten eikä vaan punnituksia varten...?
Oliko niin, että teidän vauvalle ei kuitenkaan älyttömästi ollut tullut painoa lisää? Tämä ei siis ole ainoa totuus, mutta aiemminkin tästä kirjoitinkin, että meillä molemmilla tuli painoa lisää nopeasti ensimmäisten viikkojen aikana, eikä se painon lisäys sinänsä ollut ongelma, mutta kun samaan aikaan oli paljon itkua ja mahavaivoja, niin sen perusteella diagnosoitiin, että vetävät itsensä lapsentahtisella imetyksellä ihan ähkyyn. Eli noidankehä: ruokaa - tulee mahakipu - rinnalle lohtua hakemaan - ähky, pahempi mahakipu - lohtua rinnasta jne... Terkkari sanoi, että väh. 2h vaatii, että maha "tyhjentyy", joten se on ohjattu meidän tapauksessa. Syöttövälit meillä 2-3 h päivisin. Välillä lohdutellaan kantelemalla, hytkyttämällä, tutilla. Huonompia ja parempia päiviä, ajan myötä on helpottanut. Nyt vajaa 3-kuinen oireilee kyllä vielä, nyt ehkä ollutkin muutama hankalampi päivä. Mutta syöttöväleihin on kyllä tottunut.

Sirpa, mitä pulloja Teillä on käytössä ? Mammin koliikkipullot on parhaita, mutta meillä on käytössä myös Pirkkaa ja Ainu. Myös Pullotutin koolla on merkitystä. Pullotutti pitää olla täynnä maitoa, kun syöttää niin ei tule ilmavaivoja. Meillä poika puklaa vieläkin, vaikka on 6 kk ikäinen. Vauvat puklaa enemmän tai vähemmän. Meillä mä olen kyllä huono röyhtäyttämään ja pääasiallisesti hoidan pojan ruokintaa. Netistä löytyy pullonpyörittäjän opaskirja. Kannattaisko mieluummin vaan imettää, jos pulloruokinta ei suju ? Ja imetys sujuu ? Meillä ei imetys ja imeminen sujunut, joten pulloruokinta oli pakollista.

Meiän pojalla on atooppista ihottumaa rintakehällä, selässä ja jaloissa. Saatiin nyt kolmenlaisia voiteita kuivan ihon rasvaamiseen. Atooppinen ihottuma on ilmeisesti periytyvää, kun pojan isälläkin on sitä ollut lapsena.

Muokattu viimeksi:
Kannattaa kokeilla toista korvikemerkkiä ja meillä auttoi puklailuun se että röyhytti välillä kesken syömisen. Ja röyhyttäminen ylipäänsä voi auttaa, ainakin meillä on auttanut.

Sirpa: Miksi te aloittekaan antamaan korviketta? Luulin että sulta tulee maitoa hyvin ja pumppaatkin sitä että mies voi antaa pullosta? Kannattaa kokeilla toista merkkiä. Mä aloin antamaan Nania koska se aikoinaan sopi vanhemmillekin lapsille. Tyttärelle annoin ensin muuta merkkiä jonka jouduin sitten vaihtamaan masukipujen ja pulauttelun takia.

Takaisin