Heippa! Mäkin ilmoittaudun tänne synnyttäneiden puolelle, kun viikko sitten tuo meidän poika syntyi rv38+6 eli äitienpäivänä 8.5 päätti tulla. Ja ryminällä tulikin. Kokoa oli 3952g ja 52 cm. Oma ikäni 41v. Kolmas lapsi.
Olin kyllä ikäänkuin varautunut nopeaan ja kivuliaaseen synnytykseen, kun kuopus, tai siis nyk.keskimmäinen lapsihan tuli aika nopeaan ja en mitään kivunlievitystä saanut. No en kuitenkaan osannut varautua tähänkään muutoin kuin tajusinhan sitten lähteä sairaalaan. Synnytys oli tosi kivulias, eikä kivunlievitystä tälläkään kertaa sitten saanut. Olin sairaaalaan tullessa auki jo 8. Tunnin verran siinä meni ja ponnistusvaihe kesti n.20min. Tuntui kyllä ikuisuudelta. Poika sen verran iso ja pää oudosti, ettei ihan vähällä sieltä tullut. Tuntui vaikealta ponnistaa kätilön ohjeistamia pitkiä ponnistuksia, kun tuntu, että taju lähtee mut ymmärsin kyllä miksi piti. Muutenhan tuo lapsi hilaa vain edestakas siellä, vetäytyy takas, jos jään liian pitkään hengähtämään välillä.
No sairaalassa oltiin kaksi yötä ja oikeastaan kolme päivää. Vauvan tulehdusarvoja seurailtiin, kun mulla streptokokkinäytteestä positiivinen muttei tuosta nopeasta synnytyksestä johtuen ehditty antamaan antibioottia. Olin kyllä aika heikossa kunnossakin synnytyksen jäljiltä, menetin verta litran verran. Oli siis ihan hyvä olla sairaalassa lepäilemässä.
Imetys lähti kyllä heti aika mukavasti käyntiin. Poika löysi jo synnytyssalissa hyvän imuotteen ja maito nousi kunnolla jo sairaalassa. Nyt ollaa opeteltu vauva-arkea pitkästä aikaa. Olen ihan vauvakuplassa. Poika on niin suloinen. Isoveljetkin ovat täysin ihastuneita.