Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kamalaa tahtia tulee tosiaan viestejä!

Meillä pieritään kovalujaa! Mutta ähkii ilmat ulos eikä vaivaa!

Miten noi vartsalihastreenit sektion jälkeen? Oliko jotain rajoituksia?

Mä just luin jutun jostain urheilijasta, joka palaa nyt synnytyksen jälkeen olympialaisiin ja hän teki ekat kolme kuukautta synnytyksestä vain lantionpohjanlihasten vahvistuksia ja varoi kiertoliikkeitä. Kolme kuukautta synnytyksestä alkoi sit tekemään vaativimpia vatsalihasliikkeitä. Tällä kaavalla mäkin ajattelin nyt mennä.:)

Kuka olikaan fyssari meistä? Myy, Murrimur? Iik en muista mutta hän korjaa, jos olen väärässä.:wink

Tähtipölyä :) Mitenköhän siitä pääsee eroon?:eek: Miten keinoja käytät? Ja tuliko sulle muuten raskausarpia?

Mulla iho ei ihan vielä roiku/lölly, mutta voi hyvinkin pian, kun ylimääräiset kilot on poissa...mä en saanut raskausarpia.

Ei tullut raskausarpia kummastakaan raskaudesta- onneksi. Mä en tiedä pääseekö siitä pehmeästä ihosta ihan kokonaan ilman kirurgia pois.
Mun kaveri, joka on entinen malli (sai kylläkin kaksoset)palautui nopeasti synnytyksestä entisiin mittoihinsa mutta just vatsanahka hänellekin jäi vaikka en mä oikein sitä huomaa mutta häntä itseään se harmittaa. Kaveri oli vähän aikaa sitten käynyt plastikkakirurgin konsultaatiossa asiasta ja ainakin sieltä oli tullut viesti, että nahka lähtee vain veitsellä.
Mutta en mä tiedä uskotaanko kun lääkäri tekee rahansa leikkauksilla ja kyllähän nuo näyttelijät, mallit ja urheilijat saa nahan pois ilman kirurgia, niin miksei mekin saataisi?:wink

Ootte kyl tosi reippaita kun jo jaksatte noita vatsalihas- ja pömppövatsaa treenata. Mä en oikein ole saanut mitään säännöllistä vielä aloitettua. Yli 10 kg on mun painosta vielä tohon raskautta edeltäneeseen painoon matkaa. Se oli normaalipaino, johon olen ollut viime vuosina tyytyväinen tai ainakin tyytynyt. Nyt näytän siltä kuin olisin edelleen raskaana eli toi vatsa se muakin eniten häiritsee.
Aiemmista raskauksista kyllä sellanen jonkinlainen löllövatsa pysynyt, vaikka käyn kuntosalilla ja tanssissa ym.liikuntaa. Eli mun käsitys on et ei ihan enää samaksi saa kuin ennen yhtään raskautta mut se onniin ihotyypistäkin kiinni. Varmasti kovalla treenillä ja ruokavaliolla vois saadakin.

Muokattu viimeksi:
Ossooko kukaan sanoa, että onko pelkkää nestettä poistunut kehosta, kun 5pv:n aikana vaaka näyttää tasan -3kg ?:eek::eek:

Laihtumistahti vaikuttaa ainakin kovalta, nyt kun homma lähti liikkeelle...:p Eihän tuo -10kg ole, kuin kivenheiton päässä tätä tahtia...:cool14
Perusfysiologian tuntemuksen perusteella sanoisin, että lähinnä nesteitä. Mutta se on siis oikein hyvä merkki, että nesteet lähtevät heti liikkeelle, aineenvaihdunta pelaa :)

Mä olen reippaasti ylipainoinen mut nykyään silti sinut itseni kanssa. Tavallaan. Eli siis tällä hetkellä ainoa seikka miksi haluan laihtua on se terveyskysymys. En vaan saa aikaiseksi. Nyt kun on ollut nää helteet niin olen ollut ihan kipeä. Hirveät turvotukset ja säryt. Sama juttu joka raskauden jälkeen, varsinkin helteellä. Nyt alkaa helpottaa niin ehkä sit sais taas katsottua terveellisempää ruokavaliota ja kunnon kohotusta.

Kamalaa tahtia tulee tosiaan viestejä!

Meillä pieritään kovalujaa! Mutta ähkii ilmat ulos eikä vaivaa!

Miten noi vartsalihastreenit sektion jälkeen? Oliko jotain rajoituksia?
Hyvä että teilläkin paukkuu!!

Miten sä oot aina palautunut synnytyksistä? Jääkö sulle vattanahkaa roikkuvaks? Veikkaan että oot tässäkin supermama ja sun kroppa tehty raskauksille

Aamulla kirosin että oonko tulossa kipeeks vai rintatulehdus vai mitä...no ei se mitään, sit meni selkä kun nostelin turvakaukaloa+vauvaa...joku hiton noidannuoli. Vattalihastreenin lisäks tääl kaivataan selkätreenii....

Mä just luin jutun jostain urheilijasta, joka palaa nyt synnytyksen jälkeen olympialaisiin ja hän teki ekat kolme kuukautta synnytyksestä vain lantionpohjanlihasten vahvistuksia ja varoi kiertoliikkeitä. Kolme kuukautta synnytyksestä alkoi sit tekemään vaativimpia vatsalihasliikkeitä. Tällä kaavalla mäkin ajattelin nyt mennä.:)

Kuka olikaan fyssari meistä? Myy, Murrimur? Iik en muista mutta hän korjaa, jos olen väärässä.:wink
Myy oli entinen fyssari :) Tässäkin pätee se yksilöllisyys, eli miten pahasti vatsalihakset ovat levinneet, revenneet ym ja missä kunnossa ovat olleet ennen raskautta, mutta tiettyjä perusperiaatteita on yleisesti synnytyksen jälkeen. En uskalla sanoa, liittyykö sektioon erityispiirteitä alatiesynnytykseen verrattuna. Eli suorat (pinnallisimmat) vatsalihakset ovat pisimpään pannassa, eli esim perus istumaannousut ja jo suorat ylävartalon kohotuksetkin alustasta. Jos näitä tekee liian aikaisin, on riski pahempaan vatsalihasten erkaantumiseen. Näissä mielestäni 3 kk:kin on suht lyhyt aika, mutta riippuu tyypistäkin. Aloitus lantionpohjan lihaksista (niitähän toki on saanut tehdä koko raskausajankin ;) ), sitten melkein alusta kevyemmät syvän eli sen poikittaisen vatsalihaksen treenit eli napaa kohti selkärankaa. Mutta ei siis mitään lankkua tai molempien jalkojen nostoa heti, vaan paljon kevyemmin, alkaen sen lihaksen löytämisestä. Seuraavaksi vinot vatsalihakset. Niissäkin kannattaa muistaa, että vaikka ajattelisi tekevänsä vinoja vatsalihaksia vaikkapa kiertämällä kättä vastakkaiseen polveen, niin siinäkin istumaannousu tehdään suoralla vatsalihaksella eli riippuu liikkeestä. Sitten loppuun tylsää fyssari-faktaa :) : vatsalihasliikkeet eivät polta rasvaa vatsalihasten päältä, ruokavalio ja aerobinen liikunta polttaa :)

Miten sä oot aina palautunut synnytyksistä? Jääkö sulle vattanahkaa roikkuvaks? Veikkaan että oot tässäkin supermama ja sun kroppa tehty raskauksille

Aamulla kirosin että oonko tulossa kipeeks vai rintatulehdus vai mitä...no ei se mitään, sit meni selkä kun nostelin turvakaukaloa+vauvaa...joku hiton noidannuoli. Vattalihastreenin lisäks tääl kaivataan selkätreenii....
Syvät vatsalihakset auttavat tuohon kaikkein eniten! :) Hah! Vielä kun saisi itse noudatettua omia neuvojaan! :) hakisko jätskin...

Perusfysiologian tuntemuksen perusteella sanoisin, että lähinnä nesteitä. Mutta se on siis oikein hyvä merkki, että nesteet lähtevät heti liikkeelle, aineenvaihdunta pelaa :)

Kiitti tiedosta Myy75 :)

Kuinkahan paljon ylimääräisiä nesteitä kropassa voi olla? Tuskin 10kg nesteitä...ei mitään käsitystä..

Sellon tapaamisesta; sopisiko porukalle jo elo-syyskuun vaihteessa?

Mä kokeilin netissä toimivaa, Doodle-nimistä sivua, joka on tarkoitettu tapaamisaikojen sopimiseen. Voisiko kaikki, jotka on kiinnostuneet tapaamaan Sellossa, käydä tuolla klikkaamassa itselleen sopivat ajat?

Doodlessa pystyy laittamaan vain pvm ja klo-ajan. Laitoin sinne ajat klo 10, 14, tai 18. Nuo ei siis tietenkään tarkoita minuutilleen ko.aikoja, vaan sopiiko parhaiten aamupäivä, iltapäivä vai ilta. Sovitaan yksityiskohdat sitten, kun on löydetty ensin hyvä päivämäärä :)

Eli tällälailla:
1. Klikkaa Doodleen
http://doodle.com/poll/d8fwsn7ywp29md4k
2. Laita nimeksi nimimerkki, jota käytät tällä palstalla.
3. Klikkaa aikataululistasta ne ajat, jotka sopivat sinulle.
Laitoin nyt elokuun aluksi eli mulla vähän riippuu parista menosta ja miehen työvuorosta. Mieluummin tulisin ehkä ilman taaperoa, koska hänen kanssaan tuleminen merkitsee lähinnä juoksua ympäri kauppakeskusta, ei keskustelua ja kahvittelua... :)

Mä olen reippaasti ylipainoinen mut nykyään silti sinut itseni kanssa. Tavallaan. Eli siis tällä hetkellä ainoa seikka miksi haluan laihtua on se terveyskysymys. En vaan saa aikaiseksi. Nyt kun on ollut nää helteet niin olen ollut ihan kipeä. Hirveät turvotukset ja säryt. Sama juttu joka raskauden jälkeen, varsinkin helteellä. Nyt alkaa helpottaa niin ehkä sit sais taas katsottua terveellisempää ruokavaliota ja kunnon kohotusta.

Sikuriini :) Terveys mullakin ykkösenä :)

Muoks: diabetesta on sukurasitteena, vaikka mulla raskausaikana oli "täydelliset" arvot, mutta tiedän, että ylipaino altistaa diabetekselle ja siinä heti yksi hyvä syy tehdä tälle mahalle jotain :)

Last edited by a moderator:
Kiitti tiedosta Myy75 :)

Kuinkahan paljon ylimääräisiä nesteitä kropassa voi olla? Tuskin 10kg nesteitä...ei mitään käsitystä..
Muutaman kilon pistäisin nesteiden piikkiin, jos/kun ei mistään runsaasta ylipainosta ja turvotuksesta ole kyse.

Nooh:) mikään supermama mutta ihmeen hyvin oon aina palautunut kyllä. En voi sanoa että vatsa olis ihan litteä mutta kyllä se hyvin on taas pieneksi mennyt. Toki sitä löysää nahkaa istuessa löytyy johon ei muu kuin kirurgin veitsi auta ;) eikä niitä raskausarpiakaan ole koskan tullut. Vatsalihaksia pitäis kyllä treenata ja selkää! Maanantaina alkaa punttisalitreenit :)

Nooh:) mikään supermama mutta ihmeen hyvin oon aina palautunut kyllä. En voi sanoa että vatsa olis ihan litteä mutta kyllä se hyvin on taas pieneksi mennyt. Toki sitä löysää nahkaa istuessa löytyy johon ei muu kuin kirurgin veitsi auta ;) eikä niitä raskausarpiakaan ole koskan tullut. Vatsalihaksia pitäis kyllä treenata ja selkää! Maanantaina alkaa punttisalitreenit :)

Yes JustMom10! :) Hienoo!!:hello2

Mun on pakko tähän samaan hengenvetoon kirjottaa, että meidän poika oppi tänään äsken ekan sanan! Sanoi sen itse ja nauroi päälle...ja kun sanon sen hänelle, hän nauraa täysillä!:laughing025

Yes JustMom10! :) Hienoo!!:hello2

Mun on pakko tähän samaan hengenvetoon kirjottaa, että meidän poika oppi tänään äsken ekan sanan! Sanoi sen itse ja nauroi päälle...ja kun sanon sen hänelle, hän nauraa täysillä!:laughing025
No mikä se sana oli???

Painonpudotuksessa kandee joo muistaa mitä Myy kirjootti. Et lihaskuntotreeni ei polta rasvaa. Mä tekisin niin, et ekaks painoo ja rasvaa pois just aerobisella treenillä ja ruokavaliolla. Vähä-hiilarinen toimii mulle parhaiten, polttaa tehoikkaimmin rasvaa. Sitte ku paino on ok, ni lihaskuntotreenillä täsmäkiinteytystä. Ku lihakset kasvaa, ni nousee painokin. Eli jos tarkka haluu olla, ni pudottaa painoo pari kg enempi ku ihanne on ja sit lihastreenillä nostaa sen siihen ihannepainoon.

Lihastreeni on pitkäjänteistä hommaa, ne ei kasva ja kiinteydy kauheen nopeeta. Mut liikunnalla ja ruokavaliolla painon saa laskemaan nopeestikin. Et ens kesäksi sikspäk :joyful: !

Ei se nukkunut sen pidempään ku normaalistikaan viime yönä. Nyt on muodostunu vakioksi eka herääminen klo 1-2 ja nukkuu samantien sen jälkeen. Toka herätys klo 4-5 ja sen jälkeen saa nukuttaa. Isänsä oli tunnin hytkytelly viime yönä.

Tänään on ollu parku päivä. Itkee herkästi joka välissä. Hohhoijjaa.

Takaisin