Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terkkuja kaikille uusille ja vanhoille synnyttäneet- ketjulaisille ! Olen nyt päivittänyt Satrun tiedot. Haluaako joku muu mukaan tuohon synnyttäneet listaan, joka puuttuu siitä ? En ole kerennyt täällä käymään, kun meillä on ollut niin kiirettä anoppilan kesälomareissun jälkeen. Meiän poika on nyt siirtynyt pinnasänkyyn nukkumaan ja mies lähti hakemaan ystäväperheeltä kissasuojaa pinnasänkyyn. Olisin kiinnostunut tulemaan niille treffeille selloon, jos ajankohta vaan sopii meille. Voisin tulla pojan kanssa Onnibussilla täältä Turun seudulta. MS74 voinko laittaa sulle yksityisviestiä, jos oltais matkustettu samaa matkaa ? Mulle käy parhaiten arkipäivät klo 12.00 jälkeen treffaamiseen riippuu tietysti myös kulkuneuvosta, jolla olisin tulossa.

Liitteet

• 20160803_175527.jpg
    20160803_175527.jpg
    673 KB · Katsottu: 29
Ei se nukkunut sen pidempään ku normaalistikaan viime yönä. Nyt on muodostunu vakioksi eka herääminen klo 1-2 ja nukkuu samantien sen jälkeen. Toka herätys klo 4-5 ja sen jälkeen saa nukuttaa. Isänsä oli tunnin hytkytelly viime yönä.

Tänään on ollu parku päivä. Itkee herkästi joka välissä. Hohhoijjaa.

Täällä on kanssa koko päivä pyöritty lelujen kanssa, itketty ja etenkin naurettu, sekä heijattu sylissä, että huhh...kuin päivä punttisalilla! ;) :devil10 ( ainakin kaloreissa)

Poika on lisäksi aamuvirkku, pitää nousta aikaisin hänen kanssa temmeltämään tai parkuu, kunnes on noustu...Yön poika nukkuu hyvin, mutta aikaisin aamulla on tosiaan "natsi" herätys..

JustMom10 : ihmettelen miten olet jaksanut ja vieläpä helposti (= mun käsitys) selvinnyt noin monen lapsen kanssa:rolleyes: Ja vielä ehdit kuntoilla ja matkustaa...

Mä en myös ymmärrä miten JustMom10 oikein on selvinnyt niin monesta lapsesta niin hyvin, että kyllä hän supermama on!!:Heartred
Mulla on taapero ja vauva ja ihan super kiire kokoajan, jompikumpi tarvitsee mua kaiken aikaa, sitten vielä koti hommat ja itsestään huolehtiminen, mä kun haluan aina olla laitettu. No, siinähän se ilta sitten taas on ja mulla on vaan kaksi, 11 kanssa tarvitsisin ainakin 24 lisätuntia vuorokauteen ja kolme lisä kättä.
Iso hatun nosto teille monen lapsen äideille!!!!:love2

Meillä on ihme kyllä tänään nukuttu kunnon päiväunia. Nyt on sitten hyvän tuulinen vauva nyt illallakin. :) Yöt siis nukkuu hyvin. Tänään herättiin 10 aikoihin. Söi kyllä pikaisesti 7 aikoihin mut nukahti heti kunnon hörppyjen jälkeen tissille. Nyt kun ikää on 2 kk niin toivottavasti uniasiat alkaisi vähitellen korjaantumaan myös päiväunien osalta.
Mä suunnittelen virkkaavani kukkaverhot lastenhuoneeseen niin päiväuniaika olis sopivaa aikaa siihen. Nyt oon virkannu mekkoa tytölle. Ennen syntymää alotin tekemään happy hippoa joka on nyt vihdoin valmis. Eli oon siis taas innostunu virkkaamaan kun se onnistuu jopa niin että tyttö on samaan aikaan tissillä :eek: Mun pääkäsityö harrastus on korujen tekeminen, mutta se vaatii keskittymistä ja pöydällistä tavaroita joten virkkaaminen on sopivaa harrastusta vauvan kanssa.
Mä en jaksa ajatella mitään laihista niin kauan kun imetän. Kaikki raskauskilot hävisi 10 päivässä mutta kun kiloja oli ennestään vaikka kahdelle jakaa niin jotain pitäs tehdä. Mä vaan en pidä mistään jumpista tai punttisaleista. Ennen kävin pumpissa tai balancessa yhdessä uudessa paikassa mutta kun sillekin salille kasaantui vittuilevia trikooperseitä niin lopetin. En jaksanu taas kuunnella sitä että lihavat sais pysyä kotonaan kun niitten takia ei saa saleihin peilejä tai pilaavat treenausfiiliksen. :angry4
Kävelystä tykkään mutta tulehtunu kantapää ei anna tehdä pitkiä lenkkejä. :sad001

Sellon tapaamisesta; sopisiko porukalle jo elo-syyskuun vaihteessa?

Mä kokeilin netissä toimivaa, Doodle-nimistä sivua, joka on tarkoitettu tapaamisaikojen sopimiseen. Voisiko kaikki, jotka on kiinnostuneet tapaamaan Sellossa, käydä tuolla klikkaamassa itselleen sopivat ajat?

Doodlessa pystyy laittamaan vain pvm ja klo-ajan. Laitoin sinne ajat klo 10, 14, tai 18. Nuo ei siis tietenkään tarkoita minuutilleen ko.aikoja, vaan sopiiko parhaiten aamupäivä, iltapäivä vai ilta. Sovitaan yksityiskohdat sitten, kun on löydetty ensin hyvä päivämäärä :)

Eli tällälailla:
1. Klikkaa Doodleen
http://doodle.com/poll/d8fwsn7ywp29md4k
2. Laita nimeksi nimimerkki, jota käytät tällä palstalla.
3. Klikkaa aikataululistasta ne ajat, jotka sopivat sinulle.

Murrimur ja muut pääkaupunkiseutulaiset, miten Kampista pääsee Selloon ? Onnibussi tulee Kamppiin. Olen 10 vuotta sitten viimeksi käynyt Sellossa, joten voisiko joku virkistää muistia. Sello on ilmeisesti Leppävaarassa. Meneekö metro Leppävaaraan ? Onnibussilla pääsisin paikallisbussin hinnalla Helsinkiin vain 4 eurolla. Aika halpa hinta 180 km matkasta. Kuinka kauan kestää Kampista Leppävaaraan yleisillä kulkuneuvoilla esim. metrolla tai paikallisjunalla. En vielä laittanut tuohon aikataululistaan mitään aikaa ennen kuin saan vastauksen noihin ylläoleviin kysymyksiin. Voin kyllä itsekin hakea tietoa netistä.

Meillä on ihme kyllä tänään nukuttu kunnon päiväunia. Nyt on sitten hyvän tuulinen vauva nyt illallakin. :) Yöt siis nukkuu hyvin. Tänään herättiin 10 aikoihin. Söi kyllä pikaisesti 7 aikoihin mut nukahti heti kunnon hörppyjen jälkeen tissille. Nyt kun ikää on 2 kk niin toivottavasti uniasiat alkaisi vähitellen korjaantumaan myös päiväunien osalta.
Mä suunnittelen virkkaavani kukkaverhot lastenhuoneeseen niin päiväuniaika olis sopivaa aikaa siihen. Nyt oon virkannu mekkoa tytölle. Ennen syntymää alotin tekemään happy hippoa joka on nyt vihdoin valmis. Eli oon siis taas innostunu virkkaamaan kun se onnistuu jopa niin että tyttö on samaan aikaan tissillä :eek: Mun pääkäsityö harrastus on korujen tekeminen, mutta se vaatii keskittymistä ja pöydällistä tavaroita joten virkkaaminen on sopivaa harrastusta vauvan kanssa.
Mä en jaksa ajatella mitään laihista niin kauan kun imetän. Kaikki raskauskilot hävisi 10 päivässä mutta kun kiloja oli ennestään vaikka kahdelle jakaa niin jotain pitäs tehdä. Mä vaan en pidä mistään jumpista tai punttisaleista. Ennen kävin pumpissa tai balancessa yhdessä uudessa paikassa mutta kun sillekin salille kasaantui vittuilevia trikooperseitä niin lopetin. En jaksanu taas kuunnella sitä että lihavat sais pysyä kotonaan kun niitten takia ei saa saleihin peilejä tai pilaavat treenausfiiliksen. :angry4
Kävelystä tykkään mutta tulehtunu kantapää ei anna tehdä pitkiä lenkkejä. :sad001

Eclipse :) sulla jalka edelleenkin kipee, eikö ollut jo kauan ennen synnytystä?

Murrimur ja muut pääkaupunkiseutulaiset, miten Kampista pääsee Selloon ? Onnibussi tulee Kamppiin. Olen 10 vuotta sitten viimeksi käynyt Sellossa, joten voisiko joku virkistää muistia. Sello on ilmeisesti Leppävaarassa. Meneekö metro Leppävaaraan ? Onnibussilla pääsisin paikallisbussin hinnalla Helsinkiin vain 4 eurolla. Aika halpa hinta 180 km matkasta. Kuinka kauan kestää Kampista Leppävaaraan yleisillä kulkuneuvoilla esim. metrolla tai paikallisjunalla. En vielä laittanut tuohon aikataululistaan mitään aikaa ennen kuin saan vastauksen noihin ylläoleviin kysymyksiin. Voin kyllä itsekin hakea tietoa netistä.
En ole ihan varma, pääseekö Kampista Leppävaaraan. Joku bussi saattaisi mennä sen kautta, mutten tosiaan ole varma. Metro ei mene Leppävaaraan. Kuitenkin ehkä helpoin tapa on kävellä Rautatieasemalle (ei ole montaa sataa metriä) ja hypätä siellä junaan. Leppävaaraan menevät A-, E-, U- ja S-junat. Nopein taitaa olla 12 minuuttia ja hitain reilun vartin.

Ehhehhehhh! Jätkä virkkaa! :hilarious::hilarious::hilarious: En ois susta Eclipse heti uskonu! Usko tai älä, niin mäkin! Syksy kun saapuu, ni mä kaivan koukut esiin :grin. Ristipistot oli joskus teininä mun intohimo. Ja huom, meitsi oli tyttökoti-valmis jossain vaiheessa teini-ikää...:rolleyes:

Mäkään en diggaa yhtään mistään sisäliikunnasta, siis jumpista ja saleista. Juoksua aloin harrastaa kun koira tuli meille, et 10 vuotta oon lenkkeilly ja välillä oikeen juossutkin. Mut tulehtuneella kantapäällä ei tehdä isosti sitäkään. Mites fillarointi, käykö se sulle? Mä en oo ikinä tykännu juosta, en tajuu miten mä sellaisen harrastuksen valitsinkin :meh:. Mut Madonna korvissa meikälikka juoksee ku aropupu.

Jaja, kuten aiemmin kirjotin, ni jos haluu painoo pudottaa ni punttis ei oo se ihan oikee paikka. Ellei sit vedä jotain cross-traineria. Mulla oli muuten sellainen väline himassa jonkun aikaa, sain naapurista. Vittu, et tylsempää lajia saa ettiä...golf ainoastaan....:joyful: Mut sitä pystyy treenas himas ja kattoo töllöö samaan aikaan. Siis jos löytyy tilaa sille laitteelle.

Multa löytyy himasta kahvakuula ja selätin. Kumpaankaan ei oo koskenu viimeiseen vuoteen...

Elielinaukiolta ( Rautatieaseman vieressä kampin puoleisella laidalla) pääsee bussilla Leppävaaraan ainakin bussit 270 ja 248 muistaakseni.
Onko moni tulossa jostain toisesta kaupungista? Onko tuo Sello hankala paikka? Olisiko Kampin keskus helpompi? Mitä mieltä?

Mulle ainakin Helsingin keskusta voisi olla parempi paikka, jos olisin tulossa tapaamiseen. Jos menee kauhean monimutkaiseksi toi matkan teko, niin en varmaan sitten viitsi lähteä sinne asti. Kun joka tapauksessa pitää jo Turun päässä olla liikenteessä autolla tai kahdella eri linja-autolla. Pystyykö Espoon Keskustassa vaihtamaan Leppävaaraan menevään junaan ?

Ei se nukkunut sen pidempään ku normaalistikaan viime yönä. Nyt on muodostunu vakioksi eka herääminen klo 1-2 ja nukkuu samantien sen jälkeen. Toka herätys klo 4-5 ja sen jälkeen saa nukuttaa. Isänsä oli tunnin hytkytelly viime yönä.

Tänään on ollu parku päivä. Itkee herkästi joka välissä. Hohhoijjaa.

Itkeeks hän siis yöllä kun hytkytätte ja yritätte nukuttaa?
Ajattelin vaan että meilläkin alkuviikkoina oli vauva hereillä yöllä ja mä sit torkkusin hänen kanssaan sohvalla tai sängyllä maaten ja pidin kädestä kiinni. Mut eihän se sit toimi jos toinen käy kuumana..

Se eilinen kapalokikkailu oli sit pelkkää tsägää.... Tai sillä on tänää ollu parkupäivä, nyt illalla huusi jostain seiskasta kymppiin. Ainoo millä hiljeni, oli tissi. Kun vauvan käänsi vattalleen käsivarren päälle, ni röyhtäili ja piereskeli. Et ilmeisesti pahoja vattanpuruja. Mut mistä helvetistä ne nyt sitte on tullu? Mä en edelleenkään oo syöny mitään erikoista enkä isoja määriä. Mut ne d-tipat tosiaan eilen jäi veks, joten annoin 3 tippaa aamupvällä ja nyt illalla toiset kolme. Oisko ne aiheuttanu tänään ton parkumisen? Ja niis tipoissa oli eroja? Joku oli vesiliukoinen ja joku öljypohjainen? Mulla on ne Gefilus-tipat. Pitäiskö koittaa vaihtaa? Korvikettakaan se ei oo saanu eilen eikä tänään. Se oli muuten Nan-merkkiä, jota äijä oli antanu.

Mulle on taas luvattu kaks-kolme yötä 8h unet. Saas nähdä miten käy... Uskon vasta ku herään...

Meillon huomen 4vko neuvola, vähä etuajassa ja mulla on jälkitarkastus. Mulloli sikana kysymyksiä, täytyy kirjoottaa ylös.

Itkeeks hän siis yöllä kun hytkytätte ja yritätte nukuttaa?
Ajattelin vaan että meilläkin alkuviikkoina oli vauva hereillä yöllä ja mä sit torkkusin hänen kanssaan sohvalla tai sängyllä maaten ja pidin kädestä kiinni. Mut eihän se sit toimi jos toinen käy kuumana..
No ei varsinaisesti itke, ei päästetä siihen saakka. Ähisee ja ärisee ja on vaan hereillä. Mä oon joskus ottanu vauvapesässä sänkyyn ja pitäny kättä vauvan päällä, ni se torkahtelee tai nukkuu siinä sit kans. Tänää just aamukasilta torkuttii viel tunti silleen. Mut en haluis totuttaa siihen, vaan omaan sänkyyn aina kun mahdollista (ja kun jaksaa).

Meillä ei ainakaan jääny päälle. On n.2kk:n ikäsestä nukkunut omassa sängyssä. Jos on ihan uupunut niin ainakin siinä kohtaa kannattaa harkita..

Hei kysyinkö tätä jo teiltä? Meidän tytöllä on hirveet ilmavaivat...tai siis en mä tiiä paljonko muiden vauvat pierii...Mitä ruokia mun pitäs välttää että tytön olo helpottuis? Sit meil on käytös noi Rela+D tipat jotka on öljypohjasia. Voisko niist tulla? Miten muistaisin jostai et vesiliukoset saattaa sopii paremmin?
Niin just, sähän näistä kirjoittelit. Meinaatko vaihtaa tipat? Ei se mtn, jos vaan piereskelee mutku tänään tääl on lisäksi huudettu.

Mun mielestä ton suunnan junan pitäis nimenomaan pysähtyä siinä Leppävaarassa, kun kaukoliikenteessa se nimenomaan muuttu just niin, että pysähtyy Espoon keskuksen sijasta Leppävaarassa. Ja siis Sellon kauppakeskus on käytännössä Leppävaaran asemalla :)

Kannattaisi lukea näitä sivuja huolellisemmin, koska mun kysymykseen oli jo vastattu täällä. Mekin voitaisiin harkita junalla tulemista, jos siis Turku-Helsinki juna pysähtyy Selloon.

Eclipse :) sulla jalka edelleenkin kipee, eikö ollut jo kauan ennen synnytystä?
Juu, kipee on ollu viime vuoden elokuusta asti. Sain sen melkein kuntoon ennen raskautta mut sit piti lopettaa voltaren salvan käyttö. Sain yhen kortisonipiikin syksyllä siihen ja toista en anna laittaa :wtf: Mut kunhan imetys loppuu niin pääsen parantelemaan tätäkin. On mulla lääkärin antamat venytysohjeet siihen. Kävin fyssarillakin viime syksynä mutta en saanu erityispohjallisia kun varsinkin ensimmäinen raskaus muuttaa jalkoja muka niin paljon et ei kannata. Eli saan ne hemmetin pohjalliset vasta sitten kun palaan töihin.

Meillä ei ainakaan jääny päälle. On n.2kk:n ikäsestä nukkunut omassa sängyssä. Jos on ihan uupunut niin ainakin siinä kohtaa kannattaa harkita..
Joudutteko nukuttaan, vai vietkö hereillä ollessaan sänkyyn?

Joo, mä käytän "oikopolkuja", jos oon ihan väsy. Isänsä sen sijaan on enempi sissi. Mun puolesta saa hytkytellä hamaan tappiin saakka... Huono sekin on joka tapauksessa, jos tavoitetila on tiputtaa vauva omaan sänkyyn ja nukahtaa omia aikojaan sinne.

Takaisin