Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Me annettiin vasta 5 viikon iässä tutti ja ei kelvannut. Aina välillä on yritetty, mutta ei. Sitten vauvan ollessa jo 5 kk olin muutaman tunnin pois kotoa ja sinä aikana oli isä saanut vauvan huolimaan tutin. Ei se vieläkään mitään huippusuosiota ole saanut, mutta huolii toisinaan.Meillä ei poika ole tutista juurikaan kiinnostunut. Se on harmi. Imuttaa kyllä omaa nyrkkiään ahnaasti mut se ei väsyitkuhetkissä oikein auta. En tiedä annettiinko tuttia liian myöhään ettei enää huolinut vai onko jotkut vauvat vaan niin ettei kiinnosta. Mulla toinen poika myöskään ei vauvana huolinut tuttia.
Yllä olevat jo vastasivatkon puklurätin käytöstä:) en huudata siis vauvaa mutta ininöihin en heti reagoi. Oppii kyllä tyyntymään itsellään. Ja kun nukkumaan mennään ei turhia "höpinöitä" hellästi lasken sänkyyn ja peittelen. Selkeä virsti että nyt nukutaan, huomenna höpötetään :)
Mä antaisin riisi tai maissivelliä jos aloittaisin vellit.4 kk niissä taitaa olla suositusikä mut eipä se kai viikoista ole kiinni:)JustMom10 :) Meillä toimii myös, poika käsittää hyvin, että nyt nukutaan, eikä kapinoi vastaan. Iskä sanoo, että yö tuli ja kaikki nukkuvat yhdessä. Neuvolassakin kysyttiin, miten nukkuu, niin sanoin hyvin, ihan kuin aikuiset
Uskallanko antaa velliä 3kk ikäiselle? Ja mitä suosittelisit?
Mä antaisin riisi tai maissivelliä jos aloittaisin vellit.4 kk niissä taitaa olla suositusikä mut eipä se kai viikoista ole kiinni:)
Kyllä mä tässä kuussa vielä sain tilin, mut se on nyt sit viimeinen ja seuraavaksi tulee rahaa vain kelalta eli sit oon persauki :/ Tyttö on tänään 2kk vanha ja meillä oli Tähti LA muistaakseni peräkkäisinä päivinä.
Käytiin tänään tytön kanssa 2kk neuvolassa. Saatiin rota rokote ja kehuja kun on kaikesta tosi kiinnostunut ym. Pituutta 54,5 (49) ja painoa 4930g (3486). Ihmetteli kun tyttö on suht siron näköinen vaikka painoa on tullut hyvin. Ei oo ulkonäöltään yhtään michelinvauva. Saatiin neuvoksi kasata leikkimatot ja muut härpäkkeet ja alkaa leikkien avulla kehittämään käsien ja jalkojen liikkeitä sekä niskajumppaa. Pitää jo tosi hyvin päätä ylhäällä mahalla ollessaan mutta vielä pitää treenata eri lihaksia eli nostella käsistä ja pitää sylissä pystyasennossa jne.
Tähti, sulla on kyllä tosi kiva työnantaja! Meillä ei makseta täyttä palkkaa edes niitä ekoja kuukausia vaan saadaan heti kelan rahoja
Oisko ne kesälomarahoja?..
Meillekin sanottiin tänään että lattialle leikkimaton päälle heti vaan. Ikä pari pv vajaa 3vk. Paino oli 4100 ja risat ja pituus 56,5cm. Siro ja pitkä.Kyllä mä tässä kuussa vielä sain tilin, mut se on nyt sit viimeinen ja seuraavaksi tulee rahaa vain kelalta eli sit oon persauki :/ Tyttö on tänään 2kk vanha ja meillä oli Tähti LA muistaakseni peräkkäisinä päivinä.
Käytiin tänään tytön kanssa 2kk neuvolassa. Saatiin rota rokote ja kehuja kun on kaikesta tosi kiinnostunut ym. Pituutta 54,5 (49) ja painoa 4930g (3486). Ihmetteli kun tyttö on suht siron näköinen vaikka painoa on tullut hyvin. Ei oo ulkonäöltään yhtään michelinvauva. Saatiin neuvoksi kasata leikkimatot ja muut härpäkkeet ja alkaa leikkien avulla kehittämään käsien ja jalkojen liikkeitä sekä niskajumppaa. Pitää jo tosi hyvin päätä ylhäällä mahalla ollessaan mutta vielä pitää treenata eri lihaksia eli nostella käsistä ja pitää sylissä pystyasennossa jne.
Lomarahat mäkin sain heinäkuussa ja siks oli ihan kiva "tili".Oisko ne kesälomarahoja?..
Mä sain kans ekat 3 kk täyden palkan, sit olin 2 kk Kelan rahoilla ja nyt kesältä (reilu 2 kk) saan taas työnantajalta palkan + lomarahat. En tiedä sinun alaasi, mutta meillä tämä on normaali käytäntö (ei pystytä siirtämään vuosilomia vanhempainvapaan loppuun kuten muilla aloilla, siksi palataan kesäksi "töihin").Hei! :) Mä en hehkuta mitään vaan puhtaasti ihmettelen mun työnantajaa (hyvässä mielessä) ; eli ootteko ensinnäkin saaneet palkankorotusta äitiyslomalla (kyseessä ei ole lakisääteinen korotus)??
Ootteko saaneet palkkaa/ palkanosaa vielä sen ensimmäisen 4kk jälkeen, josta Kela maksaa osan??
Mä en tiedä miksi mä kk-palkkaisena näitä tuloja nyt saan ( ei liity provisioihin tms.), ilmeisesti oon vaan pidetty työntekijä tai sitten oon lottovoittaja, extra- onnekas!!!
Vai onko tää jotain normia ja mä oon aika- Out asioista, siis pihalla??
(Vielä lisään, että olisin saanut firman vuosibonuksen, ellen olisi jäänyt äitiyslomalle. Mutta se asia ei liity tähän tilanteeseen).
Puolueetoin NÄKEMYS?
Meillekin sanottiin tänään että lattialle leikkimaton päälle heti vaan. Ikä pari pv vajaa 3vk. Paino oli 4100 ja risat ja pituus 56,5cm. Siro ja pitkä.