Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sain kans ekat 3 kk täyden palkan, sit olin 2 kk Kelan rahoilla ja nyt kesältä (reilu 2 kk) saan taas työnantajalta palkan + lomarahat. En tiedä sinun alaasi, mutta meillä tämä on normaali käytäntö (ei pystytä siirtämään vuosilomia vanhempainvapaan loppuun kuten muilla aloilla, siksi palataan kesäksi "töihin").

Titti :) Aika monimutkaisia, mä oon liian "tavis" näissä...Mä siis sain ekat 3kk osittaista palkkaa ja sen jälkeen tuli lomarahat :) Sitten luulin, että se oli siinä, kunnes taas tuli palkka nimellä poikkeava palkkakausi, mutta kaippa he tietävät mistä maksavat :) Mä en kyllä tiiä, mutta ei haittaa -ihmetyttää vaan:jokercolor:bounce ( Yritin töissäkin kysyä asiasta, mutta eivät osanneet selittää ja kun sain selvyyden, asia menikin sitten eri tavalla, kun olin jo ollut jonkun aikaa ollut kotona äitiyslomalla:happy: ) Plääh, mutta hyvällä:wideyed:

Joo, etenkin alennusmyynneissä oon huomannut tämän. Tyttöjen kenkiä on aina pitkät rivit alessa ja vaikka mitä kokoja jäljellä. Sit vieressä on pojille muutama pari ja tietenkin se tarvittava koko just puuttuu. Nyt oli kans pinkkejä softshellvälikausihaalareita puoleen hintaan rekillinen, poikaväreissä ei ainuttakaan. :sad001 Myös kirppiksillä tuntuu, että tyttöjen vaatteita ois myynnissä enemmän.
Mun mielestä kans korostuu ehkä alessa. Mun eka on siis poika. Tosin tänään kappahlissa ois ollu yllättävän mukavasti pojallekin. Pojilla on tietty se, että ei oo niin paljon fiilistelyvaraa, ei voi ostaa hörhelöitä ja mekkoja, vaan ollaan enemmän perusjutuissa. Mut sit taas esim ketjuliikkeistäkin (H&M, Lindex, Kappahl) löytyy kyl musta hyvännäköisiä sammareita, farkkuja ja kangashousuja pojille, kivoja kauluspaitoja ja printti t-paitoja sekä hattuja. (Ite en muuten yhtään tykkää printeissä näistä Disney-aiheista - esim just Cars ja frozen ja muut, mitä on hirveesti tarjolla. Vaikka söpöjä elokuvia olisivatkin. Oon vaan ymmärtänyt, että pienet tytöt on esim nyt ihan hulluna siihen frozeniin.) Benettonilla on musta ainakin kivoja college-vaatteita (tsekkaa esim Hullut päivät :) ). Ja jos tykkää yhtään retro-fiiliksestä, niin Metsolalta löytyy kivoja - mä tsekkaan aina Metsolan nettikaupan alet. Ite tykkään myös Pop:in raitakuoseista - ja alesta ostan. Joskus sattuu kirppikseltäkin käymään tuuri. Mut mielipide- ja tyylikysymyksiähän nää on kaikki. :)

Meille muuten menee hyvin noi hennesin kledjut. Poika on hoikka ja niiden malli on hoikkaa. Se lassi&joku, ne on aivan liian leveitä vauvalle! Tutta taitaa olla siit väliltä. Tänäänostin cittarista alesta pari luomupuuvilla vaatetta. Reilun kympin zippe kuitenkin, olivat kotimaisia.

Hitto, hommaisko se tiny love kehdon nyt sit??? Tos ois emma sitteri 3km päässä, siisti ja halpa...

Mä oon ostanu aivan kaiken käytettynä, kaukaloa ja rattaiden adaptereita lukuunottamatta, ja kaikki patjat on uusia. Meillon monta paikkaa nukuttaa vauvaa ha haluisin mobilet joka paikkaan...

Se tiny love take along mobile ois hyvä! Torissa on pinkkinä! Mut jengi ei viddu vastaa viesteihin ja sit ei oo nroa ilmossa. Höh.

Myy, mulla ihan sama, en yhtään tykkää noista Frozen, Cars yms aiheista. Ite tykkään lasten vaatteissa väreistä ja lapsekkaista kuoseista (norsut, krokotiilit, apinat, leijonat, kirahvit, jätskit, paloautot, raidat jne). Polarn o. Pyret, Villervalla ja Me&i on mun kestosuosikkimerkit, Lindexilläkin on ihan kivoja. Ja vauvoille Tutta, niiltäkin löytyy pingviinejä, omppuja yms. kivoja.

Muokattu viimeksi:
Mä tykkään käyttää meidän pojilla väreiltään aika neutraaleja vaatteita, esim. vihreää on aika paljon, samoin harmaata, ruskeaa, valkoista jne. Tykkään myös just lapsekkaista kuoseista kuten Titti asian ilmaisi, ja sitten tykkään Molon vaatteiden kuvista. Mun lempparimerkkejä on Molon lisäksi Marimekko ja Me&I. Nuo on vaan kaikki kolme tosi kalliita, joten kaapista sitten löytyy enemmän Lindexiä ja H&M:ia. Myös Tuttan vaatteissa on mielestäni kivoja kuoseja. Meilläkin lähes kaikki vaatteet on kirpparilta, ja loput joko saatuja tai alennusmyynneistä.

Myy, mulla ihan sama, en yhtään tykkää noista Frozen, Cars yms aiheista. Ite tykkään lasten vaatteissa väreistä ja lapsekkaista kuoseista (norsut, krokotiilit, apinat, leijonat, kirahvit, jätskit, paloautot jne). Polarn o. Pyret, Villervalla ja Me&i on mun kestosuosikkimerkit, Lindexilläkin on ihan kivoja. Ja vauvoille Tutta, niiltäkin löytyy pingviinejä, omppuja yms. kivoja.
Joo totta, Villervalla ja me&i on kans kivoja, tosin mun mielestä vanhat me&i:t on kivempia ku esim viime vuotiset. Metsolan nettikauppa taitaa muuten myydä Villervallaa kans, ku oon niitäkin alesta ostanut.

Ai niin, USAn tuliaisina ollaan saatu myös aivan ihania Carter's- ja OshKosh -merkkisiä vaatteita. Jos sinnepäin tulee reissua, niin nuo kannattaa tsekata, tosi kivoja vaatteita Tosin vähän yllättäen Jenkeissä myytävät vaatteet tuntuu olevan tosi niukalla mitoituksella. Meidän 2,5 kk vanhalle vauvalle jäi just pieneksi bodyt, joissa kokomerkintä 3-6 months....

Noilla merkeillä on myös tosi söpöjä kenkiä.

Meille muuten menee hyvin noi hennesin kledjut. Poika on hoikka ja niiden malli on hoikkaa. Se lassi&joku, ne on aivan liian leveitä vauvalle! Tutta taitaa olla siit väliltä. Tänäänostin cittarista alesta pari luomupuuvilla vaatetta. Reilun kympin zippe kuitenkin, olivat kotimaisia.

Hitto, hommaisko se tiny love kehdon nyt sit??? Tos ois emma sitteri 3km päässä, siisti ja halpa...

Mä oon ostanu aivan kaiken käytettynä, kaukaloa ja rattaiden adaptereita lukuunottamatta, ja kaikki patjat on uusia. Meillon monta paikkaa nukuttaa vauvaa ha haluisin mobilet joka paikkaan...

Se tiny love take along mobile ois hyvä! Torissa on pinkkinä! Mut jengi ei viddu vastaa viesteihin ja sit ei oo nroa ilmossa. Höh.
Me käytiin tänään kattoo niitä matkarattaita. Vanhana kans kaiken muun ostanut niin nyt saadaan uudet ristiäislahjaks ja valittiin toooosi hienot kun useempi osallistuu niihin. Haluisin juosta niillä kans joten päädyttiin Baby jogger Eliteen.

Name it -merkki on muuten kans semmonen kapee pitkä malliltaan.

En tiedä kehtaanko edes myöntää tätä.. Mä olen ostanut kaiken uutena, vaatteet ja kaikki.:rolleyes:
Tyttö joutuu toki käyttämään veljensä vanhoja juttuja, ainoastaan se ensi sänky (koppa)on mun vanha ja siinä on nyt nukkunut ensi kuukautensa minä ja lapseni.
Meillä on ihan sairaasti vaatteita, veljen vanhoja valkoisia vaatteita vauva käyttää mutta olen tuhlannut kaiken maailman hörsyihin ihan turhan paljon mutta ne on niiiiin ihania ja tuo meidän prinsessa on vähän, noh rumahko, joten täytyyhän hänellä olla edes ihanat vaatteet.:laughing002

Meillähän on ollut aika ajoittain keskustelua ollaanko liian vanhoja äideiksi jo ja ei tietenkään olla- sehän on selvä!
Varmistus siihen taisi tulla viimeistään toissa päivänä, sillä mun uusi naapuri sai lapsen ja hän on 52-vuotias. Täällä Italiassa se ei kuulema ole edes kovinkaan ihmeellistä, että vauvoja saattaa tupsahtaa missä iässä tahansa kun luoja suo, jos suo..
No, oli naapurin rouva luullut vaihdevuosiensa vihdoin alkaneen kun kuukautisia ei vaan kuulunut.. Suvun keskuudessa naapurin miehen arvostus on hänen itsensä mukaan noussut kun onhan hän aika sonni, saatuaan rouvan raskaaksi vielä näillä kilometreillä.:sign17

Meillähän on ollut aika ajoittain keskustelua ollaanko liian vanhoja äideiksi jo ja ei tietenkään olla- sehän on selvä!
Varmistus siihen taisi tulla viimeistään toissa päivänä, sillä mun uusi naapuri sai lapsen ja hän on 52-vuotias. Täällä Italiassa se ei kuulema ole edes kovinkaan ihmeellistä, että vauvoja saattaa tupsahtaa missä iässä tahansa kun luoja suo, jos suo..
No, oli naapurin rouva luullut vaihdevuosiensa vihdoin alkaneen kun kuukautisia ei vaan kuulunut.. Suvun keskuudessa naapurin miehen arvostus on hänen itsensä mukaan noussut kun onhan hän aika sonni, saatuaan rouvan raskaaksi vielä näillä kilometreillä.:sign17

Aasiassa lapsia saadaan luonnostaan vieläkin iäkkäämpänä, kuin 50++, siellä harvalla 40 ++ naisella on yhtään mitään hedelmättömyysongelmia:p

Näitä ongelmia on etenkin USA:ssa (valkoihoisten keskuudessa), sekä Euroopassa. Tummaihoisilla ei yleensäkään ole lapsettomuusongelmia

Muoks: tällä palstalla kaikkihan ei ole vielä ohittaneet maagista 40v.++ ikää

Last edited by a moderator:
Meidän poika täyttää huomenna 6kk. Kävin tänään ostamassa hänelle puolivuotislahjaksi ensimmäisen oman muoviauton, 68 cm koon farkkulegginsit ja viime viikolla 62 cm T-paidan. Uusia vaatteita ostan enimmäkseen alennetuin hinnoin. Paljon olen ostanut ja saanut käytettyjä vaatteita. Nytkin saimme täältä anoppilasta kassillisen 74 cm vauvan vaatteita kotiin mukaan. Juomme huomenna anopin ja appiukon kanssa pojan 6kk kahvit ja syömme prinsessa- eiku prinssikakkua, kun meidän pikkuprinssi täyttää jo 6kk. Äkkiä on mennyt tämä aika. Poika liikkuu nykyään tosi paljon. Siis pyörii kuin väkkärä sängyssä ja lattialla. Oli pakkoa luopua vauvanpesän käytöstä, kun ei enää pysy eikä mahdu siihen. Ensi viikolla 6kk neuvola, jossa saadaan tietää pojan nykymitat. Tänään maistoimme myös ensimmäisen kerran makaroonia ja kanaa. Tälläinen meininki meillä.

Mulla vaan toi fonttikoko sekoilee, ilman että sitä kirjottaessa huomaa. Ei kivaa ja sori hirveesti:notworthy

Meidän poika täyttää huomenna 6kk. Kävin tänään ostamassa hänelle puolivuotislahjaksi ensimmäisen oman muoviauton, 68 cm koon farkkulegginsit ja viime viikolla 62 cm T-paidan. Uusia vaatteita ostan enimmäkseen alennetuin hinnoin. Paljon olen ostanut ja saanut käytettyjä vaatteita. Nytkin saimme täältä anoppilasta kassillisen 74 cm vauvan vaatteita kotiin mukaan. Juomme huomenna anopin ja appiukon kanssa pojan 6kk kahvit ja syömme prinsessa- eiku prinssikakkua, kun meidän pikkuprinssi täyttää jo 6kk. Äkkiä on mennyt tämä aika. Poika liikkuu nykyään tosi paljon. Siis pyörii kuin väkkärä sängyssä ja lattialla. Oli pakkoa luopua vauvanpesän käytöstä, kun ei enää pysy eikä mahdu siihen. Ensi viikolla 6kk neuvola, jossa saadaan tietää pojan nykymitat. Tänään maistoimme myös ensimmäisen kerran makaroonia ja kanaa. Tälläinen meininki meillä.
Onnea pienelle päivänsankarille! :)

Mä kävin tänään kirpparilla enkä ostanu ollenkaan vaatteita tytölle. Taitaa olla eka kerta lähes vuoteen :rolleyes: Löysin Fisherpricen kilpikonnan kahdella egellä. Eli kilpparin selässä on viis erilaista kuviota. Kun ne kaikki on painanut alas niin kilpparin pää tulee esille. On muuten hauska testailla kaikkia leluja kun niitä ostelee :) Lisäksi matkaan läks kangasmobile, lastenlaulu cd ja lastenkutsukirja. Eli ostosmania iski taas. Mut tietty sitä tietää et kaiken saa myytyä sit eeteenpäin kunhan ei hajoa käytössä. Pitää esim laittaa kotidoppleri myyntiin nyt kun sitä ei tarvii enää. Jotenkin on vaan laiskottanu enkä oo saanu aikaseks otettua siitä kunnon kuvia vielä.
Toistaseks torstainen rota rokote ei oo aiheuttanu muuta kuin et meillä asuu tällä hetkellä haisuli. Pierut on aikas mojovia. Jos jotain positiivista hakee niin kakka on tullu nyt joka päivä kun normisti tulee joka neljäs. Mutta katellaan mitä kaikkia oireita täs vielä voi tulla seuraavan viikon aikana.

Tiedäks maria mä yöllä mietin teitä että joko poika täyttää puol vuotta. Nopeesti se aika menee. Mä huomaan itse etten ajatuksissani osaa pysähtyä vaan liikaa mietin tulevaisuutta ja töihin paluuta vaikka se on ajankohtasta aikasintaan vuoden päästä.

Tiedäks maria mä yöllä mietin teitä että joko poika täyttää puol vuotta. Nopeesti se aika menee. Mä huomaan itse etten ajatuksissani osaa pysähtyä vaan liikaa mietin tulevaisuutta ja töihin paluuta vaikka se on ajankohtasta aikasintaan vuoden päästä.

Onnea puolivuotiaalle ja koko perheelle!

Ai niin, USAn tuliaisina ollaan saatu myös aivan ihania Carter's- ja OshKosh -merkkisiä vaatteita. Jos sinnepäin tulee reissua, niin nuo kannattaa tsekata, tosi kivoja vaatteita Tosin vähän yllättäen Jenkeissä myytävät vaatteet tuntuu olevan tosi niukalla mitoituksella. Meidän 2,5 kk vanhalle vauvalle jäi just pieneksi bodyt, joissa kokomerkintä 3-6 months....

Noilla merkeillä on myös tosi söpöjä kenkiä.
Carter's on tuttu meillekin. Lisäksi
Usan puolelta voisin mainita myös Gymboree merkin. Ennen lapsia kävin tuolla liikkeessä ja oli ihania vaatteita, joihin aplikoitu kuvia (krokotiiliä, apinaa jne). Ostinkin jotain tarkoituksena kavereiden lapsille antaa. No reissun jälkeen raskauduin ja sainkin nuo vaatteet omaan käyttöön. :) Viime kesänä sit kävin taas, mutta tällä kertaa tuntui, että kaikki kivat jutut oli tytöille. :sad001 Suosittelen kuitenkin tuonkin merkin tsekkaamaan, jos siellä päin liikutte, outlet-ostoskeskuksissa olevat kaupat on edullisempia. On noillä nettikauppakin, mutta kun tulee postikulut ja mahdolliset tullimaksut, niin se ei enää olekaan niin halpaa...

En tiedä kehtaanko edes myöntää tätä.. Mä olen ostanut kaiken uutena, vaatteet ja kaikki.:rolleyes:
Tyttö joutuu toki käyttämään veljensä vanhoja juttuja, ainoastaan se ensi sänky (koppa)on mun vanha ja siinä on nyt nukkunut ensi kuukautensa minä ja lapseni.
Meillä on ihan sairaasti vaatteita, veljen vanhoja valkoisia vaatteita vauva käyttää mutta olen tuhlannut kaiken maailman hörsyihin ihan turhan paljon mutta ne on niiiiin ihania ja tuo meidän prinsessa on vähän, noh rumahko, joten täytyyhän hänellä olla edes ihanat vaatteet.:laughing002
Hitto ku repesin! Rumahko prinsessa! :hilarious: Mun vauva näytti ihan et:ltä synnärillä :laughing001. Sitte se piti vielä sormia silleen, et pikkurilli ja nimetön yhdessä, sitte rako ja sit keski- ja etusormi yhdessä. Molemmat kädet oli silleen! Ja silmät oli aika etäällä toisistaan. Ihan ku ulkoavaruudesta tipahtanu :laughing021. Naurettiin sitä. Nyt se alkaa oleen ihmisen näköinen, ja ehdottomasti pojan näköinen. Pään muoto on nätti. Se on sen nuken baby bornin näköinen. Lutunen se on.

Mä voin kuvitella, et oot ostellu kaikkee tytölle, mäkin lähtisin röyhelökaupoille, jos tulis tyttö tän pojan jälkeen. Ei oo kyl suunnitelmissa. Ihan tarpeeks tätä vauvahoitoa....Päivät menee sairaannopeeta, vaikka se ei oo ku 2-3 tuntia hereillä kerrallaan. Täl vkolla ei oo oltu missään maanantain jälkeen, joten vauva on saanu rauhassa olla kotona, nukkua ja syödä. Tänää mä oon koko pvän yksin, äijä on omien mukuloiden kanssa viettää päivää. Illalla mä meen naapuriin bisselle.

Torstaina ku olin töissä, ni vauva sai pullosta maitoo, oli juonu 130ml :woot: siinä neljän tunnin aikana. Eilen illallakin kun se huusi tissille koko ajan, annettiin pullosta maitoa. Testattiin, oliko oikeesti nälkä vai hakiko lohtutissiä, kun oli syöny molemmat tissit jo. Lohtuahan se. Eikä imetys kärsiny.

Mä ostin tällä vkolla uuden arkkupakastimen, sellaisen kaappipakkasen kokoisen vaan, sekä kuivausrummun! Tosin tällaisilla keleillä kuivatellaan pyykit pihalla, mut tota pyyhettä ja rättiä tulee... Ei tarvi kyttää sääennustetta aina.

Takaisin