Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähti, 1-vuotias ei osaa kiusata, mutta sosiaaliset taidot eivät ole kehittyneet, niin tarvitsee ohjausta toisten kanssa toimimiseen.
3-5-vuotiaat osaavat jo kiusatakin, mutta todennäköisesti siinäkin useimmiten on siitä, että lapset eivät vielä osaa toimia yhdessä.

Mutta mikä tahansa muukin voi olla syynä siihen, että lapsi on erilainen kuin tavallisesti. Hoitajalta kannattaa kysyä suoraan.

Tähti, 1-vuotias ei osaa kiusata, mutta sosiaaliset taidot eivät ole kehittyneet, niin tarvitsee ohjausta toisten kanssa toimimiseen.
3-5-vuotiaat osaavat jo kiusatakin, mutta todennäköisesti siinäkin useimmiten on siitä, että lapset eivät vielä osaa toimia yhdessä.

Mutta mikä tahansa muukin voi olla syynä siihen, että lapsi on erilainen kuin tavallisesti. Hoitajalta kannattaa kysyä suoraan.

Yölento :)

Hyvä tietää, ettei 1-vuotias osaa kiusata. Näin vähän oletin :) Meidän poikaa on siunattu harvinaisen vahvalla itsetunnolla,
että se voi jopa ärsyttää, jos jokin asia aiheuttaa kateutta. Hänellä on aikuismaista psykologista silmää, vaikkei näin pienistä sitä uskoisi. Töniä häntä on helppo, koska on pienin ja kevyin.

Ainoa, ketä ryhmässä voisi "vähän" epäillä ns. kiusaajaksi on toinen 3-vuotiaista pojista, joka on isokokoinen ikäisekseen, sekä ronskin, että vetäytyvän oloinen. Hän myös tykkää kuiskia rumia sanoja. Olen kuullut hoitajan kieltävän häntä.

Toinen 3-vuotias poika on hiljainen ja niin herttaisen oloinen, mukava poika. Hän tulee luultavasti hyvin juttuun meidän pojan kanssa luonteensa puolesta.

Ryhmän ainoa tyttö on sellainen prinsessa ja vähän Äitityyppinen huolehtija. Hän pitää kovasti meidän pojasta ja tervehtii minuakin todella reippaanoloisesti :)

Ehkä eilinen oli jotain tilapäistä. Tänään täytyy vähän haastatella, että miten lapsien leikit ovat menneet ja tunnustella poikaa illalla kotona...

Samaan putkeen jo kerronkin, että noudin äsken pojan hoidosta. Siellä oli ollut tosi kiva päivä, olivat Isänpäivätilaisuudessa Seurakunnan kerholla :) Oli maalatttu, leikitty ja tehty Isänpäiväkortteja.

Poika oli vähän itkenyt,mutta vain hetken, kun isompi poika ( = josta kerroin), oli vahtinut hänen tekemisiään. Ehkä tämä poika on silti ihan kiva, vaikka onkin ronski.

No, mutta hoitotädin suurimmat päivän aiheet oli tuo Isänpäiväkortti, kun kahdella hoitolapsella ei ole isää, vaan kaksi Äitiä. Asiasta ei kuulemma tehty suurta haloota, vaan korttiin kirjoitettiin Isoisälle!

Jokaista riitaa ei kannata miettiä kiusaamisena. Lapset vasta harjoittelevat yhdessä toimimista ja erimielisyyksiä tulee varmasti. Kiusaaminen on toistuvaa ja tahallista. Siihen tarvitaan jo aika hyvät hoksottimet. Hoitaja varmasti osaa työnsä, ainakin sen perusteella, Tähti, mitä olet kirjoittanut.

Jokaista riitaa ei kannata miettiä kiusaamisena. Lapset vasta harjoittelevat yhdessä toimimista ja erimielisyyksiä tulee varmasti. Kiusaaminen on toistuvaa ja tahallista. Siihen tarvitaan jo aika hyvät hoksottimet. Hoitaja varmasti osaa työnsä, ainakin sen perusteella, Tähti, mitä olet kirjoittanut.

Yölento :) Kiitos näkemyksestä.

Näissä asioissa on selvästi tuntosarvet pystyssä, kun lapsi on muiden hoiteissa. Totta, ihan joka asiaa ei kannata miettiä edes liikaa.

Et voi uskoa, että mietin jopa sitä, että peseekö hoitaja pepun riittävän hyvin, kun yksi päivä sitten toisessa pakarassa oli selvästi kuivaa kakkaa, vähän. Mä oon varmaan ihan liian vaativa ajatuksineni.

En toki asiasta maininnut mitään, ellei ala toistua...

Tähti, sinun luottamuksesi hoitajaa kohtaan on parasta, mitä voit tehdä lapsen ja hoitajan suhteen hyväksi. Jos hyväkään hoitaja ei ole riittävä, niin sitten pitää hoitaa itse.

Tähti, sinun luottamuksesi hoitajaa kohtaan on parasta, mitä voit tehdä lapsen ja hoitajan suhteen hyväksi. Jos hyväkään hoitaja ei ole riittävä, niin sitten pitää hoitaa itse.

Yölento :) Ei, ei sentäs! :) Sitä vaan kiinnittää huomion ihan kaikkeen, kun on vain tuo yksi ainokainen.

Hoitotädin kanssa juttu luistaa, todella puhua höpötetään taivaanrantoja myöden...koko lähikylän asiatkin:laughing021 Kun olen poikaa hakemassa, niin jaaritukselle ei ole rajaa... Kommunikaatuon puutetta ei todellakaan ole ja lapsen hoitoon liittyvät asiatkin puhutaan vähintään tuplasti läpi. Siitä tämä hoitosuhde on hyvin toimiva!:p

Last edited by a moderator:
Miten täällä muilla?:rolleyes:

Poika on alkanut taas viihtymään hoidossa ja on ollut rauhallinen illatkin kotona:angel8

Se oli vain yksi päivä, joka oli poikkeava, syytä en tiedä.

Nyt lisänä sellainen positiivinen muutos, että jopa "kiusaaja" poikakin tulee vastaan innoissaan ja tervehtii, sekä heiluttaa, kun lähdetään kotiin. Prinsessa tyttö käy halaamassa poikaa pariinkin eri kertaan....Voi ihku, että kun nämä hoitolapset tykkäävät toisistaan :Heartred

Ehkä ei ole syytä vaihtaa, vaikka hetken kävi mielessä, että pojalle olisi parempi vaihtoehto olla päiväkodissa pienten 1-3v. ryhmässä. Nyt vaikuttaa pärjäävän hyvin myös isompien 4- 5v. kanssa. Ehkä se on hoitotädin ansiota!:p

Miten täällä muilla?:rolleyes:

Poika on alkanut taas viihtymään hoidossa ja on ollut rauhallinen illatkin kotona:angel8

Se oli vain yksi päivä, joka oli poikkeava, syytä en tiedä.

Nyt lisänä sellainen positiivinen muutos, että jopa "kiusaaja" poikakin tulee vastaan innoissaan ja tervehtii, sekä heiluttaa, kun lähdetään kotiin. Prinsessa tyttö käy halaamassa poikaa pariinkin eri kertaan....Voi ihku, että kun nämä hoitolapset tykkäävät toisistaan :Heartred

Ehkä ei ole syytä vaihtaa, vaikka hetken kävi mielessä, että pojalle olisi parempi vaihtoehto olla päiväkodissa pienten 1-3v. ryhmässä. Nyt vaikuttaa pärjäävän hyvin myös isompien 4- 5v. kanssa. Ehkä se on hoitotädin ansiota!:p

Jokaisella on huonojakin päiviä, myös lapsilla. Ei se heti ole hoitajan vika.

Jokaisella on huonojakin päiviä, myös lapsilla. Ei se heti ole hoitajan vika.

Yölento :) Voi joskus olla lapsellakin huono päivä.

Mutta, meillä ei ole kotona nähty edes yhtä huonoa päivää, vaan lapsi on aina niin aurinkoinen. Häntä saa ihailla valtavan aurinkoisesta luonteenpiirteestä. Hän on loistava esimerkki ties kenelle :)

Hoitajan olen alkanut hyväksyä, että olisi riittävän hyvä. Tuskin tulee vaihdettua :)

Heissan taas:greet025

Yötä vasten tulee kirjoiteltua, kun lapsi nukkuu, eikä malta mennä itse nukkumaan, koska on hetki vapaa-aikaa. Kummallista, että voi tuntea olonsa työn vieruksajaksi, kun yrittää toista lasta jo heti perään:happy112 Mutta eipä tuota aikaa ole hukattavaksi ja jälkeepäin on turha itkeä, kun vaihdevuodet kohta ovella.

Sitten taas muuta; siis töissä oikeasti kuvitellaan, että laihtuminen tarkoittaa sitä, että jopa 1-vuotiaan lapsen Äiti on "lähes huora":laughing001:crybaby2 Miesvaltainen ala ja vain tietyt tyypit, mutta aika monet miehet heittää "vitsiä" ihan päivittäin. Puheenaiheet on esim. firman siivoojassa, joka on tummaihoinen mies. Mielikuvitus riittää jopa siihen, että tämä siivooja olisi muka kiinnostunut minusta, vain koska ylipainoa ei ole. Voihan plääh!!:confused5 Miehillä välillä menee vähän liian lujaa:happy2

Jutut on sitä luokkaa, että melkein nauran itseni työpöydän alle, kun kukaan ei näe. Tosin myös vihastuttaa:shifty:

Äitiyslomalta palanneena, lapsestani nämä miehet eivät ole pätkääkään kiinnostuneita, vaan ihan muusta, esim. Unisex WC mahdollisuudesta. Minusta on varsin epäkohteliasta "rude"/moukkamaista, koska lapsi on tärkein asia ja elämäni suurin saavutus:singing: Kysyisivät edes lapsen nimeä ja ikää...noiden päättömien "vitsien" sijaan.

Seksistisiä kommentteja minusta nuo, eikä syy "miesvaltainen ala" ole syy tollasille kommenteilla. Ehkä jos olisivat kavereita, mutta mun korvaan kyllä särähti pahasti.

Ymmärrän toki ronskin huumorin, hoitoalalla tullut kuultua vaikka mitä, mutta on eri asia laukoa mauttomuuksia verhoiltuna se huumoriin kuin oikeasti heittää huulta.

Enivei täällä mennään kovaa. Jäbä juoksee siskonsa perässä lujaa ja sanoo muutamia sanoja. Tissistä ei olla vielä(kään) päästy irti. Tarkoitus ois päästä, mutta en ole yhtään aktivoitunut asian suhteen, joten tissittellään sitten :D Yöt vaan alkaa olla raskaita kun tässä on viimeiset 3v heräilty joka yö..Alkaa vähän näkymään harmaina hiuksina ja ryppyinä :O :)

Laihdutusprojekti etenee hyvin ja hitaasti. -3kg lähtenyt nyt. Syönyt terveellisemmin ja liikuntaa harrastanut enemmän ja vähemmän säännöllisesti melkein joka päivä. 3x viikossa jumppaa ja loput kävelyä ulkosalla. Jouluna tulee taukoa varmasti, mutta sitten taas jatkuu :)

Tähti, aika törkeetä. Ihmettelen, että tuollaista siedetään. Onneksi monilla työpaikoilla on tiukat rajat, millaista "huumoria" saa viljellä.

Tähti, aika törkeetä. Ihmettelen, että tuollaista siedetään. Onneksi monilla työpaikoilla on tiukat rajat, millaista "huumoria" saa viljellä.

Katjusha :)

Aivan. Mutta täällä on niin eri tasoista porukkaa, että tämän tyyppistäkin vitsiä saa kestää.

Mitähän mahtaa olla, jos tässä raskaaksi uudestaan tullaan.

Tänään aletaan testata ovistikuilla kp11 ( tai kp10) :)

Katjusha :)

Aivan. Mutta täällä on niin eri tasoista porukkaa, että tämän tyyppistäkin vitsiä saa kestää.

Mitähän mahtaa olla, jos tässä raskaaksi uudestaan tullaan.

Tänään aletaan testata ovistikuilla kp11 ( tai kp10) :)
Mikähän imbesillitaso se on?
Ei tuollaista voi edes huumoriksi kutsua? Eikö teillä kukaan pidä huolta työilmapiiristä ja tasavertaisuudesta tai edes lakien noudattamisesta?
Ei ole sellaista summaa, jolla lähtisin tuollaiseen paikkaan.

Mikähän imbesillitaso se on?
Ei tuollaista voi edes huumoriksi kutsua? Eikö teillä kukaan pidä huolta työilmapiiristä ja tasavertaisuudesta tai edes lakien noudattamisesta?
Ei ole sellaista summaa, jolla lähtisin tuollaiseen paikkaan.

Yölento :) Työpaikassa ei ole vikaa. On vaan eri osastoilla eri ihmisiä. Tämä erityisesti yksi henkilö on siinä mielessä imbesilli, että mielikuvitus liian OUT!:banghead: Luulee, että toi on vaan kevyttä ja hauskaa. Muutoin työnsä hyvin hoitava henkilö, mutta todellakin reilusti "alemmalla" tasolla organisaatiossa.

Hänen mielestään tämä on vaan jotain huumoria:dead:
Oon aika eri mieltä..

Tähti, vaikka se hänen mielestään olisi huumoria, niin sitä ei saa hyväksyä. Myös hiljainen hyväksyntä on väärin. Naisten asema ei olisi koskaan parantunut, jos ohittaisimme tuollaisen kevyesti. Hyväksi työntekijäksi ei tulla hymistelemällä eikä nainen muutu mieheksi tai miesten vertaiseksi sillä, että suostuu alentavaan kielenkäyttöön.

Olen aina ollut "hankala" ihminen. Vaadin, että työpaikalla tehdään oikein ja noudatetaan lakeja. Voisi kuvitella, että sillä ei pitkälle pötki, kun ei kumarra esimiestä eikä pyri miellyttämään, mutta niin vain pötkii. Lisäksi tulee paljon hyviä muutoksia.

Olen tuohtunut kaikkien naisten puolesta, ja viisaiden miesten. Että vielä tänä päivänä tuollaista on olemassa Suomessa.

Tähti, vaikka se hänen mielestään olisi huumoria, niin sitä ei saa hyväksyä. Myös hiljainen hyväksyntä on väärin. Naisten asema ei olisi koskaan parantunut, jos ohittaisimme tuollaisen kevyesti. Hyväksi työntekijäksi ei tulla hymistelemällä eikä nainen muutu mieheksi tai miesten vertaiseksi sillä, että suostuu alentavaan kielenkäyttöön.

Olen aina ollut "hankala" ihminen. Vaadin, että työpaikalla tehdään oikein ja noudatetaan lakeja. Voisi kuvitella, että sillä ei pitkälle pötki, kun ei kumarra esimiestä eikä pyri miellyttämään, mutta niin vain pötkii. Lisäksi tulee paljon hyviä muutoksia.

Olen tuohtunut kaikkien naisten puolesta, ja viisaiden miesten. Että vielä tänä päivänä tuollaista on olemassa Suomessa.

Yölento :) Kiitos näkemyksestä. Totta on vaan ihan nykypäivänä. Enkä hyväksy tietenkään...

Tämä henkilö pöllähti vielä ihan mun työhuoneen ovelle puhumaan näitä omia keksimiään juttuja mies siivoojasta... hekotti ja virnisteli päälle:wideyed::depressed:

En muista enää, että mitä siihen sanoin, mutta oikeassa olet... ei ole asiallista.

Yölento :) Kiitos näkemyksestä. Totta on vaan ihan nykypäivänä. Enkä hyväksy tietenkään...

Tämä henkilö pöllähti vielä ihan mun työhuoneen ovelle puhumaan näitä omia keksimiään juttuja mies siivoojasta... hekotti ja virnisteli päälle:wideyed::depressed:

En muista enää, että mitä siihen sanoin, mutta oikeassa olet... ei ole asiallista.
Suosittelen ottamaan yhteyttä esimieheen ja työsuojeluvaltuutettuun.

Suosittelen ottamaan yhteyttä esimieheen ja työsuojeluvaltuutettuun.

Yölento :)

Joku varmasti tekisikin niin.

En aio provosoitua tästä. Hänellä on muitakin "kummia" puheita,lähes kaikille ja luulee olevansa vitsikäs.

Todellisuudessa varsin typerä:wacky:

Takaisin