Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis hyväksyt asiattoman käytöksen.

Yölento :) Ei missään tapauksessa! Mutta kaikkea ei kannata tulkita liian kriittisesti. Kun huomioi henkilön tason, niin...

Isossa yhtiössä riittää monenlaista sähväriä, eikä jokaisesta kannata vetää hernettä nenään. Tietenkin, jos asia kärjistyisi, niin sitten, toki olisi tehtävä jotain.

Äijä meininki ja näissä miehissäkin on suuria eroja. Eräs mies on todella sydämellinen luonteeltaan ja on kiinnostunut lapsesta, koska hänellä on itsellään myös kaksi ihan pientä. Yleisesti ottaen ovat neutraaleja, mutta sitten on näitä rivoja tyyppejä ja voi sanoa, että nämä toimivat "alemmalla" tasolla organisaatiossa. Meidän tasolla näitä ei ole, mutta kun talon sisällä on vapaata liikkuminen, niin näitä hlöitä juoksentelee välillä ihan meidänkin tiloissa ja näköjään ilman ihan työasiaa..

Ehkä joku käsittää paremmin mitä tällä tarkoitan ;-)

Last edited by a moderator:
Tähti, aika törkeetä. Ihmettelen, että tuollaista siedetään. Onneksi monilla työpaikoilla on tiukat rajat, millaista "huumoria" saa viljellä.

Katjusha :)

Tässähän on myös se puoli, että kukaan muu ei suoranaisesti kuule, kun tätä huumoria tullaan puhumaan ihan mun työhuoneen sisälle. Eikä liity töihin mitenkään. Hän siis tietää miten ei saisi käyttäytyä ja toimii ovelasti.

Mutta alemman "toimenkuva tason" henkilö. Ihan kaikki ei ole pelkästään huonoa mitä hän suustaan päästää, koska osaa ja hoitaa työnsä hyvin.

Käyttää siis tilannetta hyväkseen, kun muut eivät sitä huomaa:hungover: Vieläpä sanoi, että olen altis tummaihoisia miehiä kohtaan, että mitä vaan voi sattua...huhh:wtf:

Aika sika puheissaan:argue:smiley-angry019

Tähti, minusta kuulostaa yhä enemmän seksuaaliselta häirinnältä, mitä enemmän yrität selittää. Ei ole olemassa mitään hyväksyttyä syytä, miksi niin saisi käyttäytyä ja miksi antaisit asian olla
Ei näissä asioissa ole merkitystä, mikä on asema organisaatiossa tai miten hoitaa työnsä.

Tähti, minusta kuulostaa yhä enemmän seksuaaliselta häirinnältä, mitä enemmän yrität selittää. Ei ole olemassa mitään hyväksyttyä syytä, miksi niin saisi käyttäytyä ja miksi antaisit asian olla
Ei näissä asioissa ole merkitystä, mikä on asema organisaatiossa tai miten hoitaa työnsä.

Yölento :) Olethan oikeassa. Silti en tee numeroa tästä, koska hän on muutoin arvostettu henkilö, ja tulee johtajienkin kanssa hyvin juttuun, sekä hoitaa hommansa. Pitkä työkokemus ja meillä sen tehtävän lähes ykkönen.

Ehkä on pihkassa:hungover: Kuka ties.

Tätä hänen huumoria oli jo ennen raskautta, mutta loppui, kun tulin raskaaksi. Nyt se jatkuu tyyliin kerrottuna X 2 !!:hilarious:

On siis "pahin" vitsinheittäjä tyyppi ja n.50v., lapseton ja omien puheiden mukaan on ollut suhteissa usean Thaimaalaisen tytön kanssa, Thaimaassa.

Ehkä jalat maassa olevana henkilönä jätän asian sikseen. Suuntaan uralla vakauteen ja ehkä ylöspäin, mutta ainakin Äitiyslomalle olisi suurin saavutus:wink

Yölento :) En myöskään tykkää :sad001

Mutta sitten jo muuta asiaa, kun töissä ollaan, niin... Saan "ehkä" äitiyslomasta huolimatta "bonusta", joka on meidän firmassa nykyään "profit sharing", ei bonus. En tiedä mitä ajatuksia se täällä herättää, mutta toi profit sharing on kuulemma firman omistajan mielestä bonusta parempi :)
Saa kerralla isomman summan rahaa.

En kehdannut kysyä saako sen Äitiyslomasta huolimatta.

Mua ällöttää toi Tähden "työkaveri". Mä ainakin sanoisin suoraan sille äijälle että lopettaa samantien noi jutut. Kyllä aikuisella pitäis olla joku taju päässä mitä laukoo ja kenelle. Ja toihan ei lopu ennen kuin puutut siihen.
Luulee vielä että tykkäät sen jutuista..

Mä olen papparoiden kanssa joutunut välillä vääntämään kättä kun kuvittelevat asiakkaan roolissa saavansa sanoa ja tehdä mitä vaan. Joku raja kaikella!

Mua ällöttää toi Tähden "työkaveri". Mä ainakin sanoisin suoraan sille äijälle että lopettaa samantien noi jutut. Kyllä aikuisella pitäis olla joku taju päässä mitä laukoo ja kenelle. Ja toihan ei lopu ennen kuin puutut siihen.

Mä olen papparoiden kanssa joutunut välillä vääntämään kättä kun kuvittelevat asiakkaan roolissa saavansa sanoa ja tehdä mitä vaan. Joku raja kaikella!

Satru :)
Totta! Sitä voi luulla, että jopa pidän moisista törkeyksistä.

Tää bisness maailma välillä voi olla aika rankkaa :sad002

Ei bisnes enää nykyisin ole tuollaista!

Yölento :) Minkälaista se on?

Meillä oli eilen koko taloa koskeva päivänmittainen palaveri maajohtajan kanssa. Meillä Suomen organisaatiolla menee parhaiten koko Pohjoismaista. Ollaan tehty muutama suuri yrityskauppa, ja haussa on nyt ensivuoden alusta lisää väkeä.... :) Henkilöstöä on nyt 72henkeä.

Kyllä ihan bisnekseltä minusta vaikuttaa...Comments?:rolleyes:

Tähti, toki siellä varmasti bisnestä tehdään, mutta seksuaalinen häirintä ei kuulu bisnekseen. En tiedä, mistä rautalangasta se sinulle pitäisi vääntää? Ja se että et tee asialle mitään, on myös väärin. Se ei ole kiltteyttä, se on pelkuruutta.

Tähti, toki siellä varmasti bisnestä tehdään, mutta seksuaalinen häirintä ei kuulu bisnekseen. En tiedä, mistä rautalangasta se sinulle pitäisi vääntää? Ja se että et tee asialle mitään, on myös väärin. Se ei ole kiltteyttä, se on pelkuruutta.

Yölento :) Tuohon on aika vaikea vetää rajaa, että onko kyse häirinnästä.
Joillakin on esim. ronskia huumoria ja jokainen kokee, sekä käsittää asiat omalla tavallaan.

Itse vedän täydellisen rajan siihen, jos kyseessä olisi esim. suora nipistely. En ole heittoja liian vakavasti ottanut, vaan ennemmin hämmästelyn puolelle mennyt.

Nythän kyseinen aihe on tosin laajastikin esillä, oliko se jokin me too

Satru :) Mua ei ällötä, mutta pidän lapsellisena ja vaikuttaa juttujensa perusteella olevan jonkun puutteessa. Mutta anyways, vähän yli normin menee, en silti voi määritellä sitä ihan seksuaaliseksi häirinnäksi.

Lisäksi kokonaisuudessa kaikki ei ole pelkästään negatiivista, hän varsin osaa järkeviäkin puhua. Mutta kun työskentelee eri osastolla, niin ei suoranaisesti ole varsinainen työkaveri.

Tähti, toki siellä varmasti bisnestä tehdään,

Yölento :) Millä perusteella määrittelet bisneksen?:rolleyes: Koko yhtiössä on töissä vaikka kuinka paljon väkeä ja liikevaihto on 200 Milj. Euroa.

Annappas tähän joku selvitys, että miksi alkaisin valittaan jostain sinänsä naurettavista asioista?!:rolleyes:

Luultavasti varsin harvalla on näin menestyvä työnantaja, (vain typerä toimisi niin ja olisi kohta työtön, potkut perseessä.) Sorry!

Ei ole kyse kiltteydestä saati typeryydestä. Kunhan taas kerroin, mitä Äitiysloman jälkeen tapahtuu..

Tähti, olen ennenkin maininnut, että minulle arvot ovat tärkeämpiä kuin raha ja menestys on ihmisen mielen kehityksessä. Omassa työssäni puutun epäkohtiin ja olen saanut siitä vain arvostusta. Toki olen joutunut myös todistamaan oikeudessa, mitä toki tahdon välttää, mutta en voi sulkea silmiäni vääryyksiltä.
Hienoa, että sinä olet tyytyväinen.

Tähti, olen ennenkin maininnut, että minulle arvot ovat tärkeämpiä kuin raha ja menestys on ihmisen mielen kehityksessä. Omassa työssäni puutun epäkohtiin ja olen saanut siitä vain arvostusta. Toki olen joutunut myös todistamaan oikeudessa, mitä toki tahdon välttää, mutta en voi sulkea silmiäni vääryyksiltä.
Hienoa, että sinä olet tyytyväinen.

Yölento :) Hyvä vastaus. Toivottavasti et ole joutunut liian usein oikeuden eteen tai syyttä siellä ollut.

Arvostan näkemyksiäsi ja vakautta, sekä arvoja. Niitä yrittää parhaansa mukaan noudattaa, mutta kaikki ei sitä tee.

Lisäksi vastaus;, että tuskin koskaan olen täysin olen tyytyväinen töihin, mutta se taas johtuu ihan itsestä..

Yölento :) Hyvä vastaus. Toivottavasti et ole joutunut liian usein oikeuden eteen tai syyttä siellä ollut.

Arvostan näkemyksiäsi ja vakautta, sekä arvoja. Niitä yrittää parhaansa mukaan noudattaa, mutta kaikki ei sitä tee.

Lisäksi vastaus;, että tuskin koskaan olen täysin olen tyytyväinen töihin, mutta se taas johtuu ihan itsestä..
Vain todistamaan olen joutunut, mutta ei sekään mukavaa ole. Onneksi yleensä keskustelu auttaa.

Tähti, toki siellä varmasti bisnestä tehdään, mutta seksuaalinen häirintä ei kuulu bisnekseen.

Yölento :) Vielä palaan tähän aiheeseen, koska puhuin illalla mieheni kanssa asiasta ja hän nauroi täysillä...sanoi, ettei voi olla totta!

No ompas vaan...

Ensinnäkin se, että huomasin tänään, kun tätä mustaihoista mies siivoojaa parjattiin kahvitauolla. Haukuttiin täysin suoraan (eräällä töissä välillä mukana olevaa koiraakin alemmaksi) ja sanottiin pesevän wc:n niin huononhajuisella pesuaineella, että oksettaa. Puhuivat panoneekeriksi. Kaikki siis miehiä.

Tuossa nyt tuli vähän sanojao_O

Nämä siis reilusti alemman tason henkilöiden suusta ja ihan outoja tyyppejä on tullut vuoden sisällä. Miehiä.

Arvokeskusteluun; niin on varsin vaikea olla samaa mieltä näiden henkilöiden kanssa. Ei liippaa edes läheltä:happy118

Kaikkea siis joutuu sietämään...

Rahasta viis, täytyy sanoa että kyllä on ikävä ilmapiiri siellä töissä. Rasistisia ja seksistisiä kommentteja (ja nämä siis päätelty siitä mitä kerrot). Minusta kauheaa :( Mielummin olen töissä missä ollaan suvaitsevaisia ja maanpinnalle asioissa. Katoaako se inhimillisyys kovemman palkkapussin saadessa..Ja tiedän kyllä että jokaiseen työpaikkaan mahtuu näitä mätämunia, myös omaani.

Ja entisenä siivojana sanon, että se on yksi aliarvostetuimmasta työstä. Millaisessa sonnassa täällä elettäis, jos ei ois ihmisiä jotka siivoaa toisten sotkut ja -minimipalkalla-!!

Takaisin