Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Satru, minusta työnantajalla pitää olla samansuuntaisia arvoja kuin työntekijällä. Enkä minä ainakaan paheksu sitä, että toiminta on taloudellisesti kannattavaa. Tottakai sen pitääkin olla, eihän toiminta muuten voi jatkua. Ahneus taas on eri asia.
Eikä noissa alkoholin ylistämistyöpaikoissa suurin vika ole talous!

Jos työpaikalla pystyy vaikuttamaan asioihin, niin silloin jään mieluiten kehittämään toimintaa kuin lähden pois.

Aika tyytyväinen olen niihin arvoihin, mitä isoille lapsilleni olen saanut välitettyä.

Mä puhuinkin lähinnä tuosta ahneudesta. Vedetään hoitajamitoitukset minimiin, säästetään tarvikkeista, nostetaan palveluiden hintoja laadun huonotessa jne. Been there done that. Ja tietty pitää taloudellinen olla, mutta ei se raha kaikkea ole, kuten olen muutamassa työpaikassa huomannut.

Yhdessä työpaikassa hoidettiin yksi asiakas hautaan niin hienosti kun osattiin, siis saattohoitoa parhaimmillaan (sitä kun ei aina sitäkään kerkeä tekemään kunnolla, koska luvatut ylimääräiset työntekijät on vain paperissa) ja omaiset "palkitsi" hoitajat ja esimies oli sitä mieltä ettei hoitajat mitään tarvi vaan rahat menee hankintoihin, jotka lisää viihtyvyyttä hänen toimistossaan :mad: Tällaista, onneksi tämä omainen tiesi kyseisen tyylin ja vaati että hoitajat pääsevät syömään ja viihtymään. Jabtuo vaan yksi esimerkki.

Alkoholin käytöstä missään juhlissa en ymmärrä, koska olen absolutisti, tai ainakin melkein. En tykkää, että aina on joku syy juoda. Siksi olen jättänyt juuri kaikki pikkujoulut, koska en jaksa katsoa kun aikuiset ei osaa hallita juomista ja mielummin juhlinut ystävien kanssa jotka ovat samalla aaltopituudella. Kukin tyylillään kuitenkin.

Vanhemmille lapsille minäkin saanut opetettua hyviä arvoja ja varsinkin esikoiselle joka tuntuu olevan nykyään paljon viisaampi kuin äitinsä asioiden suhteen :grin Nykyisin on vaan maailma erilainen ja on kovempi paikka opettaa omia arvoja kun sitä minäminäminä-tyyliä. :rolleyes:

Ovisplussa jäi hyödyntämättä käytännön syistä :sad001

Joten ensi kiertoon sitten....

Tänne taas "tilitys"...eräs mies töissä (=ihan hyvä työkaveri), on sitä mieltä, että mun työsuhde ei kuuluisi jatkua, koska olen pienen lapsen äiti ja palannut äitiyslomalta! Hän sanoi, että on liian vaikeaa yhdistää työtä ja vauvaa, koska lapsista tulee aina sairaspoissaoloja.

Onneksi hän ei päätä mistään, vaan Tj päättää. Isottelee kovasti.

Olen töissä aina aamulla tasan klo 08, vaikka vienkin pojan hoitoon.

Mua harmittaa:smiley-ashamed008 Tämän henkilön kanssa tulen edelleen hyvin toimeen, mutta hän epäilee vahvasti, että olenko enää riittävän bisness henkinen äitiysloman jälkeen. (Hänellä on yksi aikuinen lapsi).

Aika kummallista puhetta. Ja hänen kohdallaan voidaan puhua ihan röyhkeydestä. Luultavasti on saanut aika ison palkan korotuksen tässä välissä.

Kyllä sitä vaan palaa 2-luokan kansalaisena jonkun työkaverin silmissä, kun äitiyslomalta palaa..:violent001

Last edited by a moderator:
Taivas varjele, näiden teidän pikkujoulujuttujen jälkeen ja viimeisimpänä tuon Tähden kirjoituksen jälkeen olen erittäin kiitollinen siitä että vakiduunini on voittoa tavoittelemattomassa kansalaisjärjestössä humanistisella alalla!

Lisään vielä, että oon vaihtanut alaa nimenomaan kaupalliselta puolelta juurikin arvojen ja omien "maailmanparannustavotteiden" takia. Palkka on pienempi, mutta mieli parempi. Tosin nyt hoitovapaalla on hyvää aikaa miettiä seuraavaa suunnanmuutosta. Ehkä en vakiduuniini palaakaan.

Muokattu viimeksi:
Tähti, taidat olla kiltti ihminen, kun tuollaiset puheet otat vastaan.

Yölento :) Hyvin tulkitset! :) Juu, valitettavasti. Venäjältä saakka sitä oon kuullut, eikä ole hyvä ominaisuus bisneksessä. Mies sanoo aina samaa ja poika kuulemma perinyt saman kiltteyden.

Se on mun heikko puoli. Muutoin arvot kohdallaan :)

Taivas varjele, näiden teidän pikkujoulujuttujen jälkeen ja viimeisimpänä tuon Tähden kirjoituksen jälkeen olen erittäin kiitollinen siitä että vakiduunini on voittoa tavoittelemattomassa kansalaisjärjestössä humanistisella alalla!

Napu :) Olet onnekas! :p

Sitä "pelkää", että surutta käytetään hyväksi, ja kelpaako enää lapsen saatua. Mulla kanssa vakkari, joten tuskin ihan tosta vaan voi olla kelpaamaton, kun on äitiyslomalta palannut.

Yölento :) Hyvin tulkitset! :) Juu, valitettavasti. Venäjältä saakka sitä oon kuullut, eikä ole hyvä ominaisuus bisneksessä. Mies sanoo aina samaa ja poika kuulemma perinyt saman kiltteyden.

Se on mun heikko puoli. Muutoin arvot kohdallaan :)
Tähti, se ei ole hyvä ominaisuus elämässä yleensä. Ihan kiukku nousee sinun puolestasi.

Tähti, se ei ole hyvä ominaisuus elämässä yleensä. Ihan kiukku nousee sinun puolestasi.

Yölento :) Kiitos. Itsellekin kiukkuinen, mutta sitä asiaa oon yrittänyt harjoitella ja toivottavasti jotain yhä oppii. Tiedä sitten miten kiltteyttä pystyy mittaamaan? Mutta bisneksessä se on sitä, että joku muu hyötyy ja todetaan, you are too kind. Tai on liian avulias.

Kyynärpäätaktiikka on kaukana luontaisista ominaisuuksistani, eivätkä sovi arvoihini, vaikka sillä tavoin pääsisi tietty vielä pidemmälle...

Tähti, en minäkään kyynärpäitä käytä, mutta tiedän olevani hyvä ja arvokas sekä ihmisenä että työntekijänä ja erityisesti siksi, että olen äiti. Raskaus ja synnytys ei toki ketään viisaammaksi tee, mutta äitiys on sellainen elämänmuutos ja -kokemus, että mikään koulutus ei valmista paremmin haasteellisiin tilanteisiin.

Aika harva mies selviää äitiydestä.

Yölento :) Sinun neuvo mielessä toimin tänään töissä. Eli vähemmän kiltti. En tiedä heijastuiko se heti jotenkin. Mutta kun Tj saapui paikalle ja palaveerasi "tämän" mies työkaverin kanssa, niin kaikki muuttui.:wideyed::joyful:

Yhtäkkiä tunsin arvostusta ja sain lähteä poikaakin hakemaan hoidosta aiemmin. Jotain tapahtui. Tj jutteli todella mukavasti kaikesta bisneksestä ihan kaksin ja puhuimme myös lapsista hyvään sävyyn!:p Hän myös kertoi, että menee TODELLA lujaa ja jäin käsitykseen, että palkankorotus kohta mahdollinen.

Kiitos Yölento, että ravistelit havahtumaan.

Meillä oli tänään 1-vuotispirskeet. Vauvasta tuli taapero... Saatiin 27 vierasta ja hyvin sujuneet juhlat kesti kaikkineen 7 tuntia. Lahjaksi saatiin enimmäkseen vaatteita, koska olin kutsuun kirjoittanut, että meillä on jo ihan riittävästi leluja ja kirjoja, mutta myös säästöpossu, jossa euron kolikoita, nimikoitu pyyhe, Muumi-aterimet ja seteli. Nyt äiti istuu sohvalla, talo on hiljainen, tiskikone hurisee ja olut on kylmä. Mulla alkaa olla jo aika iso poika, tiistain neuvolan jälkeen tiedetään kuinka iso.

Pojan neuvolakuulumisia:
"Aivan ihana, touhukas 1-vuotias! Kasvaa hyvin. Konttaa sujuvasti, nousee tukea vasten pystyyn ja kävelee tukia vasten. Puheen ymmärtää iänmukaisesti. Tavuja tuottaa itse. Ruokavalio monipuolinen. Tav. maitoon siirtyminen menossa."
78,0 cm 11,59 kg - kuulemma ihan keskivertomitoissa, vaikka isolta vaikuttaa...
Sai 2 rokotusta (yhdistelmä ja pneumokokki), mpr- ja influenssapiikit otetaan kolmen viikon päästä.

:greet025 Täällä taas podetaan kuumetta, jo kolmatta päivää. Alkoi viikonloppuna 39.4c.. eikä meinannut laskea edes kuumelääkkeillä..

Yhä on 38.2c

Olen joutunut olemaan töistä pois 2pv ja työnantaja on suhtautunut hyvin. Nyt isä jää vuorostaan kotiin, kun lapsi ei ole vieläkään terve. Kuumeista ei voi viedä hoitoon, eikä edes toipilasta.

Harmittaa kovasti, mistä yhtäkkiä tulee kokoajan kaikkia tartuntoja, kunnei kipeä yleensä ikinä. Heti jatkuvasti on sairas, kun meni hoitoon ja töihin palasin:scratch:woot:

JÄRKKYÄ:crybaby2

Tähti, jotakuinkin kaikki lapset sairastavat paljon kun aloittavat hoidon, alle 3-vuotiaat erityisen paljon. Ero kotihoidon ja päivähoidon välillä sairastavuudessa on suurimmillaan juuri pienillä.

Tähti, jotakuinkin kaikki lapset sairastavat paljon kun aloittavat hoidon, alle 3-vuotiaat erityisen paljon. Ero kotihoidon ja päivähoidon välillä sairastavuudessa on suurimmillaan juuri pienillä.

Yölento :) Lääkäri sanoi, että lapsi on altis tartunnoille päivähoidon alussa anakin 8kk ajan...

Että pitää varautua...

Oon ällistynyt!:wideyed::devil10

Takaisin