Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähti, taidatte elää jossain 70-lukuisessa firmassa, jos ilmapiiri on tuollainen, että ihmisiä saa parjata ja nimitellä. Suomessa on nykyisin paljon menestyneitä firmoja, joissa ihmisiä arvostetaan ja ihmisistä puhutaan kauniisti, vaikka he eivät olisi läsnä.

Jotain sinunkin asenteestasi kertoo se, että puhut alemman tason työntekijöistä. Meilläpäin on esimiehiä ja suorittavan tason työntekijöitä. Tosin kenenkään älykkyys tai ihmisarvo ei ole riippuvainen siitä, mikä on asema organisaatiossa. Minä en esimerkiksi missään tapauksessa koskaan hakeudu esimieheksi. Kahdesti olen ollut vähällä joutua, mutta vastustin ponnekkaasti.

Tähti, taidatte elää jossain 70-lukuisessa firmassa, jos ilmapiiri on tuollainen, että ihmisiä saa parjata ja nimitellä. Suomessa on nykyisin paljon menestyneitä firmoja, joissa ihmisiä arvostetaan ja ihmisistä puhutaan kauniisti, vaikka he eivät olisi läsnä.

Jotain sinunkin asenteestasi kertoo se, että puhut alemman tason työntekijöistä. Meilläpäin on esimiehiä ja suorittavan tason työntekijöitä. Tosin kenenkään älykkyys tai ihmisarvo ei ole riippuvainen siitä, mikä on asema organisaatiossa. Minä en esimerkiksi missään tapauksessa koskaan hakeudu esimieheksi. Kahdesti olen ollut vähällä joutua, mutta vastustin ponnekkaasti.

Yölento :) Nämä henkilöt ovat itse määritelleet itsensä alemman tason ihmisiksi. Termi ei ole minun. He eivät esimerkiksi osallistu yrityksen palavereihin, kuin harvoin, vaikka ovat kutsuttu mukaan. Käyttävät likaisia vaatteita, koska suorittavat huoltotöitä. Eräälläkin on lisäksi muutama niitti naamassa ja irokeesityylinen kampaus. Nämä ovat niitä ruman puhujia.

Me taas työskennellään omissa työhuoneissa hienoissa tiloissa ja vaatetus on oltava edustava, samoin, kuin kielenkäyttö.

On siis tavallaan kaksi leiriä.

Osasinko selventää yhtään:wideyed:

Tähti, selvensit kyllä, mutta mikään ei muuta sitä seikkaa, että ihmisille ja ihmisistä puhutaan kauniisti. Se ei teillä toteudu.

Rahasta viis, täytyy sanoa että kyllä on ikävä ilmapiiri siellä töissä. Rasistisia ja seksistisiä kommentteja (ja nämä siis päätelty siitä mitä kerrot). Minusta kauheaa :( Mielummin olen töissä missä ollaan suvaitsevaisia ja maanpinnalle asioissa. Katoaako se inhimillisyys kovemman palkkapussin saadessa..Ja tiedän kyllä että jokaiseen työpaikkaan mahtuu näitä mätämunia, myös omaani.

Ja entisenä siivojana sanon, että se on yksi aliarvostetuimmasta työstä. Millaisessa sonnassa täällä elettäis, jos ei ois ihmisiä jotka siivoaa toisten sotkut ja -minimipalkalla-!!

Satru :)

Siivoojaa arvostan, on hyvin kohtelias ja tervehtii :) Ihonvärillä ja tehtävällä ei ole minulle merkitystä, vaan käytöksellä ja puheilla.

Tähti, selvensit kyllä, mutta mikään ei muuta sitä seikkaa, että ihmisille ja ihmisistä puhutaan kauniisti. Se ei teillä toteudu.

Yölento :) Pitkän tähtäimen urasuunnitelmat on olemassa ja tämä on vain välivaihe. Työpaikka, jossa hankitasn lapset ja sitten uutta putkeen :)

Mä olen papparoiden kanssa joutunut välillä vääntämään kättä kun kuvittelevat asiakkaan roolissa saavansa sanoa ja tehdä mitä vaan. Joku raja kaikella!

Satru :) Olet siis hoitotehtävissä? Asiakkaat kai voi olla jopa hankalampia, kuin työ puhelimella esim. asiakaspalvelussa, koska siellä teillä toiminta on fyysistä.

Asiakkaiden kanssa voi joutua hankaluuksiin, eikä kaikkien asenne ole kohdallaan taikka sitä mitä toivoisi. Esim. hankala ja vaativa vanhus, joka ei arvosta hoitohenkilöstöä yhtään. Tiedät näistä paremmin :)

Yölennolle haluaisin sanoa, että maailma ei ole ihan niin "musta valkoinen", kuin sen haluaisit olevan. Joskus pitää hyväksyä asioita, jotka jäävät oman arvomaailman ulkopuolelle. Vaikka tilapäisesti. Nuorena olin liian vaativa omien "kuvitelmien" kanssa, että monesti kävi jopa huonosti, kun esim. palkankorotus jäi saamatta, koska olin liian arvotietoinen ja äkkipikainen.

Tähän todeten monta kokeneena, että pitää suvaita, vaikkei hyväksyisikään, koska yksin ei tätä maapalloa pelasteta. Parempi sopu, kuin lihava riita.

Ihan loppuun, että ovis on ovella ja toivottavasti r-testit plussaa. Isäkin niin super innolla toivoo sisarusta pojalle :Heartpink

Tähti, kyllä mikäkin taisteluni valitsen, mutta on asioita, joilta ei voi sulkea silmiään. Ja palkankorotukset eivät minua erityisesti kiinnosta. Eikä kyse ole siitä, että olisin nuori ja kokematon, sillä olen sinua vanhempi. Toiset antavat periksi ja toiset muuttavat maailmaa yksi ihminen kerrallaan.

Missähän Sirpa luuraa?

Tähti, kyllä mikäkin taisteluni valitsen, mutta on asioita, joilta ei voi sulkea silmiään. Ja palkankorotukset eivät minua erityisesti kiinnosta. Eikä kyse ole siitä, että olisin nuori ja kokematon, sillä olen sinua vanhempi. Toiset antavat periksi ja toiset muuttavat maailmaa yksi ihminen kerrallaan.

Missähän Sirpa luuraa?

Yölento :) Sirpallahan olisi ihan omaa sanottavaa, toivottavasti hän olisi vielä linjoilla :) Entäs MS74 ?

Täältä on kuitenkin varsin hyväksi saada näkemyksiä, vaikka kaikkeen. Erilainen ajattelu saa aina aikaan jotain ihan uutta :)

Eikä kyse ole siitä, että olisin nuori ja kokematon, sillä olen sinua vanhempi. Toiset antavat periksi ja toiset muuttavat maailmaa yksi ihminen kerrallaan.

Missähän Sirpa luuraa?

Yölento :) Tuo oli hauska heitto!:laughing021

Muistaakseni olet 1v vanhempi:rolleyes:

Ikähän on vaan fyysistä.
Jopa 20vuotta nuorempi voi olla henkisesti vanhempi, kuin esim. 40-vuotias. Tai 100-vuotias voi tuntea olevansa yhä 20-vuotias.

:hug007

Yölento :) Tuo oli hauska heitto!:laughing021

Muistaakseni olet 1v vanhempi:rolleyes:

Ikähän on vaan fyysistä.
Jopa 20vuotta nuorempi voi olla henkisesti vanhempi, kuin esim. 40-vuotias. Tai 100-vuotias voi tuntea olevansa yhä 20-vuotias.

:hug007
Pari vuotta vanhempi. Henkisesti syntynyt keski-ikäisenä, fyysinen olo lähellä 80v, mutta mustavalkoinen kuin kaksikymppiset.

Tähti, kiitos. Aito ja rehellinen on pyrkimyksenä. Jos se on jonkun mielestä ihana, niin se on bonusta, ei tavoite.

:hello:greet008

Tännekkin puolelle, että voiko raskauden tuntea jo heti, ihan hedelmöittymisestä?

Outo tunne vatsassa, jokin siellä on. Alavatsa on turvonnut ja housut kiristää...:scratch

Dpo 1

Tähti, en usko, mutta kyllähän ovulaation tuntee.

Yölento :) Juu, oviksen tuntee, voimakas pisto munasarjassa. Sellainen oli viikonloppuna ja ovistesti tulipunainen plussa!

Nyt tullut lisää tuntemuksia; samankaltaisia, kuin ekassa raskaudessa ihan alussa.

Eli nyt juilii alavatsaa...:wideyed:

Lisäksi turvotus järkky, yleensä ei turvota ennen kuin loppukierrosta. Housut todella kiristää ja maha pullottaa:eek:

Testaan jo dpo 9. Jospa ne meidän hurjat pikkujoulut jäisi väliin :) Tosin silloin ei tietenkään asiaa vielä kerrota, mutta jäisi ainakin itselle hyvä omatunto, kun oli syy jättää väliin:wink

Jotkut kuulemma tuntee kun alkio kiinnittyy, mutta sekin tapahtuu vasta muutaman päivän päästä.

Napu :) Tiesin ekassa raskaudessa jo ennen kiinnittymistä, koska oli outo tunne mahassa....

Nyt lähes samanlainen ihan tarkkaan ei muista.

Mutta jotain siellä tapahtuu, siitä oon 100% varma, sillä on epätavallisia tuntemuksia.

Tämä on eka yrityskerta. Sitä on niin varautunut pidempään rundiin pelkän iänkin puolesta....jospa onnais :)

Hei kaikki synnyttäneet!:greet008

Olin tänään pojan mukana päiväkerhossa (Seurakunnan kerho). Suurena yllätyksenä tuli se, miten hyvin hän siellä viihtyi:Heartred
Päivähoidossa käyvät siellä joka viikko.

Poika oikein todella viihtyi, hän pitää lastenleikeistä, joita vetäjät järjestävät. Hän pitää leikkisalista, palloista, peleistä ja seuraleikeistä :) Hän pitää myös perhepäivähoitajasta ja meillä on hyvät välit, sielläkin tavattiin :love2 Poika oli siellä myös Koulukuvauksessa, joten saadaan joululahjaksi oikein hienot valokuvat, sillä hän oikein poseerasi :laughing002:love017
Voi miten ihana 1,5v. lapsi meillä onkaan:p
Tässä ihan sydän sulaa:Heartred:notworthy

Napu :) Tiesin ekassa raskaudessa jo ennen kiinnittymistä, koska oli outo tunne mahassa....

Nyt lähes samanlainen ihan tarkkaan ei muista.

Mutta jotain siellä tapahtuu, siitä oon 100% varma, sillä on epätavallisia tuntemuksia.

Tämä on eka yrityskerta. Sitä on niin varautunut pidempään rundiin pelkän iänkin puolesta....jospa onnais :)
No oishan se tosiaan onnellista! Kohta tiedetään olitko oikeassa.

No oishan se tosiaan onnellista! Kohta tiedetään olitko oikeassa.

Kauhulla:p Onneksi ei joudu vankilaan, jos olikin väärässä:smiley-ashamed008

Toinen on se, että ellei ole terve, niin saa mennäkkin poikki. Mikäli oon raskaana, sit tehdään kaikki testit, jolla seulotaan kaikki mahdolliset pois. Me ei haluta "vajaata", koska lapsi kärsii aikuisena olotilastaan, eikä pärjää omillaan. Jonkun mielestä on väärin keskeyttää raskaus. Meidän mielestä se on velvollisuus.

Mutta joo, pian tiedetään :joyful: Tänään mahaa kuumottanut.

Takaisin