Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ku
Meillä tuli muutama päivä sitten sellanen monta päivää pantattu kakka, että vauva suunnillee ui siinä. Mies sitten kylvetti vauvan, mutta sen jälkeenkin kakkaa löytyi vielä korvan takaa :D

Mulla on paino tippunu tasasesti 1kg/viikko koko ajan synnytyksen jälkeen paitsi kun oon ollu äidin pullapöytien ääressä. Nyt on vielä 3kg lähtöpainoon/ekaan raskauspunnitukseen nähden enemmän. Ei oo tarpeen laihtua yhtään enempää mutta mahanahka on vielä vähän röllykkä. Palautuuko se ikinä vai jääköhän tommoseks? Tai sitten ne 3kg on kaikki mahan kohdalla. Toisaalta tissit on isohkot, kiva kun kerrankin on :)

Seksiä meillä on ollut ihan kivasti, parhaimmillaan 3krt/vrk, hihihi. Ollaan luotettu imetysehkäisyyn mutta ei sais, nyt ei parane olla paksuna heti uusiks. Ens viikolla hommaan hormonikierukan. Niin siitä mielellään kuulisin kokemuksia? Seksihommissa on muuten se huono puoli että välillä vauva on just avannu silmät ja kyylänny kohti, ääääk karseeta!

Meillä on muuten kans imetys ollu ainoastaan ehkäisynä. Kuukautiset ei ole alkanu ja imetän tiheään. Tarkotus ei olis tulla raskaaksi mut hormonikierukan saan vasta syyskuussa. Mulla on ollut se ennenkin ja toimivin ehkäisy, vaikka en sitäkään haluaisi. Se on ihan ok. Kuukautiset jää melkein pois, ei tarvi muistaa ottaa mitään pillereitä eikä vaikuta mielialaan niinkuin pillerit. Vähentää kipuja myös ja hyvä jos on runsaat kuukautiset. Saatan sen perusteella saadakin sen hoidollisin perustein ilmaiseksi.

Mulle laitettiin nyt hormonikierukka. Suostuivat laittamaan vaikka sanoivat ensin että puoli vuotta sektion jälkeen. Mutta ultrassa kohtu oli jo tarpeeksi paksu joten laittoivat. Söin minipillereitä tätä ennen kaksi kuukautta, toisen niistä vuodin koko ajan. :inpain: Siksi kiirehdin kierukan laittoa. Se on ollut mulla ennenkin ja vie täysin kuukautiset pois. Nyt en saanut kuitenkaan ilmaiseksi vaikka se on myös endon hoitoon. Kaupunki alkanut pihiksi. :inpain: Mutta vuodon se lopetti kolmessa päivässä ja olen tosi tyytyväinen. :) Pms-oireitakaan ei nyt ole kuten minipillereitä syödessä. Olin ihan hirviö. :rolleyes:

Me ulkoiltiin tytön kanssa ihan heti vaikka hän oli myös pieni painoinen (2480g). Vauva syntyi perjantaina ja sunnuntaina käytiin kahvilassa.
Me käytetään täysimetystä ja sit myöhemmin varmoja päiviä ehkäisynä, koska kolmas lapsi saa tulla mutta ei tekemällä tehdä kuitenkaan vaan "ehkäistään" luonnon menetelmin.:rolleyes:

Ei mullekaan kukaan sanonut mitään. Ei ees terkka joka kävi kotikäynnillä ja kerroin kyllä että oltiin vaunuiltu Cittariin.
Mulle sanottiin ettei ole mtn rajoitteita, kun on kesä. Broidi oli espanjassa, ni ne kävi vasta eilen, mut siihenkin th sanoi, et ei oo rajoitteita kunhan pesee kädet. Mä ite laitoin ne karanteeniin.

Me on käyty jo parilla kirppiksellä ja kaupassa ja jätskillä. Eilen käytiin mutsilla, ja tänäänki lähetään ajelee. Autossa on viilee olla.

Kesävauvan kans lähdettiin liikenteeseen ja ulos heti. Talvivauvan kans sanoivat et ulkoilu aloitetaan asteittain 2 viikon iässä (aluks vain 10 min). Toki piti pakolliset neuvolakäynnit yms tehä jo aikaisemmin, mutta autollahan sinne mentiin. Vieraita kävi molempien kohdalla kotona muutaman päivän iästä alkaen.

Me ulkoiltiin tytön kanssa ihan heti vaikka hän oli myös pieni painoinen (2480g). Vauva syntyi perjantaina ja sunnuntaina käytiin kahvilassa.
Me käytetään täysimetystä ja sit myöhemmin varmoja päiviä ehkäisynä, koska kolmas lapsi saa tulla mutta ei tekemällä tehdä kuitenkaan vaan "ehkäistään" luonnon menetelmin.:rolleyes:

Me kanssa ulkoiltiin pari kertaa ympäri ihan pari kortteria ja kerran neuvolaan, oli tosi kesäisen lämmin sää silloin :) No sit terkka sanoi, että vielä olis ulkoilukielto, kunnes painoa yli 3kg

Onko kellään käytössä soittorasiaa tai soivaa mobilea? Milloin ja missä käytätte niitä? Mä mietin, et jos sellaisen soittohommelin kanssa nukuttais vauvaa. Ja autossa ois kätevä, jos alkaa huutaa, eikä pysty heti pysähtyy, ni vois laittaa musan soimaan ja rauhoittaa silleen. Onko kokemuksia?

Tänään on hommattu lisää krääsää! Ostin käytetyn kätkyt-hälyn, Nannyn. Ja sitte itkuhälyt. Kirppikseltä myös muutama lakana, yks pehmee peitto ja vähän vaatteita. Yövaloa ettin, sellaista jonka sais tositosi himmeenä päälle ku herää imettää. Yölamppu on vähän liian kirkas. Kirppiksellä olis ollu, mut se oli pinkki... ngggh. Onko teillä yövaloa?

Mä käytän yövalona mun Philipsin kirkasvalo herätyskelloa. Sen himmein valoasetus on just sopiva yövaloksi. Nyt äitiyslomalla kun ei kelloa muuten tarvii niin tulipahan sillekin käyttöä.

Onko kellään käytössä soittorasiaa tai soivaa mobilea? Milloin ja missä käytätte niitä? Mä mietin, et jos sellaisen soittohommelin kanssa nukuttais vauvaa. Ja autossa ois kätevä, jos alkaa huutaa, eikä pysty heti pysähtyy, ni vois laittaa musan soimaan ja rauhoittaa silleen. Onko kokemuksia?
Meillä ainoa soittorasia on hoitopöydällä. Autossa vauvat on yleensä rauhallisia. Ainoat itkut tulee jos on nälkä, kakat housussa tai pieru piukassa. Siinä ei sit musiikki auta.. Hyvä ennakointi vaan kun lähtee johonkin.

No tänään tulinpari itkukohtausta autossa. Toisen tyynnyttelin pois, olin takapenkillä vauvan kaa. Toinen tuli kun tultiin himaan päin, sain loppuu sillä et hytkytin kaukaloa. Sit nukkuikin loppumatkan. Se eka kohtaus oli vattanpuruja, ni musamobile vois kääntää huomion pois.

Meillä oli esikoisella Tiny Loven Sweet island dreams mobile (paristokäyttöinen). Tykkäsin, kun siinä oli useampia kappaleita, volumen säätö ja kaukosäädin (pystyi ohjailemaan menemättä viereen). http://m.pinkorblue.fi/tiny-love-mobile-sweet-island-dreams-a016957.html

Nyt nuoremmalle ostin (sisustukseen sopivan) Mamas & Papasin mobilen, joka on enemmän soittorasiatyylinen. http://www.greatdealuk.com/epages/B...Path=/Shops/BT3594/Products/0095&Locale=en_GB Se pitää siis kiertää käyntiin ja soi vain lyhyen ajan. Lisäksi ärsyttää, kun on aika kovaääninen. Kyllä toi muksu silti niitä nalleja tuijottelee. Mut Tiny Love oli kyllä niin paljon parempi...

Just kattoin tota Tiny Love -mobilea lastentarvikkeessa, hinta 69€ :nailbiting:. Mulla on vitosella kirppikseltä ostettu yks värikäs, mut se on tosiaan vedettävä, et ei käy nukuttamiseen. Se just enemmänkin piristää vauvaa.

Ostin oman Tiny Loven aikoinaan huutonetistä tai Torista. Taisin maksaa siitä parikymppiä ja saman hinnan sain kun myin muutaman kuukauden käytön jälkeen pois.

Meillä tulee itkuhälyttimestä musiikkia. Ollaan käytetty sitä nukuttaessa. Meiän poika liikkuu nykyään niin paljon, että nukkumaan meneminen on rauhatonta. Itkuhälytin on kyllä täällä ollut tosi paljon käytössä.

En muista minkä merkkinen soiva mobile meillä on, sain sen lahjaksi. Mutta siinä on liian kova ääni ja mun mielestä sen musiikki ei ole rauhoittavaa. :inpain: Olen teipannut kaiuttimen että musiikki kuuluisi hiljempaa. Onneksi sen saa pyörimään myös ilman musiikkia ja poika katseleekin sitä mielellään.

Mä viihdytän vauvaa päivällä mobilen kanssa. En usko että sillä olisi hyvä nukuttaa kun on kovaääninen ja tyttö ei rauhoittuisi sen kanssa vaikka äänetkin olis pois. Nyt kun tyttö on 8 vkoa vanha niin jaksaa 15-30 min olla kiinnostunut mobilesta.

Meillä on myös Tiny Loven mobile. Siinä on 6 eri musakategoriaa, eli voi itse valita pirteää tai rauhoittavaa musiikkia. Sitten siinä on sellainen mahtava ominaisuus, että mobilen varren ja leluosan saa irroitettua. Jäljelle jää siis soittorasia, jossa on erikseen pieni kantokahva. Sitä isompikin lapsi tykkää sitten kantaa mukanaan "radiona". Meillä esikoinen viihtyi sen parissa parivuotiaaksi. Tuo mobile on tosi kallis (just jotain 70 eur), mutta siis muunneltavuuden takia siitä on iloa pitkään.

http://www.tinylove.com/en/mobiles-soothers-crib-toys/soothe-n-groove-mobile#tab_60

Tänään on hommattu lisää krääsää! Ostin käytetyn kätkyt-hälyn, Nannyn. Ja sitte itkuhälyt. Kirppikseltä myös muutama lakana, yks pehmee peitto ja vähän vaatteita. Yövaloa ettin, sellaista jonka sais tositosi himmeenä päälle ku herää imettää. Yölamppu on vähän liian kirkas. Kirppiksellä olis ollu, mut se oli pinkki... ngggh. Onko teillä yövaloa?
Meil oli vähällä käytöllä olkkaris sellanen kuutiovalaisin ni laitoin sen makkariin sängyn päätyyn lattialle. Palaa koko yön muttei häikäse.

Meidän soittorasia olen minä ja vauva hiljenee heti kun alan laulaa. On meil lahjaks saatu sellanen pöllökin.

Voisinki testata autossa Rajattomien lastenlaulucd:tä ja sit ne Vauvan vaaka cd ja nuottikirja löytyy...tuplana...sain toiset lahjaks

Takaisin