Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on Manducan reppu. Se on tosi hyvä myös, ergonominen ja turvallisen oloinen ja paljon säätövaraa. Huono puoli on se, että siinä saa vauvan vaan kasvot rintaan päin (joissain muissa merkeissä saa myös kasvot menosuuntaan). Lisäksi se on niin tukevaa, paksua tekoa, että vie aika paljon tilaa, jos sen vaan haluaa ottaa mukaan vaunujen lisäksi varmuuden vuoksi.

Sitten mulla on vielä sellainen ongelma, että en jotenkin itse osaa olla rennosti, kun vauva rintarepuissa. Pelkään ihan hulluna, että kompastun ja kaadun vauvan päälle, joten kävelen koko ajan keskittyneesti ja ylivarovasti. Lisäksi tekee mieli kuitenkin koko ajan pitää varmuuden vuoksi repusta kaksin käsin kiinni, ettei vauva vaan putoa, jos joku hihna pettäisi (erittäin epätodennäköistä että niin kävisi, ja vaikka pettäisi, niin vauvahan ei putoaisi, koska on monen hihnan varassa eikä vaan yhden... Mutta nää on näitä mun ihme pelkoja...).

Vauva kuitenkin tuntuu viihtyvän repussa ihan hyvin, eli täytyy varmaan vaan itse treenata enemmän repun kanssa olemista!
Meilläkin Manduca koska niin moni mun ystävistä sitä kehu. Torista ostin 35€. En oo vielä kokeillu mutta tarvii varmaan kohta kun tää viihtyy parhaiten sylissä.

Meidän tyttö sai ekan rota rokotteen viime ti ja nyt kauhulla odotan mitä tuleman pitää vai päästäiskö tämänkin lapsen kohdalla yhtä helpolla kuin edellisen.:rolleyes:
Oliko täällä ketään, kenen vauvalle ei ole tullut rotasta isompia vaivoja?
Jee, neljän päivän tauon jälkeen tänään tuli iso kakka (siistit on omat ilot nykyään... :) ) ja tyttökin hymyili tyytyväisenä heti sen jälkeen ja nukkui ennätyspitkät päiväunet!

Ilmeisesti tähtipölyn isompi lapsi on vähän maistattanut salaa vauvalle noita kiinteitä? :grin Näin mä käsitin.

Mä niitä vellejä yritin kolmen kuukauden iässä mutta ei ollut poika vielä valmis tai sitten on allerginen kun sai iho- ja mahaoireita. Totesin että parempi odottaa vielä ja kysyä lääkärin mielipidettä 4 kuukautisneuvolassa (ensi viikolla). Mieluummin kannattaa odottaa vielä. Eikö suositus ole maisteluannokset 4 kkn ikäisenä? Ennen taidettiin suositella ihan 6 kkn täysimetystä?
Tää on just mun mielestä yks näistä vauva-ajan mysteereistä... Sanotaan, että suositus on 6 kk:n täysimetys JA että kiinteiden maistelun aloitus 4-6 kk:n iässä. Että aha?? Oon sitä kysynytkin ja saanut ympäripyöreitä vastauksia, mut vakuutuin sit siitä, kun joku lekuri sanoi, että 4-5 kk:n iässä on jotain herkkyyskausia, jotka kannattaa käyttää hyväksi. Esikoinen aloitti maistelut 5 kk:n iässä ja tosi hyvin meni, ei mahavaivoja, vaikka ennen sitä oli.

Mulla samajuttu. On tullu yks tippa per päivä vikat viis pvää. Eilen alkoi kans kirkas verinen vuoto. Piti oikeen laittaa side. Ne sanoi, et voi tauota ja sit alkaa uudestaan.

Mä unohdin särkylääkkeet, ni illalla alko kirvelee helvetisti.Paramax auttoi. Buranan jätin toissa ovä veke, se pissalekuri sanoi et joskus sekin aiheuttaa nipistelyä ja ettei oo imetyksessä hyvä.

Sirpa : Mä kysyin ulosteesta ( kai sit missasin jotain )..

Hei tänne synnyttäneisiin! :)
Nyt kuntoilut kehiin:smiley-angelic008 !!!!

En ole koskaan ollut näin "lihava" ja sanoin/lupasin miehelle, että pudotan -10kg syksyyn mennessä. Hän odottaa innolla :)

En kerro mitään lukuja, mutta olen bmi:n mukaan lievästi lihava :eek: Järkkyä!!:arghh::arghh:

Mä en aio laihuttaa niin kauan kun imetän ettei se häiriinny :rolleyes: Toinen ongelma on mun viime elokuusta asti kipeenä ollu kantapää. Yhden kortisonipiikin sain siihen viime syksynä ja toista en anna laittaa :wtf: Ongelma lähtee varmaan mun paskasta selästä eli ensin on päästävä takas töihin et on varaa mennä kiropraktikolle /OM-terapiaan jotta selän/lantion asennon saa korjattua. siihen asti ei auta muu kuin linkata aina ylös noustessa kun jalkapohja kramppaa. Mä en harrasta muuta liikuntaa kuin kävelyä niin vähissä on liikunta ollu viime syksystä asti.

Älä välitä Tähti-73, mä olen bmin mukaan merkittävästi lihava. :oops: Vaikka laihduin raskausaikana. Nyt on tullut muutama kilo takaisin taas.. :oops: Osansa mulla tekee polvi- ja lonkkaongelmat (vanhuus ei tule yksin :grin) Polvissa mahdollista nivelrikkoa, lonkissa bursiittia. :banghead: En pysty muutossakaan auttamaan kun polvet ei kestä kantaa edes kauppakasseja kolmanteen kerrokseen. Onneksi muutetaan rivitaloon. Tosin asunto on kaksikerroksinen mutta kai ne pienet raput jaksaa.. Olen saanut fyssarin jumppaohjeet mutta olen huono muistamaan ja laiska tekemään.. toivon että pakkaus- ja muuttoruljanssin jälkeen ehdin alkaa niitä tekemään. Kävellä pitäisi että laihtuisin mutta jalat ei kestä paljoa. :banghead: Jos kävelen paljon, yölliset kivut on pahemmat. En pysty edes nukkumaan oikealla kyljellä koska jalkaan alkaa sattumaan niin paljon. Enkä ole varma onko siihen syynä lonkan bursiitti vai nivelrikko vai molemmat. Viimeisin kortisonipiikki lonkkaan ei auttanut. Käyn pian vaatimassa lisää tai pyytämässä muuta lääkettä kuin Buranaa ja Panadolia kuurina ja lihaksia rentouttavaa jota sain viimeksi ja joka vain väsyttää liikaa..

Että laihdutuskuurille se on täälläkin alettava.. mikä siinä onkin että en saanut pidettyä radi-ruokavaliota vaan sorruin heti mässäämään kun synnytyksen jälkeen "luvan" sain. :banghead:

Minua on auttanut nivelvaivoihin teetetyt pohjalliset. Esimerkiksi intersportissa saa teetettyä alle satasella, vielä parempia saa fysioterapeutin lähetteellä, maksaa yli kaksi sataa, mutta sillä voi välttää kipua ja virheasentoja ja jopa leikkauksia.

Liikunta tekee ihmeitä! Suosittelen! ( ei mitään hikijumppaa, vaan tavallista arkiliikuntaa ja itselle räätälöityjä jumppaohjeita)

En ole kerennyt laihduttaa, vaan paino on pysynyt samana -6-7 kg raskauden aikaiseen painoon.

Meiän poika tosiaan nukkuu vielä vauvanpesässä meidän välissä. Eikä ole ollut seksielämää, kun ei meillä ole mitään ehkäisyäkään. Kondomilla varmaan mentäisiin, jos seksiä harrastettaisiin. Kai tässä jossain vaiheessa pitäisi alkaa harrastaa seksiäkin. Pitäisi siirtää poika sitä varten pinnasänkyyn, että vanhemmat saisi harrastaa seksiä. Muuten kyllä tykkään, että vauvanpesä on ollut kätevä ja toimiva ratkaisu.
Voihan sitä seksiä muulloinkin harrastaa kuin yöllä vauvan nukkuessa samassa sängyssä...? :wink

En ole kerennyt laihduttaa, vaan paino on pysynyt samana -6-7 kg raskauden aikaiseen painoon.

Mä olin nuorena tosi toooosi laiha ja usein siitä "kiusattiin"... Anoppikin aina "piikitteli" laihuudesta:mad:.

Painoa alkoi tulla vasta 35+ iässä ja tarkoitan normipainoa. Nyt paino on kyllä liikaa ja se -10kg laihtuminen olisi vasta lähellä terveellistä painoa, eikä mitään missimittoja...
:happy10:fish:smiley-angry019

Meillä tuli muutama päivä sitten sellanen monta päivää pantattu kakka, että vauva suunnillee ui siinä. Mies sitten kylvetti vauvan, mutta sen jälkeenkin kakkaa löytyi vielä korvan takaa :D

Mulla on paino tippunu tasasesti 1kg/viikko koko ajan synnytyksen jälkeen paitsi kun oon ollu äidin pullapöytien ääressä. Nyt on vielä 3kg lähtöpainoon/ekaan raskauspunnitukseen nähden enemmän. Ei oo tarpeen laihtua yhtään enempää mutta mahanahka on vielä vähän röllykkä. Palautuuko se ikinä vai jääköhän tommoseks? Tai sitten ne 3kg on kaikki mahan kohdalla. Toisaalta tissit on isohkot, kiva kun kerrankin on :)

Seksiä meillä on ollut ihan kivasti, parhaimmillaan 3krt/vrk, hihihi. Ollaan luotettu imetysehkäisyyn mutta ei sais, nyt ei parane olla paksuna heti uusiks. Ens viikolla hommaan hormonikierukan. Niin siitä mielellään kuulisin kokemuksia? Seksihommissa on muuten se huono puoli että välillä vauva on just avannu silmät ja kyylänny kohti, ääääk karseeta!

Noel mä tykkäsin kovasti hormonikierukasta! Haluun i kun mahdollista. Kuukautiset jäi kokonaan pois, mielialanvaihteluita ei tullut. En kyllä kostunut yhtä paljon kuin luomuna mutta mulle se ei ollut suuri ongelma, tarpeeks kumminkin. Pillereiden, renkaan ja laastarin kanssa mulle on tullut enemmän ongelmia. Ja kun poistatin sen niin tulin heti raskaaksi, siinäkin mielessä pelitti loistavasti.

Aluks se aiheutti kyllä tiputteluvuotoa jonkin aikaa ja ehkä friikeintä oli, että ne kierukan narut raapi aluksi miestä ja se tuli ihan kipeäksi ja jouduttiin seksitauolle. Ne narut pehmeni sit eikä enää aiheuttaneet ongelmia. Kuulemma ne voi myös pätkäistä mut toisaalta sit ne päät saattaa raapia enemmänkin.

Hei tänne synnyttäneisiin! :)
Nyt kuntoilut kehiin:smiley-angelic008 !!!!

En ole koskaan ollut näin "lihava" ja sanoin/lupasin miehelle, että pudotan -10kg syksyyn mennessä. Hän odottaa innolla :)

En kerro mitään lukuja, mutta olen bmi:n mukaan lievästi lihava :eek: Järkkyä!!:arghh::arghh:
Mun tarttis saada kans 10kg pois ni oisin omissa mitoissa. Ootan että mies palaa töihin elokuun alusta ni sit alan vetelee sen päiväsii vaunulenkkejä että oksat pois ja jätän herkut....molemmat hirveitä herkkuperseitä ja jäätelöö kuluu kun kokoajan käy vieraita.

Maria75 - Heidekenillä alkaa syksyllä taas joku tosi suosittu vauvatanssi. Pitää olla 3kk joten me ei ihan heti vielä päästä. Niiden ohjelmat löytyy ainakin Perhekeskus Marakatin sivuilta.

Takaisin